Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2015, 08:57   #781
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hij heeft hier zelf al toegegeven dat hij zoveel mogelijk van het systeem profiteert, maar dat maakt enkel de anderen die het ook doen tot profiteurs.
Fuck the system, before the system fucks you.
Oud 16 augustus 2015, 08:58   #782
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat niet tot wat politiek verworden is, eet de zwakkeren op? Totdat ze zelf zwakker worden is dat geen probleem. Maar een roofdier met verstand zou beter moeten weten. Een roedel hyena's kan één leeuw aan.
Een roofdier met verstand zou op een mens kunnen gaan lijken, blijkt een zeldzaamheid.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 08:59   #783
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je zit echt wel vast, enig concreet en constructief voorstel?
Oud 16 augustus 2015, 09:00   #784
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht eerder aan afbraak.
Innovatie is creatieve destructie
Oud 16 augustus 2015, 09:04   #785
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Een roofdier met verstand zou op een mens kunnen gaan lijken, blijkt een zeldzaamheid.
Omgekeerd is het al lang geen zeldzaamheid meer.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 09:06   #786
subocaj

Standaard

Citaat:
Change the system, before the system fucks you.
Oud 16 augustus 2015, 09:08   #787
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zit echt wel vast,
Als je vastzit in een systeem, dan moet je het zoveel mogelijk naar je hand zetten, uitbuiten, en aan de kant van de begunstigden proberen te geraken.
If you cannot beat them, join them.

Citaat:
enig concreet en constructief voorstel?
Voorstellen helpen niet als je niet in de positie zit om ze door te drukken.
Oud 16 augustus 2015, 09:08   #788
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Change the system, before the system fucks you.
Probleem: we willen het systeem in compleet tegenovergestelde richting wijzigen.
Oud 16 augustus 2015, 09:09   #789
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Omgekeerd is het al lang geen zeldzaamheid meer.
Voor het intellect wat moeilijke woorden, zo geraken ze sneller de weg kwijt.
Citaat:
Praxeologie is de wetenschap die zich bezighoudt met het menselijk handelen. Alfred Espinas was de eerste persoon die deze term opperde in een artikel "Les origines de la technologie" voor het blad Revue Philosophique in 1890, alhoewel de latere betekenis gevormd werd door Ludwig von Mises en zijn aanhangers (onder meer Friedrich von Hayek en Murray Rothbard).Uit de praxeologie maakte hij de afleiding dat elke bewuste menselijke handeling een intentie is om het welzijn van de persoon te verbeteren. Daarbij maakte hij wel de kanttekening dat praxeologie zich niet bezig houdt met wat het welzijn voor ieder individu inhoudt, maar wel op welke manier de individu het welzijn zal willen verbeteren. Het individu verbetert het welzijn door het verwijderen van een ontevredenheid. Omdat de toekomst niet vaststaat, kan het individu niet een a priori uitspraak doen of de handeling daadwerkelijk het welzijn zal verbeteren, en zijn deze handelingen dus speculatief.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Praxeologie
Oud 16 augustus 2015, 09:11   #790
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je vastzit in een systeem, dan moet je het zoveel mogelijk naar je hand zetten, uitbuiten, en aan de kant van de begunstigden proberen te geraken. If you cannot beat them, join them. Voorstellen helpen niet als je niet in de positie zit om ze door te drukken.
Een mens is pas normaal als hij zich aanpast aan de gekte van de maatschappij, doe zo verder.
Oud 16 augustus 2015, 09:24   #791
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een mens is pas normaal als hij zich aanpast aan de gekte van de maatschappij, doe zo verder.
De maatschappij kan niet gek zijn, enkel de mensen die er in leven.
Als gekte de realiteit is, dan hou je er maar best rekening mee.
En als je constant denkt dat je de enige normale bent, dan moet je je definities en perceptie van gek en normaal misschien eens kritisch herbekijken.
Oud 16 augustus 2015, 09:59   #792
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb 6 kippen, die leggen per week 40 eieren, ik zelf gebruik er maar 10 per week dus heb ik er 30 over.
Die kippen lopen los en ik heb ze ook gekocht om mijn tuin tussen de struiken van onkruid te ontdoen.

1) Ik geef aan 3 buren, ieder 10 eieren ieder week gratis, want die heb ik teveel en mijn koelkast heeft slechts een rekje voor 12 eieren. Ik heb dus een akkoord dat zij ze iedere week krijgen.

2) Als die kippen in de winter slechts 10 eieren leggen per week, die ik zelf nodig heb, zou ik volgens jouw theorie voor het ongemak dat ze hebben, hen hun benzine moeten betalen, omdat ze ze nu moeten gaan kopen?

Economisch altruisme is een mooie droom, en "gratis", waar hebben we dat nog gehoord?

Wat wel bewezen heeft van te werken is ruilhandel.
Jij hebt eieren te veel? Toevallig heb ik patatten te veel.
Ik geef 5 kilo voor uw 10 eieren, deal?

Maar noteer wel dat als ik morgen iemand vind die 12 eieren biedt voor 5 kg patatten, gij uw eieren kunt steken waar de zon niet schijnt.

Ook hier is geen sprake van een contract, enkel een ad hoc overeenkomst die dagelijks gewijzigd kan worden door... de markt.

Handel drijven zit al duizenden jaren in de menselijke genen, iets gratis weggeven niet.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 10:01   #793
subocaj

Standaard

Citaat:
De maatschappij kan niet gek zijn, enkel de mensen die er in leven.
Als gekte de realiteit is, dan hou je er maar best rekening mee.
En als je constant denkt dat je de enige normale bent, dan moet je je definities en perceptie van gek en normaal misschien eens kritisch herbekijken.
Weet je wat ik gek vind? Dat ik de gekke realiteit wil veranderen in een gedefinieerde normale realiteit, zodat ik niet enkel de perceptie van normaal en gek zoals ze nu is verander, in een andere perceptie.

Anders uitgelegd, laat ons gewoon ons boerenverstand gebruiken ipv ons percepties te laten opdringen.

Je weet wel: wasmiddel X wast witter. Gebruik X en je vaatwasser verslijt even snel. Al ooit kritisch bekeken.

Zet het geluid eens af als je naar Werchter of Tomorrowland kijkt en je ziet een wei vol zotten. Perceptie?
De perceptie is wat tegenwoordig telt. Niet het reëel boerenverstand.
Oud 16 augustus 2015, 10:12   #794
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je wat ik gek vind? Dat ik de gekke realiteit wil veranderen in een gedefinieerde normale realiteit, zodat ik niet enkel de perceptie van normaal en gek zoals ze nu is verander, in een andere perceptie.

Anders uitgelegd, laat ons gewoon ons boerenverstand gebruiken ipv ons percepties te laten opdringen.
Inderdaad.
Men probeert ons klinkklare diefstal te verkopen als solidariteit.
Laat ons die zwendel doorprikken.
Gebruik uw gezond boereverstand en verkondig luid dat filantropie bedrijven met andermans geld ordinaire oplichterij en schijnheilige struikroverij is.

Citaat:
Je weet wel: wasmiddel X wast witter. Gebruik X en je vaatwasser verslijt even snel. Al ooit kritisch bekeken.

Zet het geluid eens af als je naar Werchter of Tomorrowland kijkt en je ziet een wei vol zotten. Perceptie?
De perceptie is wat tegenwoordig telt. Niet het reëel boerenverstand.
Hoe onzinnig waspoeder en liedjes op een wei ook mogen zijn, je bent tenminste vrij om er al dan niet voor te betalen.
Oud 16 augustus 2015, 10:53   #795
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Economisch altruisme is een mooie droom, en "gratis", waar hebben we dat nog gehoord?

Wat wel bewezen heeft van te werken is ruilhandel.
Jij hebt eieren te veel? Toevallig heb ik patatten te veel.
Ik geef 5 kilo voor uw 10 eieren, deal?

Maar noteer wel dat als ik morgen iemand vind die 12 eieren biedt voor 5 kg patatten, gij uw eieren kunt steken waar de zon niet schijnt.

Ook hier is geen sprake van een contract, enkel een ad hoc overeenkomst die dagelijks gewijzigd kan worden door... de markt.

Handel drijven zit al duizenden jaren in de menselijke genen, iets gratis weggeven niet.
De patatten, appelen en peren die ik teveel heb geef ik ook weg en ik denk dat ze bij mij en anderen ook geraken, waar jij wil dat ze terechtkomen.

Ik handel ook, maar niet met wat ik teveel heb. Is dat niet de ziekte van de tegenwoordige tijd: ik heb nooit genoeg?
Ik heb teveel en ik betaal om het op het stort te gooien, enkel om mijn prijs te handhaven, in plaats van gratis weg te geven of te laten afhalen?

