Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2007, 14:39   #61
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ROFL
Grappig maar niettemin de waarheid.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 16:02   #62
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
En? Wat heeft dat met de politie te maken? Die zegt toch niet dat u 'binnen' moet blijven?
Dat heeft véél met de politie te maken.
Daarmee maken ze u, als brave burger, duidelijk dat het niet veilig is op straat.
(Alsof we dat al niet wisten)
Met andere woorden: ze geven toe dat ze niet opgewassen zijn tegen de golf van, wat ze zelf zo graag noemen, kleine criminaliteit.
U beseft toch dat u voor (onderandere) de ordehandhaving een torenhoge belasting neerdokt ?
Wel mijn beste, als ik een brood betaal, krijg ik graag een brood mee.
Hopelijk begrijpt u dit wél.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 16:05   #63
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Politiekantoren zijn 'snachts toe
Sorry, nu verpulvert mijn laatste restje serieux. Ik kan niet meer dan machteloos schuddebuiken.

Edit:

Laatst gewijzigd door Morduk : 12 december 2007 om 16:06.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 19:36   #64
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ALS de Staat en de Politie met hun 'monopolie op geweld' en wapendracht, mijn veiligheid niet kunnen (of om budgetaire redenen willen) garanderen, DAN is dat monopolie aan herziening toe, dan moet ik nl zelf mijn familie en mezelf kunnen en mogen verdedigen.
Het veiligheidsgevoel van velen is volgens mij reeds ontregeld sinds het begin van de bangmakerij na 9/11. De lakse wapenwetgeving in het land van de " leaders who are teaching others what to do" houdt hun murder rate ondertussen hoger dan wat wij nog als beschaving ervaren.
Volgende soort bemoeinissen in souvereine staten moeten dus om te beginnen maar eens ophouden:
http://www.columbusmagazine.nl/nieuw...vliegveld.html
Vanop dit vliegveldje vertrekken namelijk geen vluchten naar de States.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 19:41   #65
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

de onveiligheid op straat in een gebied correleert recht evenredig met de armoede in dat gebied

wie dat niet weet zou toch es wat minder achter de pc moeten zitten want ook deze onwetendheid kan heel gevaarlijk zijn

er is maar één manier om ervoor te zorgen dat je overal veilig geld kan gaan afhalen en dat is niemand een reden geven om ... en dus overal armoede uitsluiten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 december 2007 om 19:46.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 21:31   #66
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
ALS de Staat en de Politie met hun 'monopolie op geweld' en wapendracht, mijn veiligheid niet kunnen (of om budgetaire redenen willen) garanderen, DAN is dat monopolie aan herziening toe, dan moet ik nl zelf mijn familie en mezelf kunnen en mogen verdedigen.
Dat vind ik ook, maar ik heb niet gewacht tot ze hun monopolie in vraag gaan stellen. Als ik daarop moet wachten kan ik mischien al 10 keer dood zijn.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 21:37   #67
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb bijzonder ondernemende kinderen, ik zie niet in hoe ik een wapen of munitie constant en altijd buiten handbereik zou kunnen houden ... en net d�*t is voor mij een te groot risico om een wapen in huis te halen.

in t donker en in mjn eigen huis, geef ik die belager toch niet al te veel kans hoor ...
gelijk die mannen van Al Capone vroeger in de films: schouderholster. Iets origineler: laatst zag ik een wandelstok die één schot kan afvuren, en die ook een lange fijne dolk bevat.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 21:40   #68
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de onveiligheid op straat in een gebied correleert recht evenredig met de armoede in dat gebied

wie dat niet weet zou toch es wat minder achter de pc moeten zitten want ook deze onwetendheid kan heel gevaarlijk zijn

er is maar één manier om ervoor te zorgen dat je overal veilig geld kan gaan afhalen en dat is niemand een reden geven om ... en dus overal armoede uitsluiten
en ondertussen mogen ze dus mr overvallen zolang er in die buurt armoede is ? kunnen de diegene die geld afhalen eraan doen dat bepaalde mensen geen geld hebben ?

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 21:44   #69
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
en ondertussen mogen ze dus mr overvallen zolang er in die buurt armoede is ? kunnen de diegene die geld afhalen eraan doen dat bepaalde mensen geen geld hebben ?
Twee keer nee. Leterme gaat echter de armoede een halt toeroepen. Dat ligt midden op tafel bij de regeringsvorming.
Oud 12 december 2007, 21:51   #70
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Hey, waarom zetten ze die bankautomaten niet ineens in de politiekantoren. Of storen we ze dan te veel in hun o zo belangrijke taken?
Wie 's nachts zonder geld is gevallen wil dat misschien niet persé aan de neus van de politie hangen.
Oud 12 december 2007, 21:54   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het enorm kortzichtig van de polies om de bankontakten te bewaken.

