![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Banneling
|
![]() Zij noemen het ook niet "bijdrukken", de ECB. Als ik me niet vergis hebben ze het over verhogen van liquiditeiten of zo. In het Engels. Ik zal weer eens moeten gaan kijken.
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 augustus 2012 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het enige misleidende aan "bijdrukken" is dat je zou kunnen denken dat het alleen om fysiek papiergeld gaat, maar in het huidige electronische tijdperk lijtk me dat die fout zo snel niet gemaakt zal worden, en anders wel snel hersteld. Maar hoe dan ook, afgezien van hoe de ECB het noemt, hoe zou jij het zelf willen noemen? "geldcreatie", "geldschepping"?
![]() |
![]() |
#803 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Devaluatie komt dus neer op het afnemen van koopkracht van gepensioneerden.
![]() |
![]() |
#804 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om niet in een cirkeltje rond te draaien: ik had het over een regelrechte re- of devaluatiebeslissing zoals soevereine naties die kunnen nemen. Kan de €-zone dat als geheel, ja of nee? Volgens mijn in de huidige constellatie: nee. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 augustus 2012 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In wezen inflateren hoofdzakelijk de prijzen van de import. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 |
Banneling
|
![]() Er is een zachte redding op komst voor Spanje volgens de Guindos, minister van economie.
Rescate blando ECB gaat tweede week september beslissen Spaanse schuld te kopen op de secondaire markt, zonder limiet van bedrag of tijd zo te horen. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 augustus 2012 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoewel het opkopen, waarschijnlijk eerder de schuld binnen bepaalde marges zou moeten houden en dus er van een totale 'bail out' zeker geen sprake zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je zou het moeten simuleren, maar ben nogal zeker dat het risico lager moet zijn, dat is mathematsch het gevolg van die diversificatie..Je zult wel een punt moeten zoeken op de grafiek waar het lager is, en dat punt zal bvb 70% Duitsland en 1% griekenland als gewicht moeten geven; In die constructie is het dus mathematisch ALTIJD juist wat ik zeg. Maar en daar zit het probleem, je kunt griekenland daar inderdaad niet 100% mee financieren. Maar dat wil gewoon zeggen dat wiskundig de eurobond een interestvoet kan opleveren die voor iedereen voordelig is, en dus een instrument kan zijn die gecreeerd wordt. Dusde politiek mag dit instrument niet tegenhouden, en de banken moeten het gewoon zelf maken, onder die diversificatievoorwaarden die ik hier schets. Het gevolg zal zijn dat inderdaad zij al hun fondsen bvb vrijwillig en samen gecoordineerd omzetten naar een euroobligatie, en de verhouding respecteren die dat minimaal punt schept; Dan krijg je automatisch een vermindering vn het eurorisicio, en de banken die er allemaal beter vn gaan worden;
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 19 augustus 2012 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kijk eens naaar de begroting van griekenland.Als griekenland de belgische interest +0.2% moet betalen is dat gewoon niets in verhouding van die 25%. Het gevolg is dat de begroting van griekenland gewoon dubbel zoveel ademruimte heeft. Dus als GR investeringen zou financiern met die eurobonds, en tegelijktertijd zijn begroting sluitend zou maken, (wat duitsland als voorwaarden zit te stellen en wat je wilt voorkomen dat er niet zou gebeuren bij een blanco eurobond cheque) dan zie je an hier dat griekenland probleem vanzelf in één nacht verdwijnt ik vraag mij gewoon altijd af, welke financiele constructie bestaat er hier die toelaat om die spanning te creeeren. Er moet landen zijn (zoals in UK) die meedoen in die story. En de strategie om gewoon er tijd over te laten gaan is de goeie, die constructie die wedt tegen de euro wordt gedaan met optie's en dat heeft allemaal een vervaldatum
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 19 augustus 2012 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Heb je rekening gehouden met die afhankelijkheid?
![]() |
![]() |
#812 | ||
Schepen
|
![]() Dan stel ik voor het in het vervolg "geldcreatie" te noemen.
Citaat:
Citaat:
Is er een specifieke tabel of bedrag waar je naar keek dat onduidelijk is? Ik wil daar evt wel mijn licht over laten schijnen. (maar ik geef ook geen garanties... ![]()
![]() |
![]() |
#813 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Devaluatie wordt gerealiseerd door extra geld te creeren, en dit leidt weer tot prijsinflatie. Verschillende groepen worden hierdoor verschillend geraakt: - Degenen die dit extra geld krijgen hebben hier evt zelfs voordeel bij. Zij krijgen er aan de inkomsten kant meer bij dan dat de inflatie ze kost aan prijsstijgingen. - gewone werknemers zien hun kosten stijgen, maar ook hun lonen. Hun spaargeld wordt minder waard, hun schulden ook. - gepensioneerden zien hun kosten stijgen door de inflatie, maar hun inkomsten blijven gelijk: hun spaargeld blijft immers gelijk. De gepensioneerden worden dus het hardst getroffen. Ik weet dat pensioenen officieel geindexeerd worden, maar als het spaargeld dat aan de basis van de pensioenen ligt niet groeit, dan kan je indexeren tot je een ons weegt, maar dan kan er simpelweg niet meer uitgekeerd worden. Van Nederland weet ik dat er regelmatig berichten zijn over kortingen op de pensioenen. Van Belgie weet ik dat niet; kan iemand dat wellicht vertellen? Zie boven; bij devaluatie vermindert de waarde van de munt niet alleen tov andere munten, maar ook in het algemeen, dwz tov goederen en diensten. Niet alleen de prijzen van importgoederen gaan omhoog, maar die van alle goederen.
![]() |
![]() |
#814 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Devalueren als in het verlagen van de vaste wisselkoers van de euro kan niet, want er is immers geen vaste wisselkoers. Devaluatie van de euro zou evt kunnen door bv dollars te kopen. Wat de statuten daar over zeggen weet ik niet, noch wat precies de praktijk is.
groet, che20 Laatst gewijzigd door che20 : 20 augustus 2012 om 01:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#817 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#818 |
Schepen
|
![]() Maar wat wil je ermee bereiken?
![]() |
#819 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een de-/revaluatie zou slechts mogelijk zijn voor de gehele €-zone door de ECB, hoewel dit gezien de nog steeds aanwezige tegengestelde ontwikkelingen binnen de €-zone niet waarschijnlijk is. Dit is (en was) op voorhand al een reden, dat de ECB zich hoofdzakelijk richt op prijsstabiliteit en niet zoals de FED ook nog (veel) naar Economische ontwikkeling kijkt. Zonder verdere convergentie van de economieën binnen de €-zone zal deze hoofddoelstelling ook niet snel wijzigen, toch kunnen de huidige omstandigheden wel de praktische speelruimte van de ECB wat oprekken, mede ook omdat de €-landen, die ruimte ook scheppen (allicht omdat het politiek ook een zware kluif is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 |
Schepen
|
![]()