![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België is perfect werkbaar als goed uitgewerkte federale staat (met een duidelijke normenhiërarchie en goede bevoegdheidsbepalingen) maar onze politici moeten het natuurlijk willen he.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem met internetpolls. Allemaal bilshit. Behalve als ze het gewenste bevestigen. ![]()
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je dan toch over de enige enquête bezig bent, prefereer ik een referendum boven verkiezingen.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom haal je anders al die spontane lezersbrieven aan? En wat peilingen betreft: daar geloof ik niet in, ook al staan ze in mijn voordeel (en dat zou je weten als je mijn posts leest Knuppel ![]() Maar ja, het is leuker om vooroordelen rond te spuien i.p.v. deftig te lezen, niet?
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 29 november 2007 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De meeste argumenten pro-België zijn van romantische, emotionele aard. De meeste pro-Belgen (niet de belgicisten) houden van België omwille van het land op zich, het bier, de chocolade, de Rode Duivels,... Die emoties kunnen perfect blijven bestaan binnen een confederalistisch België. Het zijn de harde feiten en cijfers die geconfederaliseerd worden. De huidige federale structuur is de beste garantie op een vroegtijdig einde van België, want deze discussies blijven telkens terugkeren. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, ik kom er later nog op terug... Ik moet ervandoor nu. Fijne avond nog! ![]()
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kiezen die hun vertegenwoordigers niet? ![]()
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Wanneer de Franstaligen beseffen dat Vlaanderen ééntalig Nederlandstalig is. En dat zie ik niet meteen gebeuren. 2. Ze beseffen maar al te goed dat Vlaanderen en Wallonië verschillende behoeften hebben. Eer ze dat gaan toegeven, zal er echter nog veel water door de zee moeten gaan. Ik ben geen Vlaams-nationalist, maar ik besef wél waar de overlevingskansen van dit land liggen. Nu ja, voor mij hoeft dit land niet te blijven bestaan. Landen komen en gaan, weet u. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wel is Jan Modaal bezorgd om de socio-economische problemen en in Vlaanderen wordt men (eindelijk!) er zich meer en meer van bewust dat er verregaande hervormingen nodig zijn om vooruitgang te boeken op diverse domeinen. Een referendum is niet geschikt voor deze materie. Er zijn teveel vragen die beantwoord moeten worden. Het referendum zou te groot worden. |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
JIJ insineerde dat ik mijn dagen vul met lezersbrieven te schrijven, plus dat de reacties die jou niet welgevallig zijn niet 'spontaan' zouden geschreven zijn. Ik ben nochtans niet het type dat zich tot wat dan ook laat dwingen. Wie spuit er dan vooroordelen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 november 2007 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kim hoeft maar aan Christoph Deborsu te vragen hoe een land barst. Die maakte er een programma over. In 1830 was dat evenmin omdat er een separatistische meerderheid bestond voor de afscheuring van Nederland. Verre van zelfs! En op enkele weken was het gebeurd.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 november 2007 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Desalniettemin schijnt Kim te denken dat er een meerderheid van separatisten nodig is om Belgique te splitsen. Dat was nochtans evenmin nodig voor de fluwelen splitsing van Tsjecho-Slovakije. De kiezers maakte daar, net zoals vandaag in Belgique, het vormen van werkbare regering onmogelijk.
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom verwondert het mij niet jij niet in staat bent te lezen wat er geschreven wordt maar alles vertaalt in datgene dat je eigen gedachtenwereld beheerst?
#79 |
Banneling
|
![]() Zoals ik daarnet reeds opmerkte, het niveau van velen op dit forum is blijkbaar bedroevend laag. Zojuist had ik nog een kort gesprekje met een zekere AynRand.
Laatst gewijzigd door Aeternitas : 29 november 2007 om 22:25. |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, de enige democratische manier om over een splitsing te beslissen, is een referendum. Een "fluwelen" splitsing noemt ze dat dan... ![]()