Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2007, 13:36   #61
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Die advocate praat helemaal niets goed. Ze begrijpt evenmin de feiten als iemand anders. Ze doet haar job. Punt. Het recht op verdediging, ongeacht de misdaad, is een elementair beginsel van een rechtsstaat.

Als primitieve Neanderthalers zouden jullie zich goed thuisvoelen in pakweg Iran of Pakistan. Daar zien ze er evenmin graten in om advocaten te intimideren of op te sluiten.

Best wel "grappig" dat jullie sujetten enerzijds dagelijks fulmineren tegen wanpraktijken in islamitische landen doch anderzijds net hetzelfde wensen en propageren in de westerse landen. Inzake denken met het buikgevoel zijn jullie inderdaad aan elkaar gewaagd. Er is namelijk niet veel intelligentie voor nodig.

Wat lul je, onder de Shaira had ze zweepslagen gekregen omdat in de pislam verkrachting gelijk staat aan vreemdgaan en vreemdgaan is verboden in de pislam.

en wanneer ga je eens in op het bericht zelf inplaats van mensen aan te vallen die over de advocaat heen kotsten.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 20:36   #62
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Wat lul je, onder de Shaira had ze zweepslagen gekregen omdat in de pislam verkrachting gelijk staat aan vreemdgaan en vreemdgaan is verboden in de pislam.

en wanneer ga je eens in op het bericht zelf inplaats van mensen aan te vallen die over de advocaat heen kotsten.
Je snapt het écht niet, hé?

Ten eerste is in Belgie de islamitische wetgeving niet van toepassing. Bijgevolg is iedere discussie hieromtrent irrelevant.

Ten tweede, door aan te geven dat wat jou betreft, die advocate mag worden opgehangen, redeneer je net zo als de eerste beste moslimfundamentalist die meent dat een verkrachte vrouw dient te worden gestraft.

Zoals ik al eerder stelde :
Citaat:
Dat jij het inconsequente, van jouw gedachtengang, enerzijds fulmineren tegen achterlijke praktijken in moslimlanden en anderzijds dezelfde praktijken propageren, niet inziet is enigszins begrijpelijk. Denken met het buikgevoel leidt in veel gevallen tot volkomen van de pot gerukte uitspraken.
Citaat:
Bedroevend dat jullie sujetten enerzijds dagelijks fulmineren tegen wanpraktijken in islamitische landen doch anderzijds net hetzelfde wensen en propageren in de westerse landen. Inzake denken met het buikgevoel zijn jullie inderdaad aan elkaar gewaagd. Er is namelijk niet veel intelligentie voor nodig.
Q.E.D.
Oud 9 december 2007, 23:37   #63
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Ik denk dat ik mij niet duidelijk genoeg heb uitgedrukt: achterlijke en gewelddadige moslimcultuur is ok voor moslims in hun thuislanden, niet hier.
zover had ik het door hoor, slobodan... je hoeft dat geen 36 keer te herhalen

Citaat:
Of bedoel je dat sterk tegen de islam ingaan juist tot extremisme bij de schapen.....rs zou leiden? Dat is een veelgehoord argument van links, maar het blijkt dat juist altijd maar toegevingen doen de politieke islam doet toenemen. Moslims hebben alleen respect voor een straffe discipline.
neen dat bedoelde ik helemaal niet, derhalve is je opmerking misplaatst

wat ik bedoelde weze duidelijk
in de opzet het alsmaar meer oprukkend islamisme ( of dit nu fictief is of niet doet er zelfs niet doe ) dreigt men maatregelen te willen gaan uitschrijven die indruisen tegen de basis rechtsprincipes ... datgene wat ons dus net verschillend ( zeg gerust beter ) maakt aan die achterlijke landen want daar ontbreekt dat of laat men het berusten op tekstjes die een profeet 1400 jaar geleden heeft achtergelaten

Citaat:
Wat die advocate betreft, ze doet maar hoor, maar ik zou toch niet graag in de ogen van het slachtoffer kijken hoor als ze als straf "30 uur sexuele voorlichting" bekomen heeft.
je ziet dat totaal verkeerd.... die 30 uur sexuele opvoeding heeft zij niet bekomen dat is het resultaat van de wetgeving en de gerechtelijke uitspraak

wat moet zij dan volgens jou ?
denken : mmm als ik dit of dat ter verdediging inroep dan kan het wel eens zijn dat de rechter een vonnis uitroept dat slechts dit of dat inhoudt, en daar voel ik me helamaal niet lekker bij want voor zulke bewezen feiten zou ik liever een iets strengere straf zien
dus .... dan roept ik dit, dat en 't gene niet in ter verdediging en dan gaat ie minimum zoveel krijgen... precies 'tgeen wat ik liever zou zien voor de feiten die bewijsbaar zijn
dan zal ik dat zo maar doen ... alleen jammer dat ie dan veroordeeld wordt voor veel meer dan ie gedaan heeft... tjah dat moet dan maar zo
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 23:45   #64
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk. In moslimmiddens zal nu gezien worden dat hun zoontjes zich alles kunnen permitteren en dat we toch te slap zijn om daar tegen op te treden. Er zullen dus nog zulke zaken gebeuren. Verkrachten van kinderen is volgens moslims nl. totaal halal, wordt in de Koran zelfs aanbevolen, de Profeet deed het ook. Onze moslimpjes zullen maar wat opgetogen zijn dat onze rechtsspraak hun ideetjes daarover bevestigt.
dus ze is schuldig aan : 'verdere islamisering' ?
maw je vraagt nu aan die advocate dat ze maar wat aan 'klassejustitie' gaat doen geen zaken maar aanneemt als de beklaagde enigsinds kan 'gelinkt' worden aan de islam ?

en dus was de originele opmerking van Esperanza volledig terecht
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 23:54   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Het gaat om een 15-jarige jongen, zelf nog een kind.
D�*�*r kunnen doordrammende fachos niet bij stilstaan, hoor: ze hebben iets gevonden om om moslims te bashen. Dacht jij écht dat ze zich dat "plezier" gaan ontzeggen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 00:13   #66
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Het gaat om een 15-jarige jongen, zelf nog een kind.
Het gaat hier ook wel om een enorm leeftijdsverschil ! Bovendien staat die 15-jarige jongen mijlen verder in zijn ontwilkkeling dan dat verkracht meisje, zowel lichamelijk als geestelijk. Ze kunnen bijgevolg bezwaarlijk als leeftijdsgenoten worden beschouwd.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 12:37   #67
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Richt je tot de wetgever om mogelijke lancunes in de wetgeving weg te werken en niet tot de advocaat.
Een beetje verantwoordlijkheidsgevoel vanwege de advocatuur zou ook niet misstaan. Het is hun opdracht dat recht zou geschieden en niet kost wat kost beklaagden ten onrechte proberen vrij te krijgen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 17:04   #68
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Je snapt het écht niet, hé?

Ten eerste is in Belgie de islamitische wetgeving niet van toepassing. Bijgevolg is iedere discussie hieromtrent irrelevant.

Ten tweede, door aan te geven dat wat jou betreft, die advocate mag worden opgehangen, redeneer je net zo als de eerste beste moslimfundamentalist die meent dat een verkrachte vrouw dient te worden gestraft.

Zoals ik al eerder stelde :

Q.E.D.
Deze vrouw beschermd de verkrachter, hoe kan je haar nou vergelijken met het slachtoffer van die ork.
Oud 11 december 2007, 20:18   #69
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Deze vrouw beschermd de verkrachter, hoe kan je haar nou vergelijken met het slachtoffer van die ork.
Die vrouwelijke advocaat beschermt nul komma nul. Zij verdedigt haar client in een rechtszaak, naar haar beste vermogen en binnen de grenzen van de wet. Punt.

Voor inperking van het recht op verdediging tot en met het pleiten tot lichamelijk geweld tegenover advocaten, verhuis naar Iran of Pakistan. Aldaar zul je met vreugde worden ontvangen.
Oud 15 december 2007, 02:51   #70
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Elke Mohammed in Europa is er één te veel.
Ik dacht al dat jij Mohammed heet
Oud 15 december 2007, 02:55   #71
filosoof
Banneling

Standaard Bakker probeerde fietsster te verkrachten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA
14/12 Bakker probeerde fietsster te verkrachten
Een 37-jarige bakker uit Merksem hangt vier jaar cel boven het hoofd. Na een ruzie met zijn vriendin fietste hij ’s nachts naar zijn werk. Onderweg probeerde hij een 26-jarige vrouw te verkrachten, maar drie getuigen konden dat verhinderen.

In de nacht van 25 op 26 augustus hoorden drie mensen achter het Scandic hotel een vrouw roepen. Ze zagen ook dat Dirk C. boven op haar zat. Zijn raadsman spreekt van een aanranding en vraagt om een milde straf. Vonnis op 20 december.
Alles hier lezen: Bron:
http://www.gva.be/Antwerpen/2000/art...0-BC18E2657C6A}
Ze geven wééral geen godsdienst , nog de nationaliteit van zijn grootvader!
't Is een complot

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2007 om 02:56.
Oud 15 december 2007, 17:57   #72
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vrouwelijke advocaat beschermt nul komma nul. Zij verdedigt haar client in een rechtszaak, naar haar beste vermogen en binnen de grenzen van de wet. Punt.

Voor inperking van het recht op verdediging tot en met het pleiten tot lichamelijk geweld tegenover advocaten, verhuis naar Iran of Pakistan. Aldaar zul je met vreugde worden ontvangen.
dat moet jij toch eerder doen met je steun aan de anti-fa
Oud 15 december 2007, 21:25   #73
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat moet jij toch eerder doen met je steun aan de anti-fa
Ja, hoor. Whatever...

Gezien je niets zinnigs meer te vertellen hebt, voor zover dit ooit het geval is geweest, stel ik voor dat we het hierbij houden.
Oud 16 december 2007, 22:49   #74
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, hoor. Whatever...

Gezien je niets zinnigs meer te vertellen hebt, voor zover dit ooit het geval is geweest, stel ik voor dat we het hierbij houden.
Als ze een neonazi zat te verdedigen was jij weer tegen haar dus hou maar op met je hypocriete muil.

als ik die marokkaan tegen kom zal ik even wat glas in zijn keel duwen.

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 16 december 2007 om 22:49.
Oud 17 december 2007, 05:17   #75
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ze een neonazi zat te verdedigen was jij weer tegen haar dus hou maar op met je hypocriete muil.
Indien een neo-nazi voor de rechtbank dient te verschijnen heeft óók die recht op verdediging door een advocaat.

En neen, die advocaat is daardoor niet automatisch zelf een neo-nazi.

Probeer nog eens.
Oud 17 december 2007, 05:30   #76
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
als ik die marokkaan tegen kom zal ik even wat glas in zijn keel duwen.
Citaat:
Best wel "grappig" dat jullie sujetten enerzijds dagelijks fulmineren tegen wanpraktijken in islamitische landen doch anderzijds net hetzelfde wensen en propageren in de westerse landen. Inzake denken met het buikgevoel zijn jullie inderdaad aan elkaar gewaagd. Er is namelijk niet veel intelligentie voor nodig.
En nogmaals QED.
Oud 17 december 2007, 06:33   #77
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Probeer nog eens.
U bent echt wel bedreven in het "rond de pot draaien".

Waar het in deze zaak om gaat; is dat de meeste mensen het 'schandalig' vinden dat een verkrachter een stupide werkstraf van 200 uur krijgt terwijl hij een 10 jarig kind heeft verkracht. Dat de advocate afkomt met onozeligheden zoals "hij heeft geen sexuele opvoeding gehad" en meer stompzinnig goedgepraat van een afschuwelijke misdaad.

U verdedigd de advocate (ze doet gewoon haar job), noemt zij die de 'straf' belachelijk vinden sharia-liefhebbers en meer van dat soort afleidingen.

Maar hoe zit het met het slachtoffertje? Wat hebt u daar over te zeggen? Denkt u dat zij en haar ouders nu happy-happy gaan zijn met de ongeloofelijk rechtvaardige uitspraak van de geweldige Belgische justitie? Denkt u dat de smeerlap na zijn 200 uurtjes verandert zal zijn in een rechtschapen burger? DAAR GAAT HET OM!!!
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 23:20   #78
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
En nogmaals QED.
als ik hetzelfde wens als wat er in pislamitische landen gebeurd dan zou ik willen dat het meisje 200 zweepslagen kreeg.
Oud 18 december 2007, 06:05   #79
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Waar het in deze zaak om gaat; !!!
Waar het om gaat is jullie onwetendheid inzake de werking van een rechtsstaat. Jullie zogenaamde verontwaardigde oproepen om de advocaat van een misdadiger gelijk te schakelen aan de misdadiger zelf is weerzinwekkend. Vandaar mijn volkomen gerechtvaardigde vergelijking dat jullie in dit opzicht niet veel beter zijn dan sharia-aanhangers.
Citaat:
en die advocaat mag naast hem worden opgehangen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Die advocate is nog lager dan de dader zelf. Het gore lef om zoiets goed te praten is buiten alle proporties.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 18 december 2007 om 06:08.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 06:19   #80
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waar het om gaat is jullie onwetendheid inzake de werking van een rechtsstaat. Jullie zogenaamde verontwaardigde oproepen om de advocaat van een misdadiger gelijk te schakelen aan de misdadiger zelf is weerzinwekkend. Vandaar mijn volkomen gerechtvaardigde vergelijking dat jullie in dit opzicht niet veel beter zijn dan sharia-aanhangers.
En nu doet u het weer! Kankeren naast de kwestie...
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be