Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2007, 16:55   #61
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Zou kunnen maar als die hond geleerd is braaf te reageren en zich te laten strelen door Jan en alleman dan kan het nog een onbekende geweest zijn. Bovendien giet je met gemak van enige afstand een vat benzine over een hond. Een lucifer doet de rest.

Onvoorstelbaar.

Ik ben ooit eens per ongeluk op foto's gestoten op het internet van katjes in bokalen, ik zwans niet katjes in bokalen. Die werden daar als kitten ingeduwd en gevoed en werden natuurlijk groter en misvormd, gruwelijk, echt gruwelijk. Je zag de waanhoop in die beestjes hun ogen. Er zijn dus werkelijk mensen bezig met foto's uit te wisselen van zo'n zaken op het internet.

Niet verschieten als ik dan niet meer weet wat te doen met zo'n mensen als ik ze tegenkom!
Ik ben blij dat je mijn honden niet zomaar zonder kleerscheuren kan benaderen.

Dat van die kittens in bokalen zou een achterhaalde hoax moeten zijn met getrukeerde foto's.
Oud 13 november 2007, 16:56   #62
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
...
Dat van die kittens in bokalen zou een achterhaalde hoax moeten zijn met getrukeerde foto's.
Ik hoop het! Ik was btw op zoek naar kittens toen ik op de foto's uitkwam.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 13 november 2007 om 16:58.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 16:57   #63
Boadicea

Standaard

In ieder geval: het is in mijn ogen geen loutere dierenmishandeling hier, maar een voorbereiding tot andere misdaad, zoals een inbraak of een homejacking. Daar geloof ik eerder in.
Oud 13 november 2007, 17:01   #64
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In ieder geval: het is in mijn ogen geen loutere dierenmishandeling hier, maar een voorbereiding tot andere misdaad, zoals een inbraak of een homejacking. Daar geloof ik eerder in.
Je hoort het toch regelmatig hoor tegenwoordig die dierenmishandeling zeg maar foltering, niet lang geleden diene pony nog waar ze zijne staart hadden uitgetrokken en met messen behandeld. Dat was gene hoax en in Vlaanderen.
Oud 13 november 2007, 17:07   #65
Boadicea

Standaard

Citaat:
Je hoort het toch regelmatig hoor tegenwoordig die dierenmishandeling zeg maar foltering, niet lang geleden diene pony nog waar ze zijne staart hadden uitgetrokken en met messen behandeld. Dat was gene hoax en in Vlaanderen.
Ik denk dat er hier inderdaad zieke geesten rondlopen, maar ik denk ook dat hoe meer culturen we hier invoeren, hoe meer er een pik op één of ander dier krijgen.
Oud 13 november 2007, 17:30   #66
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Dit draadje poste ik nav de zeer wrede manier waarop in Turkijke wolven worden gemarteld en gedood.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=91504
Oud 13 november 2007, 17:59   #67
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Kan het echt niet laten, heb er veel te veel 'abnormale' gasten gezien. Als ik over zo'n beestigheden lees, gaan mijn eerste gedachten naar...
Klinkt uit de mond van iemand die het niettemin zelf meer dan tien jaar bij die 'beesten' heeft uitgehouden vrij geloofwaardig, hoor...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 18:35   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een koekje van eigen deeg: de brandstapel op ermee.

Echt, ik meen het ... deze zielloze schepsels moeten opgeruimd worden.
Stel, ge ziet iemand uw huisdier mishandelen (maar dan ernstig, dus ik heb het niet of een gewone schop of slag, alhoewel dat ook al barbaars is). Wat zou er dan gebeuren mocht ge die gast(en) omver knallen met een jachtgeweer ?

Ik flip gewoon compleet door van dierenmishandeling als ik het zie. Dan gaat iedere vezel in mijn lijf protesteren....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 19:37   #69
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Stel, ge ziet iemand uw huisdier mishandelen (maar dan ernstig, dus ik heb het niet of een gewone schop of slag, alhoewel dat ook al barbaars is). Wat zou er dan gebeuren mocht ge die gast(en) omver knallen met een jachtgeweer ?

Ik flip gewoon compleet door van dierenmishandeling als ik het zie. Dan gaat iedere vezel in mijn lijf protesteren....
Slim spelen: moest ik dat gedrocht te pakken krijgen, gaan ze er aan. Knal je ze onver met een jachtgeweer, maak dan maar een goede put in uw tuin en zorg ervoor dat niemand het te weten komt, want anders ben je zelf de cigaar. Men beschermd criminelen nu eenmaal beter dan burgers die terugslaan.

Ik zeg altijd: wie bij ons inbreekt, zorgt voor goed veel vlees voor mijn honden. En verder: iemand laten verdwijnen zonder sporen moet mogelijk zijn. Kijk maar naar de zaak Pandy: juridisch is die man enkel op verontstellingen en getuigenissen veroordeeld. Het belangrijkste bewijsstuk, namelijk het lijk van het slachtoffer ontbrak. In principe kunnen ze niemand veroordelen zonder dat bewijs.

Zegt dat niet genoeg hoe dol men in dit land draait?
Oud 13 november 2007, 19:40   #70
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Klinkt uit de mond van iemand die het niettemin zelf meer dan tien jaar bij die 'beesten' heeft uitgehouden vrij geloofwaardig, hoor...
Voor een stuk heb je gelijk, vééél te lang geprobeerd om er wat beschaving in te brengen...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 20:16   #71
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Als het echt een voorbereiding op een inbraak is, dan zou het een behoorlijk stomme zijn. Dat trekt toch veel te veel aandacht om iets in brand te steken!
Smijt vlees met verpulverd slaapmiddel in, maar brand trekt meteen alle aandacht.
Oud 13 november 2007, 20:45   #72
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie maar één afdoende straf: 5 jaar verplicht lidmaatschap van het Blok. Bij soortgenoten (ik ken er die kippen verkrachten), als een soort stempel op het voorhoofd. Hun beruchte voorgangers en idolen speelden wel met nummertjes op de arm...
wat een kinderachtig geblaat zeg. Ik durf wedden dat u zichzelf grappig vind...Hé? Ik vergis mij niet hé?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 20:49   #73
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
zei ik ook reeds. Die hond loopt die gasten in de weg.
Oud 13 november 2007, 20:52   #74
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Slim spelen: moest ik dat gedrocht te pakken krijgen, gaan ze er aan. Knal je ze onver met een jachtgeweer, maak dan maar een goede put in uw tuin en zorg ervoor dat niemand het te weten komt, want anders ben je zelf de cigaar. Men beschermd criminelen nu eenmaal beter dan burgers die terugslaan.

Ik zeg altijd: wie bij ons inbreekt, zorgt voor goed veel vlees voor mijn honden. En verder: iemand laten verdwijnen zonder sporen moet mogelijk zijn. Kijk maar naar de zaak Pandy: juridisch is die man enkel op verontstellingen en getuigenissen veroordeeld. Het belangrijkste bewijsstuk, namelijk het lijk van het slachtoffer ontbrak. In principe kunnen ze niemand veroordelen zonder dat bewijs.

Zegt dat niet genoeg hoe dol men in dit land draait?
U gaat die dode inbrekers dan in uwen diepvriezer leggen, en de honden er mee voeden tot de lijken totaal opgegeten, verteerd en uitgescheten zijn, of vergis ik mij ?
Oud 13 november 2007, 21:08   #75
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
U gaat die dode inbrekers dan in uwen diepvriezer leggen, en de honden er mee voeden tot de lijken totaal opgegeten, verteerd en uitgescheten zijn, of vergis ik mij ?
Ja, dat lijkt me voordelig en je hoeft niet te brommen voor wat krapuul dat niets bij jou te zoeken had.

Ik denk dat er soms meer in diepvriezers zit dan men zou denken. Vooral in landelijke gemeenten, waar mensen elkaar nog steunen, zou ik niet willen weten wat ze er al onder de grond gestoken hebben of aan de hond gevoerd.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 13 november 2007 om 21:09.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 21:31   #76
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor een stuk heb je gelijk, vééél te lang geprobeerd om er wat beschaving in te brengen...
Geloof je dat nu echt zelf Lucien...? Ge was gewoon "one of the boys" en uiteindelijk gewoon uit misnoegdheid over postjes vertrokken...

effe "on-topic", onrealistisch: mogen de daders voor mijn part zelf levend verbrand worden, kost de gemeenschap ook niets. Enkel een beetje benzine of wat hout en een lucifer.
realistisch: levenslang isoleercel. Om dat te doen aan een onschuldig dier moet je echt volkomen gestoord zijn.

Laatst gewijzigd door Eichmann : 13 november 2007 om 21:34.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 22:44   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zeg altijd: wie bij ons inbreekt, zorgt voor goed veel vlees voor mijn honden. En verder: iemand laten verdwijnen zonder sporen moet mogelijk zijn.
Uitgehongerde varkens

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 22:49   #78
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Als het echt een voorbereiding op een inbraak is, dan zou het een behoorlijk stomme zijn. Dat trekt toch veel te veel aandacht om iets in brand te steken!
Smijt vlees met verpulverd slaapmiddel in, maar brand trekt meteen alle aandacht.
ja, maar bepaalde inbrekers hebben:

1) uw intellect niet

2) toch niets te vrezen, want ze behoren tot een groep waar men juridisch toch niets tegen kan doen.
Oud 14 november 2007, 09:17   #79
Ovidius
Parlementslid

Standaard Update 14/11 Branco krijgt huidtransplantatie

14/11 Huidtransplantatie voor verbrande Branco

Bron: GVA

Honderden lezers hebben gisteren gereageerd op het artikel over Branco, de rottweiler die in de nacht van zondag op maandag met een brandversneller in brand werd gestoken. De meeste mensen zijn verontwaardigd en kunnen niet begrijpen dat een mens in staat is om zoiets te doen. Inmiddels blijkt dat het dier een huidtransplantatie moet ondergaan en dat lezers en buren geld willen inzamelen om dit te financieren.

De reacties zijn niet van de minste. “De dader behoort tot de allerlaagste graad van het uitschot”, zegt iemand uit Genk. Lisiane Knapen uit Heers hoopt dat de daders “zelf zullen branden”.
Nog een andere vrouw vraagt zich af “hoe ziek je in je hoofd kan zijn om tot zoiets walgelijks in staat te zijn”. “Kotsmisselijk word ik van zulke mensen”, zegt Ludo Vanwiddingen uit Sint Truiden.

Branco zelf ligt inmiddels volledig plat. Baasje Eva Yannoulis bekomt nog van de emoties en laat buurvrouw Martine Smets het woord voeren.

“Het is niet meer de Branco zoals wij hem kennen”, zegt Martine. “Het komt natuurlijk door de valiumspuiten dat hij niet meer op zijn poten kan staan.”

Benefiet

“Volgens mij houdt de hond aan die gebeurtenis een trauma over. Hij moet een huidtransplantatie ondergaan en permanent verzorgd worden. Dat is erg duur. Daarom dat ik als buur een benefiet wil opstarten waarvan de opbrengst bestemd is voor de operatie en verzorging van Branco. Eva is een hevige supporter van Racing Genk en noemde het dier zelfs naar voormalig sterspeler Branco Strupar. Daarom ga ik ook eens aankloppen bij de mensen van Racing Genk om na te gaan hoe we geld kunnen inzamelen bij de supporters”, aldus Martine.
Ook David Joosten uit Lommel wil een inzameling opstarten voor de verzorging van Branco.

De politie van Genk speurt verder naar de dader(s). Dinsdagvoormiddag werd ook Eva ondervraagd.

“Vermits er nooit klachten zijn ingediend door buren wegens overlast van die hond, vermoeden we dat de dader uit haar nabije kring komt”, zegt Rita Ubachs, woordvoerster van de politie van Genk.
“Het zijn die pistes die we samen met haar overlopen hebben. Het gaat alleszins om een wraakactie die niets met het doen en laten van de hond te maken heeft.”

Er is geen bezine of een gelijkaardige brandversneller gebruikt om het dier in brand te steken. “Er was geen geur, wat er op wijst dat Branco waarschijnlijk met alcohol werd overgoten voor hij in brand werd gestoken.”
Oud 14 november 2007, 10:38   #80
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik ben ooit eens per ongeluk op foto's gestoten op het internet van katjes in bokalen, ik zwans niet katjes in bokalen. Die werden daar als kitten ingeduwd en gevoed en werden natuurlijk groter en misvormd, gruwelijk, echt gruwelijk. Je zag de waanhoop in die beestjes hun ogen. Er zijn dus werkelijk mensen bezig met foto's uit te wisselen van zo'n zaken op het internet.
Ja dat is schandalig van die kittens. In dit filmpje hebben ze de kop van een hond er zo goed als afgehakt en dan laten ze dat beestje nog rondlopen en dan stampen ze daar nog keihard tegen, echt ziek!
hier doen ze hetzelfde met een paard.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be