Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 21 december 2007, 21:20   #61
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kortaf zou zeggen dat het de resultaten zijn die tellen. Ik zie jammer genoeg nog geen enkel resultaat.
maar er is wel nog een kans op een resultaat... en 'k ben wel bereid om nog die kans te laten... wat heb je te verliezen met 100 dagen te wachten?

Citaat:
Wat het cordon betreft. Een dergelijk systeem hoeft geen naam te hebben om effectief gebruikt te worden.
Zelfs Yves Leterme zat feitelijk achter een (ook franstalig)cordon sanitaire.
Hij gaf zich echter, in tegenstelling tot het VB, over aan de Belgische krachten.
what's in a name.. daar ben ik het volledig met je eens...
vulpes is offline  
Oud 21 december 2007, 21:21   #62
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortaf zou zeggen dat het de resultaten zijn die tellen. Ik zie jammer genoeg nog geen enkel resultaat.

Wat het cordon betreft. Een dergelijk systeem hoeft geen naam te hebben om effectief gebruikt te worden.
Zelfs Yves Leterme zat feitelijk achter een (ook franstalig)cordon sanitaire.
Hij gaf zich echter, in tegenstelling tot het VB, over aan de Belgische krachten.
idd, zéér juist.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 21 december 2007, 21:30   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA-ers die nog overschieten op dit forum vinden alvast niet dat ze gedumpt werden. Zij zijn er integendeel van overtuigd dat ze enkel de eerstvolgende maanden niet mogen meespelen van hun gekartelde partner.
Zij zijn er nog steeds van overtuigd dat binnen drie maanden er andere spelers rond de tafel komen zonder er rekening mee te houden dat Verofstadt er allen nu nog staat omdat hij niet van de eerste leugen gebarste is, en na de zoveelste leugen ook nog niet. Maar schijnbaar zijn ze allemaal dit mooie gezegde wat uit het oog verloren;
"Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald ze wel".
Garry is offline  
Oud 21 december 2007, 21:39   #64
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zij zijn er nog steeds van overtuigd dat binnen drie maanden er andere spelers rond de tafel komen zonder er rekening mee te houden dat Verofstadt er allen nu nog staat omdat hij niet van de eerste leugen gebarste is, en na de zoveelste leugen ook nog niet. Maar schijnbaar zijn ze allemaal dit mooie gezegde wat uit het oog verloren;
"Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald ze wel".
We kunnen al eens beginnen met de begroting, na de verkoop van gebouwen, pensioenfondsen, megabelastingen op arbeid,...hoe ziet die eruit.
In zijn speech zei hij al dat het begrotingswerk uitstekend was geweest maar (slecht is beginnen te draaien sinds ....6 maanden onderhandeld heeft).

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 21 december 2007 om 21:40.
boerenverstand is offline  
Oud 21 december 2007, 21:39   #65
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Al die VB zitjes hebben zoveel inhoud.... Misschien in gewicht...
Ik heb kartel ook blijven verdedigen tegen beter weten in, maar nu weet ik wel beter. Als je de CD&V-ers in de kamer goed bekeek zag je toch dat ze er uitgeteld bij zaten, net zoals zich vele kiezers nu voelen.
N-VA wankelt en strompelt nog wat verder, tot Pasen, dan is het ook over en uit voor jullie, ik hoop echt dat ik mij vergis.
rik47 is offline  
Oud 21 december 2007, 21:42   #66
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Ik heb kartel ook blijven verdedigen tegen beter weten in, maar nu weet ik wel beter. Als je de CD&V-ers in de kamer goed bekeek zag je toch dat ze er uitgeteld bij zaten, net zoals zich vele kiezers nu voelen.
N-VA wankelt en strompelt nog wat verder, tot Pasen, dan is het ook over en uit voor jullie, ik hoop echt dat ik mij vergis.
Jambon was in elk geval "not amused".
En misschien heeft Schouppe al gezegd aan Leyman dat hij moet blijven ,anders komt daar nog een NVA-er bij.
Oud 21 december 2007, 21:43   #67
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

En waar zitten nu al die pro Belgische predikanten die steeds het woord voerden met betrekking tot de noodzaak van het sluiten van compromissen?

