![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fuck the system, before the system fucks you.
![]() |
![]() |
#782 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#785 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#786 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je vastzit in een systeem, dan moet je het zoveel mogelijk naar je hand zetten, uitbuiten, en aan de kant van de begunstigden proberen te geraken.
If you cannot beat them, join them. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#788 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probleem: we willen het systeem in compleet tegenovergestelde richting wijzigen.
![]()
![]() |
![]() |
#789 | |
Banneling
|
![]() Voor het intellect wat moeilijke woorden, zo geraken ze sneller de weg kwijt.
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gekte de realiteit is, dan hou je er maar best rekening mee. En als je constant denkt dat je de enige normale bent, dan moet je je definities en perceptie van gek en normaal misschien eens kritisch herbekijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | |
|
![]() Citaat:
Economisch altruisme is een mooie droom, en "gratis", waar hebben we dat nog gehoord? Wat wel bewezen heeft van te werken is ruilhandel. Jij hebt eieren te veel? Toevallig heb ik patatten te veel. Ik geef 5 kilo voor uw 10 eieren, deal? Maar noteer wel dat als ik morgen iemand vind die 12 eieren biedt voor 5 kg patatten, gij uw eieren kunt steken waar de zon niet schijnt. Ook hier is geen sprake van een contract, enkel een ad hoc overeenkomst die dagelijks gewijzigd kan worden door... de markt. Handel drijven zit al duizenden jaren in de menselijke genen, iets gratis weggeven niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | |
|
![]() Citaat:
Anders uitgelegd, laat ons gewoon ons boerenverstand gebruiken ipv ons percepties te laten opdringen. Je weet wel: wasmiddel X wast witter. Gebruik X en je vaatwasser verslijt even snel. Al ooit kritisch bekeken. Zet het geluid eens af als je naar Werchter of Tomorrowland kijkt en je ziet een wei vol zotten. Perceptie? De perceptie is wat tegenwoordig telt. Niet het reëel boerenverstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men probeert ons klinkklare diefstal te verkopen als solidariteit. Laat ons die zwendel doorprikken. Gebruik uw gezond boereverstand en verkondig luid dat filantropie bedrijven met andermans geld ordinaire oplichterij en schijnheilige struikroverij is. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
|
![]() Citaat:
Ik handel ook, maar niet met wat ik teveel heb. Is dat niet de ziekte van de tegenwoordige tijd: ik heb nooit genoeg? Ik heb teveel en ik betaal om het op het stort te gooien, enkel om mijn prijs te handhaven, in plaats van gratis weg te geven of te laten afhalen? Al duizenden jaren geeft de natuur, maar ons intellect maakt er handel van en vernietigd voor wat kunstmatige blingbling, diezelfde natuur. Waarom moet volgens jou voor een teveel, iets tegenover staan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door tandem : 16 augustus 2015 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 16 augustus 2015 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vraag een ander niet hetzelfde te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is één optie. Er bestaat nog een andere optie. Je kan met de roofdieren onderhandelen, en mekaars overschot ruilen. Maar dan moet je je afspraken nakomen, of je wordt alsnog gegeten. En dan is er de derde optie. De roofdieren met smoesjes overtuigen dat ze voor jou op rooftocht moeten en jou een deel van de buit afstaan. Vergeet niet te bedanken als je je pootje ophoudt.
![]() |
![]() |