![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() welk dorpje ? de naam aub .
![]() |
#62 |
Parlementslid
|
![]() Wat een gemene vraag. Precies alsof iemand elk gehucht nog kent van een reis van enkele jaren geleden.
Maar als u mij niet gelooft, dient u zelf maar eens naar Catalonië te gaan en u ervan te vergewissen dat er wel degelijk mensen zijn die geen Spaans spreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#64 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het racisme druipt er weer af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat verandert niets aan de constatering dat Brussel het brandpunt is van onze economie. Het gros van die Vlaamse ambtenaren staat ten dienste van Vlaanderen, niet van Brussel. Dezelfde redenering voor de federale ambtenaren. Het zijn overigens niet de ambtenaren die de motor zijn van de economie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kunt denigrerend over Brussel doen, maar in Vlaanderen hebben we geen stad die ook maar in de buurt komt van het formaat van Brussel. En toch maken we van dat gewest van grote en kleine dorpen iets volwaardigs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Staatsnationalisme liberaal? Sorry, maar dat is te belachelijk voor woorden. Nationalisme is nooit liberaal, laat staan staatsnationalisme.
Laatst gewijzigd door Aeternitas : 7 december 2007 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Kijk, kijk, als we ons speelgoedje niet krijgen, beginnen we te stampvoeten en te schelden.
![]() U valt wel erg snel terug in de francofone truuken-modus. Sorry, werkt niet meer. Ik ben niet geïntimideerd en u hebt zichzelf gediskwalificeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Vindt u het dan verantwoord dat de randgemeenten rond Brussel, zowel Vlaamse als Waalse, bij meer fiscale autonomie in verhouding eigenlijk wat te weinig zouden bijdragen aan de stad waarvan ze zowat 'afhankelijk' zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Brussel kan toch blijven groeien zonder verlegging van de grenzen. Als de administratieve grenzen van steden moeten overeenkomen met de steden, zou Rijsel dan niet tot in Kortrijk reiken of Maastricht de helft van Belgisch Limburg beslaan? PS: Ik weet niet of dit al aan bod is gekomen. Ik volg de discussie niet. Mijn excuses als ik hiermee in herhaling val. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Vindt u het dan verantwoord dat Moeskroen en een reeks Waalse slaapgemeenten nabij Rijsel eigenlijk wat te weinig bijdragen aan de stad waarvan ze zowat 'afhankelijk' zijn?
Laatst gewijzigd door Kortaf : 7 december 2007 om 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Waar heb ik gescholden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Wat Maastricht betreft: Stevaert heeft daar onlangs interessante dingen over verteld (remember "Groot-Limburg"). Ik blijf de man een onderschat politicus vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Hier:
Citaat:
|
|
![]() |