Al duizenden jaren geeft de natuur, maar ons intellect maakt er handel van en vernietigd voor wat kunstmatige blingbling, diezelfde natuur.

Waarom moet volgens jou voor een teveel, iets tegenover staan?
Oud 16 augustus 2015, 11:25   #796
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Economisch altruisme is een mooie droom, en "gratis", waar hebben we dat nog gehoord? Wat wel bewezen heeft van te werken is ruilhandel. Jij hebt eieren te veel? Toevallig heb ik patatten te veel. Ik geef 5 kilo voor uw 10 eieren, deal? Maar noteer wel dat als ik morgen iemand vind die 12 eieren biedt voor 5 kg patatten, gij uw eieren kunt steken waar de zon niet schijnt. Ook hier is geen sprake van een contract, enkel een ad hoc overeenkomst die dagelijks gewijzigd kan worden door... de markt. Handel drijven zit al duizenden jaren in de menselijke genen, iets gratis weggeven niet.
En wie heeft die robotten zo geprogrammeerd? God?

Laatst gewijzigd door tandem : 16 augustus 2015 om 11:26.
Oud 16 augustus 2015, 11:28   #797
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
De maatschappij kan niet gek zijn, enkel de mensen die er in leven. Als gekte de realiteit is, dan hou je er maar best rekening mee. En als je constant denkt dat je de enige normale bent, dan moet je je definities en perceptie van gek en normaal misschien eens kritisch herbekijken.
Doe gewoon verder Superstaaf, mensen zijn nu eenmaal roofdieren en daar kan niet aan getornd worden. Kritisch bekijken?

Laatst gewijzigd door tandem : 16 augustus 2015 om 11:28.
Oud 16 augustus 2015, 12:02   #798
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De patatten, appelen en peren die ik teveel heb geef ik ook weg en ik denk dat ze bij mij en anderen ook geraken, waar jij wil dat ze terechtkomen.

Ik handel ook, maar niet met wat ik teveel heb. Is dat niet de ziekte van de tegenwoordige tijd: ik heb nooit genoeg?
Ik heb teveel en ik betaal om het op het stort te gooien, enkel om mijn prijs te handhaven, in plaats van gratis weg te geven of te laten afhalen?

Al duizenden jaren geeft de natuur, maar ons intellect maakt er handel van en vernietigd voor wat kunstmatige blingbling, diezelfde natuur.

Waarom moet volgens jou voor een teveel, iets tegenover staan?
Voor mijn part geef jij je broek weg.
Maar vraag een ander niet hetzelfde te doen.
Oud 16 augustus 2015, 12:16   #799
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mijn part geef jij je broek weg. Maar vraag een ander niet hetzelfde te doen.
Het is zoals gezegd, we leven in een wereld vol roofdieren waar je je tegen moet beschermen door hetzelfde te doen.
Citaat:
2. Magisch-animistisch

Het denken is animistisch, de aarde wordt bevolkt door – goed en slecht – magische geesten die met hun bezweringen geluk en ongeluk kunnen brengen en zo de loop der gebeurtenissen bepalen, vormt etnische stammen. De geesten leven in voorouders en houden de stam bij elkaar. Verwantschap en afstamming zijn bepalend voor politieke banden. Wordt aangetroffen in geloof in voodoo en vervloekingformules, bloedbroederschap, oude vetes, geluk brengende amuletten, familieriten, magisch etnische opvattingen en bijgeloof. Sterk aanwezig in derdewereldlanden, bendes, sportteams en de ‘stamcultuur’ van bedrijven

https://panarchisme.wordpress.com/wereldbeelden/
Oud 16 augustus 2015, 12:46   #800
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is zoals gezegd, we leven in een wereld vol roofdieren waar je je tegen moet beschermen door hetzelfde te doen.
Eet of wordt gegeten.
Dat is één optie.

Er bestaat nog een andere optie.
Je kan met de roofdieren onderhandelen, en mekaars overschot ruilen.
Maar dan moet je je afspraken nakomen, of je wordt alsnog gegeten.

En dan is er de derde optie.
De roofdieren met smoesjes overtuigen dat ze voor jou op rooftocht moeten en jou een deel van de buit afstaan.
Vergeet niet te bedanken als je je pootje ophoudt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be