Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2008, 00:55   #61
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Wilders en Verdonk zijn het antwoord op de toenemende agressie van allochtonen die om welke reden dan ook buiten de maatschappij vallen. Een paar politieke partijen slaan munt uit deze patstelling: zoals GL en PS.
Nietemin hebben zowel Verdonk als Wilders veel aanhang. Het is geen Vlaams Blok, dat zeker niet, aan de andere kant, wsat het Vlaams Blok denkt (en zegt) is ook de mening van de meeste Vlamingen. Datzelfde geld voor Verdonk en Wilders. Niet altijd even goed gezegd, maar wel duidelijk begrepen.
PvdA, die voornamelijk schuldig is aan deze vernieuwde vorm van volksverhuizing, is nu een regeringspartij en dat merken we ook aan alle kanten.
Een feit blijft dat niemand precies weet wat de gevolgen zijn van de stompzinnige speurtocht naar goedkope arbeidskrachten.
Oud 22 januari 2008, 21:19   #62
willem1940NLD

Standaard

Elke dag wel nieuws op de PVV-site:

Citaat:
Irakese moordenaar nog steeds niet uitgezet - Kamervragen
dinsdag 22 januari 2008
Vragen van het lid Fritsma (PVV) aan de staatssecretaris van Justitie, over het nog steeds niet uitzetten van een Irakese moordenaar, en de zeer gebrekkige beantwoording van vragen hierover.

1.)
Waarom heeft u, na herhaalde vragen mijnerzijds om informatie te geven over de stand van zaken van de uitzetting van een Irakese moordenaar (waarvan ik het IND dossiernummer op 1-11-2007 aan u heb verstrekt), nog steeds geen duidelijk antwoord gegeven?

2.)
Erkent u dat de brief met vertrouwelijke informatie die u onlangs over de zaak naar de Kamer heeft gestuurd beschamend summier was, bitter weinig daadkracht uitstraalde en in het geheel geen beeld gaf van wat er met de moordenaar gaat gebeuren en of hij zal worden uitgezet?

3.)
Realiseert u zich dat u met deze gebrekkige informatie niet alleen de Kamer met een kluitje het riet stuurt, maar ook de familieleden van het slachtoffer opzadelt met een bijna ondraaglijke onzekerheid?

4.)
Deelt u de mening dat deze zware crimineel, die een weerloze vrouw met opzet heeft overreden, haar vervolgens met een stok de schedel insloeg en de kinderen van het slachtoffer gedwongen getuige liet zijn van deze moord, simpelweg zo snel mogelijk het land uit moet worden gezet, temeer omdat hij hier niet eens een verblijfsstatus heeft?

5.)
Zo ja, waarom is dit tot nu toe nog steeds niet gebeurd en heeft de man hier een bestaan op kunnen bouwen en zelfs een studie Rechten kunnen afmaken?

6.)
Wat gaat u doen om deze misdadiger alsnog zo snel mogelijk het land uit te zetten en binnen welke termijn?

7.)
Hoeveel andere criminele vreemdelingen zonder verblijfsrecht zijn bij u bekend en hoeveel daarvan heeft u het afgelopen jaar (wel) uitgezet?
Oud 23 januari 2008, 23:21   #63
willem1940NLD

Standaard

Duidelijke taal, in ieder geval:
Citaat:
Wilders: Angst voor islam regeert Nederland
woensdag 23 januari 2008
Met zijn paniekerige reactie op de nog niet vertoonde Koranfilm toont het kabinet dat de islam een intolerante ideologie is, betoogt Geert Wilders.

Klik hier om dit artikel in de Volkskrant te lezen
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...eert_Nederland
Citaat:
'Angst voor islam regeert Nederland'
OPINIE, Geert Wilders
gepubliceerd op 22 januari 2008 22:33, bijgewerkt op 23 januari 2008 10:48

DEN HAAG - Met zijn paniekerige reactie op de nog niet vertoonde Koranfilm toont het kabinet dat de islam een intolerante ideologie is, betoogt Geert Wilders.

Stel dat november vorig jaar bekend was geworden dat ik een film ga maken om het fascistoïde karakter van de Bijbel aan te tonen. Stel dat ik een paar maanden daarvoor in een artikel had gepleit de Bijbel te verbieden en daarover ook een motie had ingediend in de Tweede Kamer.

Had minister-president Balkenende dan in zijn persconferentie vrijdag gesproken over een forse crisis met internationale effecten? Was er een extra bijeenkomst van ministers in aanwezigheid van terreurbestrijder Joustra op het Catshuis geweest? Hadden de hoofdredacteuren van de verschillende nieuws- en actualiteitenprogramma’s binnen de publieke omroep dan overleg gehad over hoe met de film om te gaan?

