Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2007, 06:09   #61
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
'de promoters'
Citaat:
Door een basis en kweekplaats te vormen voor holebi's.
Djeezes, nog zo eentje die "denkt" dat homosexualiteit wordt aangeleerd!

Informeer je eerst eens ten gronde alvorens je hier onsterfelijk belachelijk te maken.
Oud 28 november 2007, 06:48   #62
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Idiote en gevaarlijke post. het is door dit soort nonsens dat veel (jonge) hetero's blijven denken dat AIDS een ver van mijn bed show is, dat condooms voor hen niet hoeft en dat ze net niet over AIDS kunnen praten. Sel je voor, dat is toch iets voor "marginalen" zeker.

(sorry Heftruck, Raf, Andromeda)

blijf da soort nonsens verkondigen, en HIV zal lachend toekijken.
No pasa nada.
Oud 28 november 2007, 06:50   #63
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
H.I.V. stijgt dramatish bij homomannen 1 op 33 wat zal er gebeuren ze zijn zich zelf aan het uitroeien
Dat is nu wat ik noem positief denken
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 06:51   #64
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat ze hier dan die holebi's van overheidswege nog steunen, gaat er bij mij gewoon niet in...

Hoe stom kun je zijn?
mischien zitten er wel veel IN de overheid.Dat zou het één en ander verklaren...Kijk bvb naar Di Rupo, toch een goed voorbeeld?

Laatst gewijzigd door forumspook : 28 november 2007 om 06:52.
Oud 28 november 2007, 06:53   #65
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wel, de oplossing is in de maak. De technologie staat niet stil en men denkt aan alles:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=98415
Inderdaad een goede oplossing van dit perversie probleem.
Oud 28 november 2007, 07:27   #66
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk [...] ben ik sowieso een onverdraagzaam mens.
Hoezo "waarschijnlijk"?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 07:28   #67
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor om de anus niet te gebruiken voor andere doeleinden dan waarvoor hij gemaakt of geëvolueerd is.
Ga je toch eens wat meer informeren alvorens je jongeren het idee gaat geven dat het HIV virus enkel via anale sex verkrijgbaar is.
Oud 28 november 2007, 07:29   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel. Niet direct maar indirect. Denk maar een 'poeperkesdag' e.d.
Je zou je eens een klein beetje moeten informeren voor je onzin begint uit te kramen. "Poeperkesdag" was juist een initiatief om veilige seks aan te moedigen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 28 november 2007, 07:30   #69
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor om de anus niet te gebruiken voor andere doeleinden dan waarvoor hij gemaakt of geëvolueerd is.
Hoe weet jij, pray tell, waarvoor de anus gemaakt of geëvolueerd is? Heeft je god je dat hoogstpersoonlijk ingefluisterd?

Citaat:
Oud 28 november 2007, 08:48   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ex-zeevarende en militairverpleger weet ik dat er een pak misverstanden bestaan over de sexueel overdraagbare ziektes en de open lichaamcontact overdraagbare ziektes.
En het HIV virus behoord tot de tweede groep.
Dit wil zeggen dat HIV ook overdraagbaar is door bloed of ander lichaamsvochten niet enkel door sexuele contacten, maar ook door het verzorgen van een HIV virusdrager en daarbij een kleine verkeerde handeling te doen, zoals het zweet met je hand van je gezicht vegen terwijl je die persoon aan het verzorgen bent.
De rede dat Homo's de grotere risicogroep zijn ligt niet direct bij hun onderling sexueel contact, zij zijn vaak voorzichtiger dan hetero's, maar door het feit dat zij juist het meeste terug te vinden zijn in de HIV-risicoberoepen.
En zij binnen die groep juist het vaakst in de gevarenzone zitten door de misbruiken dat hun vrouwelijke collega's van hen maken.

Ook is de manier waarop in de ziekenhuizen met injectie naalden en andere verzorgingsmiddelen een grote oorzaak van het overdragen van lichaamsvocht overdraagbare ziektes onder de onderhoudsmensen.
Dit omdat zij nu net weer het meeste gevaar lopen door de slordigheid van het verplegend personeel.
En weer zijn dit juist de jobs waar de meeste homo's terug te vinden zijn.

Dus het feit dat er meer HIV gevallen onder de homo's te vinden zijn dan bij de hetero's is heel normaal, zij zijn het meest vertegenwoordigd als mannelijke personeelsleden in de HIV-risico beroepen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 08:49   #71
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je zou je eens een klein beetje moeten informeren voor je onzin begint uit te kramen. "Poeperkesdag" was juist een initiatief om veilige seks aan te moedigen.
Veilig vrijen heeft meer met vertrouwen dan met condooms te maken.

Veel homo's mogen elkaar echter niet vertrouwen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 09:06   #72
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die eerste instantie is al lang voorbij, AIDS is al lang een ziekte heteroziekte.
Ik heb toch nog niet veel hetero's ontmoet die meedoen aan seksfeesten met besmette partners.

Bovendien is er in (een deel van) het homomilieu een erg grote promiscuiteit en doen ze het bovendien bewust onveilig, zelfs
als ze seropositief zijn.

Tja, wat wil je dan?

http://www.weljongniethetero.be/viewtelex.asp?id=3436

Citaat:
Deel van seropositieven sekst onveilig
Volgens de nieuwssite nu.nl heeft tweederde van de hiv-positieve mannen seks met losse partners zonder condoom. Een jaar geleden deed 56% van hiv-positieve mannen aan onbeschermde seks. Nog volgens nu.nl zegt een groot deel van de besmette mannen, 67 procent, voorafgaand aan onbeschermde anale seks, niets tegen zijn sekspartner over zijn hiv-status.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 09:34   #73
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Je bent in deze of kortzichtig of inderdaad homohatend.
Homohatend ben ik zeker niet, integendeel.

Kortzichtig ook niet, ik denk dat ik toch duidelijk "in eerste instantie" heb vermeld.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 09:36   #74
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ah, wil je dat dan ook even aan je eigen geloofsgenoten zeggen?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 09:41   #75
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik heb toch nog niet veel hetero's ontmoet die meedoen aan seksfeesten met besmette partners.

Bovendien is er in (een deel van) het homomilieu een erg grote promiscuiteit en doen ze het bovendien bewust onveilig, zelfs
als ze seropositief zijn.

Tja, wat wil je dan?

http://www.weljongniethetero.be/viewtelex.asp?id=3436
Anderzijds komt dit ook wel voor onder hetero's vrees ik.
Ik herinner me een Telefacts reportage () van jaren geleden waarin het ging over Aids. Er kwam een meisje aan het woord, een studente in Leuven. Ze had de ziekte opgelopen door onveilige seks, ook in Leuven geloof ik. Na een heel relaas over hoe erg het was enzovoort werd haar de vraag gesteld of ze nu zelf beschermd seks had. Ze antwoordde: 'Neen, iemand heeft mij mijn leven afgepakt en mij er ook op voorhand niet over ingelicht. Waarom zou ik dat wel doen?' ...
Ik kan begrijpen dat je hierdoor vreselijk gefrustreerd bent ... te meer omdat studeren net zou moeten impliceren dat je een mooie toekomst voor je hebt waarvan je het beste wilt maken enzo, maar zulke uitspraken doen mij de vraag stellen of onveilig vrijen terwijl je weet dat je (mogelijk) besmet bent geen onderdeel mag uitmaken van het strafwetboek.
Oud 28 november 2007, 09:42   #76
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
ze zijn zich zelf aan het uitroeien
Dat zou enkel kloppen indien er een soort overerfbaar homogen zou zijn.
Dat is het niet, bovendien is het voor homo's niet evident om kinderen te krijgen.
Oud 28 november 2007, 09:48   #77
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Ja HIV is een probleem... Maar ik ken persoonlijk ook 2 heteromannen hier in gent die hiv opgelopen hebben, en het was niet door homoseksueel contact!
Homo's laten zich vaak testen en hun besmetting komt hierdoor snel aan het licht.
Een vriendin van me heeft een bi-vriend, toen ik haar voorzichtig wees op risico's wist ze me te vertellen 'oh, hij laat zich regelmatig testen hoor. Hij gaat bloed geven bij het rode kruis'.

