![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik heb ook van in het begin gezegd. Soms helpt het de hele draad te lezen, bij mij toch. Laatst gewijzigd door Ovidius : 22 november 2007 om 13:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Dat plastieken dekseltje dat over de 'start' knop van atoombommen zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar het is slechts een experiment, zoals vervat zit in de naam, een volgende stap naar meer fundamenteel onderzoek. Daar heb ik het een beetje moeilijk mee. Kijk eens hoe en waar Cardarechte precies ligt, wat nu een nucleaire site geworden is: Elk kenner van Frankrijk weet dat er in de buurt van dit rode bolletje (de kleur is toepasselijk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En: Citaat:
Of nog: Citaat:
Citaat:
![]() Pikant detail: de CEA heeft al enkele van zijn onderzoeksprojecten daar moeten stopzetten wegens de seismografische activiteit ... Begrijpen wie begrijpen kan dus. Moest er zoveel geld gestopt worden in andere energiebronnen dan in energie dan hadden we misschien al jaren aanvaardbare en rendabele alternatieve gehad. Maar dat is een beetje off-topic.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie dus niet in waarom het omgevingsgevaar zo fel moet overdreven worden. Dit gaat heus niet een enorm effect op de Côte d'Azur hebben mijn inziens.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Enkele bedenkingen:
ITER ofte kernfusie. Behoorlijk indrukwekkend, dat geef ik grif toe maar ik catalogeer dit toch eerder onder ontdekking dan onder uitvinding. Het argument wordt zelfs gegeven door Ovidius: Is de zon geen deel van de natuur??? En is kernfusie dan niet het nabootsen van wat er in de natuur al bestaat? Hetzelfde geldt trouwens voor de puntige stok. Lijkt me weinig waarschijnlijk dat er op heel de planeet geen enkele natuurlijke puntige stok te vinden valt. Citaat:
Het schrift en het wiel: 2 sterke nominaties. Persoonlijke noot: het verbaast me dat de schroef zo weinig bijval kent. Deze uitvinding is afhankelijk van noch het schrift, noch het wiel en is haast essentieel in onze maatschappij. Beeld je, bvb, maar eens een kernfusiereactor in zonder 1 enkele schroef, of een pc of een televisie, etc etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Burgemeester
|
![]() God en al zijn aanhangsels?
![]()
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() De temperaturen die bereikt worden zijn zelfs vele malen hoger dan op de zon. Ik vind dat men redelijk moet blijven in het klimaatdebat, alles demoniseren omdat er risico's aan verbonden zijn lijkt me niet erg productief.
Laatst gewijzigd door Ovidius : 22 november 2007 om 15:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Genoeg off-topic, ITER gesloten! Laatst gewijzigd door Ovidius : 22 november 2007 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() beste ontdekking: bob dylan
|
![]() |
![]() |