![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() TomB wil gewoon zo weinig mogelijk overheid. Puur politiek, en heeft niks met milieubekommernis te maken..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2007 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Die klimaatcrisis is voor alle ultraliberalen een echte nachtmerrie, want die kan alleen met felle nieuwe internationale regelgeving effectief bestreden worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Iemand een idee waar ik deze gegevens kan verzamelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Is er veel energie nodig om van een boom pellets te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Planting trees to save planet is pointless
Voor de GCM-lovers: Models show growing more forests in temperate regions could contribute to global warming Dacht wel dat ik het me goed herinnerde. 3 manieren waardoor bomen in een invloed hebben op het klimaat: CO² opname waterverdamping absorptie warmte door bladerdak (die is donker) De laatste draagt bij tot een opwarming. In de tropen is het in het voordeel van een koel effect op het klimaat. Boven de dertigste breedtegraad dragen ze netto bij tot een opwarming. edit: https://publicaffairs.llnl.gov/news/...-06-12-02.html
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 11 december 2007 om 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() http://www.sciencedaily.com/releases...1211220936.htm
http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/6184577.stm http://environment.newscientist.com/...l-warming.html en het originele artikel: http://www.pnas.org/cgi/content/full/104/16/6550
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() het bewijst gewoon dat we niet zo maar in het wilde weg actie moeten ondernemen om "katastrofale klimaatverandering" te verhinderen.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() in additie, het toont ook aan dat natuurbehoud een essentieel onderdeel is, en dat de tropische regenwoud onze aandacht verdient, en dat we alles in het werk moeten stellen om het zo veel mogelijk intact te laten, en zelfs te herstellen waar mogelijk.
Ik huiver dan telkens iemand beweerd dat overschakelen op biobrandstoffen zoals palmbonen een goed idee is, goed wetende hoe de regenwouden in Indonesie te lijden hebben van die gedachte
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Ik betwijfel wel de uitkomsten van die onderzoeken. In die redenering zouden op dit moment woestijnen ervoor zorgen dat de aarde koel blijft, het witte zand weerkaatst nml veel zonlicht. Lijkt me sterk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Helemaal mee eens. Verder moeten we er ook rekening mee houden dat we nog heel veel kennis missen. De aarde heeft zich in miljoenen jaren gevormd tot wat hij nu is en de mens verandert bijna alles in een paar honderd jaar. CO2 is misschien niet ons grootste probleem, alleen kennen we de andere problemen nog niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Ooit in de zomer met blote voeten op het strand gelopen?
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb me daar ook nooit in verdiept en wacht vol verwachting een link van je af. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Ik dacht enkel dat zand sneller opwarmt maar ook weer sneller afkoelt.
Ik weet ook dat grasvlaktes en sneeuwvelden de zon juist sterker zouden weerkaatsen. Het albedo-effect wat de zon heeft op sneeuwvelden, zou dan hetzelfde zijn als dat in de Sahara-woestijn? Ik dacht trouwens Pieke, dat als je bomen plant en die dan na enkele jaren kapt om ze duurzaam te gebruiken (bv als bouwmateriaal zoals André de Hollander voorstelt, of als papier) ze wel CO2 negatief zijn door de 'permanente' opslag van CO2 erin.
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(Ik ben geen wetenschapper, ga uit van mijn eigen redenering, maar ben altijd bereid me te laten overtuigen door goede argumenten.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Water heeft een grote soortelijke warmtecapaciteit waardoor het traag opwarmt, maar ook traag weer afkoelt. Of waarom het in de woestijn overdag zo warm is en 's nachts zo koud. |
|
![]() |
![]() |