Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat lijkt het meest aangewezen?
Twee vliegen in één klap slaan 0 0%
Méér vliegen in één klap slaan 1 5,88%
Langer werken voor minder loon 0 0%
Harder werken voor minder loon 0 0%
werklozen laten werken voor minder loon 3 17,65%
verplichte tewerkstelling voor minder loon 1 5,88%
verplichte vrijwilligersarbeid voor geen loon 0 0%
niet of nooit meer werken naar keus 3 17,65%
intermitterend werken naar keus 6 35,29%
iedereen op prepensioen op vijftig 6 35,29%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2008, 08:08   #61
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De zwaarste crisis ooit... dat is geen probleem voor luilinks...

Desnoods voeren ze de vijfurenwerkweek in met behoud van loon...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 08:23   #62
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het zal een mooie lange droom van u blijven maar meer dan dat zal het toch nooit worden.

De gazet vandaag al gelezen?
Alle bedrijven verlagen hun uitgaven en investeringen tot het absolute strikte minimum zelfs. (dus nog minder uitgeven dan al mogelijk was)

En jij hoopt op een halvering van werktijd met behoud van loon?
Man we staan voor de zwaarste crisis ooit. En die is nu in het begin.
Laat ons zeggen dat dit mijn ideaalbeeld is, OK ? En ik zal zeker niet langer en harder gaan werken voor minder geld. Integendeel, als ik van mijn werk niet behoorlijk kan leven, stop ik met werken. En in elk geval zal ik met mijn tijd, moeite en zweet geen spitsmuizen -of ratten en andere vraatzuchtige knaagdieren- met een witte boord om, gaan vetmesten !
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 08:25   #63
Chipie
Banneling

Standaard

En de gouden lepeltjes laten ze ook niet afnemen...

En dan vraagt men zich steeds af hoe het komt dat de rode paradijzen niets anders dan doffe ellende kennen/kenden...
Oud 23 juni 2008, 08:27   #64
Chipie
Banneling

Standaard

Soms denken (sommige) luilinksen dat zij ergens de welvaart/rijkdom hebben gecreëerd...
Oud 23 juni 2008, 08:29   #65
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
De zwaarste crisis ooit... dat is geen probleem voor luilinks...

Desnoods voeren ze de vijfurenwerkweek in met behoud van loon...
Daar is hij weer, het Spottend Knaagdier...Nog steeds weten we niet HOE hij zijn brokjes kaas verdient ? Dat is blijkbaar een netelig vraagstuk, waarover hij zich liever niet uitlaat ? Wat liggen lullen over "luilinks", dat is mijnheer zijn enige "bijdrage" ...
Oud 23 juni 2008, 09:16   #66
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Daar is hij weer, het Spottend Knaagdier...Nog steeds weten we niet HOE hij zijn brokjes kaas verdient ? Dat is blijkbaar een netelig vraagstuk, waarover hij zich liever niet uitlaat ? Wat liggen lullen over "luilinks", dat is mijnheer zijn enige "bijdrage" ...

Door te knagen natuurlijk...
Oud 23 juni 2008, 09:49   #67
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht

-Verplicht vrijwilligerswerk voor wie langer dan een jaar stempelt.
We hebben vroeger als eens goed gelachen met verplicht vrijwilligerswerk.

Alleen vrijwillige slavernij is dan nog grappiger..
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 10:24   #68
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Omdat werken de uitweg is uit de armoede,met wel een GOED loon hé
Hij heeft het al half begrepen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 10:33   #69
maf
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er staat wel een dikke fout in de enquête : verplichte vrijwilligersarbeid.
Gewoon een ironietje van mij, omdat in de praktijk zo goed als iedereen gedwongen wordt om te werken voor zijn bestaan, en dat wordt dan als vrijwillig werken beschouwd.

(Dat is alleen maar te keren door iedereen een effectieve basisbestaandzekerheid te garanderen vanwaaruit je dan inderdaad pas echt vrijwillig kan gaan werken ipv gejaagd door de nood)

Het hele discours van de OCMW's en de VDAB's staat vol van dat soort 'vrijwillige verbintenissen' die je eerst en vooral aan moetgaan alvorens leefloon te krijgen, alvorens uitkering, etc etc.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 13:16   #70
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:

