Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 21 november 2007, 20:15   #61
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Max van Dietschland stelt me eerlijk gezegd ook een beetje teleur. Ik dacht dat hij principiëler was...
Max IS principieel, hij volgt exact zijn ideologie: Een deel van het volk wegsnijden teneinde een 'zuiver Vlaanderen' te krijgen.
Citaat:
Vergelijk het met een amputatie om de rest opnieuw gezond te krijgen.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 21 november 2007 om 20:17.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 21 november 2007, 20:17   #62
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Expliciet durft die broekschijterpartij daar natuurlijk niet voor uitkomen, maar stappen in een commissie die zonder garanties de gehechtheid aan de Belgische staat zou toevertrouwen, is wel redelijk in tegenspraak met het partijprogramma.

"Een onafhankelijk Vlaanderen is eerder een gevolg dan een doel op zich. Als de Franstalige politieke partijen zich vanuit een kortzichtige houding blijven vastbijten in een “non” tegen elke noodzakelijke hervorming van de staat en tegen economische hervormingen, dan opteren wij ondubbelzinnig voor de Vlaamse onafhankelijkheid."
Door hun aanhankelijkheid te beloven doen ze dus niks verkeerd. (Con)federalisme is in ogen van CD&V, VLD en SP.a ook België bijeenhouden.
Wat LDD zegt is, indien de Franstaligen willen praten en willen samenwerken willen wij België behouden. Vlaams Belang en NVA willen hoe dan ook onafhankelijkheid.
Een wereld van verschil of is federalisme en unitair voor jou ook gelijk.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline  
Oud 21 november 2007, 20:35   #63
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er komt geen staatshervorming en de volledige Rand wordt verder verfranst, nu content ! Ondertussen neemt onze invloed in het Brusselse gewest ook jaar na jaar af en het aantal vreemdelingen toe.

En ja, we behouden zes faciliteitengemeenten, waarvan er gemeenten zijn met een Franstalig bestuur, waar de Vlaamse regering de burgemeesters niet benoemd maar voor de rest laat zitten. In hoeverre heeft de Vlaame regering hier nog invloed ?

Dit is voor de Franstaligen de grootste overwinning, wees maar gerust. België is gered, de staatshervorming is op de lange baan geschoven en de ze kunnen lekker verder de Rand verfransen.

Dit in plaats van een groot realistisch communautair akkoord voor beiden. En neen separatisme heeft er helaas nooit ingezeten. Sommigen zijn hier beginnen dromen. We spreken wel over Belgische regimepartijen hé.

Dit gezegd zijnde: geen splitsing BHV en geen schriftelijke garantie op een grote staatshervorming voor 31 december is woordbreuk van Leterme en co.
Ik VREES dat de toekomst Max gelijk gaat geven...
Sickboy is offline  
Oud 21 november 2007, 20:45   #64
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Ik VREES dat de toekomst Max gelijk gaat geven...
De Franstaligen willen perse Belgie ,zeggen NON in de onderhandelingen en leunen achterover.
De Vlamingen voelen zich verantwoordelijk en gaan op de knieen.
Zo is het altijd nog gegaan.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 21 november 2007 om 20:46.
I amsterdam is offline  
Oud 21 november 2007, 20:59   #65
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Wat LDD zegt is, indien de Franstaligen willen praten en willen samenwerken willen wij België behouden.
Natuurlijk willen de Franstaligen 'samenwerken'. De Franstaligen willen altijd 'samenwerken'. Kleine randbemerking: dat 'werken' moet wel altijd van Vlaamse kant komen.
Herr Oberst is offline  
Oud 21 november 2007, 21:01   #66
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Dat onnozel College van Wijzen is net zoals Costa indertijd bedoelt om de beloofde staatshervorming van de baan te schuiven. Er is zelfs nooit een serieus gesprek geweest.

Ik had dan nog liever een staatshervorming gezien met toegevingen van beide kanten, dan het behoud van de huidige toestand, want dit is gewoon het slechtste wat er kan gebeuren voor Vlaanderen.

Diegenen die twijfelen aan mijn intenties voor Vlaanderen kennen mij niet.
Alles voor meer Vlaanderen, alleen moet men ook eens leren kijken naar wat er mogelijk is. Ik opteer voor een grondige staatshervorming op korte termijn die beloofd geweest is door het Vlaams Kartel voor 10 juni, die Vlaanderen meer vrijheid heeft. Het is zeer gemakkelijk om stoere praat te verkopen maar als het er op aan komt, dan alles bij het oude te laten.
Dat moet ik niet !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 21 november 2007, 21:10   #67
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grote STATUS QUO komt er uiteindelijk zoals ik gevreesd heb.
Omdat mensen als steeds weer bereid zijn om over het ononderhandelbare te onderhandelen.

Pink-op-de-naad-Vlamingen als jij geven de Franstaligen steeds weer de zekerheid dat er nog genoeg Flamands raisonables zijn om hun machtsspel te kunnen blijven spelen.
Kortaf is offline  
Oud 21 november 2007, 21:11   #68
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had dan nog liever een staatshervorming gezien met toegevingen...

O Max, ik twijfel niet aan jouw intenties hoor. Sinds afgelopen week zeker niet meer. Misschien kun je de franstaligen ook nog de Waddeneilanden schenken; die zijn ook niet van jou.

Als je je beperkte en zuivere Vlaamse staatje maar hebt. Alleen jammer dat er zo weinig van overblijft hé?

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 21 november 2007 om 21:11.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 21 november 2007, 21:11   #69
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat onnozel College van Wijzen is net zoals Costa indertijd bedoelt om de beloofde staatshervorming van de baan te schuiven. Er is zelfs nooit een serieus gesprek geweest.

Ik had dan nog liever een staatshervorming gezien met toegevingen van beide kanten, dan het behoud van de huidige toestand, want dit is gewoon het slechtste wat er kan gebeuren voor Vlaanderen.

Alles voor meer Vlaanderen, alleen moet men ook eens leren kijken naar wat er mogelijk is. Ik opteer voor een grondige staatshervorming op korte termijn die beloofd geweest is door het Vlaams Kartel voor 10 juni, die Vlaanderen meer vrijheid heeft. Het is zeer gemakkelijk om stoere praat te verkopen maar als het er op aan komt, dan alles bij het oude te laten.
Dat moet ik niet !
Echt stoere praat zou zijn dat de Vlaamse onderhandelaars dreigen met eenzijdige onafhankelijkheid indien de Walen niet meewerken. Wat we nu zien, is net het omgekeerde: de Walen werken niet mee, zodus capituleren de Vlamingen (let wel, ik wacht nog steeds op een reactie van de N-VA).
Herr Oberst is offline  
Oud 21 november 2007, 21:14   #70
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Om het "Kortaf" te zeggen : WIE heeft die grond aan JOU eggeven, dat JIJ die zomaar weggeeft?
Op deze vraag geeft Max geen antwoord.

Blijkbaar kent hij toch nog enige schaamte.
Kortaf is offline  
Oud 21 november 2007, 21:15   #71
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Grootspraak zal je niet helpen. Je staat geboekstaafd in het kamp van de degenen die steeds maar weer bereid zijn het hoofd te buigen voor de fascistische grondhonger van de Belgische francofonie.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 21 november 2007 om 21:19.
Kortaf is offline  
Oud 21 november 2007, 21:17   #72
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Echt stoere praat zou zijn dat de Vlaamse onderhandelaars dreigen met eenzijdige onafhankelijkheid indien de Walen niet meewerken.
Dat is zelfs helemaal niet nodig. Het is nog een pak gemakkelijker dan dat: gewoon de wil te kennen geven om België op democratische wijze te besturen, geïllustreerd door een paar nieuwe Vlaamse meerderheidsstemmingen.

Dat volstaat.
Kortaf is offline  
Oud 21 november 2007, 21:22   #73
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Een onafhankelijk Vlaanderen inkleuren? Sorry, ik ken maar 2 kleuren.Volstaan deze kleuren?
Sorry, maar mss kan je dat even verduidelijken !
Welke kleuren, wat vertegenwoordigen die kleuren algemeen, wat vertegenwoordigen ze voor jou!

Dat zou alvast wat bijdragen tot de discussie op dit forum......
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 21 november 2007, 21:23   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De Franstaligen willen perse Belgie ,zeggen NON in de onderhandelingen en leunen achterover.
De Vlamingen voelen zich verantwoordelijk en gaan op de knieen.
Zo is het altijd nog gegaan.
Je moet er iets tussen voegen, het ging zo:
Vlamingen willen, franstaligen willen niet en zeggen non en leunen achterover;
de Vlamingen kijken naar de verkiezingsuitslagen hoeveel er gestemd hebben op vlaams-nationalistische partijen ... en gaan door de knieën.
Zo is het altijd gegaan.