Citaat:
Als ik bvb kijk binnen mijn hetero-vriendenkring, dan merk ik op dat vrijwel niemand zich laat testen op soa terwijl ze wel in het weekend ergens hier of daar een scharrel opdoen.
Merci, nu ben ik mijn geloof in de liefde helemaal kwijt. Het zal je zo maar overkomen als onschuldige en trouwe vrouw.

Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat binnenkort de hiv-problematiek binnen de heteroseksuele wereld aan het licht zal komen.
Wat voor velen nu de ver-van-mijn-bed-show lijkt, is eigenlijk al stilletjes aan in het hetero-milieu aan het circuleren.
Ik vind trouwens dat in het hetero-milieu even veel rondgeneukt word als in het homo-milieu.
Ik denk dat eigenlijk ook.
Ik herinner me trouwens dat een professor hier ooit zei dat uit statistieken bleek dat de aidsproblematiek buiten onder homoseksuelen ook vooral een probleem is onder ouderen... het gaat hier om die groep rijkbedeelde maar eenzame mannen die regelmatig op vakantie gaan en die daar in meer of minder directe mate aan sekstoerisme doen. Ook zij zouden het virus hebben overgebracht naar hier.
En we vergeten natuurlijk nog een hele grote groep: al degenen die door hun beroep voortdurend met de lichamen van mensen van veel verschillende makelijk direct in aanraking komen, zoals prostituees.
Maar deze groepen zijn slechts naar voren gekomen obv het kijken naar een mogelijke frequentie-indeling obv enkele groepskenmerken van de hele populatie. Zonder een angstpsychose te willen creëren: in se kan iedereen het dus hebben. Dat is wat veel mensen niet beseffen.

En dat de meeste mannen en vrouwen er vanuit gaan dat het nemen van de pil genoeg is om alle ellende te voorkomen, begrijp ik niet.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 november 2007 om 10:01.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 09:50   #78
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Jij vertelt volkomen onzin wanneer je stelt dat je niet kan merken wat iemands seksualiteit is.
???
Oud 28 november 2007, 09:55   #79
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
HIV is een ziekte van mensen die onveilig sex hebben... onafhankelijk van hun sexuele voorkeur.
Dat is zelfs niet noodzakelijk zo.
Met wat pech verzorg je ooit de wonde van een vriendin of vriend die in een ver verleden een partner had waar hij of zij na twee dagen spijt van had, maar die er wel zonder het die persoon te vertellen een reeks homoseksuele contacten op nahield. Als je op dat moment zelf toevallig een wonde hebt ben je ook gezien. Met een beroep in de medische sector ligt dat risico natuurlijk veel hoger (~ tekort aan verpleegkundigen. Voor met tweeën drinken aan eenzelfde glas bv. en meer van dat onschuldig gedrag geldt denk ik hetzelfde(?).
Oud 28 november 2007, 10:49   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat is zelfs niet noodzakelijk zo.
Met wat pech verzorg je ooit de wonde van een vriendin of vriend die in een ver verleden een partner had waar hij of zij na twee dagen spijt van had, maar die er wel zonder het die persoon te vertellen een reeks homoseksuele contacten op nahield. Als je op dat moment zelf toevallig een wonde hebt ben je ook gezien. Met een beroep in de medische sector ligt dat risico natuurlijk veel hoger (~ tekort aan verpleegkundigen. Voor met tweeën drinken aan eenzelfde glas bv. en meer van dat onschuldig gedrag geldt denk ik hetzelfde(?).
Je hoeft niet eens in de medische sector te werken.
Ik ken een jongen die op zijn 16de als jogstudent is gaan werken in een industriële wasserij en daar HIV en Hepatitis heeft opgelopen toen hij zich aan een naald prikte die in één van de zakken met ziekenhuiskleren stak.
Deze mensen staan ook veel meer bloot aan de gevaren van besmetting, juist omdat zij NOOIT weten wat er in de zakken met kleren zit en omdat zij niet door de kleren en zakken heen kunnen kijken.
Maar ook omdat het medische geheim over deze ziektes heerst en zij dus niet doorgegeven krijgen als er besmette kleren binnenkomen.

Het is dus een illusie dat men enkel binnen de medische wereld een verhoogd risico loopt of door onveilig te vrijen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be