Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 30 november 2007, 21:14   #61
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jij hebt in dat verband een striemende aanklacht in de Knack gemist vrees ik
Ik heb ze blijkbaar ook gemist. Explain...?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 30 november 2007, 23:19   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik ben geboren en getogen in VL, VL diploma en werk in VL; maar ik heb ik ben administratief een WL omdat ik daar woon.

Ik kan zelf niet betalen of genieten van de Vlaamse zorgverzekering, terwijl Fransen enz... die in VL werken dat wel kunnen.
Onzin, daar er administratief geen Walen bestaan. In België bestaan er wettelijk geen subnationaliteit. Allen zijn Belgen, maar zijn woonachtig in een bepaald gewest.

De logica van een federale staat waarbij er verschillende zijn tussen de federende delen ontgaat u blijkbaar.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 november 2007, 23:21   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Daar hebt u een punt. En waarmee hangen de zogenaamde 'Vlamingen' aan elkaar? De IJzertoren? Het gekibbel tussen Antwerpen en Zeebrugge? Wij Limburgers ja, wij hangen aan mekaar. Maar of ik nu iets vandoen heb met een Oostendenaar of een Bruggeling? Neen, absoluut niet. Ik versta die mensen niet eens en die mentaliteit van de 'Vlonders' ligt me niet.
Bij mijn weten hoort u mij hier niet in lyrische bewoordingen spreken over dergelijke zaken. Belgicisten wel. Daarom ook mijn opwerping, gericht aan de belgicisten.

En wat u schrijft, ach, als de delen als geen geheel vormen, laat staan dat dan België enige eenheid vertoont...
Oud 30 november 2007, 23:23   #64
John2one
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten hoort u mij hier niet in lyrische bewoordingen spreken over dergelijke zaken. Belgicisten wel. Daarom ook mijn opwerping, gericht aan de belgicisten.

En wat u schrijft, ach, als de delen als geen geheel vormen, laat staan dat dan België enige eenheid vertoont...
We gaan naar een semantische discussie
John2one is offline  
Oud 30 november 2007, 23:23   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U zegt dat u al moeite heeft met een Vlaamse samenhorigheid en toch wil u samenblijven met Walen die in se nog verder verwijderd staan van uw Limburger-gevoel? U mag toch wel eens uitleggen waarom u zich wel Belg kan voelen maar geen Vlaming.
Dat is belgicistische logica. Indertijd schreef Hans I, u weet wel, het voormalige opperhoofd van de ultrabelgicistische BUB, ook voortdurend dat er geen Vlaamse eenheid was, dat Vlamingen elkaar zelfs niet verstonden en dat er niet de minste overeenkomst was... Wat de man blijkbaar niet door had, was dat hij daarmee tegelijkertijd zijn o zo gekoesterde Belgische eenheid in vraag stelde.
Oud 30 november 2007, 23:24   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John2one Bekijk bericht
We gaan naar een semantische discussie
Fijn, nietwaar...
Oud 1 december 2007, 01:41   #67
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
confederalisme = eufemisme voor separatisme volgens de FRbelgen

en Demotte heeft het vanavond op Ter Zake uitgelegd.
Uitgelegd?

Hij kon niet eens serieuze antwoorden bedenken waarom België aan elkaar zou moeten plakken! NIEMAND blijkt daar enig REDELIJK antwoord op te kunnen geven. Alleen maar emotionele...

Emoties zijn een argument, maar emoties hebben wij des te meer en nog redelijke ARGUMENTEN ook.

Splitsen die boel dus!

.
Eddy B is offline  
Oud 1 december 2007, 02:14   #68
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Uitgelegd?

Hij kon niet eens serieuze antwoorden bedenken waarom België aan elkaar zou moeten plakken! NIEMAND blijkt daar enig REDELIJK antwoord op te kunnen geven. Alleen maar emotionele...

Emoties zijn een argument, maar emoties hebben wij des te meer en nog redelijke ARGUMENTEN ook.

Splitsen die boel dus!
Een reden zou kunnen zijn dat op de dag dat Vlaanderen "haar" onafhankelijkheid uitroept de verhuiswagens voor het Vlaams parlement in Brussel zullen staan om de boel in te pakken en als ze er niet staan dan zullen er wellicht genoeg mensen in de omgeving zijn die een handje zullen toesteken. Hard core Vlaams nationalisten hebben er dat in toenemende mate wellicht voor over maar het is de vraag of de Vlaamse publieke opinie die enerzijds door dezelfde hard core nationalisten werd opgezweekt om geen centimeter Vlaamse grond prijs te geven het dan wel zien zitten om meteen heel hun hoofdstad, belangrijkste politiek, economische en cultureel centrum van het land op te geven. Niet vergeten dat bijna een half miljoen Vlamingen hun brood verdienen in Brussel.

Een tweede reden zou kunnen zijn dat om de positie van de Vlamingen in Brussel nog ietwat te beschermen men de Franstalige minderheid in de rand dezelfde rechten zal moeten toekennen als de Vlamingen in Brussel tenzij men beslist om bovenop Brussel een aantal randgemeentes er bovenop te doen of men beslist om de Vlamingen in Brussel te laten zitten. Op het argument dat Brussel een Vlaamse stad is antwoord ik. Dat klopt. Maar dat is Rijsel ook.

Eenzijdig uitroepen van de onafhankelijkheid zal voor maaanden en misschien langer voor ernstige politieke en economische instabiliteit zorgen. Men slaagt er niet in om een kieskring te splitsen. Een land splitsen zal wellicht niet makkelijker zijn. Enfin de daad misschien wel maar de afhandeling minder. Dit tot grote vreugde van de EU en multinationals. Op hard core Vlaams nationalisten maakt dit weinig indruk maar voor Voka en Unizo is het alleen maar om de poen te doen en niet voor het principe. Als de kosten hoger blijken te zijn dan de baten dan keren ze hun kar.

Tenslotte zijn er nog de linkse zeikers zoals ondergetekende die het niet zullen nalaten om tijdens de afhandeling van de splitsing de bevoorradingslijnen richting het Vlaams front te saboteren. Niet alleen gezeik dus met de Franstaligen maar ook gezeik met een groot deel van Vlaanderen. (Enfin als ge geluk hebt dan helpt FDF en co jullie een handje om het ons lastig te maken.)

Daarnaast bestaan er nog een dozijn linkse argumenten maar die zal ik jullie besparen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 1 december 2007 om 02:23.
solidarnosc is offline  
Oud 1 december 2007, 03:10   #69
born2bewild
Banneling

Standaard

brussel is bijlange niet het voornaamste economische centrum.

verder heb ik niet gelezen.
Sorry.
born2bewild is offline  
Oud 1 december 2007, 03:50   #70
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
brussel is bijlange niet het voornaamste economische centrum.
^2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be