Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 november 2007, 15:36   #61
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind dat er een cordon sanitair moet komen voor de NVA

en ook voor LDD

en bovendien ook voor CDV als ze niet van gedacht veranderen.

En als ze niet zwijgen dan trekken we hun dotatie's in!

en verder mag Albert kiezen wie er in de regering komt.

Het zal ze leren! die racisten.. euh facisten... nazisten? of gewoon tisten!
satiper is offline  
Oud 14 november 2007, 15:36   #62
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF14112007_059

Oepsie! Te laat mijn beste Armand. Je hebt wel degelijk je échte mening laten doorschijnen. Nu terugkrabbelen gelooft geen kat
Eventjes off-topic, maar je hebt nogal de neiging om enkel te linken naar het artikel. Morgen kan een lezer van deze draad die geen DS-abo heeft het artikel al niet meer lezen. Niet erg bevorderlijk voor de leesbaarheid van de draad natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 november 2007, 15:36   #63
satiper
Minister-President

Standaard

satiper is offline  
Oud 14 november 2007, 15:37   #64
satiper
Minister-President

Standaard

dju te laat, gtverse jazeker

Laatst gewijzigd door satiper : 14 november 2007 om 15:38.
satiper is offline  
Oud 14 november 2007, 15:48   #65
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Eventjes off-topic, maar je hebt nogal de neiging om enkel te linken naar het artikel. Morgen kan een lezer van deze draad die geen DS-abo heeft het artikel al niet meer lezen. Niet erg bevorderlijk voor de leesbaarheid van de draad natuurlijk.
mea culpa. Wist ik niet. Bij deze:

Citaat:
BRUSSEL - Ik heb tijdens het interview met RTBF nooit een partij willen aanvallen, ook het kartel CD&V/N-VA niet. Dat zegt Senaatsvoorzitter Armand De Decker woensdagmiddag in een precisering. 'Ik heb alleen maar willen verzoenen', stelt hij.
In een interview over zijn koninklijke opdracht om samen met Kamervoorzitter Herman Van Rompuy een dialoog op gang te trekken over een 'evenwichtige, verdere uitbouw van onze instellingen en de versterking vande cohesie tussen de gemeenschappen' verklaarde De Decker dat de moeilijke periode die het land doormaakt toe te schrijven is aan 'het bestaan van het kartel CD&V/N-VA'. Dat is een probleem op zich dat zal worden opgelost', voegde hij eraan toe.

Uit de context gerukt

De Decker benadrukt dat deze passage - een antwoord op een vraag van een luisteraar - uit zijn context werd gerukt, zodat ze niet meer past in de geest van de verklaringen die werden afgelegd.

'Ik heb op geen enkele manier het kartel willen aanvallen en CD&V/N-VA zeker niet verantwoordelijk willen stellen voor de moeilijke situatie waarin we momenteel verkeren', dixit De Decker, die beklemtoont dat hij alleen maar wil verzoenen.
svh
vrijevlaming is offline  
Oud 14 november 2007, 15:51   #66
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
mea culpa. Wist ik niet. Bij deze:
't is nikske

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 november 2007, 16:32   #67
Kaal
Minister-President

Standaard

Armand ontdekt dat het minder gemakkelijk is als je verantwoordelijkheid draagt.
Kaal is offline  
Oud 14 november 2007, 17:01   #68
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oepsie! Te laat mijn beste Armand. Je hebt wel degelijk je échte mening laten doorschijnen. Nu terugkrabbelen gelooft geen kat
Een leugenaar noemen we dat.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 14 november 2007, 18:20   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De reaktie van de Vlaamse politiekers is te lauw.

Wat mij betreft: Dedekker is niet bekwaam om het spellement van staatshervorming, kollege der wijzen, of wat de naam ook is, te leiden.

Eksit De Dekker. De MR mag met een andere kandidaat komen aandraven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 november 2007, 19:22   #70
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reactie N-VA op uitspraken van Armand De Decker (14/11/07)

De N-VA stelt vast dat de heer De Decker van de allereerste dag uit zijn rol valt. Het is ongezien dat iemand die is belast met een opdracht die absolute discretie en terughoudendheid vereist, nauwelijks twaalf uur nadat hij zijn opdracht heeft gekregen, uitgebreid commentaar geeft aan de pers. Bovendien leek het er in eerste instantie erg op dat De Decker het kartel CD&V/N-VA in vraag stelde, een opmerking die hij later evenwel weer introk maar die desalniettemin de nodige vragen oproept.
De N-VA stelt eveneens vast dat Armand De Decker nu al conclusies meent te moeten trekken uit een dialoog waarvan het kartel nog niet heeft beslist er aan deel te nemen. Vorige week vrijdag vroegen CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen en N-VA-voorzitter Bart De Wever waarborgen van de oranje-blauwe partijen voor een staatshervorming waarvan de menu en de richting duidelijk zijn. Zonder deze waarborgen is er geen regering mogelijk in dit land. Het is immers de toekomstige regering die de motor moet zijn van een staatshervorming die de deelstaten de nodige middelen en beslissingsruimte geeft om welvaart en welzijn veilig te stellen voor de volgende generaties.

De ondoordachte verklaringen van de Senaatsvoorzitter staan in schril contrast met het optreden van de Kamervoorzitter en dragen helaas niet bij tot een sfeer van respect en vertrouwen die nochtans noodzakelijk is.

Auteur:
Voorzitter N-VA
Bart De Wever
http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=2762
Zwartengeel is offline  
Oud 14 november 2007, 19:59   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

I Bart! Way to go!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 19:59.
circe is offline  
Oud 14 november 2007, 19:59   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA stelt eveneens vast dat Armand De Decker nu al conclusies meent te moeten trekken uit een dialoog waarvan het kartel nog niet heeft beslist er aan deel te nemen.
Dat is al iets maar niet voldoende!!!
Ze mogen er zelfs niet aan dénken aan CostaII mee te werken!
Die drie legislaturen zeggen alles!
Dit wordt een een begrafenis eerste klas waar NOOIT meer uit zal komen dan een dood lijk. Dit onding is uitsluitend bedoeld om de staatshervorming daar te steken waar ook BHV inzat, én zit: in de diepvries!
Het is dus GEEN excuus voor Leterme om alsnog een regering te vormen. Hij weet immers nu al dat hij zijn belangrijkste beloften zo niet zal kunnen houden!
Oud 14 november 2007, 20:07   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zelfs niet zelf uitgevonden! Verleden week of zo hoorde ik dat zo tijdens het nieuws op de radio zeggen! ik lag in een deuk.
Vandaag ook op de radio. Mij valt op dat de VRT het bijna steeds heeft over "de dèkkair", terwijl men op VTM de Vlaamse uitspraak hanteert ("de dekker").
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 november 2007, 20:15   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Best het artikel onmiddellijk citeren, want DS heeft de slechte gewoonte hun artikelen al vlug bij het betalend gedeelte te plaatsen.

Citaat:
woensdag 14 november 2007 | Bron: Belga
'Niet de bedoeling CD&V/NVA aan te vallen'

BRUSSEL - Ik heb tijdens het interview met RTBF nooit een partij willen aanvallen, ook het kartel CD&V/N-VA niet. Dat zegt Senaatsvoorzitter Armand De Decker woensdagmiddag in een precisering. 'Ik heb alleen maar willen verzoenen', stelt hij.
In een interview over zijn koninklijke opdracht om samen met Kamervoorzitter Herman Van Rompuy een dialoog op gang te trekken over een 'evenwichtige, verdere uitbouw van onze instellingen en de versterking vande cohesie tussen de gemeenschappen' verklaarde De Decker dat de moeilijke periode die het land doormaakt toe te schrijven is aan 'het bestaan van het kartel CD&V/N-VA'. Dat is een probleem op zich dat zal worden opgelost', voegde hij eraan toe.

Uit de context gerukt

De Decker benadrukt dat deze passage - een antwoord op een vraag van een luisteraar - uit zijn context werd gerukt, zodat ze niet meer past in de geest van de verklaringen die werden afgelegd.

'Ik heb op geen enkele manier het kartel willen aanvallen en CD&V/N-VA zeker niet verantwoordelijk willen stellen voor de moeilijke situatie waarin we momenteel verkeren', dixit De Decker, die beklemtoont dat hij alleen maar wil verzoenen.
svh

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 14 november 2007 om 20:15.
Oud 14 november 2007, 20:17   #75
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Best het artikel onmiddellijk citeren, want DS heeft de slechte gewoonte hun artikelen al vlug bij het betalend gedeelte te plaatsen.
Jep en voila excuses die moeten wel voldoen zeker (bij BDW moest dat genoeg zijn en zijn uitspraken waren VEEEEEEL zwaarder)... Trouwens hij zegt dat z'n woorden uit context zijn gehaald dus voila...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 14 november 2007, 20:18   #76
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Drie legislaturen lang een stuk of 12 koninklijke commissarissen... Dat gaat weer een schone duit kosten aan de belastingbetaler.

En het eindresultaat: een lege doos uiteraard.
DenKempenzoon is offline  
Oud 14 november 2007, 20:18   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag ook op de radio. Mij valt op dat de VRT het bijna steeds heeft over "de dèkkair", terwijl men op VTM de Vlaamse uitspraak hanteert ("de dekker").

Heeeeelemaaaal off topik, maar 't is te plezant om het te laten:
wie herinnert zich nog hoe Verafstoot, toen ik nog in de oppositie zat, sistematisch de naam van de toenmalige PS-minister Coëme uitsprak.

"Keum" of zoiets. Diene verdiende dat wel, daar niet van, maar toch:

Slecht vel, diene Verafstoot.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 november 2007, 20:23   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Jep en voila excuses die moeten wel voldoen zeker (bij BDW moest dat genoeg zijn en zijn uitspraken waren VEEEEEEL zwaarder)... Trouwens hij zegt dat z'n woorden uit context zijn gehaald dus voila...
En wat was dan wel de context? Immers, we vernemen dan wel dat de context niet juist was, maar we lezen nergens wat die context dan wel mag geweest zijn.

Daarom denk ik dat het een heel onhandig excuus is om de eigen woorden nu te verbloemen.
Oud 14 november 2007, 20:30   #79
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat was dan wel de context? Immers, we vernemen dan wel dat de context niet juist was, maar we lezen nergens wat die context dan wel mag geweest zijn.

Daarom denk ik dat het een heel onhandig excuus is om de eigen woorden nu te verbloemen.
Ja dat weet ik ook niet natuurlijk
"Reprécisant la responsabilité de chaque parti démocratique, le président du Sénat a également fait référence, en réponse �* une question d'un auditeur, �* "l'existence du cartel CD&V/N-VA qui est un problème en soi qui sera résolu". Selon M. De Decker, il ne faut pas retirer cette phrase de son contexte auquel cas elle ne correspond pas �* l'esprit des déclarations qu'il a faites. "Je n'ai en aucune façon voulu agresser le cartel et certainement pas les rendre responsables de la période difficile que nous vivons", a dit M. De Decker �* l'agence BELGA."
http://www.lalibre.be/article.phtml?...&art_id=383221

Is inderdaad onhandig dat hij dat er niet bijgeeft maar doet er niet toe excuses zijn genoeg!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 14 november 2007, 20:39   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ja dat weet ik ook niet natuurlijk
"Reprécisant la responsabilité de chaque parti démocratique, le président du Sénat a également fait référence, en réponse �* une question d'un auditeur, �* "l'existence du cartel CD&V/N-VA qui est un problème en soi qui sera résolu". Selon M. De Decker, il ne faut pas retirer cette phrase de son contexte auquel cas elle ne correspond pas �* l'esprit des déclarations qu'il a faites. "Je n'ai en aucune façon voulu agresser le cartel et certainement pas les rendre responsables de la période difficile que nous vivons", a dit M. De Decker �* l'agence BELGA."
http://www.lalibre.be/article.phtml?...&art_id=383221

Is inderdaad onhandig dat hij dat er niet bijgeeft maar doet er niet toe excuses zijn genoeg!
Dat doet er wel toe. Om te weten of zijn excuses enige oprechtheid en waarheidsgehalte hebben, is het belangrijk te weten wat nu die context was waarin hij die woorden uitsprak. Zo niet is het slechts, wat de Franstaligen omschrijven als, "verbiage".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be