Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2010, 17:30   #801
Khwajagan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 maart 2010
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Met andere woorden, omdat je onze vragen niet kan beantwoorden, omdat je niet bij machte bent op de tegenargumenten inhoudelijk in te gaan, post je bijzonder smerige insinuaties over je "tegenstanders".

Dat, beste Khwajagan, is oneerlijk discuteren. Dat, beste Khwajagan, is personen aanvallen
man o man, wel, dit wordt mijn laatste reactie hierover.
Je kan wel zeggen dat ik niet bij machte ben om op argumenten in te gaan, maar dat is TE makkelijk. Ik kan het wel, maar de reacties zijn achterlijk. En zoek anders maar naar mijn reacties en daar de reacties op, als je een beetje slim bent weeet je hoe laat het is.
En wees ook effe reel, lees de berichten eens van de mensen die op mijn negeer staan, echt zo'n laag niveau, of ga je nu zeggen dat er enig niveau in zit? En wel, verder zit de negeerknop er, dus zet ik de trollen op negeer, volgens mij is ie daarvoor.


toedeliedoe

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 17 juni 2010 om 17:35.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 17:37   #802
Khwajagan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 maart 2010
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
man o man, wel, dit wordt mijn laatste reactie hierover.
Je kan wel zeggen dat ik niet bij machte ben om op argumenten in te gaan, maar dat is TE makkelijk. Ik kan het wel, maar de reacties zijn te achterlijk. voor woorden, bijna , (nu ja bijna?) op het randdebiele af. En zoek anders maar naar mijn reacties en daar de reacties op, als je een beetje slim bent weet je hoe laat het is.
En wees ook effe reel, lees de berichten eens van de mensen die op mijn negeer staan, echt zo'n laag niveau, of ga je nu zeggen dat er enig niveau in zit? En wel, verder zit de negeerknop er, dus zet ik de trollen op negeer, volgens mij is ie daarvoor.


toedeliedoe
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 17:39   #803
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Gaat ie zichzelf ook nog eens quoten

Citaat:
Je kan wel zeggen dat ik niet bij machte ben om op argumenten in te gaan, maar dat is TE makkelijk.
Lees : ik kan het niet maar doe alsof.
Citaat:
Ik kan het wel, maar de reacties zijn achterlijk.
Lees : Idem
Citaat:
En zoek anders maar naar mijn reacties en daar de reacties op, als je een beetje slim bent weeet je hoe laat het is.
....

Laatst gewijzigd door Cdude : 17 juni 2010 om 17:42.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 18:20   #804
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Wat ik bedoel is het volgende: je kunt iets maar volledig begrijpen als je weet hoe en waarom het tot stand is gekomen.
Dan moet ge dat waarom ook nog begrijpen hé
Da's nogal zot hé

Citaat:
En heel belangrijk: met een bepaald einddoel of niet. Het ganse concept 'heelal' ziet er totaal anders uit als het met een bedoeling zou geschapen zijn, niet?
mmm ja en neen.... gaat het daarom plots anders uitzien of reageren ?
Maar zeg me eens... waarom zou er een bedoeling zijn ?

Citaat:
Geloof mij, de wereld zag er op slag totaal anders uit.
natuurlijk datte... in die zin dat we het dan zouden begrijpen tot in de puntjes

Citaat:
Ja, als je je bewust instelt op het hogere dan krijg je daar reaktie op in je denkvermogen.
Want mediteren is je instellen op het hogere. Echt en oprecht bidden is ook een vorm van mediteren. Maar teksten afdreunen is in mijn ogen geen bidden.
Sorry maar wat 'brengt' dat objectief gezien bij ?
Ik ga er even gemakkelijkheidshalve van uit dat jij dat doet en dus reactie gekregen hebt en daarmee dus misschien bepaalde inzichten hebt verworven.
Maar als ik je vraag die te delen dan krijg ik nooit een deftig antwoord

Citaat:
Uw lichaam niet, uw geest wel.
Ja dat bedoelde ik dus
(In de veronderstelling)

En wat leren we daar nu mee ?

Laatst gewijzigd door praha : 17 juni 2010 om 18:21.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 18:29   #805
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ja, als je je bewust instelt op het hogere dan krijg je daar reaktie op in je denkvermogen.
Deze is te gemakkelijk
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 23:18   #806
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
Ik zie af en toe mensen hier de 'conventionele wetenschap' gebruiken of zelfs verdedigen. Ik ben van mening dat de tijd er is voor een nieuwe (betere) wetenschap waarin 'bewustzijn'' en 'spiritualiteit' een plaats innemen.
wat zijn de gedachten van de mensen hier?
Wetenschap is een 'ding', een gereedschap. Er is naar mijn mening geen plaats in voor 'spiritualiteit' buiten een wetenschappelijke beschouwing van het fenomeen.

