Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wordt Yves Leterme nog eerste minister?
Ja, Yves Leterme wordt eerste minister 22 43,14%
Neen, Yves Leterme wordt geen eerste minister 19 37,25%
Neen, er komt geen federale regering meer 10 19,61%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 2 december 2007, 12:14   #61
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Beste kiezers,

We hebben ons vergist. Yves Leterme is niet de man die de capaciteiten heeft om deze formatie tot een goed einde te brengen en het land te leiden. Tot dit besef zijn we ook maar gekomen door 'trial and error' - tot tweemaal toe zelfs. Onze geesten werken traag. Maar het is geen schande zich te vergissen. Het zou veel erger zijn indien we uit deze vergissing geen lering zouden trekken en krampachtig zouden vasthouden aan Yves Leterme. We bewijzen het land, onszelf en Yves Leterme hier geen enkele dienst mee. Daarom roep ik u massaal op deze vergissing te erkennen, zonder rancune ten aanzien van het kartel dat hem als 'geknipte' man naar voren heeft geschoven. We zijn allen feilbaar. Bij deze feilbaarheid past deemoed, geen applaus, ultimata of represailles.

Ik dank u.
1) Ofwel heeft u wél op Yves Leterme gestemt(wat ik persoonlijk sterk betwijfel) en heeft u inderdaad het recht om bij de volgende verkiezing een nieuwe keuze te maken.

2) Ofwel heeft u niet op yves Leterme gestemt en in dat geval moet u zich neerleggen bij de keuze van de 800 000 mensen die wel op hem gestemt hebben. U kan hun keuze betreuren, maar niet betwisten.

In elk geval ik heb op Yves Leterme en het Vlaams Kartel gestemt omdat ik een serieuze staatshervorming(en als dat niet kan mag België gerust verdwijnen) wou, en zoals ze nu bezig zijn(=hun beloftes niet verloochenen) kunnen ze de volgende keer weer op mijn stem rekenen.
Geven ze toch toe, dan zal iemand anders met mijn stem gaan lopen.
Oud 2 december 2007, 12:22   #62
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Raar : respect voor de keuze van de kiezer noem jij angst voor de kiezer. Wel, als je de keuze van de kiezer NIET respecteerd, kan, je er inderdaad maar beter angst voor hebben, want ze zullen niet nalaten je af te straffen.
Het probleem is dat van die kiezer geen zelfkritiek wordt verwacht. Bijgevolg gaan ook hun vertegenwoordigers geen zelfkritiek spuien, aangezien dat als een impliciete kritiek op de kiezer kan worden uitgelegd. Dat is een zeer ongezonde situatie.

Citaat:
Laat iemand anders maar eens proberen om beter te doen. Of dacht jij dat Milquet op dezelfde voorstellen JA gaat zeggen enkel en alleen omdat ze van VHS komen?
Wel op andere voorstellen. Of geloof je nu werkelijk dat Leterme écht de best denkbare formateur is die met dé beste voorstellen is komen aandraven? 800.000 kiezers maken van een prutser geen toppoliticus.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 2 december 2007, 12:27   #63
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
2) Ofwel heeft u niet op yves Leterme gestemt en in dat geval moet u zich neerleggen bij de keuze van de 800 000 mensen die wel op hem gestemt hebben. U kan hun keuze betreuren, maar niet betwisten.
Ik heb het volste recht te zeggen - meer nog: vast te stellen - dat het een slechte keuze was en de kiezers aan te zetten tot enige zelfkritiek. Alleen die zelfkritiek kan zich vertalen in interne kritiek. Alleen interne kritiek kan het kartel zuiveren van arrogantie en onkunde.

Citaat:
In elk geval ik heb op Yves Leterme en het Vlaams Kartel gestemt omdat ik een serieuze staatshervorming(en als dat niet kan mag België gerust verdwijnen) wou, en zoals ze nu bezig zijn(=hun beloftes niet verloochenen) kunnen ze de volgende keer weer op mijn stem rekenen.
Geven ze toch toe, dan zal iemand anders met mijn stem gaan lopen.
Dat bewijst dat u uw ideologische principes boven de principes van de democratie plaatst. Er spreekt uit uw reactie een onwaarschijnlijke minachting voor de mening van andere kiezers.
Oud 2 december 2007, 12:31   #64
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bewijst dat u uw ideologische principes boven de principes van de democratie plaatst. Er spreekt uit uw reactie een onwaarschijnlijke minachting voor de mening van andere kiezers.
Mijn mening heeft (in tegenstelling tot de mening van andere kiezers wel de verkiezingen gewonnen). Het zou dus een ongeloofelijke minachting voor de democratie zijn als men daar geen rekening mee moet houden.
Oud 2 december 2007, 12:32   #65
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het volste recht te zeggen - meer nog: vast te stellen - dat het een slechte keuze was en de kiezers aan te zetten tot enige zelfkritiek. Alleen die zelfkritiek kan zich vertalen in interne kritiek. Alleen interne kritiek kan het kartel zuiveren van arrogantie en onkunde.
De kiezers zijn verkeerd, waar hebben we dat nog gehoord?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 12:35   #66
Den Duisteren Duikboot

Standaard

U begrijpt hopelijk toch, Zero, waarom de tjeven applaudisseerden voor Leterme? Niet omdat hij zo'n fantastisch formateur was, maar omdat hij als formateur (faut le faire!) zijn kartel bleef voortrekken in de onderhandelingen, getuige ook het tendentieuze ultimatum. Leterme heeft de rol die hem in vertrouwen is toegekend en die een zekere distantie vereist t.a.v. zijn politieke herkomst, misbruikt om zijn eigen ideologische kameraden uit de wind te zetten. Deze man is het premierschap onwaardig.
Oud 2 december 2007, 12:38   #67
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze man is het premierschap onwaardig.
En toch zal deze man Premier worden en Belgie hervormd worden of Belgie zal barsten.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 12:39   #68
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begrijpt hopelijk toch, Zero, waarom de tjeven applaudisseerden voor Leterme? Niet omdat hij zo'n fantastisch formateur was, maar omdat hij als formateur (faut le faire!) zijn kartel bleef voortrekken in de onderhandelingen, getuige ook het tendentieuze ultimatum. Leterme heeft de rol die hem in vertrouwen is toegekend en die een zekere distantie vereist t.a.v. zijn politieke herkomst, misbruikt om zijn eigen ideologische kameraden uit de wind te zetten. Deze man is het premierschap onwaardig.
Een neutrale formateur(nogaltijd een mens) is een contradictie, als je dat wil moet je maar een computer/robot/... zoeken.
Oud 2 december 2007, 12:40   #69
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De kiezers zijn verkeerd, waar hebben we dat nog gehoord?
Ja, dat ligt moeilijk natuurlijk... "Raak niet aan de kiezer. De kiezer is heilig. De kiezer heeft nooit ongelijk. We moeten de kiezer wel gelijk geven, want o wee als de loden waarheid op zijn lange tenen valt. O wee als hij tot nadenken zou worden gestemd. Waarschijnlijk is hij daar niet eens toe in staat, tot dat nadenken, en zal hij slechts agressief reageren. Dus mondje toe of braaf naar de mond praten, die kiezer. Heil Kiezer! Heil Kiezer! Een standbeeld voor de Anonieme Kiezer. Etc."

Tot zover de verlichte democratie.
Oud 2 december 2007, 12:43   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
De vraag is simpel:

Wordt Yves Leterme eerste minister van dit land in de volgende federale regering?
Laten we hopen van niet. Het is ondertussen voldoende duidelijk dat hij incompetent is. Ik reken op een Waalse premier. Bij de Vlamingen zit er immers niet veel deftigs meer.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 2 december 2007, 12:45   #71
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat ligt moeilijk natuurlijk... "Raak niet aan de kiezer. De kiezer is heilig. De kiezer heeft nooit ongelijk. We moeten de kiezer wel gelijk geven, want o wee als de loden waarheid op zijn lange tenen valt. O wee als hij tot nadenken zou worden gestemd. Waarschijnlijk is hij daar niet eens toe in staat, tot dat nadenken, en zal hij slechts agressief reageren. Dus mondje toe of braaf naar de mond praten, die kiezer. Heil Kiezer! Heil Kiezer! Een standbeeld voor de Anonieme Kiezer. Etc."

Tot zover de verlichte democratie.
De kiezer is te lomp om na te denken en wordt best niet om zijn mening gevraagd. Zo was het inderdaad vroeger hier de gewoonte. Dat is zich nu aan het wreken.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 2 december 2007 om 12:45.
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 12:45   #72
Geert C

Standaard

Citaat:
De kiezer is te lomp om na te denken en wordt best niet om zijn meneing gevraagd. Zo was het inderdaad vroeger hier de gewoonte. Dat is zich nu aan het wreken.
Is dat niet een citaat van Philippe Dewinter?

Ah nee, ik heb me vergist. Het stond in een VB partijblad uit de jaren 80: "Met de stemplicht ligt de politieke weg open voor de persiflage op de democratie: het is de stultocratie of de macht der dwazen, waarin iedereen ongeacht zijn bekwaamheden over een gelijke stem beschikt voor de bepaling van het beleid, terwijl een grote meerderheid van de stemgerechtigden nauwelijks de ontwikkelingsgraad van een gemiddelde chimpansee weet te overstijgen."
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 2 december 2007 om 12:48.
Geert C is offline  
Oud 2 december 2007, 12:48   #73
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Een neutrale formateur(nogaltijd een mens) is een contradictie, als je dat wil moet je maar een computer/robot/... zoeken.
Niemand verlangt van Leterme dat hij zijn ideologie met een mes uit zijn buikholte snijdt. Wel dat hij boven zijn partijpolitieke belangen gaat staan, zeker in zulke delicate onderhandelingen. Als hij dat als formateur niet kan, zie ik niet in waarom hij dat als premier van België plotseling wél zou kunnen.
Oud 2 december 2007, 12:49   #74
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
De kiezer is te lomp om na te denken en wordt best niet om zijn mening gevraagd.
Dat staat er niet.
Oud 2 december 2007, 12:50   #75
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Laten we hopen van niet. Het is ondertussen voldoende duidelijk dat hij incompetent is. Ik reken op een Waalse premier. Bij de Vlamingen zit er immers niet veel deftigs meer.
Opzich heb ik daar niks op tegen Raf. Alleen zou ik de Vlaamse partijen willen zien die daar aan meewerken, ik denk zelfs dat een wereldvreemd iemand zoals Verhofstadt wel degelijk weet dat ze daarvoor in 2009 afgeslacht zullen worden.

Dus, ik wil het wel eens zien, zo een anti-Vlaamse regering. Het zou wel eens de spreekwoordelijke druppel kunnen zijn.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 12:52   #76
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat staat er niet.
Dit staat er toch?

Citaat:
Waarschijnlijk is hij daar niet eens toe in staat, tot dat nadenken,
Dat lijkt me toch iemand die te lomp is om na te denken die u daar beschrijft.

Denkt u werkelijk dat dit de Vlaamse kiezer is?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 12:52   #77
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Is dat niet een citaat van Philippe Dewinter?

Ah nee, ik heb me vergist. Het stond in een VB partijblad uit de jaren 80: "Met de stemplicht ligt de politieke weg open voor de persiflage op de democratie: het is de stultocratie of de macht der dwazen, waarin iedereen ongeacht zijn bekwaamheden over een gelijke stem beschikt voor de bepaling van het beleid, terwijl een grote meerderheid van de stemgerechtigden nauwelijks de ontwikkelingsgraad van een gemiddelde chimpansee weet te overstijgen."
Van Eric de Lobel, maar het verscheen zonder problemen in het partijblad.
Oud 2 december 2007, 12:54   #78
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Opzich heb ik daar niks op tegen Raf. Alleen zou ik de Vlaamse partijen willen zien die daar aan meewerken, ik denk zelfs dat een wereldvreemd iemand zoals Verhofstadt wel degelijk weet dat ze daarvoor in 2009 afgeslacht zullen worden.

Dus, ik wil het wel eens zien, zo een anti-Vlaamse regering. Het zou wel eens de spreekwoordelijke druppel kunnen zijn.
Waarom zou een regering met een Franstalige aan het hoofd een anti-Vlaamse regering zijn?
Oud 2 december 2007, 12:55   #79
born2bewild
Banneling

Standaard

Heerlijk om die zure smoelen en reacties te zien
blijven gaan mannekes, superieur entertainment
born2bewild is offline  
Oud 2 december 2007, 12:56   #80
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou een regering met een Franstalige aan het hoofd een anti-Vlaamse regering zijn?
Dat staat zo te lezen in de kristallen bol van het Vlaams Blok.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be