![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een dier heeft volgens mij in het bewustzijn 1 spiegel die naar buiten gericht is. Het dier kan geen onderscheid maken tussen zichzelf en de natuur, beschouwd zichzelf als een deel ervan en heeft bijgevolg geen zelfbeeld en ego. Eens mens heeft volgens mij 2 spiegels die elkaar overlappen. 1 die naar buiten gericht is, en ook 1 die naar binnen gericht is. Op deze manier kan de mens zichzelf en de buitenwereld van elkaar onderscheiden. Men krijgt een zelfbeeld en een ego en wordt zich bewust van dingen. Bepaalde apen kunnen met werktuigen werken, maar dit is het gevolg van een toevallige vondst en nabootsing. Ik zou dat geen echt bewustzijn noemen.
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De respectievelijke naar binnen en buiten gekeerde krachten in de menselijke psyche zijn de basis intraverte en extraverte types. Het is dan niet wat u beschrijft maar het komt er het dichtsste bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Burger
|
![]() Bedankt voor het citaat maar ik ben nog niet overtuigd. Hier spreekt men van hoogopgeleiden die langer wachten kinderen te krijgen omdat het o.a. hun carriere in de weg zou staan.
Ik heb gezocht op de Vlaamse en Federale site voor statistiek en kon niet direct een aantal kinderen per inkomen vinden. Als iemand mij daar cijfers kan over voorleggen ben ik tevreden. |
![]() |
![]() |