Ze zouden beter zorgen dat men op nog meer plaatsen dan nu, men met bankontakt, proton of visa kan betalen.

Naast het voordeel dat men je minder zal overvallen op straat, is er nog het voordeel dat de zelfstandige geen massa wisselgeld moet opslaan, dat ie op 't eind van de dag geen kassa moet tellen, geen massa geld naar de nachtkluis doen, de bank moet geen maatschappij inhuren om met geld rond te zitten rijden met risiko om overvallen te worden ...
en de nationale bank moet minder versleten €-biljettekes vervangen.

Maar ja, .... de zelfstandige doet graag zijn persentje in het zwart, zelfs al is het risiko dat men hem het dubbel van dat persentje met geweld afpakt in een overval. (waarschijnlijk doet het erg plezier om de fiskus een voetje te lichten)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 22:11   #72
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
je weet best dat je zonder geld niet kan leven in deze maatschappij

als jij zo asociaal bent om zo onverschillig te doen over de (on)mogelijkheid van andere mensen om te kunnen leven en armoede wat verwacht je dan dat jouw leven hen iets kan schelen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 december 2007 om 22:12.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 22:29   #73
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Communistische landen als Cuba behoren tot de veiligste ter wereld, terwijl hun kapitalistische buren Jamaica en Haiti tot de meest onveilige behoren. In Cuba kun je midden in de nacht geld afhalen in een louche buurt, zonder enig probleem. Wie in Cuba betrapt wordt op een roofoverval (en door de grote sociale controle is die kans vrij groot) mag zich verheugen op een leven lang dwangarbeid en bonensoep.
Ik denk niet dat repressie alles verklaart : Jamaica had in 1974 een moordratio van 11 moorden per 100.000 inwoners. Men heeft toen een extreem strenge wapenwet ingevoerd (levenslang voor het bezit van een wapen of munitie) en in 2006 waren er 60 moorden per 100.000 inwoners.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 22:48   #74
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Haïti is veel armer dan zijn buren.
Oud 12 december 2007, 23:00   #75
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het enorm kortzichtig van de polies om de bankontakten te bewaken.

Ze zouden beter zorgen dat men op nog meer plaatsen dan nu, men met bankontakt, proton of visa kan betalen.

Naast het voordeel dat men je minder zal overvallen op straat, is er nog het voordeel dat de zelfstandige geen massa wisselgeld moet opslaan, dat ie op 't eind van de dag geen kassa moet tellen, geen massa geld naar de nachtkluis doen, de bank moet geen maatschappij inhuren om met geld rond te zitten rijden met risiko om overvallen te worden ...
en de nationale bank moet minder versleten €-biljettekes vervangen.

Maar ja, .... de zelfstandige doet graag zijn persentje in het zwart, zelfs al is het risiko dat men hem het dubbel van dat persentje met geweld afpakt in een overval. (waarschijnlijk doet het erg plezier om de fiskus een voetje te lichten)
Prachtig. Echt.
Maar nu de banken al een maximum bespaard hebben op de werkingskosten van hun lokale kantoren willen ze plots weer een heffing vragen op het gebruik van internetbankieren.
Welke perverte blauwe klootzak zit nu weer achter dat dergelijk idee ?????

Mij goed hoor. Ik haal mijn geld binnenkort van de bank en investeer het in grond of goud of weet ik veel....dat brengt tenminste nog wat op zonder belastingen. Met de kapitalistische uitbuitingsmentaliteit die er nu heerst zijn de banken wel echt met hun bestaan aan het flirten.

Grond, Grond en nog eens Grond. Als je dat hebt zorg je voor je eigen behoeften. Moestuin, fruit, bomen, warmte.....

Den boom in met de corrupte politiekers die onze grond willen afpakken door meer mensen, in het dichts bevolkte land ter wereld, te willen importeren.

