![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
Bekijk resultaten enquête: Boetes inkomensafhankelijk maken? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 43,75% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 46,88% |
Ik heb bij beide systemen twijfels |
![]() ![]() ![]() |
3 | 9,38% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Euh... de beloning is ettelijke honderden euri per maand die een niet-automobilist uitspaart. De redenering is eigenlijk omgekeerd: automobilisten worden vandaag op alle mogelijke manieren bestraft (taksen, accijnzen, vergoedingen allerhande, etc...); door niet (meer) te karren spaar je ontzettend veel geld uit.
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het meervoud van euro is euro's, net zoals auto's het meervoud is van auto en foto's het meervoud van foto. De vorm euri is net zo fout als auti en foti, en komt met name als opzettelijke overdrijving voor. In sommige gevallen kan het gebruik van euri als hypercorrectie worden aangemerkt.
Het Nederlands kent wel meervouden op -i, maar die kunnen alleen voorkomen bij van oorsprong Latijnse woorden op -us (classicus - classici, alumnus - alumni) en enkele van oorsprong Italiaanse woorden op -o (maffioso - maffiosi, conto - conti/conto's). Euro is niet aan het Latijn of het Italiaans ontleend: het is afgeleid van Europa of Europees.
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang je maar niet begint met de gloednieuwe gezinswagen waar een afbetaling, omnium en veel kilometers bij horen.... Laatst gewijzigd door Tavek : 5 januari 2008 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie, al dat gejank over 'wat als je geen auto hebt!'
Wij doen het al 4 jaar zonder. Wij zijn hier thuis met een ouder, een zoon aan de universiteit en 2 kleine pagadders die om de 2 weken gebracht en gehaald moeten worden in Gent. Mijn moeder heeft zelfs een tijdje gelift naar haar werk - elke ochtend. Jankers.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De term 'euri' is inderdaad vanuit taalkundig oogpunt niet correct. Daar had ik jou niet voor nodig. Ik vind het enigzins beledigend dat je me ervan verdenkt d�*t niet te weten. Maar er bestaat nog zoiets als creativiteit... (idd. 'maffiosi betalen met euri'; ach laat ook maar...) wellicht verspeeld aan mensen met een linguistische dwangneurose? Doch dit geheel terzijde, nietwaar?
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 5 januari 2008 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, ik wil je gerust volgen dat je je beledigd voelt door m'n opmerking (ik durf ook wel eens een -dt fout maken en voel me gepakt bij opmerkingen daarover), maar maak dan geen 2 kanjers in je antwoord daarop. ![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb enkel een gloeiende hekel aan die schoolmeestermentaliteit en/of onverbeterlijke betweterigheid. Het ligt aan mij aangezien het nogal wat associaties oproept met personen die ik niet hoog in m'n achting draag. Sorry... Oh ja, of het 'kanjers' waren, laat ik nog in het midden... Maar wees alsjeblieft niet te driftig in die 'schoolmeesterigheid'; ik zou met jou nog graag discussiëren zonder het (na-)beeld van de geborneerde ambetantenaar op de netvliezen. ps. waar dat hardnekkige gebruik van de meervoudsvorm 'euri' vandaan komt: kijk eens over de Moerdijk... D�*�*r is het al heel goed ingeburgerd.
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Excuses aanvaardt.
Voor de rest verrast je milde toon mij en weet ik niet meer wat zeggen.
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
De rest van je gezwets interesseert mij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp wel iets minder waarom je met alle geweld dat onvermogen nog eens extra in de verf wil zetten. Je had toch kunnen volstaan met die ene kortzichtige post, niet?
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() dat de overheid voor 1 keer eens een goed voorbeeld geeft en stopt met het subsidieren van woon-werkverkkeer.
de markt zou het probleem snel helpen oplossen, maar de staatsinterventie verknoeit hett ook hierr |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() rijbewijs op punten, de lat voor iedereen gelijk, arm rijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zolang er niks gebeurt maar dan kan je net zogoed stellen dat dronken achter het stuur zitten ook geen misdrijf is... zolang er niks gebeurt het is echter een verhaal van risicorekening en sneller rijden houdt nu éénmaal een groter riscio in ( jaja uiteraard appelen met peren vergelijken ed ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het zou al te gek zijn dat een weloplettend en verantwoord chauffeur door bruute pech ( wrong time wrong place ) bv vier penalisaties voor ietsje sneller rijden ( okay het mag niet maar iedereen rijdt soms wat sneller dan 50 in bebouwde ) op rij krijgt en dat dat bv zou betekenen dat hij tijdelijk of permanent dat rijbewijs moet inleveren geldboetes blijven echter geldboetes ... 't kan verdomd zéér doen maar ik moet de eerste arme drommel nog tegenkomen die door een ongelukkig toeval zijn hebben en houden heeft moeten verkopen om die te betalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, want hij mag niet meer... hij doet het misschien wel
Laatst gewijzigd door praha : 20 januari 2008 om 01:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze worden net hetzelfde bestraft dat ze dat misschien 'zwaarder' voelen aankomen heeft daar in feite niets mee te zien Citaat:
een boete is voor eigen rekening |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die indruk komt dan louter van 't feit dat als bedrijven wat 'msipeuteren' het helemaal niet over pinuts gaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Verder is uw uitleg onzin. Een gevangenisstraf of de doodstraf is een fysieke straf: beroving van vrijheid of leven is nu éenmaal dezelfde voor iedereen. Terwijl de geldboete zélf de strafperceptie bepaalt: Iemand die 10 keer zoveel verdient zal de boete 10x minder zwaar vinden; en dáar ligt het grote verschil: de perceptie, hoe hard komt de straf aan bij de veroordeelde. Daarom geen slecht idee om geldboetes idd inkomensafhankelijk te maken, met name proportionele boetes ten aanzien van het maandloon (bv. 20km/u te snel in bebouwde kom = 2% maandloon inleveren). |
|
![]() |
![]() |