Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 17 december 2007, 20:28   #61
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ok, Pelgrim gaat dus akkoord met onrespectvolle uitspraken van een rooms-blauw politicus. 't Is maar da 'k 't weet.
Als Leterme zegt dat broccoli lekker is, mag Pelgrim dat niet meer zeggen. Check.

Citaat:
Dat zelfbeklag, het wordt saai.
Wederom dat zelfbeklag. Dat kallikles wel eens onzin schrijft is trouwens algemeen bekend.
Dat is geen zelfbeklag; dat is de zaken ietwat in perspectief brengen. Ik merk op dat niemand hier voor Pelgrim in de bres sprong toen Kallikles die onzin vertelde. Trouwens, je moet er ook niet van uitgaan dat ik Kallikles goed ken.

Citaat:
Conclusie, vergelijk media met Mille Collines en je hebt een parodie
Je hebt een poging tot humoristische vergelijking. Weeral: ik zeg niet dat die geslaagd is.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 20:30   #62
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eén van de bekendste/belangrijkste politici aan Vlaamse zijde die een misplaatste parodie (als grap of serieus?) maakt, is toch nog iets anders.
Ah, dus 't probleem is niet dat het onrespectvol is, maar dat het van Leterme komt? Want verder zie ik niet veel verschil met een geval waarbij een strenge leerkracht met Hitler vergeleken wordt: ook dat lijkt me niet echt van veel respect of smaak te getuigen.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 20:33   #63
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ah, dus 't probleem is niet dat het onrespectvol is, maar dat het van Leterme komt? Want verder zie ik niet veel verschil met een geval waarbij een strenge leerkracht met Hitler vergeleken wordt: ook dat lijkt me niet echt van veel respect of smaak te getuigen.
Leterme wordt toch geacht iets genuanceerder te zijn (met zijn positie), en ook van Pelgrim dacht ik meer nuance en gevoel voor humor te mogen verwachten dan van een domme puber.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 december 2007 om 20:34.
StevenNr1 is offline  
Oud 17 december 2007, 20:39   #64
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Leterme wordt toch geacht iets genuanceerder te zijn (met zijn positie), en ook van Pelgrim dacht ik meer nuance en gevoel voor humor te mogen verwachten dan van een domme puber.
Het verbaast mij dat iemand nog hoge verwachtingen koestert van een Leterme.

't Is inderdaad niet de beste grap. Maar 't is ook geen drie pagina's discussie waard. En het is zeker niet helemaal vrij van "schandaligheid" dat het blijkbaar normaal is dat iemand hier beweert dat Pelgrim oproept tot haat tegen de Franstaligen. Maar ja, laster mag hier ook zeker. En als je daarover klaagt, is het zelfbeklag.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 21:18   #65
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
Dit is wel een bijzonder degoutante manier om het succes van de petitie te recuperen.
Dat verwacht je van een schijtblad zoals het Pallieterke.
Maar niet van een organisatie die zich links noemt.
Een belgicist is moet mij geen lessen komen geven over links zijn
Pelgrim is offline  
Oud 17 december 2007, 21:19   #66
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Het motiveert mij nog meer om te ijveren voor een tolerant belgie
Hilarisch, 'belgië' en 'tollerant' in één zin. Dit is een staat die al 178 jaar lang twee volkeren tegen elkaar opzet en geregeerd wordt door de kapitalistische bourgeoisie en een monarchie.
Tolerant belgië
Pelgrim is offline  
Oud 17 december 2007, 21:20   #67
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ik vind de "knipoog" vrij cynistisch en beledigend, vooral tov de Walen.
Dus RTBF = de walen?

Ik vind dit eigenlijk een belediging aan het adres van ons zuidelijk broedervolk
Pelgrim is offline  
Oud 17 december 2007, 21:23   #68
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mainstream Vlaamse seperatisten ook? Of is men onder de taalgrens niet eerder deels terecht ongerust?
Zullen we eens gaan uitpluizen wat voor sociaal-economisch beleid de main stream unitaristen en federalisten willen? En dan ook de nodige conclusies trekken?
Oud 17 december 2007, 21:39   #69
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik volg de berichtgeving van de RTB niet maar laat ons er nog vanuit gaan dat ze tegen het seperatisme zijn, dan is dat nog iets heel anders dan racisme
*proest*
Wat voor een logica is dat nu!!
Eerst zeg je: "Laten we er hypothetisch van uitgaan dat ik gelijk heb. Wel, dan kunnen logisch concluderen uit de vorige zin dat ik gelijk heb".
Je stelt eerst hypothetisch vast, hetgeen waar net de hele discussie over gaat.

