![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie groentje-18 | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,00% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,00% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,00% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,00% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
8 | 40,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb ongelofelijk vliegangst en vliegtuigen zijn vreselijk voor het milieu.
![]() Maar ja, reizen als in het onderweg zijn doe ik wel graag, vooral met de trein of boot. Mijn favoriete bestemmingen zijn Italië, Australië en Frankrijk. Dat middelste heb ik nog niet bezocht, maar het staat zowat bovenaan mijn lijstje van landen die ik wil gezien hebben voor ik ga.
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat vind je leuker: K3 of Tokio Hotel?
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Moest de film dan nog zo'n danige indruk op mij achterlaten dat ik de titel kon onthouden ... Ik kan je vraag dus niet beantwoorden. ![]() Maar aub geen science fiction. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 november 2007 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Waar komt die vliegangst vandaan?
Zie je opties voor vliegen om de wereld rond te reizen indien vliegtuigen te vervuilend zijn ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() De enige plaats waar ik veel over het tweede hoor is hier. Ik heb dus absoluut geen idee wat dat Tokio Hotel is.
Om die reden kies ik voor het eerste.
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Ik weet het. Hopelijk heeft die wat interessants in petto.
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Ik weet niet of ik geplaatst ben om me een mening over dat land te vormen. Ik ben er nooit geweest en heb er heel weinig voeling mee en kennis over.
Wat ik schrijf komt dus enkel uit kennis over boeken (en geniet dus waarschijnlijk geen 100% betrouwbaarheid): Wat ik jammer vind is dat voor de Japanse man zijn werk op nummer één staat, hij dan naar het schijnt verantwoording moet afleggen aan zijn ouders en zijn kinderen. Pas op de vierde plaats komt zijn vrouw. Dit lijkt me niet het ideale recept voor een gelukkig en weinig stresserend gezinsleven. De druk op de mensen lijkt me in Japan ontzettend hoog. Het zelfmoordcijfer is ook één van de hoogste ter wereld. Terwijl Japanners net degenen met de hoogste levensverwachtig van de hele wereld, indien ze zich niet voortijdig van het leven beroven. Als mijn boeken deugen dan is het in Japan in het openbaar ook not done om emoties te tonen, ook al voel je die wel. Het is geweten dat als je emoties niet uit dit een negatief effect heeft op je welzijn. Het komt me een beetje over als een erg kille, zakelijke en harde maatschappij waarin overleven niet makkelijk is, sorry. Het land op zich is volgens mij wel prachtig.
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Misschien is het geen vliegangst, maar simpelweg hoogtevrees... Ik heb ontzettende hoogtevrees. Vroeger werd ik al duizelig als ik op een stoel stond.
Een vliegtuig op zich is al erg hoog wanneer het op de grond staat, daarom heb ik al schrik om erin te gaan. Het gegeven dat dat toestel dan in zijn geheel ook nog omhoog gaat... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb er ooit eens in gezeten ondertussen. Het heeft niet geholpen, integendeel. Al moet ik zeggen dat het eens je boven de wolken vloog wel een rustgevend gevoel gaf, maar misschien zat het relatieve zuurstofgebrek daar voor iets tussen. ![]() Echtwaar... ik (en mijn medereizigers ![]() Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 november 2007 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Groentje: Het is eenvoudiger om de vragen die eerst komen een antwoord te geven, op die manier sla je er geen over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Deze: ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() 1. Drinkbaar water toegankelijk voor iedereen, wereldwijd. 2. Veel meer liefdadigheid en geven om te geven in de wereld ipv geven om iets terug te krijgen of erger: te nemen. (Concreet bv: overschot van dit in de supermarkt gaat naar de plaatselijke armen, overschot op de ganse markt gaat naar Afrika, ...) 3. Een wondermedicijn dat alle zieken en gehandicapten waar tot nog toe geen oplossing voor is weer beter maakt. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan zo geen naam of namen noemen, want er zullen altijd mensen zijn die ik vergeet. In het kort discussiëer ik het liefste met mensen die open van geest, flexibel, niet halsstarrig, niet egoïstisch, koppig en arrogant zijn. De mensen waaraan ik een hekel heb zijn de omgekeerde: zij die ieder feit zodanig weten te draaien en te interpreteren totdat het in hun kraam past, ook al moet dat tot in het absurdum, degenen die heel halsstarrig aan hun idee vasthouden ook al is het achterhaald, degenen die weigeren met nieuw geboden kennis of inzichten iets te doen, egoïsme, misplaatste arrogantie, uiteraard mensen die er alles aan doen om anderen uit hun kot te lokken en die zich als een pitbull in je vastbijten en streng controleren op iedere mogelijke fout om je vervolgens terecht te wijzen... Ik heb hierbij niemand concreet in gedachten.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Oei, dat heb ik eigenlijk ook meteen geantwoord als antwoord op je vorige vraag.
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Ik denk dat het in mijn genen zat, overgeërfd van mijn vader waarschijnlijk.
![]() Al vanaf de eerste momenten dat ik kon denken waren dat groene gedachten. Een soort autobiografie schrijven over hoe dat zich precies uitte en op welke leeftijd(en) gaat misschien wat ver? ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 november 2007 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
Ik weet dat het niet leuk is om op die leeftijd met zaken geconfronteerd te worden waar je zelf weinig aan kan doen en die ver boven jouw hoofd beslist worden, maar ik zou het hebben over ecologische voetafdrukken, en dan vooral hoe deze te beperken... Jong geleerd is oud gedaan. ![]() Citaat:
Ik zou het hier veel meer praktisch gericht aanpakken en de nadruk leggen op de persoonlijke winsten (in termen van bv. calorieverlies en/of een lagere factuur). Ik denk dat je bij hen concreter moet zijn en ze teveel zorgen en andere dingen aan hun hoofd hebben om hun bezig te houden met ideologiën zonder dat het in concrete hanteerbare verpakkingen zit.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 november 2007 om 16:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet het niet ... Boot? ... Ik hoop dat er beter internationaal treinverkeer wordt gelegd. Maar met een trein onder de oceaan door zie ik nu ook niet zo hard zitten. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 november 2007 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |