![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Banneling
|
![]() BTW je moet mij niet in de schoenen schuiven dat ik het onverdoofde slachten loop te verdedigen, neem gewoon uw oogkleppen af en bekijk de zaken eens nuchter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het nu net: onverdoofd slachten is verboden, BEHALVE als het in het kader van een rituele slachting is. Mij gaat het erom om die regel los te maken van religie, dus van ALLE religies - islam, jodendom, satanisme, eender wat. Dat er binnen de islam mensen zijn die van mening zijn dat ook verdoofd slachten halal is, is voor mij gewoon een andere discussie. Het is goed dat er zo'n mensen zijn, hopelijk kunnen ze anderen overtuigen dat er heus belangrijker dingen zijn dan het al dan niet verdoofd slachten. Maar dat verandert m'n standpunt niet of ik nu voor ik tegen onverdoofd slachten ben, aangezien dat er in se niks mee te maken heeft. Feit is wel dat ge blijkbaar niet tegen onverdoofd slachten kunt zijn zonder voor racist/hypocriet uitgemaakt te worden. Zeg eens, wisord, hoeveel uur per dag ben jij concreet bezig met dierenwelzijn?
![]() |
![]() |
#803 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WELKE oogkleppen.
![]() |
#804 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als dat zo is heb je het mis. Ik heb wel moeite met de manier waarop dit punt op de agenda is gezet. In het debat dat wij in Nederland hebben gevoerd (en waardoor onverdoofd slachten binnenkort voor iedereen verboden is) verwoordde een vertegenwoordiger van de moslimgemeenschap het als volgt tegen een vertegenwoordiger van de joodse gemeenschap: 'Het is alleen maar omdat ze zo de pest hebben aan ons, anders hadden jullie gewoon kosher kunnen blijven slachten.' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat dit topic helemaal niet over onverdoofd slachten gaat. Dan zou dit immers een technische discussie zijn. Laatst gewijzigd door artisjok : 8 november 2011 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef u gelijk tot aan uw feit van racisme, feit is namelijk dat er een grote kudde randdebielen zijn die enkel tegen dat slachten zijn om dat het hun goed uitkomt. DAT KAN JE NIET ONTKENNEN daarbij komt nog dat ze dit alles veralgemenen tot een leugen dat alle moslims voor het onverdoofde slachten zijn. En nee ik beschuldig u niet racist te zijn, ik wil u dat enkel duidelijk maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oh nee wisord is back...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar waren die moslims die wel voor het verdoofde slachten zijn dan in Antwerpen? Daar had men een lege slachtvloer van 36.000 belastingen. Ze kregen nochtans korting als ze de wet wilden volgen. Goed hé? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 november 2011 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelfs GAIA, die je nu toch niet van rechtsextremisme kan beschouwen, ontvangt post waarin men hen uitscheldt voor racisten. Blijkbaar is iedereen zo vol van zichzelf dat het wel racisme/discriminatie/... moet zijn, zodat het blijkbaar onmogelijk is dat je tegen onverdoofd slachten bent omwille van de dieren. De moslims die hun schaap dit weekend niet verdoofd hebben laten slachten maar dat eigenlijk wel zouden willen (ik geloof dat die er zijn), worden onder druk gezet door grotere groeperingen die volgens mij ook niet écht het halalgehalte van de slachting verdedigen, maar vooral reageren vanuit 'anti-racisme'. Niet willen afgeven, zelfs als het andere wezens pijn doet. Het feit is wel dat 'dankzij' het groeiende aantal moslims veel meer mensen zich bewust geworden zijn van onverdoofde slacht. Ook onder niet-racistische dierenliefhebbers. Zelfs onder hen kom ik nog steeds mensen tegen die niet door hadden dat de joden dat ook doen. Dat is triestig. Ik betwijfel echter of de raad voor dierenwelzijn nu een orgaan is dat moslims niet kan uitstaan.
![]() |
![]() |
#812 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarnaast is wat er in Antwerpen gebeurde gewoon een gevolg van het domme beleid, het beleid waar men de ballen niet heeft om kordaat op te treden tegen de gruwel. Maar wat als men dat wel doet? gaat men dan consequent zijn en durven op treden tegen elke vorm van dierenleed? Is het niet iets wat men nationaal tot zelfs Europees moet uitroeien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kan overal je mening zeggen over bont, over dierproeven, over import van huisdieren, over legbatterijen,... maar vanaf het moment dat je het hebt over onverdoofde slacht ben je sowieso een racist en/of hypocriet. Ook Artisjok komt er eerlijk voor uit: Citaat:
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 8 november 2011 om 15:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus...., je gaat ontkennen dat derden dit gebruiken ten bate van hun politiek doeleind? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens is ijveren voor dierenwelzijn OOK een politiek doeleinde.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 8 november 2011 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het beleid in antwerpen had die vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap moeten wijzen op de belgische slachtwetten. Hopelijk is het de laatste keer geweest dat men onverdoofd mag slachten. Trouwens ook de standaard onverdoofde halal slachtingen moeten worden afgeschaft. Dat ze zoveel Allah aanroepen als ze willen, MAAR de dieren moeten eerst bedwelmd worden alvorens ze te kelen. Ook voor joden geldt dit verbod. En d�*n gaan we ons eens bezighouden met het masseren van onze varkentjes. Een job waar zovele werkloze moslims vast geen probleem mee zullen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom stoor je u er aan dat ik dat aanklaag? Ik walg van dat soort hypocrieten, voor de rest (mbt dierenleed) zitten wij op dezelfde golflengte...., min of meer toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met wat voor een zelfbeeld zit jij eigenlijk? "Ik ben de enige die om de juiste Hogere Waarden tegen dierenleed is en de rest zijn allemaal hypocrieten en blinde mollen". Nogmaals: hoeveel uur per dag spendeer jij in het echte leven aan dierenwelzijn. Of blijft jouw 'inbreng' beperkt tot gezeik op een forum?
![]() |
![]() |
#820 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zweden, Noorwegen, Estland, IJsland, Nederland. "De meeste"?