Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Ben je als nationalist voorstander van een groot Nederland
Ja, in de katholieke traditie 12 50,00%
Ja, in de protestantse traditie 5 20,83%
Neen, ik wens een katholiek Belgie 4 16,67%
Neen, ik wens een protestants Nederland 3 12,50%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2007, 21:12   #61
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Maar het gaat hier dan ook over nationalisten, en aangezien ik daar niet toe behoor moet ik geen argumentatie geven.
Dan moet je voor een fusie zijn anders ben je een intolerante racist!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 21:14   #62
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dan moet je voor een fusie zijn anders ben je een intolerante racist!
Vlaanderen mag zich altijd aansluiten bij Japan, aansluiten, niets meer of minder.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 21:16   #63
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Vlaanderen mag zich altijd aansluiten bij Japan, aansluiten, niets meer of minder.
Met de Japanners? Die haten Europeanen.
Oud 18 december 2007, 21:17   #64
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Met de Japanners? Die haten Europeanen.
Wij willen Vlaanderen wel als frustratiekussen gebruiken eh.
Oud 27 december 2007, 04:00   #65
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Nee, ik wens een seculier land; overigens niets tegen Belgen/Vlamingen, die mogen naar eigen keuze mijn Goede Buren blijven en/of deelnemen in het (verder) naar elkaar toegroeien tot een Groot Vlaanderen cq Dietsland of hoe het moge komen te heten. Wat mij betreft, nergens grote haast bij.
Oud 27 december 2007, 04:05   #66
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Nederland zal nooit Islamtisch worden, in de grote steden is het aantal allochtonen in vergelijking met vorig jaar zelfs afgenomen, zowel absoluut als relatief gezien! Bekijk de cijfers van het CBS maar!
Zo te zien reken jij je rijk met cijfers die los van elkaar staan, want dubbelpaspoortigen worden als AUTochtonen opgevoerd.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 december 2007 om 04:30.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 04:39   #67
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Limburg wel, tenminste het zuidelijk gedeelte. ik weet niet of dat voor de gehele huidige provincie geldt. ............
Welk "zuidelijk" gedeelte? Nederlands Limburg ligt ten oosten van België en Belgisch Limburg ten westen, plus een deel ten zuiden, van Nederland.
Oud 28 december 2007, 10:20   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Nederland zit al vol... Met Zeeuws-vlaanderen, Noord-Brabant en Limburg erbij lijkt mij al een goede start.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 10:21   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Rotterdam, Amsterdam en andere dergelijke steden hoeven we niet... die hebben we ook al genoeg.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 17:08   #70
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Ik wens een katholiek België..... omdat het gras altijd groener is aan de overkant!
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 17:17   #71
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Veel belangrijker vind ik de huidige toestand. Hoe ga je bijvoorbeeld de sociale zekerheid van België en Nederland verzoenen? .
Laat ons eerst maar beginnen met de sociale zekerheid tussen Vl en W te verzoenen.
Als dat lukt, dan lukt alles.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 23:25   #72
leterme1234
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Nederland zit al vol... Met Zeeuws-vlaanderen, Noord-Brabant en Limburg erbij lijkt mij al een goede start.
Lijkt mij inderdaad ook de beste oplossing. Het nederland onder de rivieren lijkt wel een beetje op vlaanderen, Veel gezelliger dan het noorden.

geheel nederlander zie ik het niet zitten dat jullie bij ons komen. Of het moet onder een volledig vlaams bestuur zijn. Anders is het echt zonde van vlaanderen. De cultuur is te verschillend, dan zou heel vlaanderen verhollanderen, wat betekend op elk pietlulligheidje een regeltje, een extreem egoistische regering met ministers regelrecht uit de tbs kliniek(of iedergeval sommige zijn zo geschrift dat je dat haast gaat denken) en inplaats van het frietkot op de hoek een moskee.
leterme1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 23:39   #73
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Laat ons eerst maar beginnen met de sociale zekerheid tussen Vl en W te verzoenen.
Als dat lukt, dan lukt alles.
Ga jij W vgl met N?
Oud 29 december 2007, 23:08   #74
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leterme1234 Bekijk bericht
Lijkt mij inderdaad ook de beste oplossing. Het nederland onder de rivieren lijkt wel een beetje op vlaanderen, Veel gezelliger dan het noorden.

geheel nederlander zie ik het niet zitten dat jullie bij ons komen. Of het moet onder een volledig vlaams bestuur zijn. Anders is het echt zonde van vlaanderen. De cultuur is te verschillend, dan zou heel vlaanderen verhollanderen, wat betekend op elk pietlulligheidje een regeltje, een extreem egoistische regering met ministers regelrecht uit de tbs kliniek(of iedergeval sommige zijn zo geschrift dat je dat haast gaat denken) en inplaats van het frietkot op de hoek een moskee.
Vreemde redenering: het Nederland van onder de grote rivieren kan wel bij Vlaanderen, maar het Nederland van boven de grote rivieren niet? Kennelijk zijn NL boven en NL onder de grote rivieren in jouw ogen dan zeer verschillend.

Maar die verschillen leveren binnen Nederland geen enkel probleem op. Waarom zouden ze dan wel een probleem opleveren met Vlaanderen? Als NL onder de grote rivieren niet 'verhollandst' is (of in ieder geval niet zoveel dat het een probleem is om met Vlaanderen samen te werken), waarom zou Vlaanderen dan wel verhollandsen? Al eens aan gedacht dat Vlaanderen en NL onder de grote rivieren samen meer inwoners hebben dan de Randstad? Ik zou nog eerder denken dat 'Holland' zou vervlaamsen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 23:36   #75
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Inderdaad vormen onze Grote Rivieren een natuurlijke beschavingsgrens.
Oud 30 december 2007, 01:01   #76
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zijn allemaal niet hele sterke argumenten. Het zuiden verschilt helemaal niet zoveel van het noorden als men wel eens voorstelt (hoewel de zuiderlingen, vooral Limburgers, nogal een sterke identiteit hebben). In verhouding wonen er misschien in Vlaanderen nog wel meer vreemdelingen, denk ik. Maar Vlaanderen zelfbestuur binnen Groot-Nederland is sowieso wel gewenst.
Oud 30 december 2007, 01:46   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Kun je me daar meer informatie over verschaffen? Ik wist wel dat het "Hertogdom Limburg" lid was van de Duitse Bond, maar ik dacht dat dit pas na 1839 was.
Inderdaad, de opmerking is terecht. Ik heb me vergist daarbij Luxemburg met Limburg verwarrend. Het hertogdom Luxemburg behoorde niet tot het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden, maar was er wel mee verenigd in een personele unie in de hand van de vorst, Willem I.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 01:49   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Jammer genoeg liet de man die deze topic opende, zich hier niet meer zien...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op een dergelijke vraag kan ik gewoon niet antwoorden, omdat katholicisme en protestantisme christelijke belijdenissen zijn die mijns inziens niets inherents te maken hebben met een staatsvorm.

Leg mij dan maar eens uit wat het Zwitsers Eedgenootschaft is? Een protestantse bond? Een katholieke bond?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 12:02   #79
bwal
Vreemdeling

bwal's schermafbeelding

Standaard

ik ben voorstander van een onafhankelijk vlaanderen, en niet van een groot-nederland. Na verloop van tijd zouden er terug conflicten ontstaan zoals dat vroeger was, dit mede door de liberalere wetgeving in Nederland en de andere cultuur. Een groot-nederland heeft op zijn beurt dan ook weer voordelen, qua 'machtspositie' tov andere landen.

Maar ah, dit zijn zoete dromen, laat ons eerst eens beginnen met een sterker vlaanderen op termijn en dan zien we wel verder.
bwal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 13:16   #80
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bwal Bekijk bericht
ik ben voorstander van een onafhankelijk vlaanderen, en niet van een groot-nederland. Na verloop van tijd zouden er terug conflicten ontstaan zoals dat vroeger was, dit mede door de liberalere wetgeving in Nederland en de andere cultuur. Een groot-nederland heeft op zijn beurt dan ook weer voordelen, qua 'machtspositie' tov andere landen.

Maar ah, dit zijn zoete dromen, laat ons eerst eens beginnen met een sterker vlaanderen op termijn en dan zien we wel verder.
Ons streefdoel nu een onafhankelijk Vlaanderen.
Dan volge nauwere samenwerking voor gemeenschappelijke belangen. zo groeien we nauwer naar mekaar toe en dan zien we wel.
De vroegere conflicten waren meestal met onze Franstaligen. vergeet niet: De Gentse nederlandstalige univ werd door Nederland gesticht, en later door het belgisch regime verfranst. Later onder druk van de vlamingen terug vernederlandst
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be