Wel dienen we te gaan beseffen dat de wetenschap niet meer is dan een gereedschap en dat het verkeerd is om je overtuiging er aan te verbinden zoals met het atheïsme het geval is.

Atheïsten geloven dat er niet meer is dan met de wetenschap te verklaren is. Zij zien de wetenschap als het ware als God en volgen het als blinden, wat logischerwijs leidt tot destructie. Want het leven streeft naar meer dan wat er reeds is en dus met wetenschap te "verklaren" is.

Citaat:
Verstand zonder wijsheid leidt tot verderf.” ~ Jakob Böhme
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 17 juni 2010 om 23:19.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 00:13   #807
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Atheïsten geloven dat er niet meer is dan met de wetenschap te verklaren is. Zij zien de wetenschap als het ware als God en volgen het als blinden, wat logischerwijs leidt tot destructie. Want het leven streeft naar meer dan wat er reeds is en dus met wetenschap te "verklaren" is.
Zo simpel is het uiteraard niet.
Vele wetenschappers stappen af van het geloof in een persoonlijke god omdat dat concept absurd is als je het van enige afstand bekijkt, ze zijn daarentegen wel vaak aanhanger van een soort pantheisme : het mysterie in de natuur.

Jij stelt het nogal kleuterachtig voor, ik vrees zelfs dat je er de ballen van snapt.

Het is niet omdat mensen ervaren dat een hamer een goed instrument is en uitermate geschikt om houten huizen in elkaar te timmeren dat ze daarom de hamer als een godheid gaan aanbidden.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 juni 2010 om 00:15.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 06:13   #808
Khwajagan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 maart 2010
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Wetenschap is een 'ding', een gereedschap. Er is naar mijn mening geen plaats in voor 'spiritualiteit' buiten een wetenschappelijke beschouwing van het fenomeen.

Wel dienen we te gaan beseffen dat de wetenschap niet meer is dan een gereedschap en dat het verkeerd is om je overtuiging er aan te verbinden zoals met het atheïsme het geval is.

Atheïsten geloven dat er niet meer is dan met de wetenschap te verklaren is. Zij zien de wetenschap als het ware als God en volgen het als blinden, wat logischerwijs leidt tot destructie. Want het leven streeft naar meer dan wat er reeds is en dus met wetenschap te "verklaren" is.
mee eens ivm de huidige 'wetenschap' laatste is erg mooi gezegd
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 06:43   #809
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Praha vroeg dit, over het onderwerp 'bidden':

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Sorry maar wat 'brengt' dat objectief gezien bij ?
Ik ga er even gemakkelijkheidshalve van uit dat jij dat doet en dus reactie gekregen hebt en daarmee dus misschien bepaalde inzichten hebt verworven.
Maar als ik je vraag die te delen dan krijg ik nooit een deftig antwoord
Ik kan dit niet delen op een publiek Forum wegens te persoonlijk. Ik kan wel zeggen dat het een mens goed doet. Ik kan ook wel vertellen dat ieder mens in zijn leven wel eens op een punt komt dat een gebed kan helpen hoor. Ja, zelfs verstokte atheïsten doen het wel eens in het geniep.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 07:48   #810
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Want het leven streeft naar meer dan wat er reeds is en dus met wetenschap te "verklaren" is.
Interessant, waarnaar streeft het leven dan wat niet met wetenschap is te verklaren?

En ook: waarnaar streeft het leven überhaupt, volgens jou?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 08:02   #811
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is niet omdat mensen ervaren dat een hamer een goed instrument is en uitermate geschikt om houten huizen in elkaar te timmeren dat ze daarom de hamer als een godheid gaan aanbidden.
Atheïsten accepteren de wetenschap als enige waarheid en dat is min of meer ook wat gelovigen doen met hun God.

Dat is wat het atheïsme in mijn ogen tot een schadelijk geloof maakt. In atheïsme heeft het leven door hun overtuiging (principieel ongeloof) geen betekenis en zou het er door toeval zijn. Er is geen hoger doel en er is alleen wat met de wetenschap te verklaren is. Dus er is bijvoorbeeld geen plaats voor ethiek zonder wetenschappelijke onderbouwing.

Maar niemand kan in de toekomst kijken en weten wat morgen nodig is voor succes. Juist in het besef dat je niet boven het leven kan staan en dat de wetenschap niet kan verklaren waarom we er zijn en waarom we moeten vechten om er morgen nog veel beter te zijn, vind je de bron voor ethiek en respect voor elkaar en de natuur.

Atheïsten daarentegen streven vanuit hun overtuiging om meester te worden over het leven, zodat hun "doel" (kunnen genieten zolang als dat ze er zijn) het best gediend kan worden. Een hoger doel is er niet (alles is er maar toevallig) en dus is er geen "rem" voor praktijken als embryoselectie, genetisch modificeren of zelfs het uitroeiien van de zwakken.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 18 juni 2010 om 08:06.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 08:13   #812
Khwajagan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 maart 2010
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Interessant, waarnaar streeft het leven dan wat niet met wetenschap is te verklaren?

En ook: waarnaar streeft het leven überhaupt, volgens jou?
je kan toch niet alles door wetenschap verklaren??
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 08:19   #813
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
je kan toch niet alles door wetenschap verklaren??
ok dan,

waarnaar streeft het leven überhaupt, volgens jou?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 08:21   #814
Khwajagan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 maart 2010
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ok dan,

waarnaar streeft het leven überhaupt, volgens jou?
een van de mysteries ik heb wel ideen, naar een hoger bewustzijn bv.
Maar ik zal zeker niet zeggen dat ik dat zeker weet, dat is ook het leuke.

Maar voor vragen hieromtrent moet je mijns insziens zeker niet bij de
(huidige) wetenschap zijn.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 18 juni 2010 om 08:21.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 08:38   #815
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
naar een hoger bewustzijn
Hmm, hoe zie je dat, zo'n hoger bewustzijn?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 08:45   #816
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
En ook: waarnaar streeft het leven überhaupt
Heel simpel eigenlijk: geluk.
Zelfs mijn hond streeft daar gedurig naar.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 08:48   #817
Khwajagan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 maart 2010
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hmm, hoe zie je dat, zo'n hoger bewustzijn?
op dit moment dat we langzaam maar zeker opgenomen gaan worden in de
kosmos en ons allen bewust beginnen te worden van onze connectie met alles. maar ook met een hoger bewustzijn kan je krachten waarnemen die je niet met de huidige wetenschap kunt meten omdat ze zich in de onzichtbare , noem het spirituele dimensie, bevinden.Hier bevinden de oorzaken zich, materie (gecondenseerde vibratie) is effect. Zolang we de materie blijven zien als oorzaak, zullen we niet ver komen zo ben ik bang.
En God, ja ik weet het niet, ik denk wel dat er een soort oerkracht is, maar ik zal zeker niet zeggen dat ik hem begrijp. Dat zou wat zijn!
En als je een hoger bewustzijn heb ben je je ook bewust van dat je multi dimensioneel bent, dat wil zeggen, je leeft tegelijkertijd op verschillende niveau's en in verschillende noem jet parallele universa. Als men bv kundalini krachten opent kan men dit waarnemen, maar diaar dit beeld mijlenver staat van het wereldbeeld van de meeste mensen, kan dat er voor zorgen dat iemand die met kundalini krachten speelt krankzinnig (psychose) wordt omdat het niet meer te behappen is.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 08:48   #818
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
naar een hoger bewustzijn bv.
Zeer juist!
Bijleren bijvoorbeeld is een middel om tot een hoger bewustzijn te komen.
Maar, nogmaals, gelukkig zijn is het ultieme streven van mens en zelfs dier.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 08:49   #819
Khwajagan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 maart 2010
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Heel simpel eigenlijk: geluk.
Zelfs mijn hond streeft daar gedurig naar.

Fred.
hm mooi gegeven, maar ik heb dat idee niet.
en dan het probleem, wat is geluk?

wel heel intressant dit allemaal,z ie je wel dat het kan, praten met elkaar,
als je maar respect voor elkaar hebt. Ik vind het een fijn gesprek zo.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 18 juni 2010 om 08:51.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 08:54   #820
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
op dit moment dat we langzaam maar zeker opgenomen gaan worden in de
kosmos en ons allen bewust beginnen te worden van onze connectie met alles. maar ook met een hoger bewustzijn kan je krachten waarnemen die je niet met de huidige wetenschap kunt meten omdat ze zich in de onzichtbare , noem het spirituele dimensie, bevinden.Hier bevinden de oorzaken zich, materie (gecondenseerde vibratie) is effect. Zolang we de materie blijven zien als oorzaak, zullen we niet ver komen zo ben ik bang.
En God, ja ik weet het niet, ik denk wel dat er een soort oerkracht is, maar ik zal zeker niet zeggen dat ik hem begrijp. Dat zou wat zijn!
En als je een hoger bewustzijn heb ben je je ook bewust van dat je multi dimensioneel bent, dat wil zeggen, je leeft tegelijkertijd op verschillende niveau's en in verschillende noem jet parallele universa. Als men bv kundalini krachten opent kan men dit waarnemen, maar diaar dit beeld mijlenver staat van het wereldbeeld van de meeste mensen, kan dat er voor zorgen dat iemand die met kundalini krachten speelt krankzinnig (psychose) wordt omdat het niet meer te behappen is.
Interessant; 'k heb ooit eens een interessante online paper gevonden in die richting (ook al eens aangeraden aan een collega forummer).

De moeite waard Khwajagan: http://www.elsewhere.org/pomo/
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 18 juni 2010 om 08:55.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be