Door te knagen natuurlijk...
Maak u er maar vanonderuit met een nieuwe kwinkslag, iets anders kunt u toch niet...Iedereen heeft zo stilaan wel begrepen dat uw belangen enkel verdedigd kunnen worden door mensen die "vrijwillig langer, harder, en voor minder geld willen werken". Knaagdieren parasiteren de mensheid sinds altijd al...Niks nieuws onder de zon.
Oud 23 juni 2008, 13:20   #71
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Soms denken (sommige) luilinksen dat zij ergens de welvaart/rijkdom hebben gecreëerd...
Daar waar een potentiël voor welvaart bestaat, gelijk waar op de wereld, duikt steeds weer de kapitalist op, die egoïstisch de lakens naar zich toe trekt, en er voor zorgt dat de mensen na verloop van tijd in de kou staan, zonder lakens, zonder dekens, zonder enige mogelijkheid om vuur te maken, terwijl de kapitalist lekker warm tussen zijden lakens ligt scheten te laten, overvloedig vol gevreten...
Oud 23 juni 2008, 17:24   #72
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Beroepsbedelaar met gasten ? Sfax en Zonen ? Zoiets ?
Dat is het verschil tussen jou en mij... Jij gaat er dadelijk van uit dat het dan wel niet beter kan en je neemt niets initiatief, ik niet. En dan vraag jij je nog af waarom je het niet beter hebt?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 17:41   #73
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat is het verschil tussen jou en mij... Jij gaat er dadelijk van uit dat het dan wel niet beter kan en je neemt niets initiatief, ik niet. En dan vraag jij je nog af waarom je het niet beter hebt?:-)
Maar u weet helemaal niet hoe ik het heb...U gaat er zomaar vanuit dat ik het slecht heb, omdat ik geen monsterachtige kapitalistische egoïst ben ?
Trouwens, ik denk niet dat u zo rijk bent als u zich wil voordoen hier op dit forumpje...Ik kan enkel eens smalend lachen met van die wannabee-poenscheppers. Zo komt men er veel tegen, aan de toog, maar stoeffen over alles wat ze hebben, wat ze nog méér gaan hebben en alles wat ze al gedaan hebben (zogezegd)...Ondertussen drinken ze op de poef, en nog liever op andermans kosten
Oud 23 juni 2008, 17:48   #74
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar waar een potentiël voor welvaart bestaat, gelijk waar op de wereld, duikt steeds weer de kapitalist op, die egoïstisch de lakens naar zich toe trekt, en er voor zorgt dat de mensen na verloop van tijd in de kou staan, zonder lakens, zonder dekens, zonder enige mogelijkheid om vuur te maken, terwijl de kapitalist lekker warm tussen zijden lakens ligt scheten te laten, overvloedig vol gevreten...
Weet U dan niet dat het communisten zijn, die met elkaar communiceren door scheten te laten?

En hebben sfinxen al ooit een potentieel voor welvaart gecreëerd?

Als U dankzij het (sociaal gecorrigeerd) kapitalisme in het rijkste gewest van de wereld woont en zulke prietpraat vertelt zou U dan niet vlug uw mond gaan spoelen...
Oud 23 juni 2008, 17:54   #75
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet U dan niet dat het communisten zijn, die met elkaar communiceren door scheten te laten?

En hebben sfinxen al ooit een potentieel voor welvaart gecreëerd?

Als U dankzij het (sociaal gecorrigeerd) kapitalisme in het rijkste gewest van de wereld woont en zulke prietpraat vertelt zou U dan niet vlug uw mond gaan spoelen...
Dat "sociaal gecorrigeerd" is wel door de arbeiders afgedwongen, dat heeft niemand , en zeker geen knaagdieren, ons kadoo gedaan. Trouwens, tegenwoordig proberen de Nieuwe Wilde Kapitalisten die sociale verworvenheden terug af te breken. Vandaag gaat het zeker minder goed vooruit als 30 jaar geleden, en laat dat nu net komen door het Grote Kapitalistische Internationale Wanbeleid. Mensen zoals u, maar dan met veel macht en centen (allemaal gestolen van arme sloebers, of door oorlog te stoken)...
Oud 23 juni 2008, 18:14   #76
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat "sociaal gecorrigeerd" is wel door de arbeiders afgedwongen, dat heeft niemand , en zeker geen knaagdieren, ons kadoo gedaan. Trouwens, tegenwoordig proberen de Nieuwe Wilde Kapitalisten die sociale verworvenheden terug af te breken. Vandaag gaat het zeker minder goed vooruit als 30 jaar geleden, en laat dat nu net komen door het Grote Kapitalistische Internationale Wanbeleid. Mensen zoals u, maar dan met veel macht en centen (allemaal gestolen van arme sloebers, of door oorlog te stoken)...
Oud 23 juni 2008, 18:49   #77
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar u weet helemaal niet hoe ik het heb...
Het interesseert me ook niet.

Citaat:
U gaat er zomaar vanuit dat ik het slecht heb, omdat ik geen monsterachtige kapitalistische egoïst ben ?
Nee, eerder omdat je een onverbeterelijke zaag bent...

Citaat:
Trouwens, ik denk niet dat u zo rijk bent als u zich wil voordoen hier op dit forumpje...
Kan goed zijn; wie zal het zeggen
Ik noem mezelf ook niet rijk dus...

Citaat:
Ik kan enkel eens smalend lachen met van die wannabee-poenscheppers. Zo komt men er veel tegen, aan de toog, maar stoeffen over alles wat ze hebben, wat ze nog méér gaan hebben en alles wat ze al gedaan hebben (zogezegd)...Ondertussen drinken ze op de poef, en nog liever op andermans kosten
Ben je nu jezelf aan het ophemelen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 18:53   #78
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Werken is zowat het belangrijkste wat een mens MAG doen in zijn leven,ik ga dan ook erg graag werken,voor mij is dat een feest

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 23 juni 2008 om 18:53.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 18:56   #79
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En is de arbeider nu beter of slechter dan pakweg 30 jaar geleden?

Ik vind dat ze 30 jaar geleden toch nog een huis konden kopen met een arbeiders loon. Soms zelfs een groot huis.
De dag van vandaag, zal het toch verdikke een klein huizeke zijn met veel kosten aan. En dan valt het nog te bezien of het zal lukken.

Eerlijk gezegd, de gemiddelde arbeider of bediende is er op achteruit gegaan zelfs.

Maar oké ieder zijn meug.
Oud 23 juni 2008, 18:58   #80
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Werken is zowat het belangrijkste wat een mens MAG doen in zijn leven,ik ga dan ook erg graag werken,voor mij is dat een feest
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be