![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nieuwsgierig met wat totaal irrelevant zwaar geschut je nu weer afkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#802 |
Minister-President
|
![]() Awel, waar is dat geld dan? Op, mn beste, het is er niet meer. Uw geliefde vakbonden hebben dit vakkundig verkwanseld tot de laatste cent. U kan niet eisen wat er niet is, en als u dat wel doet, dan eis ik dat ik geen pensioenbelasting moet betalen, ik zal dat zelf wel op een andere rekening storten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
|
![]() Citaat:
@gehuigert: u vergeleek de lonen van ambtenaren met bedienden. Nu is mijn vraag: gemeentearbeiders met vast contract, horen die ook onder het statuut ambtenaar? Indien dit zo is zijt ge appels met citroenen aan het vergelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij trouwens af waarom ambtenaren, voor de overgrote meerderheid administratief personeel, want het beleid wordt uitgestippeld door ministers, kabinetten, schepenen en burgemeesters, zich steeds willen vergelijken met kader (managers, directeurs en projectleiders) ? Ze doen NIET hetzelfde werk en hebben NIET dezelfde prestatiedruk. Ook zijn de consequenties van niet presteren totaal niet gelijk. Gelijk werk voor gelijk loon, dat hoort te primeren. En ambtenaren doen niet hetzelfde werk als kader in de prive. Verre van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 |
Europees Commissaris
|
![]() Met uw gegevens. Dat is niet reperesentatief. Het is zelfs zo dat u hogeropgeleide mensen met een hoge functie in de privé vergelijkt met ambtenaren. Dit geeft duidelijk een vervalst beeld aan. De meeste bediendes in de privé hebben geen hoge functie.
![]() |
#807 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat ik binnenkort naar de private industrie overstap. Een plek waar ik voordien al heb gezeten. Ik begrijp trouwens niet waarom een 10 % benoemde prof zo goed als een werknemerspensioen krijgt voor identiek hetzelfde werk als zijn 100 % benoemde collega. Die gaat lopen met een pensioen waar wij enkel van kunnen dromen. Want kwa werk is er geen onderscheid. Die procenten krijg je om net projecten binnen te halen en doctorandi te begeleiden.... Laatst gewijzigd door Tavek : 23 december 2011 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dieven en profiteurs zijn zij die de onbetaalbaarheid van hun pensioenen als hun opperste recht beschouwen, die ervan overtuigd zijn dat de maatschappij dat moet blijven betalen en die zelfs niet de minste rekening houden met hun eigen collega's die aan het begin van hun carrière staan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij tekent de besluiten (a.i.), regelt de financien, voert het beleid dat gemaakt is door de manager uit....niet voor niets worden ze nu management assistant genoemd en sterk verloond. De tijd van de typmiep die brieven typt voor de baas is ver achter ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar om nog eens de vraag te stellen: kent u dat? Gemiddelden? Die vraag bleef oorverdovend onbeantwoord.
![]() |
![]() |
#813 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 |
Europees Commissaris
|
![]() Stuur een mail naar VTM of VT4 met de vraag waarom ze zoveel gemiddeld betalen hé, ik ben geen werkgever en moet derhalve geen verklaringen geven waarom die 2900€ per maand over heeft voor iemand die daar werkt.
![]() |
#815 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u deze twee vergelijkt bent u toch echt wel appelen met peren aan het vergelijken. De meeste vakantiejobs zijn er om personeel dat op verlof is te vervangen of drukte op te vangen in de zomermaanden voor simpel werk. Ook zijn het vaak manieren om kinderen van personeel te helpen om wat centjes bij te verdienen. Ze zijn namelijk zeer goedkoop voor de werkgever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens vertrouw ik een consultant van hudson ietsje meer dan een gemiddelde kwelende ambtenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#819 |
|
![]() Ik zie dat het laagste maandloon (D=arbeider zonder diploma) bij de overheid bruto meer dan 2000 euro is. Er zijn stautaire arbeiders en contractuele arbeiders. Dit lijkt me aan te toen dat een deel van de ambtenarenlonen die gehuigert vergelijkt met bediendenlonen in de privé dus arbeiderslonen zijn. Dit trekt de vergelijking scheef en is dus niet correct.
PS ik ken een heel pak arbeiders uit de privé die heel wat minder verdienen dan dat laagste arbeidersloon bij de overheid. Laatst gewijzigd door pajoske : 23 december 2011 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor u dezelfde vraag: kent u dat? Gemiddelden?
![]() |