Hadden de ministers van Justitie, Binnenlandse Zaken en Buitenlandse Zaken mij dan verteld dat de gevolgen voor de binnen- en buitenlandse veiligheid en die van mijzelf groot kunnen zijn? Had de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding mij dan donderdag verteld dat het niet is uitgesloten dat ik na het verschijnen van de film naar het buitenland moet vertrekken?

Had het Vaticaan, de nuntius of een aantal aartsbisschoppen van katholieke landen zich dan net zo uitgelaten als de moefti’s van Syrië en Jeruzalem, namelijk dat ik verantwoordelijk ben voor al het bloedvergieten dat na het verschijnen van de film zou gaan plaatsvinden? Hadden de korpsbeheerders een brief ontvangen waarin wordt gesteld dat de politie na het uitzenden van de film aangiften van burgers tegen mij altijd moeten opnemen ook al is er geen sprake van strafbare feiten? En dat ook aandacht moest worden geschonken aan christelijke agenten omdat zij ook wel eens beledigd zouden kunnen zijn?

Waren ultralinkse actiegroeperingen met borden met mijn hoofd en tekst ‘extremist’ erop gaan demonstreren in verschillende steden in Nederland? Had dhimmi (niet-moslim in een islamitisch land – red.) Doekle Terpstra mij het te stoppen ‘kwaad’ genoemd en een heus comité opgericht en hadden politiek correcte lieden van links tot rechts die verklaring ondertekend en in de krant met korting kunnen publiceren?

Hadden burgemeesters in het hele land bijeenkomsten gehouden met priesters en dominees om hen te vragen zich niet te laten provoceren? Had ik dan ook vele tientallen extra doodsbedreigingen mogen ontvangen de afgelopen weken? Hadden vele tientallen mensen aangifte tegen me gedaan en had het Openbaar Ministerie de beslissing om wel of niet te vervolgen ook expres aangehouden tot na het verschijnen van de film?

Hadden Nederlandse ambassades in landen waar veel christenen wonen, zoals Duitsland en België, Nederlanders daar aangeschreven en hun evacuatieplannen uit de kast gehaald? Waren Nederlandse ondernemers dan bang geweest dat vanwege de film de export van hun producten naar landen met veel christenen in gevaar zou komen?

Hadden een christelijke organisatie en een GroenLinks-Kamerlid een tegenfilm gemaakt? Zou een christelijke Nederlandse schrijver een ‘waakhondorganisatie’ oprichten die ten doel heeft iedereen die zich in haar ogen beledigend uitlaat over christenen of het christendom juridisch aan te pakken? Zou een christelijk Italiaans parlementslid gedreigd hebben zijn regering op te roepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen?

Natuurlijk niet.

Nu mijn film echter niet over de Bijbel maar over de Koran gaat, verkeren overheid, media, moslims en anderen al wekenlang in hysterische paniek. Hoe is dat te verklaren?

Ten eerste is de islam een intolerante ideologie die kritiek niet verdraagt. Of het nu gaat om foto’s van Sooreh Hera, het boek De duivelsverzen van Salman Rushdie, de film Submission van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh, Deense cartoons, een grap van Rudi Carrell, de opera Aisha en de vrouwen van Medina of de door mij aangekondigde film, keer op keer komt het te staan op volgen zeer heftige reacties uit de moslimwereld. Voor zaken als zelfreflectie en zelfkritiek is binnen de islam blijkbaar geen ruimte. Ook voor eigen verantwoordelijkheid en zelfbeheersing lijkt geen plaats.

Zo beweert de grootmoefti van Syrië dat als het na uitzending van mijn film tot rellen komt, ik daarvoor verantwoordelijk zou zijn. Dat is niet alleen een schoolvoorbeeld van de typisch islamitische houding van wijzen naar de ander en nooit de hand in eigen boezem steken, maar is bovenal in strijd met de westerse rechtsbeginselen. Het is ook bij voorbaat goedpraten van geweld. Het is de wereld op zijn kop.

Ten tweede is er sprake van angst. De noodscenario’s, gesprekken met imams, instructies voor politieagenten aangaande het opnemen van aangiften en mij tussen de regels door dreigen met strafrechtelijke vervolging, illustreren stuk voor stuk de toestand van paniek waarin de Nederlandse overheid op dit moment verkeert. Angst blijkt eens te meer een slechte raadgever.

Niet het kabinet Balkenende IV maar de angst voor de islam regeert in Nederland. Wij mogen nooit als dhimmi’s zwijgend toekijken terwijl onze vrijheid en beschaving door de islamisering van onze cultuur steeds verder worden afgebroken. En dat een nog niet vertoonde film van ongeveer tien minuten volgens sommigen tot economische boycots, rellen en andere ellendige zaken zou kunnen leiden, zegt alles over het wezen van de islam. Niets over mij.