Maar wat is het verschil nu tegen vroeger: de verkiezingsuitslag, met als nieuwigheid een kartel, waarbij gans een klassieke machtspartij een ruk richting Vlaams gemaakt heeft, en gewonnen heeft.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 21 november 2007, 21:23   #75
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dat is zelfs helemaal niet nodig. Het is nog een pak gemakkelijker dan dat: gewoon de wil te kennen geven om België op democratische wijze te besturen, geïllustreerd door een paar nieuwe Vlaamse meerderheidsstemmingen.

Dat volstaat.
Inderdaad. Maar zelfs dat is ondenkbaar voor onze Vlaamse helden.
Herr Oberst is offline  
Oud 21 november 2007, 21:24   #76
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
O Max, ik twijfel niet aan jouw intenties hoor. Sinds afgelopen week zeker niet meer. Misschien kun je de franstaligen ook nog de Waddeneilanden schenken; die zijn ook niet van jou.

Als je je beperkte en zuivere Vlaamse staatje maar hebt. Alleen jammer dat er zo weinig van overblijft hé?
Ik bekijk het vanuit een andere optiek. Een uitbreiding van Brussel met de faciliteitengemeenten zou wel eens een eindpunt kunnen betekenen. Dan is het Pajottenland voorgoed voor Brussel verloren ... Nochtans zou ik bijzonder fier zijn als inwoner van de hoofdstad van Europa. Als de Vlamingen zich nu eens zouden neerleggen bij de Belgische realiteit, ze zouden veel gelukkiger zijn.
PAJOT is offline  
Oud 21 november 2007, 21:26   #77
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Ik bekijk het vanuit een andere optiek. Een uitbreiding van Brussel met de faciliteitengemeenten zou wel eens een eindpunt kunnen betekenen. Dan is het Pajottenland voorgoed voor Brussel verloren ... Nochtans zou ik bijzonder fier zijn als inwoner van de hoofdstad van Europa. Als de Vlamingen zich nu eens zouden neerleggen bij de Belgische realiteit, ze zouden veel gelukkiger zijn.
Dus als de Palestijnen zich nu eens zouden neerleggen bij de Israëlische realiteit, zouden ze ook veel gelukkiger zijn?
Herr Oberst is offline  
Oud 21 november 2007, 21:26   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echt stoere praat zou zijn dat de Vlaamse onderhandelaars dreigen met eenzijdige onafhankelijkheid indien de Walen niet meewerken. Wat we nu zien, is net het omgekeerde: de Walen werken niet mee, zodus capituleren de Vlamingen (let wel, ik wacht nog steeds op een reactie van de N-VA).
Welke Vlaamse onderhandelaars hebben voor de verkiezingen gezegd dat ze zouden dreigen met een splitsing? Geen enkele !!

De enige partij die dit wel deed, is het Blok. (dank voor de Vlaamse overtuiging, daar niet van). Maar die zit niet aan de onderhandelingstafel (en dat werd ook beloofd voor de verkiezingen).

Het lijkt me dat de beloften van voor de verkiezingen, gehouden worden (voorlopig).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 21 november 2007, 21:30   #79
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Dan is er misschien geen Belgische realiteit meer. Eens de Franstaligen hun nazi-corridor hebben, is er immers niets meer wat hen let bij de eerstvolgende communautaire kortsluiting zélf uit België te stappen en eventueel zelfs bij hun Grote Vaderland Frankrijk aan te sluiten. Diegenen die met de gebiedsroof ingestemd hebben zullen de geschiedenis ingaan als de grootste volksverraders ooit. Geen steen zal voor hen groot genoeg zijn om er onder te kruipen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 21 november 2007 om 21:48.
Zwartengeel is offline  
Oud 21 november 2007, 21:31   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht

Dat volstaat.

Hier ga ik een heel eind mee.

Zo vraag ik me af wanneer de Vlaamse regering/parlement het nodige zal doen voor die inspektie-kwestie van de Franstalige scholen in Vlaanderen.

Meerderheidsstemmingen zijn wel een zwaar wapen (te vergelijken in een heel andere sektor met stakingen). Voorzichtig toe te passen dus. (tenzij je als partij aangegeven hebt dat je deze legislatuur een splitsing wilt, dus dat was maar één partij, die wel veel stemmen haalde, maar toch niet vooruitgegaan was, maar kom).

Handig is natuurlijk als de Vlaamse regering/parlement zo van die stemmingen doet: ze kunnen dat de federale onderhandelaren toch niet kwalijk nemen .

De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be