Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2011, 12:01   #781
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Omdat ik al ingeleverd heb. Al 20 jaar. Had je dat niet begrepen?
vanaf de jaren 90 heeft men de ambtenaren meer index gegeven zodat de lonen gelijk zouden zijn met de privé.

Hoezo heeft u ingeleverd?
Oud 23 december 2011, 12:03   #782
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Er zijn ook ambtenaren die programmeren.
En die ambtenaren worden verdomd goed betaald, het moet ook wel want de vraag in de privé naar geschikte mensen is hoog.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:03   #783
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik zal het tegen jou ook nog eens zeggen: ik heb al ingeleverd. Al 20 jaar.
U droomt
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 23 december 2011, 12:04   #784
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Alleen wordt die keuze mij ontnomen. Toen ik meer dan 20 jaar geleden bij de overheid begon, was dat onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat ik in de loop van mijn carrière minder zou verdienen dan in de privé-sector, maar dat ik wel een beter pensioen zou hebben. Vandaag blijkt dat ik de voorbije 20 jaar inderdaad aan een lager loon werkte, maar wordt het vooruitzicht op dat beter pensioen ook weggenomen. Zal men mij die minderverdienste van 20 jaar vergoeden?
Bestaat er dan een schriftelijk, juridisch document dat dit bevestigt? Of werd dit mondeling vertelt door voorgaande collega's, leidinggevenden of vakbondsactivisten?
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:05   #785
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik al ingeleverd heb. Al 20 jaar. Had je dat niet begrepen?
ah, ok, en daarom moeten de dertigers van nu nog 50 jaar inleveren.
Oud 23 december 2011, 12:11   #786
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En die ambtenaren worden verdomd goed betaald, het moet ook wel want de vraag in de privé naar geschikte mensen is hoog.
Het bericht over de gemiddelden gemist?

Sta mij toe mijzelf te citeren: kent u dat? Gemiddelden?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:14   #787
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom gebruik je dan voor de privé cijfers die niet van toepassing zijn voor de gemiddelde bediende.
Oud 23 december 2011, 12:15   #788
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik dat beweerd misschien?
Gezien je reactie insinueer je dat wel ja.

Hoogopgeleid zijn means shit; enkel wat je ermee doet betekent iets.

Citaat:
Ik ben me ervan bewust dat een goede secretaresse geld waard is. Er is dan ook geen sprake van "dedain". Een vergelijking tussen een stedenbouwkundig ambtenaar en een "secretaresje voor nog geen duizend euro per maand" gaat niet op. Ik ben ervan overtuigd dat zelfs jij dat moet kunnen begrijpen.
Je minachting droop er anders wel van af.
Fact is: een stedenbouwkundig ambtenaar levert heus zo geen baanbrekend werk waar je kolossaal veel studies voor gedaan moet hebben. Je moet jezelf dan ook niet met alle geweld van de wereld willen gaan vergelijken met een kaderlid. Je bent in die functie niet meer of minder dan een bediende in de privé.

Nuja, je claim blijft nog steeds een claim, geen feit. Er is geen enkele reden waarom we zouden aannemen dat jij de waarheid spreekt wanneer je zegt dat jouw loonbrief het bewijs is dat je minder verdient dan in de privé.

Laatst gewijzigd door Sfax : 23 december 2011 om 12:16.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:17   #789
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Gezien je reactie insinueer je dat wel ja.
Nee.

Citaat:
Je minachting droop er anders wel van af.
Nee.

Citaat:
Fact is: een stedenbouwkundig ambtenaar levert heus zo geen baanbrekend werk waar je kolossaal veel studies voor gedaan moet hebben. Je moet jezelf dan ook niet met alle geweld van de wereld willen gaan vergelijken met een kaderlid. Je bent in die functie niet meer of minder dan een bediende in de privé.
Jee weet niet waar je over spreekt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:17   #790
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Waarom gebruik je dan voor de privé cijfers die niet van toepassing zijn voor de gemiddelde bediende.
Ik heb élke sector vermeld, en slechts drie sectoren betalen even slecht als de overheid.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 december 2011, 12:20   #791
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Bestaat er dan een schriftelijk, juridisch document dat dit bevestigt? Of werd dit mondeling vertelt door voorgaande collega's, leidinggevenden of vakbondsactivisten?
Als het bestaat dan is het blijkbaar toch geklasseerd als staatsgeheim want ik heb het nog nooit mogen zien.
Oud 23 december 2011, 12:20   #792
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Een aantal studies (VOKA, De nationale bank) hebben nochtans het tegendeel bewezen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:22   #793
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik heb élke sector vermeld, en slechts drie sectoren betalen even slecht als de overheid.
En dat is bullshit. Iemand aan het onthaal bij een overheidsdienst heeft minstens evenveel als iemand aan het onthaal bij een privé bedrijf.

Iemand bij de overheid die in IT werkt heeft minstens evenveel als iemand in de privé.
Oud 23 december 2011, 12:26   #794
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een aantal studies (VOKA, De nationale bank) hebben nochtans het tegendeel bewezen.
Bron?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 december 2011, 12:26   #795
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En dat is bullshit. Iemand aan het onthaal bij een overheidsdienst heeft minstens evenveel als iemand aan het onthaal bij een privé bedrijf.

Iemand bij de overheid die in IT werkt heeft minstens evenveel als iemand in de privé.
Dan zou volgens u het gemiddelde lager moeten zijn bij alle andere sectoren dan bij de overheid. Quod non. Quod erat demonstrandum.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 december 2011, 12:28   #796
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieselke Bekijk bericht
Een bediende in de horeca, wat moet ik daar bij voorstellen? Buiten een occasionele hotelmanager/boekhouder of dergerlijke bij grotere zaken.
Die "enquete" is dan ook met een stevige korrel zout te nemen. Je kan daar ambtenaar zijn in om het even welke sector, om maar één voorbeeld te geven.

http://www.jobat.be/nl/artikels/bedi...rocent-opslag/

De Belgische bediende heeft een mediaanloon van 2919€ bruto, begin 2011.
Niet alleen zegt een mediaan meer, het is een studie gebaseerd op data van SD-Workx. Aan de ambtenaren hier nu om eens open kaart te spelen.

Gezien hun stilzwijgen, kan ik er alleen maar van uitgaan dat ze stevig boven dat loon zitten. Elders in dit topic is het startloon van een stendebouwkundig ambtenaar al eens gepost (1 keer van NL, 1 keer van BE), en dat startloon lag nog maar net onder deze mediaan. Dat ondersteunt in elk geval al wel die indruk dat ze helemaal niet zoveel minder verdienen. Au contraire.
Oud 23 december 2011, 12:37   #797
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee.

Nee.

Om je even letterlijk te quoten:
"Ik ben hooggeschoold en vergelijk me derhalve niet met een secretaresje. Dat secretaresje zou mijn werk immers ook niet kunnen doen."

En dan durf jij stellen dat je geen dedain en minachting vertoont voor een secretaresse?
Als eender welke rechtse/liberale/donkerblauwe/whatever poster hier zoiets durft schrijven, dan zou het kot te klein zijn, maar als jij dat post, dan heeft dat niks met neerbuigendheid te maken...

Yeah right.

Citaat:
Jee weet niet waar je over spreekt.
Enlighten me
Wat doe je dan zo speciaal dat je boven de bediendes uit de privé uitsteekt? Welke exclusieve studies moet je gedaan hebben om jouw kennis te hebben? Over welke budgetten kan jij beslissen en welke mensen stuur jij aan dat we je met kaders moeten gaan vergelijken?

Vertel eens, wat doet een stedenbouwkundig ambtenaar eigenlijk?
Oud 23 december 2011, 12:38   #798
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
leg eens uit. Wat ik weet van de VS is dat iedereen zomaar kan ontslagen worden zonder reden (behalve in bepaade sectoren die wel goede vakbonden hebben) en zonder belangrijke opzegvergoeding, wat meestal een ramp betekent voor die persoon en het gezin. Ik weet ook dat de meeste mensen (behalve ouderen en heel arme mensen) verplicht zijn een extreem dure gezondheidsverzekering aan te gaan, zoniet riskeren ze zich niet te kunnen laten verzorgen als ze ziek worden. Ook om hun kinderen te laten studeren moeten ouders al beginnen sparen van in de wieg.

Dat willen de vakbonden volgens jouw?
Vakbonden die irrationele acties zoals die van gisteren steunen verliezen hun maatschappelijk draagvlak. De jongere generatie steunt de bonden niet meer en daardoor zullen ze zeer snel marginaliseren, zeker gezien hun "grote" zuilpartijen naar de kiesdrempel gaan. Dit betekent dat de werknemers niet meer adequaat vertegenwoordigd zullen worden, met dank aan de vakbonden die zichzelf vernietigd hebben.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:39   #799
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens, bizar dan dat de mediaanverloning van de BE bediende slechts op 2900€ bruto ligt, niet? Kan je dat verklaren op basis van jouw link?
Oud 23 december 2011, 12:39   #800
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dan zou volgens u het gemiddelde lager moeten zijn bij alle andere sectoren dan bij de overheid. Quod non. Quod erat demonstrandum.
Uw bs gaat niet op omdat je specifieke sectoren vergelijkt met de algemene term "bediende bij de overheid". Het merendeel van de ambtenaren zijn nu eenmaal 'simpele' bedienden die niets meer doen dan papier shuffelen, logisch dus dat dit het gemiddelde naar beneden trekt voor alle ambtenaren. Als je dan dit gemiddelde gaat vergelijken met het gemiddelde in de IT sector bv... Tja, dan ben je echt héél goed bezig! (dit laatste was sarcasme).

Je moet niet 'bediendes' vergelijken maar jobs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be