![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
wat ik wel zeg dat is dat een eigenaar goedkoper woont dan een huurder en dat hoe groter je eigendom is hoe meer de waarde stijgt en hoe groter dus de kans dat je op het einde van de rit winst blijkt gemaakt te hebben vanwaar toch dat schuldgevoel omdat je een eigendom hebt ? je hebt daar hard voor gewerkt dus waarom niet ? bovendien vind ik dat je je wel een beetje in de zak hebt laten zetten de stenen waar je je kaveltje mee hebt bebouwd die zijn ok en de werkuren die je gekocht hebt die zijn ook kosjer maar die grond he - daar is een geurtje aan - degeen waar jij die van gekocht hebt was natuurrechtelijk gezien eigenlijk niet de rechtmatige eigenaar
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 november 2007 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Er is wel een Matteuseffect in onze samenleving: wie veel heeft zal meer gegeven worden, wie arm is ... Maar dat is nog iets helemaal anders dan de onwerkelijke situatie die jij hier schetst. Trouwens wel een beetje arrogant en misleidend om een hotel als vaste verblijfplaats te zien, dat is geen eerlijke referentie. Buiten enkel uitzonderingen daargelaten, welke 'gewone mens' kan dat betalen? ![]() Ik denk niet dat je moet betalen voor één van de bedden die voor daklozen opgesteld zijn... (als je zo ééntje kan krijgen tenminste, want ik weet dat er een groot tekort is aan opvangplaatsen), en al zeker geen dertig euro per nacht want dan kan je idd net zo goed op hotel gaan. Je moet alles een beetje in perspectief plaatsen, dan wordt de wereld meteen een pak onrechtvaardiger en krijg je meer zin om ervoor te gaan en moeilijkheden als kansen te zien en die met beide handen te grijpen. Met een beetje inventiviteit, moed en wilskracht kom je al heel ver. Ik vind het trouwens wel sjiek van je dat je een paar jaar als postverdeler gewerkt hebt!
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 november 2007 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
heeft iemand dan het recht om lui te zijn gewoon omdat de voorvaderen gewerkt hebben ? ben je er mss voorstander van om het indisch kastensysteem hier in te voeren ofzo ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Als je een woning krijgt van het ocmw komt het nog veel goedkoper.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 november 2007 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
als je zin hebt om iemand te kunnen knuffelen of schouderklopjes te geven ga dan maar wat allochtonen of weet ik veel wie knuffelen wij van vws vragen geen medelijden en geen aalmoezen maar eisen gewoon zonder gezever onze onverkortte en volwaardige mensenrechten en niks anders voor het sentimenteel geneuzel moet je bij bert anciaux zijn - die heeft dat graag
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 november 2007 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Ik wou eigenlijk gewoon uitdrukken dat ik dat niet in jou gezien of van jou verwacht had. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
want ons groentje heeft alle oplossingen gegeven hij weet dat als oudersijskastparasiet immers toch allemaal veel beter he hoe het in het echte leven gaat ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
gaat dit topic trouwens over mij ? of kan je al echt over niks anders meer lullen .?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
En ik wou gewoon aantonen dat het met tweeën goedkoper is. Dat leek me een normale reactie op jouw post.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() wil je mij eens uitleggen groentje hoe jij de onvoorstelbare naieviteit aan de dag kan leggen om te denken dat
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
maar groentje weet dat natuurlijk beter he hoe je als uitkeringskoppel moet rondkomen ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas ![]() armoede gaat niet enkel gepaard aan alleenstaand zijn. armoede is een symptoom van sociaal economisch isolement. Maar ook een gezin vormen of andere leefgemeenschappen wordt armen impliciet onmogelijk gemaakt wie van een uitkering leeft verliest grosso modo de helft van zijn uitkering indien men gaat samen wonen - alleen wie werkt kan dus gaan samenwonen in de praktijk Bovenstaande was mijn reactie daarop.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() jouw geslacht interesseert me niet - je zou eens wat minder de beetweter moeten uithangen
je kan niets weten over leven in armoede zelfs je groene oren weten er meer van dan jijzelf ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() een verschrikkelijk naieve en bevooroordeelde reactie die ik op zich beledigend vindt omdat je dan schijnt te doen of we zelf daar nog niet opgekomen zouden zijn
het feit dat we onze problemen echter zo nog niet hebben kunnen oplossen wijst er niet op dat we te dom zijn om zulks te doen maar wel dat het ons onmogelijk wordt gemaakt, in ieder geval via allerlei mechanismen uiterst wordt bemoelijkt mechanismen die jouw ervaringswereld vreemd zijn omdat je nog steeds van moeders ijskast afhangt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 november 2007 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Soms vergeten mensen de meest voor de handliggende oplossingen. Soms hebben ze dan naïeve groentjes nodig om die te herhalen.
En dat was dus niet de bedoeling, mijn excuses als dat zo overgekomen is.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 november 2007 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tip: gebruik belastingen niet als argument. Wie het meest verdient, betaalt ook het meest belastingen. Tussen haakjes, ik heb alle respect voor wie gemotiveerd gaat werken, in het bijzonder als werkloos thuisblijven eventueel financieel voordeliger zou kunnen zijn. Maar sta mij toe te beweren dat niet iedereen redeneert als u. Laatst gewijzigd door Rudy : 24 november 2007 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
de gedachte dat we hier enkel en alleen zijn om te lijden is middeleeuws en eindigt op het moment in de geschiedenis dat het liberalisme geboren wordt gedaan met de verheerlijking van het kruis ( symbool van lijden ) vanaf nu staat de mens centraal en die mens mag gerust plezier hebben en het goed hebben hij hoeft niet langer te lijden - en er valt met al dat lijden trouwens niks te rapen en niemand is ooit door het leed van een ander ook maar een meter vooruit gekomen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 november 2007 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moest je het nog niet weten. Activering zou best een stokpaartje van de liberalen kunnen zijn. Het is niet omdat ik ideologisch liberaal ben dat ik niet besef dat het verschil tussen een minimumloon en een vervangingsinkomen zeer klein kan zijn. Zelfs, voordeliger kan zijn King. De aanpak hieromtrent verschilt tussen links en rechts. Of begrijp ik je verkeerd ? Benadelen in welke zin ? Laatst gewijzigd door Rudy : 24 november 2007 om 21:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
nu kan u als liberaal vast wel begrijpen dat een bedrijf zich bvb niet in belgie zou komen vestigen indien dat bedrijf daar nadeel bij zou doen van een bedrijf kan u dus begrijpen dat het zichzelf weigert te benadelen ik vraag u waarom u dat van een werkloze dan niet kan begrijpen ? ook ik wil best namelijk graag zelfs gaan werken - maar niet als dat in mijn nadeel is - want als liberaal kan ik mezelf niet benadelen - dat is tegen mijn ideologie
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 november 2007 om 21:59. |
||
![]() |
![]() |