![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik in de plaats van Daneels was geweest , en ik kreeg een klacht binnen tegen wie dan ook uit de kerkgemeenschap , dan nam ik onmiddelijk de telefoon en belde de politie , om dat aan te geven . dan was en Daneels niet de medeplichtige , en de hele kerkgemeenschap niet aangetast . Maar de werkelijkheid is anders . Pedofilie en andere schunnigheden zijn al honderd jaar de sexuele uitlaatklep van de door het celibaat opgevuurde ontspoorde sexmaniakken . Elke man die geen seks heeft , raakt verhit en ambetant , en ofwel zoek je een normale sexuele uitlaatklep , door eens te masturberen of eens naar betaalde sex over te gaan .wie dat ontkent liegt . en wie het alternatief ( masturberen of een hoertje )niet wil aanspreken , ontploft op termijn en doet mogelijk stomme dingen zoals verkrachting of pedofilie . Het feit alleen dat U een geloof onderschrijft en hardnekking verdedigt, dat hardnekkig tegen de stroom van natuurlijke gevoeles indruist , is zeer bedenkelijk . Er zijn zelfs feiten van onbevredigde nonnen die bij gebrek aan sex , kinderen aantasten . Als je als volwassen mens wil mee praten over geloof en respect , begin dan al met deze daden te herkennen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe onzinnig uw besluit eigenlijk is en niet echt getuigt van veel realiteitszin. Wel van een soort verblindheid omdat het hier nu eenmaal gaat om religie. En dan verliezen sommige mensen wel eens alle redelijkheid. U schijnbaar ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast heb ik hier al meer dan eens en met bijzondere klem gesteld dat Danneels alsook bepaalde andere geestelijken een gebrek hebben gegeven aan bestuurszin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Baarlijke nonsens over imaginaire wezens propageren en dan iemand anders onredelijkheid aanwrijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zij die er ellende mee veroorzaken, zou al een mooi begin zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de gegrondheid van mijn besluit wordt niet weersproken. U gaat gewoon niet in op wat u opmerk, wat me echter niet zo verwondert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#790 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#791 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De geschiedenis staat bol van gruwelijkheden in naam van god. Mijn eerdere uitspraak is dus waar, nuance of geen nuance.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer het gaat over religie, gaat het per definitie niet om redelijkeheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ok tot daar . en toen de klacht werd geformuleert en op het bisdom werd neergelegt , heeft men dat niet aan het gerecht doorgespeelt . Dat is schuldig verzuim , dat is ermee instemmen , dat is medeplichtig . En binnen de kerk is er geen enkele rechtgestaan en heeft er geen enkele geuit , deze rotte appel moet er uit of ik stap op . dus is gans de kerkgemeenschap medeplichtig . en iedere simpele gelovige die vind dat de kerkleiders hun fout hier mag toegedekt worden , zijn mensen die deze daad niet ten gronde veroordelen en hebben boter op het hoofd . Kijk , iemand kan bijvoorbeeld tegen imigratie en allochtonen zijn , iemand kan vb de ideën van Breivik , over het volgens hem ,verkeerde aanpak van migratie door de overheid onderschrijven . Tot zover zie ik geen enkel probleem voor de persoon die imigratie en allochtonen ook in vraag stelt . Maar iemand die vb rechttoe rechtaan de moorden en de aanpak zou goedkeuren , daar heb ik een geweldig groot probleem mee . I kees of de pedofile praktijken vind ik het nog veel erger . OMDAT dat gedachtengoed opzichzelf al verwerpelijk is voor ook maar elke idioot die dergelijk gedrag niet verwerpelijk vind . Als ik ooit één man betrap op dergelijk gedrag uit, en of dat het in België of in een vreemd land is die dergelijke zaken doet , dan zal die van mij, ook al is hij 2 meter 20 groot , ne geweldige schop on zijn kloten krijgen , dat hij blijft liggen tot de politie er is . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#795 |
Banneling
|
![]() en wat zou U dan voorstelle ? zijn kloten afsnijden , vind ik zelfs een lichte straf . Ik zou zijn zak afsnijden en op zijn voorhoofd naaien , zodat iedereen het kan zien welke barbaar en welk gevaar hij is , en iedere keer als hij in de siegel kijkt of zijn ogen opentrekt zou hij er aan denken omdat hij zijn kloten voor zijn ogen ziet hangen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de kerk is het met hem eens . die man zijn plaats is in de gevangenis . En het was de taak van de kerk om hem daar te brengen , niet om het potje gedekt te houden . dat is ook duidelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de inhoud van een ideologie speelt toch wel een niet te onderschatten rol. Ik denk dat u dit verkeerd inschat. Zo weten we uit verschillende getuigenissen van kinderen die bij hun ouders gingen klagen dat de geestelijke niet met zijn fikken van het kind kon blijven, dat het kind door vertoornde ouders terecht werd gewezen en dat het kind naar boven of naar de keuken werd gestuurd om 'zijn mond te gaan wassen' (sic) (of iets dergelijks), omdat het zoiets durfde te beweren. De christelijke ideologie speelde bij het gedrag van de ouders zeker mee, ook als waren de ouders (zo goed als) altijd vrij degelijke ouders. Ze had zelfs een grote impact op de ouders in deze kwestie. Immers de priester of de geestelijke werd door de ouders gepercipieerd als een 'vertegenwoordiger of gezant van God' op aarde, hij was moreel superieur, hij was 'geroepen door God', een soort tussenpersoon tussen God en de mens, (zo werd het de mensen ingelepeld) en dus kon hij onmogelijk zoiets gedaan hebben. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 april 2012 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 |
Banneling
|
![]() 'Sorrow and love cannot go together, but in the Christian world they have idealized suffering, put it on a cross and worshipped it, implying that you can never escape from suffering except through that one particular door, and this is the whole structure of an exploiting religious society. '
~Krishnamurti Of check es deze video. (In het bijzonder vanaf 1min 17sec) Free Jesus ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er gebeuren en gebeurden inderdaad veel gruwelijkheden in naam van God. Alleen was dit vaak om iets anders te camoufleren. Kortom, de religie werd misbruikt om de meeste lage driften in sommige mensen te verdoezelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |