![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Wordt Yves Leterme nog eerste minister? | |||
Ja, Yves Leterme wordt eerste minister |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
Neen, Yves Leterme wordt geen eerste minister |
![]() ![]() ![]() |
19 | 37,25% |
Neen, er komt geen federale regering meer |
![]() ![]() ![]() |
10 | 19,61% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2) Ofwel heeft u niet op yves Leterme gestemt en in dat geval moet u zich neerleggen bij de keuze van de 800 000 mensen die wel op hem gestemt hebben. U kan hun keuze betreuren, maar niet betwisten. In elk geval ik heb op Yves Leterme en het Vlaams Kartel gestemt omdat ik een serieuze staatshervorming(en als dat niet kan mag België gerust verdwijnen) wou, en zoals ze nu bezig zijn(=hun beloftes niet verloochenen) kunnen ze de volgende keer weer op mijn stem rekenen. Geven ze toch toe, dan zal iemand anders met mijn stem gaan lopen.
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() Mijn mening heeft (in tegenstelling tot de mening van andere kiezers wel de verkiezingen gewonnen). Het zou dus een ongeloofelijke minachting voor de democratie zijn als men daar geen rekening mee moet houden.
#65 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() U begrijpt hopelijk toch, Zero, waarom de tjeven applaudisseerden voor Leterme? Niet omdat hij zo'n fantastisch formateur was, maar omdat hij als formateur (faut le faire!) zijn kartel bleef voortrekken in de onderhandelingen, getuige ook het tendentieuze ultimatum. Leterme heeft de rol die hem in vertrouwen is toegekend en die een zekere distantie vereist t.a.v. zijn politieke herkomst, misbruikt om zijn eigen ideologische kameraden uit de wind te zetten. Deze man is het premierschap onwaardig.
|
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() En toch zal deze man Premier worden en Belgie hervormd worden of Belgie zal barsten.
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Tot zover de verlichte democratie. |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we hopen van niet. Het is ondertussen voldoende duidelijk dat hij incompetent is. Ik reken op een Waalse premier. Bij de Vlamingen zit er immers niet veel deftigs meer.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door HAMC : 2 december 2007 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ah nee, ik heb me vergist. Het stond in een VB partijblad uit de jaren 80: "Met de stemplicht ligt de politieke weg open voor de persiflage op de democratie: het is de stultocratie of de macht der dwazen, waarin iedereen ongeacht zijn bekwaamheden over een gelijke stem beschikt voor de bepaling van het beleid, terwijl een grote meerderheid van de stemgerechtigden nauwelijks de ontwikkelingsgraad van een gemiddelde chimpansee weet te overstijgen."
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 2 december 2007 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Niemand verlangt van Leterme dat hij zijn ideologie met een mes uit zijn buikholte snijdt. Wel dat hij boven zijn partijpolitieke belangen gaat staan, zeker in zulke delicate onderhandelingen. Als hij dat als formateur niet kan, zie ik niet in waarom hij dat als premier van België plotseling wél zou kunnen.
|
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Dus, ik wil het wel eens zien, zo een anti-Vlaamse regering. Het zou wel eens de spreekwoordelijke druppel kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Dit staat er toch?
Citaat:
Denkt u werkelijk dat dit de Vlaamse kiezer is? |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Heerlijk om die zure smoelen en reacties te zien
blijven gaan mannekes, superieur entertainment |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat staat zo te lezen in de kristallen bol van het Vlaams Blok.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |