![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 21 november 2007 om 20:17. |
||
![]() |
![]() |
#62 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat LDD zegt is, indien de Franstaligen willen praten en willen samenwerken willen wij België behouden. Vlaams Belang en NVA willen hoe dan ook onafhankelijkheid. Een wereld van verschil of is federalisme en unitair voor jou ook gelijk.
![]() |
![]() |
#63 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() De Franstaligen willen perse Belgie ,zeggen NON in de onderhandelingen en leunen achterover.
De Vlamingen voelen zich verantwoordelijk en gaan op de knieen. Zo is het altijd nog gegaan. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 21 november 2007 om 20:46. |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk willen de Franstaligen 'samenwerken'. De Franstaligen willen altijd 'samenwerken'. Kleine randbemerking: dat 'werken' moet wel altijd van Vlaamse kant komen.
|
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Dat onnozel College van Wijzen is net zoals Costa indertijd bedoelt om de beloofde staatshervorming van de baan te schuiven. Er is zelfs nooit een serieus gesprek geweest.
Ik had dan nog liever een staatshervorming gezien met toegevingen van beide kanten, dan het behoud van de huidige toestand, want dit is gewoon het slechtste wat er kan gebeuren voor Vlaanderen. Diegenen die twijfelen aan mijn intenties voor Vlaanderen kennen mij niet. Alles voor meer Vlaanderen, alleen moet men ook eens leren kijken naar wat er mogelijk is. Ik opteer voor een grondige staatshervorming op korte termijn die beloofd geweest is door het Vlaams Kartel voor 10 juni, die Vlaanderen meer vrijheid heeft. Het is zeer gemakkelijk om stoere praat te verkopen maar als het er op aan komt, dan alles bij het oude te laten. Dat moet ik niet ! |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pink-op-de-naad-Vlamingen als jij geven de Franstaligen steeds weer de zekerheid dat er nog genoeg Flamands raisonables zijn om hun machtsspel te kunnen blijven spelen. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Als je je beperkte en zuivere Vlaamse staatje maar hebt. Alleen jammer dat er zo weinig van overblijft hé? Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 21 november 2007 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blijkbaar kent hij toch nog enige schaamte. |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Grootspraak zal je niet helpen. Je staat geboekstaafd in het kamp van de degenen die steeds maar weer bereid zijn het hoofd te buigen voor de fascistische grondhonger van de Belgische francofonie.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 21 november 2007 om 21:19. |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat volstaat. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Welke kleuren, wat vertegenwoordigen die kleuren algemeen, wat vertegenwoordigen ze voor jou! Dat zou alvast wat bijdragen tot de discussie op dit forum......
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen willen, franstaligen willen niet en zeggen non en leunen achterover; de Vlamingen kijken naar de verkiezingsuitslagen hoeveel er gestemd hebben op vlaams-nationalistische partijen ... en gaan door de knieën. Zo is het altijd gegaan. Maar wat is het verschil nu tegen vroeger: de verkiezingsuitslag, met als nieuwigheid een kartel, waarbij gans een klassieke machtspartij een ruk richting Vlaams gemaakt heeft, en gewonnen heeft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad. Maar zelfs dat is ondenkbaar voor onze Vlaamse helden.
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige partij die dit wel deed, is het Blok. (dank voor de Vlaamse overtuiging, daar niet van). Maar die zit niet aan de onderhandelingstafel (en dat werd ook beloofd voor de verkiezingen). Het lijkt me dat de beloften van voor de verkiezingen, gehouden worden (voorlopig).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 21 november 2007 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier ga ik een heel eind mee. Zo vraag ik me af wanneer de Vlaamse regering/parlement het nodige zal doen voor die inspektie-kwestie van de Franstalige scholen in Vlaanderen. Meerderheidsstemmingen zijn wel een zwaar wapen (te vergelijken in een heel andere sektor met stakingen). Voorzichtig toe te passen dus. (tenzij je als partij aangegeven hebt dat je deze legislatuur een splitsing wilt, dus dat was maar één partij, die wel veel stemmen haalde, maar toch niet vooruitgegaan was, maar kom). Handig is natuurlijk als de Vlaamse regering/parlement zo van die stemmingen doet: ze kunnen dat de federale onderhandelaren toch niet kwalijk nemen ![]()
|
![]() |