![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen? | |||
| De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. |
|
32 | 36,78% |
| De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. |
|
29 | 33,33% |
| Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. |
|
21 | 24,14% |
| Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. |
|
5 | 5,75% |
| Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#781 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik geloof niet de Vlamingen zo gek zijn :
Televisieschermen in ambulances ???? Hahhahahahhahaaaa http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...24_OranjeGekte Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 juni 2010 om 17:37. |
|
|
|
|
|
#782 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#783 | |
|
Minister
|
Citaat:
Hoe zotter we worden hoe liever bljkbaar en ondertussen ook lekker ontkennen uiteraard, dat is onafscheidelkijk verbonden daaraan he. "Nee dokter.. ik zie liever een goeie horror terwijl ik naar het ziekenhuis gereden word, voetbal is niet zo mijn ding..."
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 24 juni 2010 om 22:29. |
|
|
|
|
|
|
#784 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Een van de vele verschillen in taal tussen (Noord)Nederlands en Vlaams. Citaat:
'Wenst u een dessert of kaas?' vraagt de kelner dan. Een kaasplank of meestal kaasschotel als hoofdgerecht wordt ook gegeven. Dit is dan veelal 'kaas-en-wijn-tafel'
|
|
|
|
#785 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Assortiment van kazen". |
|
|
|
|
|
|
#786 |
|
|
Inderdaad
|
|
|
#787 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#788 |
|
Staatssecretaris
|
Ik kan over zoiets meepraten. Ik vind het nl. wraakroepend als mensen met het IQ van een vierkante doperwt toegang hebben tot een computer en het Internet en ook nog eens het stemrecht hebben.
|
|
|
|
|
|
#789 |
|
|
laten we onszelf gelukkig prijzen dat dit met beide knuistjes wordt aagepakt en gebruikt. De schade is dan nog te overzien, meer dan als deze lieden in het echte leven stemrecht zouden hebben. Ik mag tenminste hopen dat daar in België over nagedacht is.
|
|
|
#790 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kijk, het is heel simpel. Als die Hollanders nu gewoon al een paar lessen gingen volgen bij Piet Huyzentruyt, dan zou het een merkelijke vooruitgang zijn. Pas op, de man vertegenwoordigt niet de 'haute cuisine', maar dat hoeft ook niet. Hij vertegenwoordigt wel de eenvoudige elementaire vormen van de lekkere kookkunst hier bij ons in het Zuiden, teminste in het Nederlandssprekend gedeelte van België. En bovendien, hij spreekt overvalst Vlaams, wat zeker een pluspunt is. Want, zeg nu eens eerlijk, hoe kan iemand nu die Hollands praat, en het heeft over 'toetje' en kaasplankje', nu ooit goed gaan koken. Dat is gewoon onmogelijk. Als ge niets wilt uitgeven, ja stop er dan mee en eet gras. In de taal ligt al het niveau van kookkunst besloten. En bij de Hollanders is dit niveau laag. Bedroevend laag zelfs. Piet Huyzentruyt kan Nederland verlossen van hun culinaire onkunde. Laatst gewijzigd door system : 25 juni 2010 om 18:00. |
|
|
|
|
|
|
#791 | |
|
|
Citaat:
Jij concludeert daar echter uit dat NL niet kunnen koken. Dan kan ik maar één conclusie trekken en dat is dat jij van (zeer?) kwade wil bent.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 25 juni 2010 om 17:48. |
|
|
|
|
|
|
#792 | |
|
|
Citaat:
Sergio Herman bv is een van de beste chefs uit de streek, maar ge moet eerlijk zijn dat dit witte raven zijn. Ik heb iedere keer dat ik in Nederland kom het probleem om degelijk te eten te vinden Na lang zoeken heb ik een paar plekjes gevonden die aanvaardbaar zijn, maar een 'wow-gevoel' heb ik er niet bij. Vorig weekend nog Zeeuwse mosselen gegeten in Holland, maar top waren ze niet, hoewel dat toch een product zou moeten zijn dat ge met respect en eenvoud kunt omtoveren tot een geweldige ervaring. Vriendelijkheid wel, dat moet gezegd worden. Hier in België daarentegen kunt ge zo ongeveer overal binnen stappen en heel lekker eten krijgen. De verhoudingen goed/aanvaardbaar liggen bij jullie gewoon anders. Het is inderdaad zo dat het de Nederlander gewoon niet of minder interesseert. Bij ons ligt dit nu eenmaal anders.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 25 juni 2010 om 18:01. |
|
|
|
|
|
|
#793 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 25 juni 2010 om 18:09. |
|
|
|
|
|
|
#794 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nochtans niet moeilijk te begrijpen. De eetcultuur is gewoon anders. Lees: stukken beter. Al eeuwen lang. Laatst gewijzigd door system : 25 juni 2010 om 18:16. |
|
|
|
|
|
|
#795 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#796 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#797 | |
|
|
Citaat:
Ik vind de service in Nederland zeker even goed als in België, soms nog beter.
|
|
|
|
#798 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kom dan aub niet aandraven met die paar eettenten die toevallig in de Michelin Gids terecht zijn gekomen. Sterren hebben is één zaak, ze verliezen weer een andere. |
|
|
|
|
|
|
#799 | |
|
|
Citaat:
en waar heb jij leren rekenen? aan bovenstaande 5 posts wil ik zeggen: de opmerking was 'Nederlanders kunnen niet koken'. Dat is niet hetzelfde als 'willen' niet koken. Het verschil moet toch zelfs voor jullie die-hard haters te begrijpen zijn?
|
|
|
|
#800 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|