![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik probeer momenteel 5 keer/week 10 km te lopen. Daar tussen in doe ik dan nog wat powertraining, maar niet zo fanatiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Dan vind ik het wel pretentieus van jouw kant je daarmee te willen vergelijken, met zo'n beest, ik dacht meer aan een zeehondje...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga met je stigmata-dispensor op een straathoek staan lullen. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 december 2007 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Amaai .... een supermannenthread hier .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hou nogal van extreme buitensporten en voor iedere kilogram overgewicht (geld ook voor spiermassa) die je dan meesleurt betaal je uiteindelijk de rekening. Voor ik dergelijke zaken aanvat val ik meer dan 10 kg af. Mijn normale gewicht ligt rond de 85 kg. Na 6 weken is dat tussen de 70 �* 75kg.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Lopen is goed voor je lichaam, houden zo.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat soort jojo met gewicht (en conditie) is in elk geval op zichzelf ook extreem. Je zal wel begrijpen dat dit niet de bedoeling is van de fitness-sporter. Een voorbeeldfunctie mag je je dus echt niet aanmeten. Ik hoop voor jou dat je soort risicovolle rugbelasting niet tot (blijvende) rugletsels leidt. Wel ben ik het hartsgrondig eens dat je geheel op jezelf een hoog niveau van fitness kan bereiken en aanhouden zonder sportzalen te bezoeken. Ik kom daar nog wat uitgebreider op terug. Omdat ikzelf onder het lopen en fietsen jarenlang pull-ups deed, ben ik wel geïnteresseerd hoeveeel je eruit pompt??? Op een aantal parkings staat de horizontale afsluitbaar op de juiste hoogte voor pull-ups. Bomen zijn niet zo geschikt. Ik deed dat alleen bij droog weer (bij regen glijdt de greep) en bij redelijke temperaturen. Nu doe ik pull-ups thuis het jaartje rond aan een optrekbaar als eerste oefening van mijn workout (eerst, omdat het een uitputtende oefening is voor grote spiergroepen -lats - delts) Laatst gewijzigd door eno2 : 27 december 2007 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het heeft ook weinig zin, dat evangelie van de pijn, omdat het nu wetenschappelijk vast staat dat de (spier)motorunits zich niet meer laten mobiliseren bij aangehouden maximale belasting, zodat ook het trainingeffect wegvalt. Vandaar het belang goeie timing van recuperatie en rust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Een goeie oefening, de superman, je weet wel, zo met gestrekte benen en armen de erector spinae oprekken.
Voor mindere helden is er ook nog de zogenaamde "halve superman", waarbij je veiligheidshalve op één hand en en één knie steunt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Parlementslid
|
![]() 176cm
Citaat:
Citaat:
Overige (knieen, schouder, nekwervels) zijn gevolgen van valpartijen of verkeerd neerkomen. Niet van overbelasting. Waar ik wel een tijdje mee gesukkeld heb was een scheenbeenvliesontsteking. Citaat:
Citaat:
Weet niet of bomen geschikt zijn of niet maar iedere situatie is wel anders en maakt het alleen wat moeilijker.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar die vijf kilo verschil... Citaat:
Een beetje kalmer wél.. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vroeger deed ik achttien pull-ups maximaal, tegenwoordig drie series van twaalf. Chinnings, niet in de nek. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 27 december 2007 om 15:50. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vind het trouwens nog niet eens zo slecht voelen, die pijn. Waarschijnlijk een beetje zot of mss gewoon de midlife.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Moet eerst eens even mijn thuis-workout gaan doen...
De buren zullen het weer fijn vinden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eens voorbij de veertig echter ging het van kwaad naar erger ... te beginnen met artrose in de knieën. Daarna een hele periode hielsteen (heel pijnlijk alsof een mes van binnen naar buiten constant door het vlees snijdt als je je voet ook maar durft neerzetten). De laatste jaren steeds pijnscheuten in de kuit (zowel links als rechts) als ik ook maar enkele kilometers durf te lopen (dan nog op loopband omdat het zachter is dan op de buitenstenen). Ik heb de laatste tijd ook de indruk dat de hielsteen aan het terug komen is. Het gevolg is steeds meer kilootjes die dan weer extra belasting geven natuurlijk. Fitness ben ik eigenlijk poepzat. Als ik er ook maar aan begin heb ik meteen weer goesting om te stoppen. Niet uit vermoeidheid of niet omdat ik tekort aan adem heb maar omdat ik het gewoon meer dan beu ben. Zal maar leren biljarten zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() helemaal niet, gewoon mensen dus die niet op hun 50-60 jaar er als futloze, krachteloze puddingen willen uitzien
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg moet ik je van je zeeleeuw-vetkweek-aspiraties nu eens helemaal ontnuchteren. De mens beschikt al van nature over een vrijwel onuitputtelijke energiereserve aan vetten: bij mannen 20% en bij vrouwen 30% van het lichaamsgewicht. Onze reserve aan koolhydraten in bloed en lever is na anderhalf uur submaximale inspanning totaal uitgeput. De rest gebeurt dan op vetverbranding, en die krijg je nooit op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||||||
Banneling
|
![]() [quote=Karma;3174235]
Citaat:
Citaat:
Dat ken ik. Bij artrose is het best tot het eind door te gaan met sporten, zolang het Citaat:
Ik wist het niet, maar ik voelde het wél. Citaat:
Citaat:
Zelfs krachttraining is dan ook nog mogelijk.En fietsen, natuurlijk. Op die manier blijf je in conditie en vermijd je jo-jo-effecten. Citaat:
De eerste voorwaarde is wél, boven al het andere, dat je er plezier in hebt en houdt. Ik motiveer mezelf nog steeds om telkens weer opnieuw te beginnen. En ik spreek nu niet van na mijn veertigste hé. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |