Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2016, 17:50   #801
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je trekt dus je vorige keutels in en bewierookt plots de N-VA-er die je een uur geleden nog zwart probeerde te maken omdat hij het proces dat tegen hem werd ingespannen niet pareert met een klacht.

Je hebt hier nu al zoveel met onze voeten gespeeld dat iedereen je beter in de forumvergeetput gooit.
Ik heb nooit het N-VA proberen zwart te maken. Ik geef enkel mee dat Peter Dedecker achterhoudt wie juist hem een proces aandoet wegens laster door in vage termen zoals "het ACW" te praten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 18:06   #802
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb nooit het N-VA proberen zwart te maken. Ik geef enkel mee dat Peter Dedecker achterhoudt wie juist hem een proces aandoet wegens laster door in vage termen zoals "het ACW" te praten.
Natuurlijk probeerde je De Decker wél zwart te maken. Je weet maar al te goed dat het het ACW was dat klacht tegen hem neerlegde en waarom. Die info heb ik je met link en al op een presenteerblaadje gegeven.
Ik heb je ook de link gegeven naar het artikel waarin vermeld wordt dat een inspecteur van de BBI een procedure-fout maakte, en welke gevolgen dat heeft. Ook dat er inspecteurs van het BBI bedreigd worden, door wie én waarom heb ik moeiteloos opgesnord, en nog blijf je er De Decker van beschuldigen dat HIJ iets achterhoudt.

Het maakt geen zak uit wie er in naam van het ACW klacht neerlegde tegen De Decker. De proces werd in naam van het ACW ingespannen. Punt. Dat is alles behalve vaag maar overduidelijk, dan mag je duizend keer herhalen dat het niet zo is, en dat dit de schuld is van De Decker.

Het enige dat jij hier doet is een juridisch steekspel spelen om het beetje meer kennis van zaken dat jij meer hebt dan wij te etaleren. Ik zie in die houding het bewijs dat je de aandacht die je irl mist hier probeert te halen.
Oud 17 januari 2016, 20:39   #803
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk probeerde je De Decker wél zwart te maken. Je weet maar al te goed dat het het ACW was dat klacht tegen hem neerlegde en waarom. Die info heb ik je met link en al op een presenteerblaadje gegeven.
Mijn vraag is wie juist "het ACW" is dat het proces van laster heeft gestart en hoe het juist daar mee zit. Ik zie niet in hoe dit zwartmaken is.

Citaat:
Ik heb je ook de link gegeven naar het artikel waarin vermeld wordt dat een inspecteur van de BBI een procedure-fout maakte, en welke gevolgen dat heeft. Ook dat er inspecteurs van het BBI bedreigd worden, door wie én waarom heb ik moeiteloos opgesnord, en nog blijf je er De Decker van beschuldigen dat HIJ iets achterhoudt.
Er is geen sprake van procedurefouten aangezien er nooit een gerechterlijke actie tegen de BBI is ondernomen door de vennootschap Sociaal Engagement.

Ik beschuldig Peter Dedecker niet. Ik stel gewoon vast dat hij ervoor kiest om niet met duidelijk te zijn over wie hem juridisch aanvalt. Heeft hij ergens schrik van of zo ?
Citaat:
Het maakt geen zak uit wie er in naam van het ACW klacht neerlegde tegen De Decker. De proces werd in naam van het ACW ingespannen. Punt.
Gezien "het ACW" geen rechtspersoonlijkheid heeft is het wel belangrijk wie wie klacht neerlegt. Een organisatie zonder rechtspersoonlijkheid kan geen proces starten.
Citaat:

Het enige dat jij hier doet is een juridisch steekspel spelen om het beetje meer kennis van zaken dat jij meer hebt dan wij te etaleren. Ik zie in die houding het bewijs dat je de aandacht die je irl mist hier probeert te halen.
Wat weerhoudt Peter Dedecker, Johan Van Overveldt en de N-VA om met kennis van zaken te communiceren ? Ik heb heus geen uitgebreide juridische kennis. Als ik uitlatingen van politici hoor dan probeer ik ze met mijn uiterst beperkt intellect te verifiëren.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 17 januari 2016, 22:26   #804
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb heus geen uitgebreide juridische kennis.
Dat hadden we al langer door hoor.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2016, 01:59   #805
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
Er is geen sprake van procedurefouten aangezien er nooit een gerechterlijke actie tegen de BBI is ondernomen door de vennootschap Sociaal Engagement.
Deze bekentenis van advocaat Axel Haelterman lijkt uw bewering toch tegen te spreken?

Citaat:
De procedurefouten werden door de BBI gemaakt bij de verlenging van hun onderzoekstermijn, zo schrijft de zakenkrant. Gaat een rechter daar mee akkoord, dan zouden al vier van de zeven belastingaanslagen vervallen.

Ook de getuigenissen van ACW-medewerkers waren niet correct afgenomen. 'We leven in een rechtsstaat. De fiscus mag niet zomaar om het even wie verhoren', reageerde ACW-advocaat Axel Haelterman. 'We hadden onze taak als advocaat niet vervuld als we de procedurefouten niet hadden uitgespeeld.'

ACW ontkent dat het fraudeclaim louter om procedurefouten ontloopt
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2016, 03:16   #806
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb nog nergens gelezen dat ze beweging.net voor de rechtbank zouden willen dagen.
Arco-coöperanten dagvaarden Belgische staat.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151...332abcc6&imai=

Maar ze zeggen er wel bij.......

Citaat:
Volgens Bomans zijn in de eerste plaats Arco (de gevallen financiële arm van het ACW dat zijn naam wijzigde in Beweging.net) en de bank Belfius aansprakelijk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2016, 07:02   #807
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De factor tijd gaat hier zwaar in meespelen.
De procedures gaan nog jaren duren, stel je even voor : als er geen definitieve uitspraken zijn voor 2019, dan valt de vraag naar verderzetting van de regeling die nu in het regeerakkoord is opgenomen terug in het wensenpakket van cd&v...
De andere partijen gaan dan eens goed met de kloten van cd&v kunnen rammelen.
Of dit voor de betrokken individuele beleggers veel zal uitmaken ? Ik denk het niet. De ad hoc regeling die koen geens in de regering wist te maken sprak niet over 100% vergoeding, en hopen dat acw zelf een deel bijpast is hopen op een mirakel.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2016, 07:24   #808
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Iedereen spreekt over de schurken van de SPa, wat ze voor alle duidelijkheid ook zijn, maar vergeleken met het ACW zijn de SPa'ers snotjong die een pakje kauwgum gepikt hebben.
Snotjongs die een kauwgum gepikt hebben?
Ik denk dat er bij de SP.A toch ietske meer stront aan de knikker is hoor.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2016, 10:46   #809
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Snotjongs die een kauwgum gepikt hebben?
Ik denk dat er bij de SP.A toch ietske meer stront aan de knikker is hoor.
Wel ze hadden natuurlijk ook wel hun stinkend financieel potje, namelijk Ethias. Weinigen herinneren zich dat natuurlijk, maar Ethias is een nazaat van OMOB. Dat was een soort verzekerings-coöperatieve (onderlinge verzekeringsmutualiteit) die vooral graasde in de rijke weide van de Belgische ambtenarij. Ze werkten met spotgoedkope verzekeringspremies. Dat kwam omdat ze een speciale formule toepasten waarbij omzeggens geen dossierkosten werden aangerekend. Maar als verzekerde moest je wel een hele hoop administratieve rompslomp zelf in orde brengen. De oorsprong van dat OMOB lag bij de Waalse sossen uit Luik, waar die maatschappij SMAP (Société Mutuelle des Administrations Publiques) heette. Ze hebben zich daarna ook in "La Flandre" uitgebreid en hadden als Vlaamse zetel voor de burcht van Claes en Stevaert gekozen: Hasselt. Daardoor werd Stiefke Stevaert uiteindelijk voorzitter van de Raad van Bestuur van het nieuwe uit OMOB ontstane Ethias. Daar was hij blijkbaar ook al even ondoordacht als in het gratis-bussen verhaal. Want Ethias probeerde veel klanten te werven met spaarrekening die een heel hoge rentevoet hadden. En die rentevoet lag bovendien contractueel vast voor een zéér lange termijn. Weer een van die "leuke dingen voor de mensen". Maar dat werd een ramp voor Ethias toen de financiële crisis van 2008-2009 losbarstte.

Laatst gewijzigd door quercus : 18 januari 2016 om 10:46.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2016, 14:12   #810
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Deze bekentenis van advocaat Axel Haelterman lijkt uw bewering toch tegen te spreken?

ACW ontkent dat het fraudeclaim louter om procedurefouten ontloopt
Bedankt voor het citaat. Axel Haelterman is geen onbenul in de materie van vennootschapsrecht. Het is echter niet aan hem als advocaat om te oordelen of er procedurefouten waren. Het is niet tot een rechtszaak gekomen dus hij is niet zeker van zijn gelijk. Het is trouwens diezelfde Axel Haelterman die de fiscale constructie heeft opgezet om dividenden belastingvrij te kunnen innen. Die fiscale constructie was niet zo kosjer zoals Johan Van Overveldt reeds argumenteerde in zijn tijd van Trends/Knack hoofdredacteur:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=183269
Johan Van Overveldt versus Axel Haelterman in casus ACW Belfius & DVV winstbewijzen

Oud 5 februari 2016, 09:35   #811
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.tijd.be/ondernemen/banken...29051-3095.art

‘De gemeenten en het middenveld moeten de staatsbank Belfius kopen.’ Dat vindt de christelijke vakbond LBC, die daarvoor verwante organisaties als het ACV en de mutualiteit CM gaat polsen.

Pro memorie:
- Ethias, vroegere naam Omob = Onderlinge maatschappij voor onderling bestuur - was grote aandeelhouder in Dexia - gewezen moederfirma van het huidige Belfius.
- Ethias was in handen van lokale openbare besturen en ambtenaren als onderlinge.
- Ethias kwam in de problemen door de val van Dexia.
- Ethias is door de gewestelijke overheden gered.
- Ethias kreeg door haar lobby werk overheidsgarantie op haar Tak 21 producten.
- De Gemeentelijke Holding was van de gemeentes en is grote aandeelhouder van Dexia.
- Deze is nu in vereffening door de val van Dexia.
- Arco is van de Christelijke zuil en in vereffening met aangevochten federale borgstelling voor hun particuliere vennoten.
- Het ACV heeft haar broek gescheurd aan Arco en is nu een onderneming in herstructurering.
- Sociaal Engagement is van de Christelijke Zuil en heeft zwaar haar broek gescheurd aan Arco en is in herstructurering.

Misschien zijn er wat gaten in mijn memorie. Bij deze een oproep om die gaten in te vullen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 februari 2016 om 09:56.
Oud 5 februari 2016, 09:55   #812
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie zijn de zotten die vinden dat de overheid, de belastingbetaler en dus wij, borg moeten staan voor de smeerlapperij van het ACW?
Oud 5 februari 2016, 09:57   #813
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.tijd.be/ondernemen/banken...29051-3095.art

‘De gemeenten en het middenveld moeten de staatsbank Belfius kopen.’ Dat vindt de christelijke vakbond LBC, die daarvoor verwante organisaties als het ACV en de mutualiteit CM gaat polsen.

Pro memorie:
- Ethias, vroegere naam Omob = Onderlinge maatschappij voor onderling bestuur - was grote aandeelhouder in Dexia - gewezen moederfirma van het huidige Belfius.
- Ethias was in handen van lokale openbare besturen en ambtenaren als onderlinge.
- Ethias kwam in de problemen door de val van Dexia.
- Ethias is door de gewestelijke overheden gered.
- Ethias kreeg door haar lobby werk overheidsgarantie op haar Tak 21 producten.
- De Gemeentelijke Holding was van de gemeentes en is grote aandeelhouder van Dexia.
- Deze is nu in vereffening door de val van Dexia.
- Arco is van de Christelijke zuil en in vereffening met aangevochten federale borgstelling voor hun particuliere vennoten.
- Het ACV heeft haar broek gescheurd aan Arco en is nu een onderneming in herstructurering.
- Sociaal Engagement is van de Christelijke Zuil en heeft zwaar haar broek gescheurd aan Arco en is in herstructurering.

Misschien zijn er wat gaten in mijn memorie deze kunnen hier aangevuld worden.
Als we dat bericht écht moeten geloven dan kunnen we er uit concluderen dat de ACW-beweging.net-zuil wel degelijk nog over meer dan voldoende middelen beschikt. Maar die middelen willen ze blijkbaar niet gebruiken om hun eigen gedupeerde coöperanten te vergoeden. Neen hoor! Ze willen andermaal meer macht verwerven door hun klauwen te leggen op een financiële instelling. Nu tonen ze weer eens hun ware gelaat...
Oud 5 februari 2016, 10:00   #814
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we dat bericht écht moeten geloven dan kunnen we er uit concluderen dat de ACW-beweging.net-zuil wel degelijk nog over meer dan voldoende middelen beschikt. Maar die middelen willen ze blijkbaar niet gebruiken om hun eigen gedupeerde coöperanten te vergoeden. Neen hoor! Ze willen andermaal meer macht verwerven door hun klauwen te leggen op een financiële instelling. Nu tonen ze weer eens hun ware gelaat...
Hetzelfde geldt voor de gemeentes waar het betrokken sujet in naam van de Christelijke Zuil nog meent een invloed op te kunnen hebben.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...500-euro-bonus

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 februari 2016 om 10:08.
Oud 5 februari 2016, 13:09   #815
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Deze voormiddag met eigen ogen gezien : ARCO huurt een groot pand in Zaventem, boven Thomas Cook. Ik zou wel eens de huurprijs van zoiets willen weten. Wel een mooie werkplek. Uit zicht op de vliegtuigen en constant hostesses die daar rond paraderen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 18:12   #816
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet. Dat is dan ook helemaal niet nodig, gezien deze regering zich engageerde om een regeling te treffen voor die sukkelaars te vergoeden in de eventualiteit dat de staatswaarborg de lopende juridische strijd niet zou overleven.
De regering gaat dat betalen, jouw suggestie is dus niet aan de orde. Johan Van Overtveldt en Koen Geens hebben �*lles perfect onder controle, de spaarders kunnen op hen rekenen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2016, 17:54   #817
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Deze voormiddag met eigen ogen gezien : ARCO huurt een groot pand in Zaventem, boven Thomas Cook. Ik zou wel eens de huurprijs van zoiets willen weten. Wel een mooie werkplek. Uit zicht op de vliegtuigen en constant hostesses die daar rond paraderen.
Je kunt het huurcontract raadplegen bij de registratie.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2016, 17:55   #818
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uiteraard niet. Dat is dan ook helemaal niet nodig, gezien deze regering zich engageerde om een regeling te treffen voor die sukkelaars te vergoeden in de eventualiteit dat de staatswaarborg de lopende juridische strijd niet zou overleven.
De regering gaat dat betalen, jouw suggestie is dus niet aan de orde. Johan Van Overtveldt en Koen Geens hebben �*lles perfect onder controle, de spaarders kunnen op hen rekenen.
Laat dat gebeuren en NVA verliest kiezers aan het VB.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2016, 18:13   #819
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zijn de zotten die vinden dat de overheid, de belastingbetaler en dus wij, borg moeten staan voor de smeerlapperij van het ACW?
Het ACW, of moet ik zeggen, de CD&V.
Oud 6 februari 2016, 22:17   #820
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een "engagement" dat door de Europese Commissie prompt werd afgeschoten.
Maar jij lijkt die "geëngageerde" staatswaarborg héél normaal te vinden, ook al wisten die coöperanten verdomd goed dat ze aandelen in handen hadden. Als die waarborg effectief zou toegekend worden dan zou dat betekenen dat uit het faillissement van Dexia er één aandeelhouder, met name Arco, bevoordeligd zou worden. Terwijl de vele andere, grote en nog veel meer kleine aandeelhouders die aandelen Dexia rechtstreeks op de beurs kochten, die blijven in de kou staan. Dat zou een schending zijn van het wettelijk principe van de gelijkberechtiging van aandeelhouders.
Maar voor een linkse Belgicistische vakbondsaanbidder zoals jij is dat natuurlijk allemaal flauwe kul want... sociale partners, paritaire overeenkomsten blablabla.....blablabla.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be