![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Wat mij stoort is dat je documenten moet bijhouden voor je electronische identiteitskaart.
Bij een verhuis moet je bij een adreswijziging moet je immers ook een Puk-code meenenemen. Indien je geen Puk-code hebt kan je opnieuw 15 euro + pasfoto's afgeven. Dit is gewoon geldklopperij. Als de staat wilt dat ik me kan identificeren dan moet de staat maar voor de kosten opdraaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U vind het normaal dat ik op onderhalf jaar tijd 30 euro kwijt ben voor een ID-kaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
... "zelfs als de geldigheidsperiode ervan niet verstreken is"(31/12/2013!! ![]() "Als U zich niet aanmeldt zal uw kaart geannuleerd worden." In geval van reis naar het buitenland moet U over een geldige identiteitskaart beschikken..... ... ![]() (ik bestelde en kreeg de gratis kaartlezer gelukkig toen er nog waren maar moet hem nog installeren) Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2008 om 13:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Alleen al de werkuren politie voor je NSV-betogingen...
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2008 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Nu nog wel, als je op pensioen of ziek bent is het een ander verhaal...
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waar kost ik nu de staat iets? Ik betaal de staat voor hetgene wat ik ontvang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Vreemdeling
|
![]() Twee jaar geleden werd op dit forum al de discussie gevoerd over de privacy:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=28905 |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Vreemdeling
|
![]() Naast dat de overheid eID's uitgeeft, geeft zij tegenwoordig ook een e-paspoort uit. Dit e-paspoort gaat nog een stapje verder dan de eID. Het bevat een RFID (radio frequency identification), wat een chip is die op afstand radiografisch gelezen kan worden. M.a.w. je hoeft het niet eens te weten wanneer je gegevens worden ingelezen.
Op de site van buitenlandse zaken spreekt men eenvoudigweg van een "chip". Men weet dat de term RFID nogal gevoelig ligt, daarom wordt er niet al te uitvoerig informatie over verschaft. Deze e-paspoorten kwamen er op vraag van de Verenigde Staten vanwege de War-on-terror. Bedoeling is dat alle landen ter wereld deze paspoorten met RFID-tag doorvoeren. België was bij de eersten die gehoor gaf aan de oproep van de Verenigde Staten. Een RFID-paspoort is herkenbaar aan het volgende teken : ![]() In de Verenigde Staten was er nogal wat kritiek bij de invoering van het RFID-paspoort. Daarom werd besloten de paspoorten daar te voorzien van een elektrisch geleidend hoesje, zodat ongeopend de paspoorten niet leesbaar zijn door RFID- lezers. Of het Belgische paspoort ook voorzien is van zo een elektrisch geleidend hoesje, dat heb ik nog niet kunnen terugvinden. Ook is de afstand van waarop een e-paspoort radiografisch leesbaar zou kunnen zijn, onduidelijk. De bedoelde leesafstand zou een tiental centimeter zijn, doch verschillende bronnen vermelden afstanden van 1 tot 3 meter, of zelfs tot 10 meter. paper : Security and Privacy Issues in E-passports wikipedia : Biometrisch paspoort, RFID |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Vreemdeling
|
![]() Ik schreef naar de federale ombudsman ( http://www.mediateurfederal.be/Neder...b/federaal.htm )
deze antwoordt (op 25 januari 2008) : Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar van terug betalen - wat normaal zou zijn - spreekt hij niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het principe zou moeten zijn, wat je verplicht moet doen, moet gratis zijn. Wat je verliest door uw eigen schuld of door diefstal bvb moet je betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Prachtig; die moet in de Van Dale.
![]()
![]() |
#77 | |
Vreemdeling
|
![]() Ik kreeg een brief van de federale Ombudsman in de bus:
(ingescand en omgezet naar tekst.) Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |