Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2011, 12:39   #801
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nope, try again

En als je intussen wat fabeltjes de wereld wil uithelpen,d an mag je dat ook nog steeds proberen uiteraard.
Het gezaag over uitgesteld loon en extra bijdragen blijft hier immers verder gaan, maar er is er geen eentje die dat ook aantoont met zijn fameuze ultra-geheime loonbrief
Try again: moeilijk, wie kan zo gefrustreerd en afgunstig rondlopen dat hij mensen met een beroepskeuze bij de overheid of gelijkaardig, volledig bestempeld als dieven, leugenaars, bedriegers, profiteurs en nog van dat moois, terwijl wij gewoon werken voor onze boterham en die ook wel gevrijwaard willen zien als we gepensioneerd zijn.

Ik ben nieuwsgierig met wat totaal irrelevant zwaar geschut je nu weer afkomt.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:40   #802
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik zal het tegen jou ook nog eens zeggen: ik heb al ingeleverd. Al 20 jaar.
Awel, waar is dat geld dan? Op, mn beste, het is er niet meer. Uw geliefde vakbonden hebben dit vakkundig verkwanseld tot de laatste cent. U kan niet eisen wat er niet is, en als u dat wel doet, dan eis ik dat ik geen pensioenbelasting moet betalen, ik zal dat zelf wel op een andere rekening storten.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:43   #803
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Try again: moeilijk, wie kan zo gefrustreerd en afgunstig rondlopen dat hij mensen met een beroepskeuze bij de overheid of gelijkaardig, volledig bestempeld als dieven, leugenaars, bedriegers, profiteurs en nog van dat moois, terwijl wij gewoon werken voor onze boterham en die ook wel gevrijwaard willen zien als we gepensioneerd zijn.

Ik heb geen problemen met ambtenaren, maar wel met de hoeveelheid ambtenaren én hun maatschappelijk kostenplaatje. Gelijk loon (én pensioen) voor gelijk werk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:50   #804
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Slechts een 500 tal vlaamse ambtenaren hebben gestaakt. Niet verwonderlijk, want ik wil ook bij de vlaamse overheid werken, met de dikke lonen die ze daar hebben....
Ik vraag me al jaren af jij en je collega's het statuut ambtenaar hebben of dat zij gewoon als werknemers uit de privé moeten beschouwd worden.

@gehuigert: u vergeleek de lonen van ambtenaren met bedienden. Nu is mijn vraag: gemeentearbeiders met vast contract, horen die ook onder het statuut ambtenaar? Indien dit zo is zijt ge appels met citroenen aan het vergelijken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:53   #805
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens, bizar dan dat de mediaanverloning van de BE bediende slechts op 2900€ bruto ligt, niet? Kan je dat verklaren op basis van jouw link?
Hij vergeet dat het overgrote deel van de belgische bevolking bij KMO's en zelfstandig ondernemers werkt, en die betalen bijlange niet zoveel als de kaderfuncties in multinationals waarmee de ambtenaren zich graag vergelijken.

Ik vraag mij trouwens af waarom ambtenaren, voor de overgrote meerderheid administratief personeel, want het beleid wordt uitgestippeld door ministers, kabinetten, schepenen en burgemeesters, zich steeds willen vergelijken met kader (managers, directeurs en projectleiders) ? Ze doen NIET hetzelfde werk en hebben NIET dezelfde prestatiedruk. Ook zijn de consequenties van niet presteren totaal niet gelijk.

Gelijk werk voor gelijk loon, dat hoort te primeren. En ambtenaren doen niet hetzelfde werk als kader in de prive. Verre van.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:53   #806
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik heb élke sector vermeld, en slechts drie sectoren betalen even slecht als de overheid.
Met uw gegevens. Dat is niet reperesentatief. Het is zelfs zo dat u hogeropgeleide mensen met een hoge functie in de privé vergelijkt met ambtenaren. Dit geeft duidelijk een vervalst beeld aan. De meeste bediendes in de privé hebben geen hoge functie.
Oud 23 december 2011, 12:56   #807
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik vraag me al jaren af jij en je collega's het statuut ambtenaar hebben of dat zij gewoon als werknemers uit de privé moeten beschouwd worden.

@gehuigert: u vergeleek de lonen van ambtenaren met bedienden. Nu is mijn vraag: gemeentearbeiders met vast contract, horen die ook onder het statuut ambtenaar? Indien dit zo is zijt ge appels met citroenen aan het vergelijken.
Benoemd worden aan een universiteit is een utopie en een "chance" die slechts nog enkele krijgen. Ik ben werknemer en wordt op dit moment gefinancierd vanuit een project. Mijn werkingsmiddelen komen uit de prive industrie.

Daarom ook dat ik binnenkort naar de private industrie overstap. Een plek waar ik voordien al heb gezeten.

Ik begrijp trouwens niet waarom een 10 % benoemde prof zo goed als een werknemerspensioen krijgt voor identiek hetzelfde werk als zijn 100 % benoemde collega. Die gaat lopen met een pensioen waar wij enkel van kunnen dromen.

Want kwa werk is er geen onderscheid. Die procenten krijg je om net projecten binnen te halen en doctorandi te begeleiden....

Laatst gewijzigd door Tavek : 23 december 2011 om 12:58.
Oud 23 december 2011, 12:56   #808
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht

Leugenaars en bedriegers zijn zij die blijven herhalen dat ze minder verdienen en meer afdragen dan in de privé, en die zelf aangeven dan hun loonbrief daartoe het bewijs is, maar die vervolgens die loonbrief als top secret gaan bestempelen.

Dieven en profiteurs zijn zij die de onbetaalbaarheid van hun pensioenen als hun opperste recht beschouwen, die ervan overtuigd zijn dat de maatschappij dat moet blijven betalen en die zelfs niet de minste rekening houden met hun eigen collega's die aan het begin van hun carrière staan...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:59   #809
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij vergeet dat het overgrote deel van de belgische bevolking bij KMO's en zelfstandig ondernemers werkt, en die betalen bijlange niet zoveel als de kaderfuncties in multinationals waarmee de ambtenaren zich graag vergelijken.

Ik vraag mij trouwens af waarom ambtenaren, voor de overgrote meerderheid administratief personeel, want het beleid wordt uitgestippeld door ministers, kabinetten, schepenen en burgemeesters, zich steeds willen vergelijken met kader (managers, directeurs en projectleiders) ? Ze doen NIET hetzelfde werk en hebben NIET dezelfde prestatiedruk. Ook zijn de consequenties van niet presteren totaal niet gelijk.

Gelijk werk voor gelijk loon, dat hoort te primeren. En ambtenaren doen niet hetzelfde werk als kader in de prive. Verre van.
Dat vraag ik me ook af; Raf zou daar met gemak een antwoord op kunnen geven, gezien zijn minachting voor een privé bediende-functie als secretaresse waar hij duidelijk torenhoog boven uit komt, maar 't is nog even wachten naar wat hij nu concreet doet en hoeveel minder hij daarvoor verdient in vergelijking met anderen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:02   #810
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vraag ik me ook af; Raf zou daar met gemak een antwoord op kunnen geven, gezien zijn minachting voor een privé bediende-functie als secretaresse waar hij duidelijk torenhoog boven uit komt, maar 't is nog even wachten naar wat hij nu concreet doet en hoeveel minder hij daarvoor verdient in vergelijking met anderen.
Een fatsoenlijke directiesecretaresse, van een grote onderneming, heeft ongeveer dezelfde functie als de secretaris van een gemeente, trouwens.

Zij tekent de besluiten (a.i.), regelt de financien, voert het beleid dat gemaakt is door de manager uit....niet voor niets worden ze nu management assistant genoemd en sterk verloond.

De tijd van de typmiep die brieven typt voor de baas is ver achter ons.
Oud 23 december 2011, 13:03   #811
pajoske

Standaard

Citaat:
Leugenaars en bedriegers zijn zij die blijven herhalen dat ze minder verdienen en meer afdragen dan in de privé, en die zelf aangeven dan hun loonbrief daartoe het bewijs is, maar die vervolgens die loonbrief als top secret gaan bestempelen.

Dieven en profiteurs zijn zij die de onbetaalbaarheid van hun pensioenen als hun opperste recht beschouwen, die ervan overtuigd zijn dat de maatschappij dat moet blijven betalen en die zelfs niet de minste rekening houden met hun eigen collega's die aan het begin van hun carrière staan...
Dat is anders toch niet zo top secret: http://www2.vlaanderen.be/arbeidsvoo...hine/index.htm
Oud 23 december 2011, 13:07   #812
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Uw bs gaat niet op omdat je specifieke sectoren vergelijkt met de algemene term "bediende bij de overheid". Het merendeel van de ambtenaren zijn nu eenmaal 'simpele' bedienden die niets meer doen dan papier shuffelen, logisch dus dat dit het gemiddelde naar beneden trekt voor alle ambtenaren. Als je dan dit gemiddelde gaat vergelijken met het gemiddelde in de IT sector bv... Tja, dan ben je echt héél goed bezig! (dit laatste was sarcasme).

Je moet niet 'bediendes' vergelijken maar jobs.
De overgrote meerderheid bediendes in de privé doet ook zinloos werk. Ik ken zelfs iemand die als fulltime vakantiejob drie drankautomaten in een bedrijf moest aanvullen. De laatste week van zijn vakantiejob moest hij dat zelfs delen met de vaste werkneemster die terug van op vakantie was.

Maar om nog eens de vraag te stellen: kent u dat? Gemiddelden? Die vraag bleef oorverdovend onbeantwoord.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:08   #813
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een aantal studies (VOKA, De nationale bank) hebben nochtans het tegendeel bewezen.
Juist ja... Dat die "studies" ondertussen al lang naar de prullenmand verwezen werden, wegens volkomen onbetrouwbaar, vergeten we gemakkelijkheidshalve even...

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:08   #814
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tiens, bizar dan dat de mediaanverloning van de BE bediende slechts op 2900€ bruto ligt, niet? Kan je dat verklaren op basis van jouw link?
Stuur een mail naar VTM of VT4 met de vraag waarom ze zoveel gemiddeld betalen hé, ik ben geen werkgever en moet derhalve geen verklaringen geven waarom die 2900€ per maand over heeft voor iemand die daar werkt.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 december 2011, 13:09   #815
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
De overgrote meerderheid bediendes in de privé doet ook zinloos werk. Ik ken zelfs iemand die als fulltime vakantiejob drie drankautomaten in een bedrijf moest aanvullen. De laatste week van zijn vakantiejob moest hij dat zelfs delen met de vaste werkneemster die terug van op vakantie was.

Maar om nog eens de vraag te stellen: kent u dat? Gemiddelden? Die vraag bleef oorverdovend onbeantwoord.
Vakantiejob =! job.

Als u deze twee vergelijkt bent u toch echt wel appelen met peren aan het vergelijken. De meeste vakantiejobs zijn er om personeel dat op verlof is te vervangen of drukte op te vangen in de zomermaanden voor simpel werk. Ook zijn het vaak manieren om kinderen van personeel te helpen om wat centjes bij te verdienen.

Ze zijn namelijk zeer goedkoop voor de werkgever.
Oud 23 december 2011, 13:10   #816
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Awel, waar is dat geld dan? Op, mn beste, het is er niet meer. Uw geliefde vakbonden hebben dit vakkundig verkwanseld tot de laatste cent. U kan niet eisen wat er niet is, en als u dat wel doet, dan eis ik dat ik geen pensioenbelasting moet betalen, ik zal dat zelf wel op een andere rekening storten.
Nee, beste, niet de vakbonden, maar de politici hebben dat geld verbrast en dat doen ze nog steeds.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:10   #817
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Juist ja... Dat die "studies" ondertussen al lang naar de prullenmand verwezen werden, wegens volkomen onbetrouwbaar, vergeten we gemakkelijkheidshalve even...

Ik heb nog geen fouten in de methodiek gevonden en jij hebt er nog geen bewezen.

Overigens vertrouw ik een consultant van hudson ietsje meer dan een gemiddelde kwelende ambtenaar.
Oud 23 december 2011, 13:11   #818
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Dat weet ik niet, dat doet ook weinig terzake, iedereen deed hier afgunstig tov. ambtenaren terwijl ik heb aangetoond dat die wel degelijk minder loon krijgen. Straks wordt er hier nog beweerd dat er geen ambtenaren meer bestaan...

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 december 2011, 13:11   #819
pajoske

Standaard

Ik zie dat het laagste maandloon (D=arbeider zonder diploma) bij de overheid bruto meer dan 2000 euro is. Er zijn stautaire arbeiders en contractuele arbeiders. Dit lijkt me aan te toen dat een deel van de ambtenarenlonen die gehuigert vergelijkt met bediendenlonen in de privé dus arbeiderslonen zijn. Dit trekt de vergelijking scheef en is dus niet correct.

PS ik ken een heel pak arbeiders uit de privé die heel wat minder verdienen dan dat laagste arbeidersloon bij de overheid.

Laatst gewijzigd door pajoske : 23 december 2011 om 13:13.
Oud 23 december 2011, 13:12   #820
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Met uw gegevens. Dat is niet reperesentatief. Het is zelfs zo dat u hogeropgeleide mensen met een hoge functie in de privé vergelijkt met ambtenaren. Dit geeft duidelijk een vervalst beeld aan. De meeste bediendes in de privé hebben geen hoge functie.
De meeste ambtenaren bij de overheid hebben ook geen hoge functie. Ik heb niet hoge functies vergeleken met ambtenaren, ik heb gemiddelden vergeleken.

Voor u dezelfde vraag: kent u dat? Gemiddelden?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be