Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 10 maart 2004, 11:43   #61
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Gigantische zwartgeld bedragen die bij ieder penningmeesterke terecht komen. Zou inderdaad niet lang duren want dat penningmeesterke zou dan ook willen meesnoepen.
Een beetje realistisch a.u.b.
Dat zijn dingen die op een wat hoger nivau, met minder snoepers, geregeld worden vrees ik.
Oud 10 maart 2004, 12:45   #62
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Gigantische zwartgeld bedragen die bij ieder penningmeesterke terecht komen. Zou inderdaad niet lang duren want dat penningmeesterke zou dan ook willen meesnoepen.
Een beetje realistisch a.u.b.
Dat zijn dingen die op een wat hoger nivau, met minder snoepers, geregeld worden vrees ik.
zijmaar gerust, ik zit ook in de "hogere regeonen" van onze partij
giserke is offline  
Oud 10 maart 2004, 17:13   #63
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

En als er wel zwart geld zou omgaan zou je dat natuurlijk hier even doorgeven
Oud 13 maart 2004, 04:01   #64
groenejongen
Burger

groenejongen's schermafbeelding

Standaard

Mensen toch, zwart geld of niet daar gaat het toch niet om...
Ik weet 1 ding een partij uitbouwen en onderhouden kost geld, veel geld, te veel geld.
Als Groen! geen fractie kan vormen in het Vlaams parlement en dus geen recht heeft op subsidies van de staat, dan bestaat groen! niet langer als partij, dat is de harde realiteit. Jammer genoeg heeft groen! geen bedrijven die de partij sponsoren en zelfs als de leden massaal veel storten, dan nog kan groen! bijna niet overleven als partij.
Iedereen hier heeft het over zakkenvullers, maar ik vraag me af hoeveel zij weten van het partijleven en de partijfinanciën.
Oud 13 maart 2004, 07:32   #65
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Groenejongen.
De vraag is natuurlijk ook. "Hoeveel weet jij er van af?"
Je moet wel erg naief zijn om te denken dat de partijbonzen even lekker alles aan je neus gaan hangen.

Ondertussen worden de zaken wel scheefgetrokken. Gevestigde politieke partijen krijgen massa's geld waarmee ze gehaaide reclamejongens kunnen aanwerven die hun stommiteiten via reuze campagnes moeten verdoezelen. Beginnende partijen moet het doen zonder geld.

Wanneer dat gebeurde door bedrijven/handelaars zouden die van de economische inspectie en van europese commissie een boette krijgen wegens oneerlijke concurentie.

In funktie daarvan kan men rustig stellen dat de gevestigde politieke partijen niets anders zijn dan doodgewone oplichters en dieven die zonder toelating van de bevolking hun handen in de staatskas steken.
Als ik dat bij u doe ben ik een ordinaire dief en krijg minstens een voorwaardelijke gevangenisstraf. Of kan je mij een goede reden opgeven waarom een politieke partij wel mag stelen en ik niet. Behalve natuurlijk dat ik de wetten niet zelf kan maken.
Oud 13 maart 2004, 13:41   #66
groenejongen
Burger

groenejongen's schermafbeelding

Standaard

Beste

Ik ben het hier absoluut niet mee eens...
De verkiezingsuitgaven zijn nog nooit zo streng gereglementeerd geweest.
Politieke partijen hebben nog nooit zo weinig geld gekregen... Vroeger lieten de grote partijen en politici zich sponsoren door grote bedrijven die door hun giften bepaalde gunsten verkregen.

Trouwens een bekend voorbeeld van een grote privé-sponsor is de brouwerij Moortgat die al sinds jaar en dag 'het Vlaams Blok' sponsort.
Je moet niet vergeten dat er buiten de verkiezingen ook aan politiek gedaan moet worden...
Elke partij heeft wel een regionaal secretariaat, daar moet huur voor betaald worden. Op dat secretariaat zitten professionele medewerkers, die hun lonen moeten betaald worden...
Als een partij geen regionaal secretariaat zou hebben, zouden de mensen zeggen: ziet ge wel ze zitten in Brussel op hunne stoel en doen niks voor ons in de provincie, stad, dorp vul maar in...

Het is juist door die contracten (huur, lonen, lease) dat Groen! nu in nauwe financiële schoentjes zit. Een overheidsdotatie is absoluut noodzakelijk voor een politieke partij.
De personeelsleden zijn bijvoorbeeld maar voor 4 jaar zeker van hun job en worden voor elke verkiezing ontslagen, op basis van de resultaten wordt dan bekeken of er nog ruimte is voor personeel.

Ik denk dat ik er meer van af weet als je wilt geloven...
Oud 13 maart 2004, 19:12   #67
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Eveneens beste.
Politiek partijen hebben nog nooit geld gekregen, ze hebben het genomen zonder daar toelating voor te vragen. Het zijn dus doodgewone dieven. Alleen wie zal hen vervolgen? Zij controleren de machten die dat zouden moeten doen.
Politieke partijen zijn gewoon verenigingen. Wanneer hun leden niet voldoende lidgeld betalen of met te weinig zijn dan moet men de tering maar naar de nering zetten. Elke andere vereniging moet dat ook doen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be