Citaat:
het lijkt me nogal bizar dat een zender die racistisch staat tgo de vlamingen toch met die vlamingen in een land wil wonen.
Volgens die logica zouden de nazi's zowat de meest open mensen zijn: zij wilden in één staat leven met Fransen, Tsjechen, Denen, Noren, Luxemburgers, Nedelanders, Polen, Russen, etc...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 17 december 2007, 21:48   #70
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, Pelgrim gaat dus akkoord met onrespectvolle uitspraken van een rooms-blauw politicus. 't Is maar da 'k 't weet.
*GEEUW*

Dus jij gaat akkoord met een blauw politicus: Louis Michel. Die zei immers hetzelfde als jij. Dat is dan genoteerd.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 17 december 2007, 21:56   #71
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
*proest*
Wat voor een logica is dat nu!!
Eerst zeg je: "Laten we er hypothetisch van uitgaan dat ik gelijk heb. Wel, dan kunnen logisch concluderen uit de vorige zin dat ik gelijk heb".
Je stelt eerst hypothetisch vast, hetgeen waar net de hele discussie over gaat.

Volgens die logica zouden de nazi's zowat de meest open mensen zijn: zij wilden in één staat leven met Fransen, Tsjechen, Denen, Noren, Luxemburgers, Nedelanders, Polen, Russen, etc...

Ik zeg helkemaal niet dat ik hypotetisch gezien gelijk heb: ik zeg wel:
1. Ik volg het RTB nieuws niet dus ik wil me niet uitspreken over het karakter van de RTB, Ik vraag alleen maar om concrete bewijzen, dwz: echte citaten van de RTB, geen uitspraken over de RTB, die dat bewijzen. Tot nu toe heb ik op deze draad nog geen enkel concreet bewijs. Ik denk (dwz: ik vermoed het, maar ben er niet 100 procent zeker van) dat niemand van degenen die hier aan de discussie deelnemen naar de RTB luisteren, ze geloven gewoon wat Leterme, NVA, VB hierover zeggen.
2. Wat ik verder schreef is: Stel dat het inderdaad zo is dat de RTB zich uitspreekt tegen seperatisme, voor het behoud van de eenheid van Belgie, dan is dat toch nog iets helemaal anders dan stellen dat de RTB racistisch is.
3. Mcielen stelt dat Leterme 100 procent gelijk had door ed RTB gelijk te stellen aan een Rwandese zender die een genocide propageerde. Als dat de visie is van de linkse vlaams nationalisten, dan weet ik wel heel zeker dat ik niet in een onafhankelijk vlaanderen wil wonen: als dat links vlaanderen is, dan weet ik echt wel dat ik daar niet bij hoor.

vavli is offline  
Oud 17 december 2007, 22:05   #72
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mcielen stelt dat Leterme 100 procent gelijk had door ed RTB gelijk te stellen aan een Rwandese zender die een genocide propageerde.
Leterme heeft de RTBf niet gelijkgesteld met RMC. Check je feiten.
Zijn letterlijke uitspraak is: "Savez-vous comment on appelle aussi la RTBF? Radio Mille Collines".

En ik vind het terecht wanneer iemand erop wijst tot wat het kan leiden, wanneer een zender systematisch één volk opjut tov een ander. Overigens... Als ik Le Soir lees, merk ik hetzelfde. Systematisch probeert men het beeld op te hangen van de Vlaming die de Walen wil kapot maken. Hij wil hun scholen sluiten. Hij wil het Frans als taal verbieden. Hij wil hun geld afnemen. Hij misbruikt zijn meerderheid. Etc...

Vind jij het dan verantwoord dat er een non-stop haatberichtgeving wordt verspreid vanuit Brussel?
Jaani_Dushman is offline  
Oud 17 december 2007, 22:23   #73
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
*GEEUW*

Dus jij gaat akkoord met een blauw politicus: Louis Michel. Die zei immers hetzelfde als jij. Dat is dan genoteerd.
wat dan?
StevenNr1 is offline  
Oud 17 december 2007, 22:36   #74
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat dan?
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF09122007_016
Jaani_Dushman is offline  
Oud 17 december 2007, 22:37   #75
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zeg helkemaal niet dat ik hypotetisch gezien gelijk heb: ik zeg wel:
1. Ik volg het RTB nieuws niet dus ik wil me niet uitspreken over het karakter van de RTB, Ik vraag alleen maar om concrete bewijzen, dwz: echte citaten van de RTB, geen uitspraken over de RTB, die dat bewijzen. Tot nu toe heb ik op deze draad nog geen enkel concreet bewijs. Ik denk (dwz: ik vermoed het, maar ben er niet 100 procent zeker van) dat niemand van degenen die hier aan de discussie deelnemen naar de RTB luisteren, ze geloven gewoon wat Leterme, NVA, VB hierover zeggen.
Ik kijk vrij regelmatig naar het RTBF-journaal en luister nu niet bepaald naar Leterne, N-VA of godbetert het VB. En ik blijf erbij dat er een tendentieuze berichtgeving is bij het RTBF. Ik verwijs daarbij ook naar een van m'n vorige berichten in de draad, of naar de fameuze fictiereportage: dat was dermate van de pot gerukt dat geen weldenkend mens het in z'n kop zou halen het te geloven, en toch geloofden veel Franstaligen dat. Dat komt m.i. omdat ze gewoon jarenlang een eenzijdig beeld zijn "gevoederd" geweest door o.m. de RTBF. Maar helemaal de schuld van de RTBF is dat ook niet: ten eerste omdat zij ook binnen de bestaande beeldvorming ageren en denken, en ten tweede omdat een bepaald soort Vlamingen nu ook niet bepaald constructief is in het ontkrachten van die beeldvorming.

Laatst gewijzigd door Burkide : 17 december 2007 om 22:40.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 22:55   #76
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Wat een belachelijke discussie. De intellectuele oneerlijkheid van onze "linkse" nationalisten kent werkelijk geen grenzen. Is het echt zo moeilijk om toe te geven dat de vergelijking van RTBf met Radio Mille Collines:

1) geen steek houdt
2) kwetsend is voor het Rwandese volk (cf. de vlijmscherpe reactie van de Rwandese regering en de internationale gemeenschap)
3) haat tussen de gemeenschappen in België aanwakkert
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 17 december 2007, 22:58   #77
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat een belachelijke discussie. De intellectuele oneerlijkheid van onze "linkse" nationalisten kent werkelijk geen grenzen. Is het echt zo moeilijk om toe te geven dat de vergelijking van RTBf met Radio Mille Collines:

1) geen steek houdt
2) kwetsend is voor het Rwandese volk (cf. de vlijmscherpe reactie van de Rwandese regering en de internationale gemeenschap)
3) haat tussen de gemeenschappen in België aanwakkert
Op welke wijze? Ik denk dat de gemiddelde medemens intelligent genoeg is om door te hebben dat een aanval op de RTBF nog niet hetzelfde is als een aanval op de Franstaligen.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 23:03   #78
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op welke wijze? Ik denk dat de gemiddelde medemens intelligent genoeg is om door te hebben dat een aanval op de RTBF nog niet hetzelfde is als een aanval op de Franstaligen.
En wat antwoord je op punt 1 en punt 2? Over punt 3: als je de situatie in België vergelijkt met de genocide in Rwanda ben je wel degelijk bezig met olie op het vuur te gieten en haat aan te wakkeren.

Uiteraard zijn punt 1 en punt 2 al erg genoeg.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 december 2007 om 23:04.
Kallikles is offline  
Oud 17 december 2007, 23:12   #79
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En wat antwoord je op punt 1 en punt 2?
Daar reageerde ik niet om omdat ik 1. de vergelijking ook overtrokken vind, en 2. er wel kan op inkomen dat dit kwetsend kan zijn voor Rwandezen. Als je gelezen hebt wat ik eerder schreef kon je dat wel raden. Het leek me niet de moeite dat nog expliciet te stellen.

Citaat:
Over punt 3: als je de situatie in België vergelijkt met de genocide in Rwanda ben je wel degelijk bezig met olie op het vuur te gieten en haat aan te wakkeren.
In de de wereld van Kallikles is zo'n (niet echt high browe) grap van Pelgrim misschien belangrijk. Maar ja, in de wereld van Kallikles is een sarcastische vergelijking blijkbaar bijna hetzelfde als een gelijkstelling, en heeft wat Pelgrim op dit forum schrijft blijkbaar veel invloed op de situatie tussen Vlamingen en Walen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 17 december 2007 om 23:12.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 23:18   #80
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar reageerde ik niet om omdat ik 1. de vergelijking ook overtrokken vind, en 2. er wel kan op inkomen dat dit kwetsend kan zijn voor Rwandezen. Als je gelezen hebt wat ik eerder schreef kon je dat wel raden. Het leek me niet de moeite dat nog expliciet te stellen.
OK, dan zijn we het eens.

Citaat:
In de de wereld van Kallikles is zo'n (niet echt high browe) grap van Pelgrim misschien belangrijk. Maar ja, in de wereld van Kallikles is een sarcastische vergelijking blijkbaar bijna hetzelfde als een gelijkstelling, en heeft wat Pelgrim op dit forum schrijft blijkbaar veel invloed op de situatie tussen Vlamingen en Walen.
Het gaat natuurlijk om de uitspraak van Leterme, die wel degelijk invloed heeft, niet alleen op de situatie tussen Vlamingen en Walen, maar ook op het imago van België in Europa en zelfs in Afrika. Pelgrim verdedigt deze blunder van Leterme blijkbaar. Begrijpe wie begrijpen kan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be