![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat interesseert me hoegenaamd niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 |
Banneling
|
![]() De getuigen van Jehovah denken dezelfde God te aanbidden als de Joden.
Laatst gewijzigd door Albrecht : 28 november 2010 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en dan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu eerlijk gezegd vind ik dat argument op zich niets waard, maar 't is maar omdat gij er zo graag over praat he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan betekent zijn naam dus hetzelfde als bij de joden. Namelijk "hij die zal zijn".
![]() |
![]() |
#806 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het niet om. De getuigen van Jehova maken een onderscheid tussen de naam "Jehova" en de titel "god". Wat die naam betekent of waar die vandaan komt, doet er niet toe.
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo zijn er ook studies dat mensen met een huisdier langer leven dan mensen zonder huisdier; ook hogergeschoolden leven langer, vrouwen,... Wat was nu het nut van godsdienstles? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() PS. Het nut van godsdienstles is dat men normen en waarden aanleert, dat is iets wat sinds men die lessen afgeschaft heeft ver te zoeken is bij onze jeugd. Als ik een 18 jarige vertel dat ze op de bus moeten hun plaats afstaan aan een oude persoon of aan een zwangere vrouw krijg ik blikken van: "Wat zegt die lul nu weer".
![]() |
![]() |
#809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dank je.
Citaat:
Godsdienstles (in casu: katholieke godsdienstles) is een middel om tot hetzelfde denken te komen als onze voorouders. Het eigen maken van traditie om vervreemding en ontworteling te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb liever dat mijn kinderen leren zelf te denken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
|
![]() Citaat:
Ps. Zogenaamde verrijkers. PS 2. Onze eigen jeugd staat ook niet meer op voor ouderen, maar ja ze krijgen dan ook geen godsdienstles niet meer.
![]() |
![]() |
#814 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn kinderen staan wel op voor een zwangere vrouw of ouderen. (en volgen geen godsdienstles) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je als ouder een bepaald waardenpatroon genegen bent en dat ook belangrijk vindt, dan zal dat ook in de opvoeding die je je kinderen geeft een weerslag hebben. Op een bepaald ogenblik gaan kinderen echter hun eigen weg, maar dat betekent niet dat ze altijd breken met het waardenpatroon dat jij hen proberen bij te brengen hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Banneling
|
![]() Ja.
Citaat:
Volledig mee eens. Maar dat hoeft toch niet op school te gebeuren in door de overheid betaalde (godsdienst)lessen. Dat doet iedere ouder toch zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 |
Minister-President
|
![]() Wiskunde, dat hoeft toch niet betaald te worden door de belastingbetaler, laat de ouders dat maar doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 |
|
![]() Bij ons noemde dat eigenlijk "wellevendheid" en stond los van de godsdienstlessen. (afgeschaft door onze linkse redders)
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 29 november 2010 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#820 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat zou iedere ouder moeten doen. Om nu even het geweer van schouder te veranderen: als onderwijzer stel ik dagelijks vast dat heel veel ouders de opvoedingstaak naar de school doorschuiven. Dat was iets wat ik vroeger niet vaststelde. Nu echter, in onze jachtige maatschappij met tweeverdieners die nog nauwelijks tijd hebben voor hun kinderen, wordt de school hoe langer hoe meer aangesproken om bepaalde zaken op zich te nemen die eigenlijk de ouders toekomen.
|
![]() |
![]() |