Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 17 december 2007, 10:49   #61
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht

Eigenlijk is het simpel : in Vlaanderen stemt men rechts en in franstalige België stemt men links. En deze twee moeten een regering vormen. Dat is nogal moeilijk.
De MR kan je bezwaarlijk "links" noemen.
Kim is offline  
Oud 17 december 2007, 10:56   #62
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zeer voorspelbare reactie jongen, té voorspelbaar. Je mag mij overigens eens zeggen welke media zoal in handen is van extreem Belgisch nationalisten al dan niet met adelijke tilte én lid van B Plus. De enige die lid is van B Plus (en die overigens geen adelijke titel heeft) is Luc Van der Kelen. En dan nog, hij heeft "Het Laatste nieuws" niet in handen hoor.
Bedankt Kim om mijn thesis te bevestigen.
De feiten spreken in zo'n mate voor zichzelf dat ze inderdaad voorspelbaar zijn.

Citaat:
En hier wel?

My point exactly! De regimemedia dus ook niet.
Bedankt Kim om de hoger aangehaalde en bewezen feiten ten tweede male te bevestigen.

Citaat:
Iedereen schrijft hier vanuit zijn eigen interpretatie of overtuiging.
Het moet inderdaad verschrikkelijk zijn voor de opiniemakers te moeten vaststellen dat zij (na zoveel moeite om het medialandschap in hun ijzeren greep te krijgen) gepasseerd worden door de vrij forums.
Was het niet de vorige regering die heeft laten onderzoeken hoe men hieraan een einde kon maken?
In China doen ze dat al hoor, maar hier, in de schoot van Europa is dat al wat moeilijker hé.

Citaat:
Ik heb hier nog nooit objectieve zaken gelezen.
Ik wel.
Tot spijt van wie het benijdt.

On topic: eigenlijk zouden we onze nederlandse gast eens een weekje moeten kunnen laten zwemmen in de databank van een Knuppel of een LVB.
Niks eigen mening...gewoon een verzameing van door de media gedoofpotte en/of weggedrumde citaten van onze politieke hoofdrolspelers, politieke filosofen, mediawatchers en andere niet door belgicisten geselecteerde poitieke analisten.
Ook een abonnement op AN zou meer dan welkom zijn...en niet alleen voor hem hoor.
Oud 17 december 2007, 10:57   #63
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgezien van iets wat iedereen weet (nl. dat pers toch objectief hoort te zijn, voor subjectieve meningen zijn er blaadjes zoals het Pallieterke etc.) bepaal ik niet wat de pers wel en niet mag doen.

Fijne avond nog!
Wat een onzin ! pallieterke behoort tot de pers zoals alle andere publicaties .
Meestal maakt men het onderscheid tussen opinie-vormende pers en informerende ; de meeste publicaties zijn een vermenging van beide , nu een wat meer van het ene , dan van het andere .
U dacht weer , niet gehinderd door enige eenvoudige kennis van zaken of onderscheidingsvermogen , aan politiek-correcte uitsluiting te kunnen doen ?
Oud 17 december 2007, 12:01   #64
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Meestal maakt men het onderscheid tussen opinie-vormende pers en informerende ; de meeste publicaties zijn een vermenging van beide , nu een wat meer van het ene , dan van het andere .
U dacht weer , niet gehinderd door enige eenvoudige kennis van zaken of onderscheidingsvermogen , aan politiek-correcte uitsluiting te kunnen doen ?
Sterker nog....door de algehele macht van het establishment op de pers is het Pallieterke een ware verademing.
Ik ben één van de grootste pleitbezorgers voor het pluraliseren van het mediaaanbod.
Laat de huidige pers gerust belgicistisch, links of beiden zijn...geen probleem...maar laat ook de rechtse en/of vlaamse pers een woord in het cappitel.
Als je dan ziet dat bijvoorbeeld Kim de andere dan regimepers afschildert als "niet objectief" dan is dat ongeacht het hilarische ervan ook een bewijs dat die anderen wel degeljk iets te vertellen hebben.

Conclusie: leve de open geest en het internet.
Oud 17 december 2007, 12:03   #65
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Sterker nog....door de algehele macht van het establishment op de pers is het Pallieterke een ware verademing.
Ik ben één van de grootste pleitbezorgers voor het pluraliseren van het mediaaanbod.
Laat de huidige pers gerust belgicistisch, links of beiden zijn...geen probleem...maar laat ook de rechtse en/of vlaamse pers een woord in het cappitel.
Als je dan ziet dat bijvoorbeeld Kim de andere dan regimepers afschildert als "niet objectief" dan is dat ongeacht het hilarische ervan ook een bewijs dat die anderen wel degeljk iets te vertellen hebben.

Conclusie: leve de open geest en het internet.
Over het aanbod aan rechtse pers moet je anders niet klagen: De Standaard (met Barones Doornaert), De Morgen ("Vakbonden moeten zwijgen!"),...
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 12:10   #66
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mackenzie Bekijk bericht
Hallo allemaal, ik ben een Nederlandse student en ik moet een essay schrijven over de Kabinetsformatie in Belgie. Daarbij moet ik uitleggen waarom het kennelijk zo lastig is voor de Belgen om tot een coalitie te komen. Daarbij moet ik in mijn antwoord kijken naar politiek-inhoudelijke meningsverschillen, partijstelsel, staatsinrichting en het kiesstelsel. Die laatste drie lukt wel, maar ik begrijp nog steeds niet wat daar nu eigenlijk allemaal aan de hand is. Zou iemand van jullie mij kunnen uitleggen wat daar allemaal gebeurd? Ik heb veel gekeken op dit forum en op andere fora, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...Kan iemand van jullie mij helpen? Alvast bedankt!
gr. mackenzie
Beste,
Dit forum is vooral toegeëigend door Vlaamsnationalisten. Ik denk niet dat je een volledig beeld krijgt op dit forum. Je kan er van uit gaan dat de regeringsvorming zo moeilijk loopt door extreme elementen binnen partijen. Bijna niemand ligt wakker van een verdere staatshervorming maar enkele mensen met invloed willen dit absoluut tot een issue maken. Ondertussen zijn meer en meer mensen het beu dat dringende zaken nog niet meer opschieten. Veel informatie kan je terugvinden op de site van de VRT.
http://www.vrtnieuws.net/cm/
Oud 17 december 2007, 12:12   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Het Palieterke wordt, zelfs officieel, niet gerekend tot de Belgische dag-en weekbladen. We weten allemaal waarom. Wedden dat het juist daarom tot op het paleis toe gelezen wordt?
Oud 17 december 2007, 12:22   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Beste,
Dit forum is vooral toegeëigend door Vlaamsnationalisten. Ik denk niet dat je een volledig beeld krijgt op dit forum. Je kan er van uit gaan dat de regeringsvorming zo moeilijk loopt door extreme elementen binnen partijen. Bijna niemand ligt wakker van een verdere staatshervorming maar enkele mensen met invloed willen dit absoluut tot een issue maken. Ondertussen zijn meer en meer mensen het beu dat dringende zaken nog niet meer opschieten. Veel informatie kan je terugvinden op de site van de VRT.
JIJ ligt niet wakker van eens staatshervorming. Daar maak jij dan 'bijna niemand 'van. Men hoeft maar wat lezersreacties in de Vlaamse kranten te lezen om te weten met hoeveel die 'bijna niemand' zijn. Zelfs Le roi is tot de conclusies gekomen dat het enige manier om nog wat van zijn koningdom te kunnen profiteren, een staatshervorming is.

Wat de BRT betreft. Wie wil weten hoe regimegetrouw de staatszender is moet vooral die befaamde nota opzoeken waarin ze....ahum... motiveert dat ze een regimegevaarlijke partij uitsluit.
Oud 17 december 2007, 12:23   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Over het aanbod aan rechtse pers moet je anders niet klagen: De Standaard (met Barones Doornaert), De Morgen ("Vakbonden moeten zwijgen!"),...
Doornaert en Desmet zullen het graag horen.
Oud 17 december 2007, 12:27   #70
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste,
Leg dan ook maar eens uit waarom de partijen die al zes maanden lang het been stijfhouden in de regeringsonderhandelingen geen krimp achteruitgaan in de peilingen. Als de mensen het dan toch beu zijn, zou je toch verwachten dat ze hun stem geven aan diegenen die snel even de staatshervorming in de vergeetput gooien, een regering vormen om dan weer over te gaan tot de orde van de dag en doen hetgeen waar het volgens jou en andere Belgicisten om draait: 'besturen'?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 17 december 2007 om 12:28.
Zwartengeel is offline  
Oud 17 december 2007, 12:28   #71
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
JIJ ligt niet wakker van eens staatshervorming. Daar maak jij dan 'bijna niemand 'van. Men hoeft maar wat lezersreacties in de Vlaamse kranten te lezen om te weten met hoeveel die 'bijna niemand' zijn. Zelfs Le roi is tot de conclusies gekomen dat het enige manier om nog wat van zijn koningdom te kunnen profiteren, een staatshervorming is.

Wat de BRT betreft. Wie wil weten hoe regimegetrouw de staatszender is moet vooral die befaamde nota opzoeken waarin ze....ahum... motiveert dat ze een regimegevaarlijke partij uitsluit.
Praat u wel eens met niet-Vlaamsnationalisten? Ik ken niemand in mijn kennissenkring die de staatshervorming van welk belang dan ook vindt.
Oud 17 december 2007, 12:32   #72
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Doornaert en Desmet zullen het graag horen.
De waarheid kwetst
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 12:35   #73
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Praat u wel eens met niet-Vlaamsnationalisten? Ik ken niemand in mijn kennissenkring die de staatshervorming van welk belang dan ook vindt.
Staatshervorming misschien niet, omdat de inhoud daarvan te weinig bekend is. Maar ik ken véél mensen die niet bepaald traditionele flaminganten zijn, die ook vinden dat het "goed is dat de Vlamingen eindelijk eens het been stijf houden", en zeker dat het eens tijd is dat er een einde gemaakt wordt aan de tolerantie voor racistisch Franstalige imperialisten in de Rand en het eens tijd wordt om te denken aan "de gewone man". Maar helaas, daar gaat deze staatshervorming niet over.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 12:40   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ken ook niemand uit jouw kennissenkring die belang hecht aan een hervorming van het vierkant draaiende Belgique.

Je hoeft van mij ook niet te praten met anderen dan mensen uit je eigen kenissenkring. Luister alleen ook eens naar de stemmen die niet hetzelfde klinken dan die uit je eigen communistenkringetje. Lees eens wat reacties in de kranten en weekbladen. Je hoeft écht niet het Palieterke te lezen om te weten dat er ook anderen dan Vlaams-nationalisten zijn die beseffen dat een stevige hervorming van deze onstaat nodig is om hem nog even overeind te kunnen houden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 december 2007 om 12:41.
Knuppel is offline  
Oud 17 december 2007, 12:43   #75
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier nog nooit objectieve zaken gelezen.
Ik wel. Veel subjectieve bijdragen zijn immers gebaseerd op objectieve feiten. Dat je bvb voor of tegen de transfers bent, is uiteraard subjectief. Maar dat die transfers bestaan, is een objectief feit.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 17 december 2007, 12:44   #76
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 17 december 2007, 12:44   #77
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken ook niemand uit jouw kennissenkring die belang hecht aan een hervorming van het vierkant draaiende Belgique.

Je hoeft van mij ook niet te praten met anderen dan mensen uit je eigen kenissenkring. Luister alleen ook eens naar de stemmen die niet hetzelfde klinken dan die uit je eigen communistenkringetje. Lees eens wat reacties in de kranten en weekbladen. Je hoeft écht niet het Palieterke te lezen om te weten dat er ook anderen dan Vlaams-nationalisten zijn die beseffen dat een stevige hervorming van deze onstaat nodig is om hem nog even overeind te kunnen houden.
Ik ben eerder links-liberaal dan communist maar dat onderscheid maakt u wsl niet. Soit.
Ik lees die reacties ook en ik voel vooral vermoeidheid over het feit dat er nog steeds geen regering is. Maar ik lees wel "linkse" blaadjes zoals De morgen, Humo en het nieuwsblad bij mijn ouders. Misschien ligt het daar aan.
Oud 17 december 2007, 12:45   #78
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Leg mij anders eens uit waarom DS en DM links zouden zijn, als je het er niet mee eens bent

Of betekent links nu opeens dat je vooral voor een asociaal beleid moet zijn en tegen legitieme vakbondsacties, dat je, iedere keer dat de vakbonden hun mond opendoen, hen "conservatief links" noemt?
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 12:52   #79
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste,
Dit forum is vooral toegeëigend door Vlaamsnationalisten.
Wat jammer toch dat men ze hier ook niet achter een cordon kan wegmoffelen he?

Citaat:
Ik denk niet dat je een volledig beeld krijgt op dit forum. Je kan er van uit gaan dat de regeringsvorming zo moeilijk loopt door extreme elementen binnen partijen.
Of door de noodzaak van een staatshervorming versus de hebzucht en arrogantie van sommige politici.

Citaat:
Bijna niemand ligt wakker van een verdere staatshervorming
Nooit gedacht dat ik een communist nog in de pluralis majestatis zou zien spreken.

Citaat:
maar enkele mensen met invloed willen dit absoluut tot een issue maken.
Tellen op zijn Tommm's: Een, twee, veel.

Citaat:
Ondertussen zijn meer en meer mensen het beu dat dringende zaken nog niet meer opschieten.
Zoals de staatshervorming.

Citaat:
Veel informatie kan je terugvinden op de site van de VRT.
Objectiviteit: 0.
Distel is offline  
Oud 17 december 2007, 12:54   #80
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wel. Verschillende mensen zelfs. En neen, wij hebben mekaar niet leren kennen omwille van onze politieke standpunten. Meer zelfs, van sommigen ben ik in de positieve zin figuurlijk achterover gevallen toen zij hun mening over de huidige toestand kenbaar maakten...
Distel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be