Neen aan de rooi, de groen, de geel en de blauw.... niet dat ik voor VB ben.....maar van democratie kun je hier toch ook al niet spreken.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 00:59   #76
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Den boom in met de corrupte politiekers die onze grond willen afpakken door meer mensen, in het dichts bevolkte land ter wereld, te willen importeren.
De bevolking van België is over de laatste 10 jaar met slechts 0,7%, dat is zeven op duizend, gestegen.
We zouden dus beter gaan uitkijken voor een medicijn tegen homo's!:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=99253
Oud 13 december 2007, 09:05   #77
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
De bevolking van België is over de laatste 10 jaar met slechts 0,7%, dat is zeven op duizend, gestegen.
We zouden dus beter gaan uitkijken voor een medicijn tegen homo's!:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=99253
Je moet wel het verschil per regio maken ! Sinds 1970 :
  • Brussels gewest : - 6 %
  • Wallonie : + 6 %
  • Vlaanderen : +12 %
(bron : http://webhost.ua.ac.be/csb/index.ph...7949e8ab30371a)

Dit verklaart misschien waarom grond en huizen zoveel duurder zijn in Vlaanderen dan Wallonie ?
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 16:15   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Prachtig. Echt.
Maar nu de banken al een maximum bespaard hebben op de werkingskosten van hun lokale kantoren willen ze plots weer een heffing vragen op het gebruik van internetbankieren.
Welke perverte blauwe klootzak zit nu weer achter dat dergelijk idee ?????
...
.
Allez ge zijt mersi om mijn ego op te krikken door mijn idee om de wereld wat veiliger te maken zo goed te vinden.

Maar dat de banken ons een been willen uitvijzen door ons te willen doen betalen voor elke bankontakt-verrichting, dat is iets van een heel andere orde.
Eigenlijk moet je daar een andere draad voor opstarten.
Als konsument kun je immers nog altijd kiezen voor een bank die die dingen niet aanrekent.
Ik ben overgestapt naar een bank waar voor mij en voor mijn waaif er geen sent betaald wordt voor bankontakt, proton en visa.
Herinner je ook nog de periode, enkele jaren geleden, toen er gepoogd werd in te voeren om enkele frankjes oud geld te vragen bij elke bankontakt-verrichting. Het duurde niet lang of er waren een aantal zware overvallen op geldtransporten, en het geldtransport zelf werd zoveel duurder .. enfin, dat was rap afgeschaft.
Bovendien is het aan de minister van konsumentendinges om van zijn teelballen te maken voor een heffing voor het gebruik van de bankontakt, als de hoegrootheid van die heffing bepaald wordt in funktie van het betaalde bedrag.
Want dat is boerenbedrog: of je nu met bankontakt 10 € of 300 € betaalt, de "kost" voor het gebruik van het sisteem is hetzelfde (voor beide transakties is hetzelfde technisch ingrijpen nodig; voor beide transakties is evenveel veilgheid en zekerheid nodig).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 15:02   #79
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Je moet wel het verschil per regio maken ! Sinds 1970 :
  • Brussels gewest : - 6 %
  • Wallonie : + 6 %
  • Vlaanderen : +12 %
(bron : http://webhost.ua.ac.be/csb/index.ph...7949e8ab30371a)

Dit verklaart misschien waarom grond en huizen zoveel duurder zijn in Vlaanderen dan Wallonie ?
Ik veronderstel dat Amaj het had over politiekers van de huidige generatie. Dan hoef ik geen 38 jaar achteruit te kijken om de hardnekkige mythe van de stijgende bevolking te weerleggen. De laatste 10 jaar groeit onze bevolking niet meer.
Oud 17 december 2007, 15:50   #80
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ook daar zijn oplossingen voor, zo bestaat er een systeem dat in gebouwd wordt in het wapen en dat komt met een ring. Diegene die de ring draagt is de enige die het wapen kan doen werken. Voor iedereen buiten die persoon zit de trekker geblokeert en kan het wapen niet afgevuurd worden.
en wat als die ring faalt ???
och ja u gelooft nog dat technologie niet kan falen...

wat verwachten de mensen eigenlijk van de politie :
1. Ze moeten alle bankautomaten op elke minuut van de dag bewaken want jah ze moeten iedereen beschermen..
2. MAAAAAAAAAAAAAAAAR iedereen wil belastingsverlagingen
Hoe wilde gijle die flikken dan betalen ???

Ik weet 1 ding : die mensen doen hun best om iedereen te beschermen met de beperkte middelen dat ze hebben. Ze proberen tips te geven om de burger een beetje zelfbewuster te maken, ge kunt zelfs uw huis laten beschermen als je op vakantie gaat en nog klagen en zagen. Klagen omdat ze de tip geven om rond de feesten proberen te vermijden geld af te halen in de duisternis. Verbieden ze julie om geld af te halen ? Neen!

Het enige wat ze geven is een beetje goede raad, want beste mensen de politie zijn gewone mensen zoals u en ik en noemen nog altijd niet Superman.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
ik ben racist en daar ben ik fier op.
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be