![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij kan je zo'n scholingsprojecten beter investeren in de mannen van die samenleving. Maar zoals ik al zei: ik vind niet dat het westen het recht heeft om in dat land te grijpen. Je redenering blijft volgens mij an sich wel tamelijk paternalistisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar haalt trouwens iemand het recht vandaan om iemand het recht te ontzeggen anderen te helpen? Hebben die vrouwen geen recht op kansen? Als je het over rechten hebt, waarover spreek je dan concreet? Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je trouwens nu echt dat die vrouwen geen waardevolle (oosterse) rechten hebben in de maatschappij?? In ruil voor wat huishoudelijk werk, bij wijze van spreken, krijgen ze een dak boven hun hoofd, lijden ze geen honger, hoeven ze zich geen zorgen te maken over 'het inkomen', hoeven ze zich niet te prostitueren, etc. Voor veel vrouwen zijn deze rechten ook heel waardevol! 2. Waar haalt iemand het recht vandaan om 'Afghanen' het recht op helpen te ontzeggen? Waarom mogen die mannen ons, vrouwen in een westerse maatschappij, niet komen bijbrengen dat er in feite bv. niets verkeerd mis is met op je 12e (na het krijgen van je menstruatie) te trouwen? Waarom mogen ze ons niet de rechten, die zij verlenen aan hun vrouwen, komen bijbrengen? In jouw dromen. Niemand (= geen enkele vrouw) heeft erom gevraagd om 'zelfstandiger' te kunnen worden. Jij wil eigenlijk gewoon jouw 'westerse' visies op vrouwenrechten daar aan de vrouwen en mannen gaan opdringen omdat ze jouw beter lijken, waarschijnlijk ook met de beste bedoelingen of uit bezorgdheid, wat het dus weldegelijk paternalisme maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat echter om situaties waarin het niet anders kan dat die vrouw zelfstandiger moet worden. Wat zou er gebeuren moest Ghulam niet getrouwd zijn? Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat microkrediet was gewoon maar een illustratie.
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
je bent intellectueel oneerlijk, door deze cijfers zonder verdere uitleg te quoten. In de bewuste topic kwam ook naar voor dat in Spanje en Canada minderjarigen onder elkaar ongestraft een sexuele relatie kunnen hebben (tussen leeftijdsgenoten), terwijl in vele islam landen oude vieze perverten met een meisje van 13 jaar mogen trouwen. Indien in Canada een vunzige oude zak zou trouwen of sex hebben met een meisje van 13, dan zou hij rap in de bak zitten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Alex Jones confronteert Communisten http://www.youtube.com/watch?v=4NDMpZC_WPc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou me niet verbazen dat één of andere landlord of talibanstrijder zo'n projectje letterlijk de lucht in zou blazen. De mannen zouden zich namelijk terecht wel eens gediscrimineerd kunnen voelen en het volledige schouwspel met wantrouwen aanschouwen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik herhaal: met welk recht meen jij te mogen bepalen in welke richting hun maatschappij zou moeten evolueren? En met welk recht meen jij zo'n evolutie d.m.v. 'hulp' te mogen bespoedigen? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mensen zijn bij geboorte allen evenwaardige individuen. MAAR DAAR STOPT HET door hun handelen zijn er die de norm overstijgen, en er zijn er die er ver onder zakken EN culturen, daar kan, mag en moet je zelfs weldegelijk verschil in maken : niet elke cultuur is evenwaardig. er zijn weerom culturen die de norm overschrijden (door vreedzaamheid, menslievendheid, gelijkwaardigheid en respect) en andere culturen die er ver onder zakken (door hun ongelijkheid, gebrek aan respect e.d. ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Uiteindelijk is dit maar een discussieforum en spelen we een beetje een rolletje door een bepaalde stelling aan te vallen of te verdedigen. Het is niet dat wij hier van achter ons bureau echt het lot van Afghanistan zitten te bepalen.
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Visjnu: bekommer u maar beter eerst over de zwakkeren en armeren in uw eigen maatschappij, voordat je wil gaan ingrijpen aan het andere eind van de wereld.
![]() En jij hebt geen enkel recht om te bepalen in welke richting (de cultuur in) hun maatschappij zou moeten evolueren en al helemaal geen recht om de door jouw gewenste evolutie een handje te 'helpen'. Is dat DUIDELIJK?! Anders hoop ik inderdaad dat zo'n projecten die worden opgezet door derden (= zij die niets met hun maatschappij te maken hebben) zullen falen. Voor de rest mag je hier nog zoveel zeveren als je wil. Ik ga er alvast niet meer op reageren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik speel geen rolletje, het is hier geen acteer- of kleuterforum, maar verdedig stellingen waar ik echt achter sta. Ofdat wij het lot van Afghanistan daamee bepalen of niet, doet er niet toe. Soit, ik ga niet meer reageren op kleutertjes die rolletjes willen spelen. |
|
![]() |
![]() |