Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Van de antidiscriminatiewetgeving valt er op het terrein weinig te merken
Inderdaad 10 38,46%
Niet mee eens 9 34,62%
Juist, maar ... 4 15,38%
Niet mee eens, maar ... 2 7,69%
Geen idee 1 3,85%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2007, 19:31   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Racisme is een non-probleem. Indien het een echt probleem zou zijn, dan zou het onverklaarbaar zijn hoe mensen van heel de wereld de grootste risico's nemen om hier te geraken. Niemand gaat toch geld betalen aan een mensensmokkelaar, of op een gammele boot de zee oversteken, of liegen dat hij zwart ziet tegenvoer allerlei ambtenaren, of trouwen met iemand die men niet ziet zitten, om zich dan hier van 's morgens tot 's avonds te laten 'discrimineren' of 'achterstellen' of 'uitsluiten'?
Met wat voor achterlijke prietpraat kom jij hier nu weer aanzetten? Alsof vluchtelingen van mensensmokkelaars een brochure krijgen met uitleg over het racisme dat hen hier te wachten staat... Of nee, wacht... Ze hadden dat natuurlijk op National Geographic moeten zien voor ze de keuze maakten armoede en ontbering achter te laten in de hoop hier een beter leven te vinden.

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 19:39   #62
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Met wat voor achterlijke prietpraat kom jij hier nu weer aanzetten? Alsof vluchtelingen van mensensmokkelaars een brochure krijgen met uitleg over het racisme dat hen hier te wachten staat... Of nee, wacht... Ze hadden dat natuurlijk op National Geographic moeten zien voor ze de keuze maakten armoede en ontbering achter te laten in de hoop hier een beter leven te vinden.

*knip*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 23 november 2007 om 12:53.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 19:42   #63
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja. Je bent duidelijk ongeschikt om kinderen op te voeden.
Dus iemand die ooit in de multikulturele droom geloofd heeft, die door proefondervindelijk falen zijn droom heeft zien uiteenspatten en nu zijn kinderen ver van dat alles houdt, die zoudt gij zijn kinderen afnemen?

en dan anderen uitschelden voor fascist....crapuleuze vent
Oud 22 november 2007, 19:48   #64
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Laat die idioot toch doen, hij is het niet waard.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 20:01   #65
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht

Ik zal mijn kinderen in ieder geval bij proberen te brengen dat ze zich zover mogelijk van elke niet-westerse allochtoon houden, enkel en alleen omdat de statistieken niet liegen en door proefondervindelijk falen toen ik zelf nog in die multiculturele droom geloofde.

Ga je nu ijveren om mij uit mijn ouderlijke macht te laten zetten wegens vermeend racisme?
Ik heb drie kinderen en wie daaraan raakt, zal al van heel ver en met heel veel moeten komen om mij tegen te houden; zowel poco's als allochs.
Capice?

Vuyschthaemert; een kerel naar mijn hart.
Bij deze staat u als tweede op mijn vriendenlijst.
Oud 22 november 2007, 21:04   #66
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Dus iemand die ooit in de multikulturele droom geloofd heeft, die door proefondervindelijk falen zijn droom heeft zien uiteenspatten en nu zijn kinderen ver van dat alles houdt, die zoudt gij zijn kinderen afnemen?

en dan anderen uitschelden voor fascist....crapuleuze vent
Ik ben het wel met Raf eens dat het zeer onverantwoordelijk is om je kinderen met vooroordelen te indoctrineren. Zo geef je degenen die wél hun best doen om te integreren geen kans.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 21:13   #67
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben het wel met Raf eens dat het zeer onverantwoordelijk is om je kinderen met vooroordelen te indoctrineren. Zo geef je degenen die wél hun best doen om te integreren geen kans.
met vooroordelen te indoctrineren? Wie heeft het over indoctrineren? Lees eens de post van Vuyschthaemert

Ik vraag mij trouwens af hoe raf zijn kinderen zou indoctrineren , mocht hij er hebben? Zou hij 's morgens vroeger opstaan om als eerste De Morgen te lezen en het zeldzame stukje kritiek op multicul in die rioolkrant, het kleinste berichtje over brandende auto's in Parijs er eerst uit te scheuren? Zo stel ik mij die kerel in al zijn bekrompenheid namelijk voor.
Oud 22 november 2007, 21:16   #68
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met vooroordelen te indoctrineren? Wie heeft het over indoctrineren? Lees eens de post van Vuyschthaemert

Ik vraag mij trouwens af hoe raf zijn kinderen zou indoctrineren , mocht hij er hebben? Zou hij 's morgens vroeger opstaan om als eerste De Morgen te lezen en het zeldzame stukje kritiek op multicul in die rioolkrant, het kleinste berichtje over brandende auto's in Parijs er eerst uit te scheuren? Zo stel ik mij die kerel in al zijn bekrompenheid namelijk voor.
Hij zegt dat hij zijn kinderen zegt weg te moeten blijven van niet-westerse allochtonen omdat ze gevaarlijk zouden zijn. Ik sta kritisch tegenover die bevolkingsgroep, omdat ze inderdaad voor herrie zorgen - maar ik ken er vele, en dat zijn enkel aardige mensen.

Ik denk niet dat je zozeer mensen moet beoordelen, maar meer op hun maatschappelijke status. Het feit dat allochtonen vaak gelijk op de maatschappelijke ladder staan met de autochtone paupers betekent dat er problemen vandaan komen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 21:36   #69
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hij zegt dat hij zijn kinderen zegt weg te moeten blijven van niet-westerse allochtonen omdat ze gevaarlijk zouden zijn. Ik sta kritisch tegenover die bevolkingsgroep, omdat ze inderdaad voor herrie zorgen - maar ik ken er vele, en dat zijn enkel aardige mensen.

Ik denk niet dat je zozeer mensen moet beoordelen, maar meer op hun maatschappelijke status. Het feit dat allochtonen vaak gelijk op de maatschappelijke ladder staan met de autochtone paupers betekent dat er problemen vandaan komen.
Hij zegt nergens dat ze gevaarlijk zouden zijn, maar "enkel en alleen omdat de statistieken niet liegen en door proefondervindelijk falen toen ik zelf nog in die multiculturele droom geloofde".
Mijn kinderen gaan spelen bij vreemde van ik-weet-zelfs-niet-welke-landen. Ze zitten bij elkaar in de klas. En als ik die gasten zo bezig zie, hoop ik, uit de grond van mijn hart, dat daar vriendschappen voor het leven uit komen. Dat die "gemengde vriendschappen" blijven bestaan. Dat die vreemden niet in een getto-situatie komen, maar dat ze opgeslorpt worden en ook Vlamingen worden. En een gelukkig leven kunnen opbouwen!
U bent nog een ernstig persoon, liberalist, u begrijpt wat ik bedoel. Die jongens gaan later geen frikandon met rode kool maken en eten (alhoewel?). Dat versta ik niet onder Vlaming worden. Maar ik wil mijn gasten ook ver houden van gespuis, eender welke -chtoon. En jammer genoeg, in die steden, loopt er veel van dat allochtoon gespuis. Ik heb het geluk in een dorp te wonen, waar er wat sociale "controle" is, waar mensen elkaar kennen van aan het schooltje. Ik denk dat iemand die zijn kinderen hier de hooligan laat uithangen op straat, snel terechtgewezen zou worden door de een of ander (maakt mij niet uit wie die hooligan is: alloch of auto).
Ik heb hier de pest aan de mensen die het hebben over "Vlaamse primitieven" (Mitgard over Vlamingen in het algemeen). Als reactie geef ik dan een link naar een ongenuanceerd artikel over kutmarokkanen.
Ik heb hier de pest aan mensen die moedwillig hun ogen sluiten voor bestaande problemen en die anderen willen dwingen dat ok te doen.
Ik heb echt de pest aan mensen die om politieke redenen anderen hun kind af zouden pakken.
Oud 22 november 2007, 21:43   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Off topic.

Ik vraag mij al weken af waarom:

- een poster een citaat van een andere poster (Raf) gebruikt als handtekening;

- Een zwijn moet dienen als avatar. Wetende dat een avatar toch iets met vereenzelviging te maken heeft.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 21:49   #71
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Off topic.

Ik vraag mij al weken af waarom:

- een poster een citaat van een andere poster (Raf) gebruikt als handtekening;