Het kabinet erkent met zijn paniekerige reactie dat de islam niet vergelijkbaar is met het christendom, maar een unieke ideologie is. En die ideologie vraagt dus om een aparte, unieke, aanpak.

De Koranfilm heeft zijn nut daarmee nu al bewezen.

Geert Wilders is voorzitter van de Tweede Kamerfractie van de PVV.
Oud 23 januari 2008, 23:30   #64
willem1940NLD

Standaard

Aandacht ook voor Rotterdam; quote van de PVV-website:
Citaat:
PvdA-deelraadslid ondertekent petitie Hizb ut-Tahrir Kamervragen
woensdag 23 januari 2008
Vragen van de leden Wilders en Fritsma aan de ministers van Binnenlandse Zaken, Justitie en voor Wonen, Wijken en Integratie over het bericht dat PvdA-deelraadslid Bouchra Ismailli een petitie van de Hizb ut-Tahrir heeft ondertekend.
1.)
Bent u bekend met het bericht ‘PvdA’ster dubbel in de fout’*?

2.)
Verwerpt u net als wij de ondertekening van een petitie van de in veel landen verboden radicale moslimorganisatie Hizb ut-Tahrir door het Rotterdamse PvdA-deelraadslid Bouchra Ismailli? Zo neen, waarom niet?

3.)
Bent u ermee bekend dat voornoemde petitie ook is ondertekend met teksten als “Wat jullie nodig hebben is een zware bomaanslag” en “Eens zal de hel losbarsten. Wees gewaarschuwd”**? Vindt u dat net als wij verwerpelijke teksten?

4.)
Bent u bekend met de uitspraak van Hizb ut-Tahrir voorman Okay Pala “Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie! Ons alternatief is de islam”**? Deelt u onze afschuw over deze uitspraak? Zo neen, waarom niet?

5.)
Bent u bereid de Hizb ut-Tahrir, die streeft naar de oprichting van het kalifaat en volgens de AIVD daar eventueel geweld voor zal gebruiken, in Nederland te verbieden? Zo neen, waarom niet?

6.)
Deelt u onze mening dat mevrouw Bouchra Ismailli haar zetel in de Rotterdamse deelraad Charlois zou moeten opgeven? Zo neen, waarom niet?

* http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1989541.ece
** De Telegraaf, zaterdag 12 januari 2008
Hier nog wat meningen uit "Hartje Stad":
http://www.leefbaarrotterdam.nl/inde...izb_ut_tahrir/
Oud 24 januari 2008, 00:00   #65
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Ik heb met je te doen Willem.
Nederlanders hadden vroeger wel eens een grote mond op !
Zijn de Nederlanders nu echt monddood ?

Wat een angsthazen zijn dit geworden. Kijk uit op Uitkijk !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 00:01   #66
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook onze 'dappere' politie doet mee aan het opjutten van de moslims en de hetze tegen Geert Wilders. Hoofdcommissaris van de politie Flevoland Bert Wijbenga is een van de ondertekenaars van een open brief gericht aan Geert Wilders en zijn plannen een film over de koran te maken. De brief is opgesteld door het informele linkse Amsterdamse netwerk De Cirkel.

De politie is 'geadviseerd' soepel om te gaan met aangiften naar aanleiding van de Koranfilm waar politicus Geert Wilders aan werkt. Agenten moeten aangiften ook opnemen als er niet evident sprake is van een 'strafbaar feit', zoals vermeend racisme en/of discriminatie. Meneer de directeur Bert Poelert van het Landelijk Expertisecentrum Diversiteit (LECD) heeft dat deze week geschreven in een e-mail aan alle korpschefs. Poelert wijst de politiekorpsen daarmee op een bestaande richtlijn van het Openbaar Ministerie over de aanpak van 'discriminatie'. Onder dat laatste verstaat de politiek correcte meute iedere vorm van kritiek op onze lieve allochtoontjes.

www.uitkijk.net

Vermoedelijk ken je die site wel ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 24 januari 2008 om 00:03.
Oud 24 januari 2008, 00:04   #67
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wilders wordt neerlands hoop in bange dagen...
Oud 24 januari 2008, 00:08   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Na de moorden op Pim Fortuyn en Theo Van Gogh, blijft enkel Geert Wilders nog (voorlopig) in leven of gaat hij tijdig Irsi Ayaan achterna ?
Oud 24 januari 2008, 21:48   #69
willem1940NLD

Standaard

Steeds weer feiten en vragen waarop slechts "politiek-correcte" stilte volgt ...
Citaat:
Amsterdamse El Tawheed moskee wil van Nederland moslimstaat maken - Kamervragen
donderdag 24 januari 2008
Vragen van de leden Wilders en Fritsma aan de ministers van Binnenlandse Zaken, Justitie en voor Wonen, Wijken en Integratie over het bericht dat de Amsterdamse El Tawheed moskee van Nederland een moslimstaat wil maken.
1.)
Bent u bekend met het bericht ‘Moskee: Nederland moslimstaat maken’*?

2.)
Is het waar dat jihadisten nog altijd kind aan huis zijn in moskeeën in Amsterdam, Eindhoven, Den Haag en Tilburg en met religieuze leiders goede banden onderhouden? Zo ja, waarom wordt dat niet gemeld in AIVD-rapporten?

3.)
Deelt u onze mening dat de El Tawheed moskee die in Nederland een islamitische staat wil vestigen, samen met alle andere radicale moskeeën, onmiddellijk dient te worden gesloten? Zo neen, waarom niet?

4.)
Bent u bereid de religieuze leiders van deze radicale moskeeën de Nederlandse nationaliteit te ontnemen en ons land uit te zetten? Zo neen, waarom niet?

* De Telegraaf, 24 januari 2008
Oud 24 januari 2008, 22:18   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Na de moorden op Pim Fortuyn en Theo Van Gogh, blijft enkel Geert Wilders nog (voorlopig) in leven of gaat hij tijdig Irsi Ayaan achterna ?
Akkoord. Maar aan iemand die iets kon verwezenlijken maar ondertussen wel dood is heb je niets meer.

In Vlaanderen is de informatie omtrent Wilders beperkt. De Standaard publiceert de artikels van NRC Handelblad. Ik ken wilders dus enkel van wat de vlaamse media schrijft. Op tv wordt zelf geen woord gerept. Misschien heeft Willem dus wel gelijk dat k die man niet ken. Wie wel ?

Mijn visie is dat uiteindelijk de perceptie, misschien wel de verkeerde perceptie, ver van de waarheid, een pak schade kan aanrichten.

Wat niet belet dat wie hersens heeft en verkozen werd dan ook best z'n hersens mag gebruiken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 22:33   #71
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Akkoord. Maar aan iemand die iets kon verwezenlijken maar ondertussen wel dood is heb je niets meer.

In Vlaanderen is de informatie omtrent Wilders beperkt. De Standaard publiceert de artikels van NRC Handelblad. Ik ken wilders dus enkel van wat de vlaamse media schrijft. Op tv wordt zelf geen woord gerept. Misschien heeft Willem dus wel gelijk dat k die man niet ken. Wie wel ?

Mijn visie is dat uiteindelijk de perceptie, misschien wel de verkeerde perceptie, ver van de waarheid, een pak schade kan aanrichten.

Wat niet belet dat wie hersens heeft en verkozen werd dan ook best z'n hersens mag gebruiken.
Wel, hier een informatieve link dan:
http://www.pvv.nl/
Oud 24 januari 2008, 22:51   #72
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Als je zoals Wilders geen hersens hebt, kan je ze ook niet gebruiken.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 08:15   #73
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Wilders en Verdonk zijn het antwoord op de toenemende agressie van allochtonen die om welke reden dan ook buiten de maatschappij vallen. Een paar politieke partijen slaan munt uit deze patstelling: zoals GL en PS.
Nietemin hebben zowel Verdonk als Wilders veel aanhang. Het is geen Vlaams Blok, dat zeker niet, aan de andere kant, wsat het Vlaams Blok denkt (en zegt) is ook de mening van de meeste Vlamingen. Datzelfde geld voor Verdonk en Wilders. Niet altijd even goed gezegd, maar wel duidelijk begrepen.
PvdA, die voornamelijk schuldig is aan deze vernieuwde vorm van volksverhuizing, is nu een regeringspartij en dat merken we ook aan alle kanten.
Een feit blijft dat niemand precies weet wat de gevolgen zijn van de stompzinnige speurtocht naar goedkope arbeidskrachten.
De immigranten kwamen toch als goedkope arbeidkrachten voor de werkgevers?
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 08:33   #74
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Wel, hier een informatieve link dan:
http://www.pvv.nl/
Schoon vrouwmens, die Fleur Agema, mjem.
Oud 25 januari 2008, 11:15   #75
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Speciaal voor onze Nederlandse vrienden op dit forum (en ook een beetje pub voor de webstek in kwestie) :
Is Geert Wilders on a Suicide Mission?
Wilders' film is geen goed idee.
Citaat:
A wise general, a great leader, outsmarts a ruthless enemy rather than choosing martyrdom for himself, let alone for others.

Laatst gewijzigd door stab : 25 januari 2008 om 11:27.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be