![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En of u het nu graag hoort of niet, je zou ervan versteld staan hoeveel jongere kinderen, maar dan bedoel ik nog tot 9 of 10 jaar, effectief niet weten hoe ze zich goed moeten wassen. Zelfs de basishygiëne wordt niet gerespecteerd. Dan kom je echt wel tot situaties waarbij je toch een en ander moet uitleggen. Me dunkt hebben daarbij de ouders verzuimd hun opvoedkundige taak naar behoren te vervullen, maar daar dieper op ingaan zou ons uiteraard te ver leiden. Niet enkel op het vlak van 'wassen' hoor, wij krijgen soms kinderen mee van 10 jaar die niet fatsoenlijk met mes en vork kunnen eten of met hun mond toe. Eigenlijk triestig, maar als leiding probeer je dan toch een beetje 'skills' bij te brengen. Eigenlijk snap ik nog steeds niet waarom u na al die talloze posts en vele jaren later nog steeds zo 'gebrand' op dit onderwerp reageert. U geeft zelf aan ervaring te hebben met het geven van sport aan jongens. U moet dan toch ook met de praktijk bekend zijn, althans in het voetbal is dat zo, maar ik neem aan ook vele andere (buiten)sporten, dat de ploeg jongens daarna in de kleedkamers ook een 'gezamenlijke douche' nemen. Volgens sommigen zou dat zelfs de teamgeest bevorderen ! Of gaf u misschien sport aan exclusief moslimjongens, want die zijn inderdaad zo belachelijk met hun ondergoed in de douche te kruipen ? Bach, wat vies en vettig ! Hoewel, af en toe hadden wij ook enkele moslimjongetjes mee op kamp, wel steeds in de ruime minderheid, en als ze merkten dat de andere jongens wel 'puur natuur' in de douche gingen, dan verdween ook bij hen de schroom al vrij snel. Geloof of geen geloof ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ouders die �* priori denken dat de begeleiding met de intentie zit om hun kinderen te bespieden of zelfs misbruiken, die zijn totaal paranoïde en we hebben dus liever dat zulke ouders hun kinderen thuis houden. Want waarom zou je je kinderen vrijwillig mee op kamp sturen als je denkt dat er verschillende pedofiele monsters onders de begeleiding zijn !? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij de meisjes komen is sowieso uitgesloten, wij hadden afzonderlijke compartimenten voor slapen en sanitair voor de meisjes en de jongens. Enkel mannelijke monitoren toegelaten op de jongensgang tijdens het douchemoment en enkel vrouwelijke op de meisjesgang ! En zoals ik al benadrukte stonden we daar allerminst op te gapen ! Enkel eens binnenspringen wanneer het te druk was of er zich een 'precaire' situatie voordeed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk in beelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#811 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vertelt met zoveel smaak over het douchetoezicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik reageer waar ik op wil, wanneer het trouwens over dit soort onderwerpen gaat, bent u meestal degene die de topic opstart hoor. Maar ik begreep uit uw post dat u geen kinderen heeft, misschien ontgaat u daarom dat je bij de leeftijd van twaalf of dertien, beter je kop niet zomaar om de hoek steekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moest u binnenspringen?Vonden sommige ouders dat grensoverschrijdend en overbodig en werd u daar op aangesproken? Of wat was hun klacht precies? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#816 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#817 |
Banneling
|
![]() Mens, als jij de insteek van die post niet snapt of als jij niet weet hoe je vorige posts opzoekt, is dat jouw probleem. Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw gebrek aan talent voor begrijpend lezen of uw tekortkomingen op ICT-gebied en ik ben nog minder van plan om je daarbij te gaan opleiden.
Laatst gewijzigd door SMI94 : 1 december 2014 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ondertussen 41 pagina's ![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik vind het inderdaad wel een ander verhaal wanneer jongeren die de leiding nemen over nog jongere kinderen samen op kamp gaan. Dat zijn dan allen kinderen en jongeren die samen opgroeien in die jeugdbeweging. Wat toch een vertrouwens- en kameraadschappelijke band creëert. Buiten de context van een jeugdbeweging kan ik wel begrijpen dat er wel wat argwanend wordt gereageerd. Maar ook daar zou het mits een aantal maatregelen moeten kunnen, zeker bij heel jonge kinderen. |
|
![]() |
![]() |