Is het dit soort compromis dat ze bedoelden? De vlamingen platter dan plat op de buik van het toegevingen doen?

Waar zijn de toegevingen van de Frastalige in het verhaal?

Als Bartje nu nog niet wakker wordt hebben ze hem zeer zeker een paar doosjes, zeer sterke slaappillen doen slikken, of moet het straks een opengat voorstellen waardoor het NVA zonder gezichtsverlies wil langs naar binnen glippen?
Garry is offline  
Oud 21 december 2007, 21:48   #68
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Jambon was in elk geval "not amused".
En misschien heeft Schouppe al gezegd aan Leyman dat hij moet blijven ,anders komt daar nog een NVA-er bij.
Al met veel ontgoochelde CD&V-ers kontakt gehad, dit zal sporen nalaten. Als Leterme, nu al voor derde keer, niet de eer aan zichzelf gaat houden, zullen het blijvende littekens worden.
rik47 is offline  
Oud 21 december 2007, 21:50   #69
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Al met veel ontgoochelde CD&V-ers kontakt gehad, dit zal sporen nalaten. Als Leterme, nu al voor derde keer, niet de eer aan zichzelf gaat houden, zullen het blijvende littekens worden.
Ge weet wat YLT gisteren gezegd heeft , ongeveer " You ain't seen nothing yet !"
Daar ben ik heel nieuwsgierig naar !
Oud 21 december 2007, 21:55   #70
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ge weet wat YLT gisteren gezegd heeft , ongeveer " You ain't seen nothing yet !"
Na de ultieme vernedering te dienen onder Verhofstadt laat Leterme zich ook nog opjutten en uitdagen door de Vlaminghatende arrogante VLD.
rik47 is offline  
Oud 21 december 2007, 21:56   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams Belang zal alvast niet worden uitgenodigd, LDD probeert men achter hetzelfde cordon te stoppen als het VB.. Groen! ? SP-A (annex Spirit??? ) ?
Het enige wat men dan heeft bewezen is dat men 'uiterst principieel' is gebleven... en daarna mag men samen met het VB aan de kant gaan staan...

Optie 2: loyauteit ten aanzien van de kartelpartner wordt (voorlopig) getoond maar mét de boodschap dat men het eigenlijk niet volledig eens is.
De boodschap naar buiten toe is dan nog steeds: het vlaams kartel is (nog) niet uit elkaar gespeeld. De n-va is er (voorlopig) nog steeds om de 'waakhond' spelen en (net zoals de voorbije maanden) als het té gortig wordt aan de mouw te trekken van grote broer. Er is nog steeds een (allicht wel kleine) kans dat ook op 23 maart dat kleine rukje aan de mouw voldoende kan zijn om CD&V te overhalen om, als het écht niet lukt, uit de regering te stappen... De kans is er nog (ook al ziet men het somber in, ook al is de kans klein...) dat er (i) ofwel een aanvaardbare staatshervorming komt (ii) ofwel, als er geen acceptabele staatshervorming komt, de CD&V te overhalen om niet mee te werken en oppositie te voeren... opnieuw de vlaamse kaart trekkend... In beide scenario's is de beslissing van N-VA om de loyauteit te tonen, een goede beslissing geweest... N-va is te klein, VB mag niet meespelen en LDD (en N-VA ten andere ook) probeert men ook in het 'niet-democratische', 'extremistische' hoekje te duwen...

ALLEMAAL GROTE DIKKE LULKOEK!!!

Beter samen met de duivel te heersen dan met god aan 't kuis genageld te worden!!!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 21 december 2007 om 21:57.
Garry is offline  
Oud 21 december 2007, 21:59   #72
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Beter samen met de duivel te heersen dan met god aan 't kuis genageld te worden!!!!!
ook dit gelezen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht

Fout. LDD zit nog niet achter een cordon en ik hoop dat de partij er vanachter kan blijven. Ik vind het jammer dat het VB achter het cordon zit en zou het liever anders zien (al vind ik wel dat het moskeeliedje nu niet direct een goede zet was maar da's weer een andere discussie).

Het is juist dat ik ook N-Va liever niet achter dat cordon zie verdwijnen al zitten ze er ook dicht tegen... Want wat bereik je vanachter het cordon? niets... je kan alleen maar hopen dat je dermate groot wordt dat men je niet meer kan tegenhouden, maar hoe groot is die kans?

Betekent dat dat ik van mening ben dat n-va koste wat kost moet vermijden achter dat cordon te belanden? neen... als er eind maart niets aanvaardbaars op tafel ligt, dan is het aan N-Va om voluit voor de oppositie te gaan.. Als dat betekent dat de partij achter een cordon belandt, dan is dat maar zo... Ik vind evenwel niet dat dat op zich een streefdoel is... Of is misschien de enige goede vlaming, een vlaming in een cordon?
PS: je kan een VB-kiezer/lid zijn maar 'met God aan het kruis' lijkt mij toch wel wat overdreven...
vulpes is offline  
Oud 21 december 2007, 22:00   #73
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Ik wou net het zelfde beginnen schrijven, dus u hebt me veel tijd uitgespaard.

Ik ben wel geen lid van N-VA, maar het is ook mijn beeld van de stand van zaken. Door nu al nee te zeggen zou men zichzelf buiten spel zetten. Door toch mee te doen, maar duidelijk te tonen er niet gelukkig mee te zijn, blijft de druk op de ketel. En het ergste wat er kan gebeuren is een uitstel van 100 dagen.

Ik kijk in elk geval al uit naar de paasklokken.
Weet je wat pas druk op de ketel zetten zou zijn? Er mee drijgen het cordon sanitair op te blazen.
Garry is offline  
Oud 21 december 2007, 22:02   #74
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Weet je wat pas druk op de ketel zetten zou zijn? Er mee drijgen het cordon sanitair op te blazen.
Oud 21 december 2007, 22:03   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu je het zegt.
Ik mis Luc Bekaert hier....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 december 2007 om 22:06.
Knuppel is offline  
Oud 21 december 2007, 22:05   #76
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
ook dit gelezen:

PS: je kan een VB-kiezer/lid zijn maar 'met God aan het kruis' lijkt mij toch wel wat overdreven...
Niet zijn vriend , niet zijn, maar heel zeker worden na dit verwerpelijke theaterstuk met derde rangs acteurs.
Garry is offline  
Oud 21 december 2007, 22:07   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gelooft het niet, maar dat idee kwam al veel eerder van.....Superstaaf.
Oud 21 december 2007, 22:10   #78
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nu de tsjeven braafjes mee in de regering van Verhofstadt stappen blijft de N-VA aan de zijlijn.

Ik vond deze cartoon wel treffend:

Wat vinden de n-va'ers er eigenlijk van dat ze - laten we zeggen waar het op staat - gedumpt worden?
Wat zal er gebeuren als cd&v de nva dumpt? Dan zal eind maart reynders of iemand anders de eerste-ministerpost opeisen. Of zelfs de cd&v inruilen voor de spa. Ecolo kan dan ook eventueel instappen (al dan niet met groen) daar de nva eruit is.
cd&v ==> 24 zetels
nva ==> 6 zetels
vld ==> 23 zetels
mr ==> 18 zetels
cdh ==> 10 zetels
spa ==> 20 zetels
ecolo ==> 8 zetels
groen ==> 4 zetels

Zouden ze zomaar de nva dumpen?
Den Bal is offline  
Oud 21 december 2007, 22:12   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft ook, bij de koning," hier kom ik terug", gezegt, en wees er maar zeker van dat hij dat voor de volle 100% meende.
Garry is offline  
Oud 21 december 2007, 22:13   #80
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
juist...

een regering tussen wie: ldd, VB en N-Va... en die hebben een meerderheid van ??? die kunnen ministers leveren van de andere taalrol?

die hebben een meerderheid in het vlaams parlement?

met andere woorden: die zijn samen groot genoeg zodanig dat ze niet achter een cordon kunnen worden geplaatst?

en dit is dan nog afgezien van de vraag of uberhaupt een akkoord mogelijk is..
vulpes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be