- Een zwijn moet dienen als avatar. Wetende dat een avatar toch iets met vereenzelviging te maken heeft.
- een poster een citaat van een andere poster (Raf) gebruikt als handtekening: dit heeft Raf uitgevonden (Weet je nog wel: Van Maerlandt nadat ik hemde -igste keer in zijn hemdgezet heb: "blabla")
-Een zwijn moet dienen als avatar. Wetende dat een avatar toch iets met vereenzelviging te maken heeft: u slaat de nagel op de kop!
Oud 22 november 2007, 22:16   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zegt nergens dat ze gevaarlijk zouden zijn, maar "enkel en alleen omdat de statistieken niet liegen en door proefondervindelijk falen toen ik zelf nog in die multiculturele droom geloofde".
Mijn kinderen gaan spelen bij vreemde van ik-weet-zelfs-niet-welke-landen. Ze zitten bij elkaar in de klas. En als ik die gasten zo bezig zie, hoop ik, uit de grond van mijn hart, dat daar vriendschappen voor het leven uit komen. Dat die "gemengde vriendschappen" blijven bestaan. Dat die vreemden niet in een getto-situatie komen, maar dat ze opgeslorpt worden en ook Vlamingen worden. En een gelukkig leven kunnen opbouwen!
U bent nog een ernstig persoon, liberalist, u begrijpt wat ik bedoel. Die jongens gaan later geen frikandon met rode kool maken en eten (alhoewel?). Dat versta ik niet onder Vlaming worden. Maar ik wil mijn gasten ook ver houden van gespuis, eender welke -chtoon. En jammer genoeg, in die steden, loopt er veel van dat allochtoon gespuis. Ik heb het geluk in een dorp te wonen, waar er wat sociale "controle" is, waar mensen elkaar kennen van aan het schooltje. Ik denk dat iemand die zijn kinderen hier de hooligan laat uithangen op straat, snel terechtgewezen zou worden door de een of ander (maakt mij niet uit wie die hooligan is: alloch of auto).
Ik heb hier de pest aan de mensen die het hebben over "Vlaamse primitieven" (Mitgard over Vlamingen in het algemeen). Als reactie geef ik dan een link naar een ongenuanceerd artikel over kutmarokkanen.
Ik heb hier de pest aan mensen die moedwillig hun ogen sluiten voor bestaande problemen en die anderen willen dwingen dat ok te doen.
Ik heb echt de pest aan mensen die om politieke redenen anderen hun kind af zouden pakken.
Wie kiest om in een dorpte wonen, op een eilandje, ver van het "gespuis", moet dan ook geen commentaar geven op wie in een stad woont, met alle diversiteit. Triestig voor wie binnen dergelijke ingesteldheid moet opgroeien. Je zou je beginnen afvragen wat we nu eigenlijk moeten verstaan onder mishandeling. Uw visie blijkt actueel nog niet strafbaar te zijn, leven in afzondering, geïsoleerd, vergeleken met een blauw oog of gebroken lip.
Oud 22 november 2007, 22:28   #73
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie kiest om in een dorpte wonen, op een eilandje, ver van het "gespuis", moet dan ook geen commentaar geven op wie in een stad woont, met alle diversiteit. Triestig voor wie binnen dergelijke ingesteldheid moet opgroeien. Je zou je beginnen afvragen wat we nu eigenlijk moeten verstaan onder mishandeling. Uw visie blijkt actueel nog niet strafbaar te zijn, leven in afzondering, geïsoleerd, vergeleken met een blauw oog of gebroken lip.
Wel ja, straks roep je nog op om ganse dorpen te deporteren naar grootsteden. Desnoods voor een jaartje dat ze goed doordrongen raken van de multikul. Ik heb hier al veel zever gelezen maar deze post slaat alles! Een dorp is geen eiland, er is hier ook diversiteit. Sjongejonge, hoe erg kan men degenereren?
Ik heb jaren in Gent gewoond en nu in een dorp, dus ik ken beide varianten met hun voor- en nadelen.
Man man, in vergelijking met u is raf ruimdenkend!
Oud 22 november 2007, 22:43   #74
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Laat die idioot toch doen, hij is het niet waard.
we laten sn00py inderdaad doen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 22:45   #75
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Wat een onzin. Op school wordt het niet door de leerkrachten ingeprent, toegegeven, maar wat met de negatieve ervaringen die autochtone kinderen opdoen bij hun allochtone leeftijdsgenootjes? Dát is vaak de reden dat de autochtone jeugd negatief, racistisch als je wilt, reageert. Het meer dan irritante en veelal aggresieve groepsgedrag van hordes marokkaantjes, turkjes en zwartjes en wat er nog meer rondloopt op de schoolpleinen en op straat in het kader van de multiculturele verrijking.

De schuld meteen maar bij de autochtone ouders leggen door te stellen dat die dus het één en ander hun kroost hebben aangeleerd, slaat dus nergens op. Oorzaak en gevolg, actie en reactie.

Ik zal mijn kinderen in ieder geval bij proberen te brengen dat ze zich zover mogelijk van elke niet-westerse allochtoon houden, enkel en alleen omdat de statistieken niet liegen en door proefondervindelijk falen toen ik zelf nog in die multiculturele droom geloofde.

Ga je nu ijveren om mij uit mijn ouderlijke macht te laten zetten wegens vermeend racisme?
HVT is een schoolvoorbeeld van tot wat een racistisch milieu kan leiden...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 22:50   #76
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
HVT is een schoolvoorbeeld van tot wat een racistisch milieu kan leiden...
Gij zijt geobsedeerd he?
Oud 22 november 2007, 22:54   #77
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zijt geobsedeerd he?

Laat die leugenaar toch doen, sn00py.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 22:56   #78
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En hoe denken jullie dat binnen veel te veel Marokkaanse gezinnen wordt opgevoedt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 23:01   #79
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En hoe denken jullie dat binnen veel te veel Marokkaanse gezinnen wordt opgevoedt?
Niet anders dan binnen onze vrome katholieke gezinnen van 40 jaar geleden.
Oud 22 november 2007, 23:03   #80
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja. Je bent duidelijk ongeschikt om kinderen op te voeden.
geluk dat u hier niks te zeggen hebt , anders werden er reeds strafkampen gebouwd voor degenen die het ongeluk hebben er een andere mening op na te houden als u, geloof ik. En dat zou dan rechten gestudeerd hebben? Van welk land, die rechten?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be