![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ah, dus 't probleem is niet dat het onrespectvol is, maar dat het van Leterme komt? Want verder zie ik niet veel verschil met een geval waarbij een strenge leerkracht met Hitler vergeleken wordt: ook dat lijkt me niet echt van veel respect of smaak te getuigen.
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 december 2007 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
#64 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
't Is inderdaad niet de beste grap. Maar 't is ook geen drie pagina's discussie waard. En het is zeker niet helemaal vrij van "schandaligheid" dat het blijkbaar normaal is dat iemand hier beweert dat Pelgrim oproept tot haat tegen de Franstaligen. Maar ja, laster mag hier ook zeker. En als je daarover klaagt, is het zelfbeklag.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tolerant belgië ![]() |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zullen we eens gaan uitpluizen wat voor sociaal-economisch beleid de main stream unitaristen en federalisten willen? En dan ook de nodige conclusies trekken?
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat voor een logica is dat nu!! ![]() Eerst zeg je: "Laten we er hypothetisch van uitgaan dat ik gelijk heb. Wel, dan kunnen logisch concluderen uit de vorige zin dat ik gelijk heb". Je stelt eerst hypothetisch vast, hetgeen waar net de hele discussie over gaat. Volgens die logica zouden de nazi's zowat de meest open mensen zijn: zij wilden in één staat leven met Fransen, Tsjechen, Denen, Noren, Luxemburgers, Nedelanders, Polen, Russen, etc...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus jij gaat akkoord met een blauw politicus: Louis Michel. Die zei immers hetzelfde als jij. Dat is dan genoteerd.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zeg helkemaal niet dat ik hypotetisch gezien gelijk heb: ik zeg wel: 1. Ik volg het RTB nieuws niet dus ik wil me niet uitspreken over het karakter van de RTB, Ik vraag alleen maar om concrete bewijzen, dwz: echte citaten van de RTB, geen uitspraken over de RTB, die dat bewijzen. Tot nu toe heb ik op deze draad nog geen enkel concreet bewijs. Ik denk (dwz: ik vermoed het, maar ben er niet 100 procent zeker van) dat niemand van degenen die hier aan de discussie deelnemen naar de RTB luisteren, ze geloven gewoon wat Leterme, NVA, VB hierover zeggen. 2. Wat ik verder schreef is: Stel dat het inderdaad zo is dat de RTB zich uitspreekt tegen seperatisme, voor het behoud van de eenheid van Belgie, dan is dat toch nog iets helemaal anders dan stellen dat de RTB racistisch is. 3. Mcielen stelt dat Leterme 100 procent gelijk had door ed RTB gelijk te stellen aan een Rwandese zender die een genocide propageerde. Als dat de visie is van de linkse vlaams nationalisten, dan weet ik wel heel zeker dat ik niet in een onafhankelijk vlaanderen wil wonen: als dat links vlaanderen is, dan weet ik echt wel dat ik daar niet bij hoor. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn letterlijke uitspraak is: "Savez-vous comment on appelle aussi la RTBF? Radio Mille Collines". En ik vind het terecht wanneer iemand erop wijst tot wat het kan leiden, wanneer een zender systematisch één volk opjut tov een ander. Overigens... Als ik Le Soir lees, merk ik hetzelfde. Systematisch probeert men het beeld op te hangen van de Vlaming die de Walen wil kapot maken. Hij wil hun scholen sluiten. Hij wil het Frans als taal verbieden. Hij wil hun geld afnemen. Hij misbruikt zijn meerderheid. Etc... Vind jij het dan verantwoord dat er een non-stop haatberichtgeving wordt verspreid vanuit Brussel?
|
|
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
![]() |
![]() |
#75 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Burkide : 17 december 2007 om 22:40. |
||
![]() |
![]() |
#76 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een belachelijke discussie. De intellectuele oneerlijkheid van onze "linkse" nationalisten kent werkelijk geen grenzen. Is het echt zo moeilijk om toe te geven dat de vergelijking van RTBf met Radio Mille Collines:
1) geen steek houdt 2) kwetsend is voor het Rwandese volk (cf. de vlijmscherpe reactie van de Rwandese regering en de internationale gemeenschap) 3) haat tussen de gemeenschappen in België aanwakkert
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#77 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard zijn punt 1 en punt 2 al erg genoeg.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 december 2007 om 23:04. |
|||||||
![]() |
![]() |
#79 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Daar reageerde ik niet om omdat ik 1. de vergelijking ook overtrokken vind, en 2. er wel kan op inkomen dat dit kwetsend kan zijn voor Rwandezen. Als je gelezen hebt wat ik eerder schreef kon je dat wel raden. Het leek me niet de moeite dat nog expliciet te stellen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Burkide : 17 december 2007 om 23:12. |
||
![]() |
![]() |
#80 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: