![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens: ik ben uit principe republikein, omwille van al eerder aangehaalde redenen ![]()
![]() |
![]() |
#62 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven is uw analyse weer krek. En ja, ook ik ben zo gefrustreerd als een stekker door het verraad van de tjeven. Echter: Wij wisten, diep in ons binnenste, dat ze ons gingen verkopen. Enkel de wijze waarop was nog niet bekend. Ik heb het niet geteld maar ik denk dat het zo'n zeven keer is geweest dat ik de woorden van Anna List hier heb herhaald: zijn analyse, reeds zeer kort na 10 juni kwam ongeveer op het volgende neer: " het is ver gekomen als wij onze vlaamse ontvoogdingsstrijd moeten in handen geven van establishmentsbelgicisten als de tjeven". Moet ik in dit citaat nu "de tjeven" gaan vervangen door "de koning"? I don't think so. Echter: uw analyse dat het koningshuis een handig instrument zou zijn in de handen van de Vlaams Nationalisten is een waarheid als een koe. Ze is echter even pervers en gevaarlijk als onbruikbaar.
![]() |
![]() |
#64 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je 10, 20 jaar terug gaat in de tijd, en naar de tsjeven van toen kijkt, dan moet je eerlijk toegeven dat er iets veranderd is. En dat is dit: toen was de CVP dé staatsdragende partij van België (denk aan mannen als Swaelen, Dehaene, Tindemans...) en dat is ze nu niet meer. Jij mag dat te min vinden (ik ook trouwens), maar het is een essentiële evolutie die op termijn veel meer vruchten zal afwerpen dan een zoveelste extra percentje voor het Blok. Citaat:
Dat lijkt me de fundamentele vraag van het Leterme-tijdperk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Over enkele maanden zullen we zien of de CD&V wezenlijkt verschilt van de oude CVP
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar eens puntje bij paaltje komt, niets van dit alles, laat ze maar gewoon rustig verder doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat het voorbije half jaar gebeurd is, was onmogelijk met de oude CVP. We hebben het met andere woorden al gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Kerstboodschap Paleis
26.12.2007 12.55u - De reacties van een aantal Vlaamse krantencommentatoren op de kerstboodschap van het Paleis liggen in dezelfde lijn als die van Vlaams Belang-voorzitter Frank Vanhecke. Die stelde dat de Vlaams-Waalse tegenstellingen – in tegenstelling tot wat Albert wil doen geloven – allerminst verleden tijd zijn. Dat zegt ook journalist Eric Donckier in Het Belang van Limburg: “We vrezen dat de koning zijn wensen voor werkelijkheid neemt, dat de politieke crisis nog helemaal niet is opgelost, dat we hoogstens kunnen spreken van een soort van wapenstilstand tot 9 januari wanneer de Groep van Twaalf wordt geïnstalleerd. Ten gronde zijn de problemen nog altijd dezelfde, Vlamingen en Franstaligen zien de zaken totaal anders.” Frank Vanhecke noemde het feit dat de Belgische koning het volk oproept “de taal van andere gemeenschappen goed te kennen” een tweede voorbeeld van diens negationisme: “De man gaat immers vrolijk voorbij aan het feit dat zijn eigen familieleden nog steeds niet de taal van de meerderheid van de bevolking machtig zijn. In plaats van de Franstalige agressie jegens Vlaanderen actief en passief te ondersteunen, zou de koning beter een oproep aan de Franstaligen hebben gedaan om zich aan te passen en onze taal te leren wanneer zij in Vlaanderen willen komen wonen.” Iets wat eveneens met zoveel woorden wordt gezegd door Paul Geudens in Gazet van Antwerpen: “Het Nederlands van koningin Paola is schabouwelijk. Terwijl ze hier een halve eeuw leeft. Terwijl een meerderheid van haar onderdanen Nederlands spreekt. Terwijl het allergrootste deel van de dotatie waar zij samen met haar man van geniet wordt bijeengebracht door burgers die niet het Frans als moedertaal hebben.” Geudens herinnert aan de situatie in Brussel, waar “de Franstaligen elke dag opnieuw bewijzen dat ze niet het minste respect willen opbrengen voor Vlaanderen en de Vlamingen.” In Het Laatste Nieuws is Jan Segers evenmin mals voor het koningshuis. “Zou hij dat dezer dagen bij het haardvuur beseffen, onze koning, hoezeer er wordt getwijfeld aan zijn bekwaamheid – en a fortiori die van zijn opvolger – om dit boeiende land bijeen te houden in deze barre tijden? Bereikt hem die kritische twijfel? Of dringt enkel het gevlei tot hem door van een hanige hoveling als commandeur Michel Verschueren?” Verschueren is de voormalige manager van voetbalclub RSC Anderlecht, uitgesproken tegenstander van het Vlaams Belang en bovendien een Goede Belg. Om die twee laatste redenen werd hij vorige week bedacht met een eretitel. Jan Segers merkt op dat Coburg door Michel Verschueren uitgebreid werd geprezen in het Frans, niét in het Nederlands. “Speld de nieuwe Vlaamse adel een lintje op en prompt drukt hij zich uit in de taal van de oude adel: het Frans.” De journalist vraagt zich tot slot af waar, na een halve eeuw in het Paleis, “de burgerzin (blijft) van koningin Paola en haar stuntelende zonen? Zou koning Albert aan haar denken, zijn eigen gemalin, als hij stelt dat taalkennis als vorm van burgerzin ‘al te lang is verwaarloosd’?” |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
De Swaelensen, Eyskensen, Dehaenessens en Martensen worden nu in ijltempo vervangen door ACW'ers zoals de Schouppens, Van Deurzens, Vervottens, De Crems, Verherstraetensens en andere Van Rompuys...moet er nog zand zijn? Citaat:
Dank zij de onvoorwaardelijke capitulatie tav een systeem dat vlaamsonvriendelijk en anti democratisch is. Het enige wat ze er voor hebben moeten doen is 35% van de vlamingen officieel buiten spel zetten. Ik hoef je toch de film van de afgelopen zes maanden niet meer af te spelen om je te duiden hoe ze dat hebben gedaan?
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
CD&V had NVA nodig om de grootste te zijn. Het voorbije half jaar heeft het kartel tegen de verwachtingen in een deel van het minimum programma van het Vl parlement verdedigt. Dat stemt ons tot hoop. Maar is dat niet veelzeggend? Nu nog eens zien hoe het over een paar maand is. Laatst gewijzigd door luc broes : 27 december 2007 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |