Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 augustus 2010, 09:11   #801
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Statistisch gezien zijn dat rijke Vlamingen. Of denk jij dat hun geld op een Nederlandse bankrekening staat?
Dat weet ik niet. Ik dacht dat zij enkel hier komen wonen omdat je in Nederland op het bezit van grote huizen, swimmingpools , tennistereinen etc, ontzettend veel belasting moet betalen.
speurneus is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:11   #802
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ken jij één echte Brusselaar die geen Frans spreekt of verstaat misschien?
Ik ken er veel: en volgens deze statistiek loopt dat op tot 20%

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand...Brussel-NL.png
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:12   #803
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Geen schrik hebben Ernst, met gebarentaal komt u al een héél eind.
Ik noteer:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Kleinzielige pesterijen, iets waar je een kind voor in de hoek zet.
Ernst Niessen is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:13   #804
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Dus de taalpariteiten zijn 'onzin'.

Genoteerd.
taalpariteit gaat over gelijke vertegenwoordiging, ik sprak van 100% 2talig.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:13   #805
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen, dan veralgemeen je gewoon zeer grof.
Dat dat veralgemenen is ok., maar volgens Shadowke is dit discrimineren.
speurneus is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:14   #806
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik per ongeluk op een Amsterdamse spoedafdeling binnenkom, denk jij dan dat ik zonder problemen mijn klachten kan ventileren ?

Ja, ze spreken daar namelijk Nederlands, dat zal dus wel lukken.

Maar goed, u heeft het over opgenomen worden in het buitenland. Ik weet niet of u het beseft maar Brussel ligt nog steeds in de Vlaamse gemeenschap en dus mag je wel verwachten dat ze je in het Nederlands kunnen verder helpen als je op de spoed terechtkomt. Brussel is nog steeds niet het buitenland voor Vlamingen.
fox is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:14   #807
k9

Standaard

Citaat:
99% ?

Dan ken ik wellicht al die anderen die de 1% vertegenwoordigen ?
Betwijfel zelfs of dat die 1 procent alle ingewanden weet en kan benoemen in het frans. Blijkbaar denk jij dat 1% van de vlamignen medicus is die perfect frans spreekt?

k9 is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:14   #808
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Belgen bestaan niet. Toen niet, nu niet, nooit.
Rare gasten die Appeldoorneraars.
speurneus is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:14   #809
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je in shock binnenkomt op de spoedafdeling ben je ook niet in staat welke taal dan ook te spreken.
Idem als je binnenkomt als slachtoffer van een zwaar ongeval, infarct, enz...
Daar geloof ik nu eens niets van. Je zult vaak nog in staat zijn om tenminste nog een paar woorden te zeggen.

Citaat:
Ik begrijp dat u de Hollanders hier wil omhooghouden, u moet evenwel niet overdrijven.
Ik ken geen Vlamingen die het Franse woord voor de verschillende ledematen of ingewanden niet kent.
Maak niet de fout om aan jezelf een ander te kennen. Denk jij nu echt dat iedereen in Vlaanderen de juiste benaming voor alle lichaamsdelen en ingewanden kent?

Ten andere, wat jij hier suggereert is dat men in Vlaanderen weer maar eens tweetalig moet worden opdat de Franstalige Belg eentalig Frans kan blijven. Je valt hier met andere woorden weer eens flink door de mand, Henri!
Zwartengeel is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:15   #810
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ik per ongeluk op een Amsterdamse spoedafdeling binnenkom, denk jij dan dat ik zonder problemen mijn klachten kan ventileren ?
Te oordelen naar de talenkennis van de artsen van, in dit geval, het Amsterdams Medisch Centrum (AMC), kunt u zonder meer daar terecht.
Ernst Niessen is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:17   #811
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niets mee maken. Een arts hoort de taal van zijn patiënt te spreken, anders begint het verdacht veel te lijken op veeartsenij, alhoewel dit laatste deze beroepsgroep onterecht zou brandmerken.
Hoeveel talen spreken de pakweg Amsterdamse artsen dan wel?
speurneus is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:18   #812
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Rare gasten die Appeldoorneraars.
Kwestie van goed opletten wat ooit daarover gezegd is door een vertegenwoordiger nota bene van het officiële België. Zijn naam luidde Jules Destree:

Citaat:
"Sire, (...) Vous régnez sur deux peuples. Il y a en Belgique, des Wallons et des Flamands ; il n'y a pas de Belges."

Sire, u regeert over twee volkeren. In België zijn er de Walen en de Vlamingen; er zijn geen Belgen.
Ernst Niessen is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:18   #813
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je in shock binnenkomt op de spoedafdeling ben je ook niet in staat welke taal dan ook te spreken.
Idem als je binnenkomt als slachtoffer van een zwaar ongeval, infarct, enz....

Ik begrijp dat u de Hollanders hier wil omhooghouden, u moet evenwel niet overdrijven.
Ik ken geen Vlamingen die het Franse woord voor de verschillende ledematen of ingewanden niet kent.
Maar Zwartgeel heeft hier wel een punt. Stel dat je binnengebracht wordt met een hartprobleem en men moet een coronarografie doen waarbij je voortdurend bevelen moet opvolgen zoals inademen, stoppen met ademen, gewoon ademen. Nu ga je dit voelen, nu ga je dat voelen, voel je een beklemming,... leg dan maar eens uit wat je precies voelt. 'tIs al zeer moeilijk om dat soort gevoel uit te leggen in uw eigen taal.
Garry is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:21   #814
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Daar geloof ik nu eens niets van. Je zult vaak nog in staat zijn om tenminste nog een paar woorden te zeggen.

Maak niet de fout om aan jezelf een ander te kennen. Denk jij nu echt dat iedereen in Vlaanderen de juiste benaming voor alle lichaamsdelen en ingewanden kent?

Ten andere, wat jij hier suggereert is dat men in Vlaanderen weer maar eens tweetalig moet worden opdat de Franstalige Belg eentalig Frans kan blijven. Je valt hier met andere woorden weer eens flink door de mand, Henri!
Dus ik mag besluiten dat u zo flamingant bent dat, als u op een Brusselse spoefdeling zou weigeren Frans te spreken ?
Henri1 is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:22   #815
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet het punt. Als je in een anderstalig land opgenomen wordt in het ziekenhuis, verwacht je ook niet in je eigen taal geholpen te kunnen worden. Wanneer je echter in Vlaanderen of Brussel gehospitaliseerd wordt, mag je daarentegen toch verwachten dat men in het ziekenhuis voldoende Nederlands begrijpt? Of niet?
Zwartengeel is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:23   #816
k9

Standaard

Citaat:
Dus ik mag besluiten dat u zo flamingant bent dat, als u op een Brusselse spoefdeling zou weigeren Frans te spreken ?
Neen maar NIET iedereen kent frans of goed genoeg frans om dit uit te leggen.

k9 is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:23   #817
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In ieder geval de talen die in de Lage Landen worden gesproken en daarbuiten.

Enkele jaren geleden was ikzelf onder behandeling van een internist. Ofschoon hij weliswaar zijn praktijk had in een ziekenhuis in Apeldoorn - provinciaals in vergelijking met Amsterdam, dat geef ik grif toe - maar hij sprak, desgevraagd, vier talen: Nederlands, Engels, Frans en Duits.
Ernst Niessen is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:24   #818
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij nu werkelijk zo stom of doe je dit met opzet?
Zwartengeel is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:25   #819
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus ik mag besluiten dat u het in orde vindt dat dokters of verpleegkundigen weigeren om Nederlands te spreken als een Vlaming wordt binnengebracht? on est quand même en Belgique...
Oud 26 augustus 2010, 09:25   #820
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In ieder geval de talen die in de Lage Landen worden gesproken en daarbuiten.

Enkele jaren geleden was ikzelf onder behandeling van een internist. Ofschoon hij weliswaar zijn praktijk had in een ziekenhuis in Apeldoorn - provinciaals in vergelijking met Amsterdam, dat geef ik grif toe - maar hij sprak, desgevraagd, vier talen: Nederlands, Engels, Frans en Duits.
Normaal gezien spreken artsen ook Latijn.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be