![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het spijtige aan politics.be is dat er vrij vlug off-topic wordt gereageerd. Voor wie het nog niet moest weten, er bestaat ook nog een rubriek voor of over "koetjes en kalfjes", of zoiets dergelijks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien moet Raf daar eens een topic openen over eminent lassende juristen.
![]() |
#783 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf vandaag geldt de nieuwe antidiscriminatiewet
(c) De Standaard 09/06/07 De zaak van Peter Adelanwa zal nog volgens de oude wetten worden berecht, die tot gisteren in voege waren. Men kan, op basis van de antiracismewet van 1981, de werkgever volgens het strafrecht berechten. Dat zou ertoe kunnen leiden dat de werkgever veroordeeld wordt voor racisme. In dat geval kan hij een boete of een gevangenisstraf krijgen. De burgerlijke partijen kunnen ook de anti-discriminatiewet van 2003 aangrijpen om de zaak voor een burgerlijke rechtbank te brengen. Als die oordeelt dat de werkgever gediscrimineerd heeft, dan kan hij verplicht worden om een schadevergoeding te betalen. Vanaf vandaag geldt de nieuwe antidiscriminatiewet die de twee andere wetten vervangt. Volgens de nieuwe wet moet de werkgever voor een burgerlijke rechtbank aantonen dat er geen sprake is van discriminatie. Als de rechter oordeelt dat er gediscrimineerd werd, dan kan de werkgever een schadevergoeding moeten betalen van 650 tot 1.300 euro en de betaling van 6 maanden bruto loon. Als hij na de uitspraak zijn gedrag niet zou aanpassen, dan kan de werkgever voor een strafrechtbank worden vervolgd. (ch) Laatst gewijzigd door Rudy : 9 juni 2007 om 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#786 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zag nog geen bewijs dat die omgeving wèl geschikt is voor huisdieren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is vandaag. Ik was er niet van op de hoogte dat er een nieuwe wetgeving was en jij slaagde er overigens ook niet in om daar naar te verwijzen. Al bij al maakt dat ook niet veel uit, want voor het geval waar het in dit topic om gaat, geldt de oude wetgeving onverminderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je bewering van dezelfde aard is als - de geschreven pers is nooit gesubsidieerd geweest - er is geen nieuwe ADW zal ik nog lang mogen wachten, vrees ik. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#789 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Gepubliceerd in het BS van verleden week. Dat jij niet op de hoogte was, heb je duidelijk gemaakt. Citaat:
Die ken je ongetwijfeld wel. ![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 9 juni 2007 om 22:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Klopt niet. Beiden zijn strafbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#791 |
|
![]() Je hoeft niet zo uit de hoogte te doen tegen Raf. Ik heb je gisteren op die nieuwe ARW gewezen. En ik ontdekte die zelf ook maar toevallig dan, omdat ik naar de antiracismewet op zoek was.
Laatst gewijzigd door Edina : 9 juni 2007 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#792 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan me vergissen. En als dat zo is, ben ik bereid om dat toe te geven.
Maar ik zou dan graag een bevestiging van mijn ongelijk zien aan de hand van wetsartikels.
![]() |
#793 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Enfin, ik wil nog aanvaarden dat we er elkaar op gewezen hebben. Dan is politics.be toch nog ergens goed voor.
![]() |
![]() |
#794 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik stelde dat de man bijzonder weinig kans maakt voor de rechtbank. En blijf ook bij dat standpunt. Heb genoeg van de pot gerukte excuses horen verkopen om dat met enige mate van zekerheid te kunnen stellen, ja... Citaat:
De case is niet zo interessant als ze lijkt... Die dommekloot van een bedrijfsleider (pardon my french) heeft zélf het vuur aan de lont gestoken. H�*d hij nog gezegd dat z'n hond agressief reageerde op die welbepaalde sollicitant, dan was het nog amusant geweest. Maar nee... het moest met alle macht een 'racistisch beest' zijn, niet? En dan nog... sinds wanneer is het slagen voor de sollicitatieronde-bij-de-hond een valabel criterium om iemand op basis van z'n huidskleur af te wijzen? Want als putje bij paaltje komt, is het toch net d�*t wat er gebeurd is? Discrimination by proxy? Een lesje dat we destijds aan de RUG ook meekregen: 'dommekloterij is geen synoniem voor 'goede trouw'...' (Prof. Van Ommeslaghe - Franqui Leerstoel)
![]() |
![]() |
#795 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of niet soms?
![]() |
![]() |
#797 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#798 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#799 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is dus nogal onnozel dat je Raf probeert belachelijk te maken omdat hij niet op de hoogte is van een wet waarvan ik je gisteren op het bestaan heb moeten wijzen. En het is ook helemaal geen schande om niet op de hoogte te zijn van nieuwe wetten die nog niet eens van toepassing zijn. Laatst gewijzigd door Edina : 9 juni 2007 om 23:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#800 |
|
![]() |
![]() |
![]() |