Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2011, 13:57   #801
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Elk cafe dat wil openblijven, installeert zo'n rookhokje. Dat moet niet van glas te zijn.
Als je dat niet doet..en klanten moeten naar buiten..en ge hebt dan nog geen koerke, of ge doet de moeite niet om een soort verwarmingelement te brengen..tjah..dan ist ni moeilijk dat klanten wegblijven he..
Dus na het nutteloos investeren in veel te duren maar verplichte rookafzuiginstallaties moeten de eigenaars zich NOG dieper in de schulden steken om de boel nog is te verbouwen?
Vanwaar gaan ze dat geld blijven halen?
En dat voor een idioot en ondoordacht wetje dat door enkele excentriekelingen in gang is gezet?
Meer lenen zeker, hups naar de citybank of madam leemans, nog dieper in de shit...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 13:58   #802
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het woordenboek

het woordenboek

na het despotisme en de democratie nu ...

dictionarisme!
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 13:59   #803
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dus na het nutteloos investeren in veel te duren maar verplichte rookafzuiginstallaties moeten de eigenaars zich NOG dieper in de schulden steken om de boel nog is te verbouwen?
En dat voor een idioot en ondoordacht wetje dat door enkele excentriekelingen in gang is gezet?
Meer lenen zeker, hups naar de citybank of madam leemans, nog dieper in de shit...
Jep, nog mee investeren. Welkom in de echte wereld.
Denkt ge dat het in andere sectoren anders is?
Oud 29 december 2011, 14:00   #804
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jep, nog mee investeren. Welkom in de echte wereld.
Denkt ge dat het in andere sectoren anders is?
Zeg dan gewoon dat ge nen deurwaarder zijt die dol is op inbeslagnemingen of zo hé
Oud 29 december 2011, 14:00   #805
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
2/3 zuipt niet
1/3 zuipers vallen die lastig

En nu ?
Fout.
Niet iedereen die alcohol drinkt is zat en valt andere mensen lastig.
Iemand die rookt brengt ALTIJD overlast.
Oud 29 december 2011, 14:02   #806
Duvelke

Standaard

Citaat:
Zeg dan gewoon dat ge nen deurwaarder zijt die dol is op inbeslagnemingen of zo hé
Ik ben geen deurwaarder. Er zijn cafe's genoeg die perfect openblijven, en een winstgevende zaak runnen.
Zij installeren rookhokjes, zetten buiten een kacheltje, en brengen ambiance in het cafe. Rokers gaan naar buite, of naar het rokershokje..en mensen die in het cafe zitten, kunnen veel langer blijven, zonder dat zer versmacht worden van de rook.
Oud 29 december 2011, 14:04   #807
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
vande week in zo'n café geweest met een aquarium voor rokers ... supergezellig zicht ook, echt.

stonk daar even hard als toen ze gewoon in t café rookten ....

daar kom ik nooit meer binnen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 14:06   #808
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ach, het is alwéér een wet die er voor zorgt dat ze boetes kunnen innen en de mensen pesten.
Of dacht er iemand dat er iemand wakker lag van onze gezondheid ?
De gezondheid van hun portemonnee, ja. Dat wel.
Hebben jullie niet stilaan door wat er gaande is ? Hoe meer je gaat verbieden, hoe meer boetes je kan uitschrijven.
Een perfecte zet. Want ze krijgen op die manier héél de niet-rokers groep achter zich.
Op die manier wordt de aandacht van de échte reden afgeschermd.
En er trappen er, zoals je hier kan merken, veel in.
Roken is ongezond, punt, uit. Maar dat zijn andere dingen ook.
Laat die hypocriete bende dan de tabak uit de winkels halen. EN stop met benzine en diesel te verkopen. Want daar krijg je ook kanker van. Ook de niet-gebruikers van die producten.
Maar dat is een brug te ver zeker ? Ah ja....hoeveel inkomsten moeten ze dan missen ?
Vreemd dat hier zo hysterisch wordt over gedaan. Er komen tonnen drugs binnen die jullie en jullie kinderen een zekere vroege dood bezorgen.
Maar dat is blijkbaar niet zo erg. Want daar heb je zelf geen 'last' van.
Wat een bende hypocrieten
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 14:07   #809
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen deurwaarder. Er zijn cafe's genoeg die perfect openblijven, en een winstgevende zaak runnen.
Zij installeren rookhokjes, zetten buiten een kacheltje, en brengen ambiance in het cafe. Rokers gaan naar buite, of naar het rokershokje..en mensen die in het cafe zitten, kunnen veel langer blijven, zonder dat zer versmacht worden van de rook.
't Zou beter zijn om de niet-rokers in een "frisselucht-hokje" voor de deur te zetten...
Onbegrijpelijk dat die in de parfumwalmen van anderen willen zitten en hun longen kunnen toch wel beter tegen de koude zeker... Denk je niet dat die duizenden café's in't beste van hun mogelijkheden probeerden de boel te laten draaien? U doet alsof degenen die failliet gingen een hoop losers zijn. Shame on you...

Laatst gewijzigd door manta : 29 december 2011 om 14:08.
Oud 29 december 2011, 14:08   #810
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je draait de rollen om.
Als ik op cafe zit, op 5 m van u, zonder enig contact, dan heeft u geen last van mij.
als u daar zit te paffen, komt die rook naar mij toe. dan heb ik wel last van u.
Dus, is het voor u een kleine moeite om even naar buiten te gaan om te gaan roken.
Wie zegt dat ik geen last heb van u? Misschien hebt u wel een slechte adem, of juist een zeer frisse adem en erger ik mij daaraan, mischien hebt u lelijke tanden en vind ik dat mensen met zo'n mond beter thuisblijven uit schaamte , of misschien hebt u net van die overdreven witte tanden en vind u ergerlijk omdat je uw tanden niet op natuurlijke manier onderhoudt. Misschien zit ik graag alleen ergens en erger ik mij simpelweg aan uw aanwezigheid. Allemaal goed en wel, en uiteindelijk dien ik te realiseren dat het mijn ergernissen zijn en ik u daarmee niet hoef lastig te vallen en dat u gerust daar mag zitten en dat ik verdraagzaam met mijn ergernissen om kan springen.

u slaat een stap over. Er is 1 mens die een cafe opendoet, en zoals reeds aangetoond is dat in onze streken gegroeid vanuit arme mensen die ook eens samen wilden zitten en niet binnenmogen in de rotaryclub; diene mens heeft in uw wereld niks te zeggen natuurlijk, terwijl die in mijn wereld een doorslaggevende stem bezit in gans dit debat.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 14:09   #811
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
't Zou beter zijn om de niet-rokers in een "frisselucht-hokje" voor de deur te zetten...
Onbegrijpelijk dat die in de parfumwalmen van anderen willen zitten en hun longen kunnen toch wel beter tegen de koude zeker... Denk je niet dat die duizenden café's in't beste van hun mogelijkheden probeerden de boel te laten draaien? U doet alsof degenen die failliet gingen een hoop losers zijn. Shame on you...
yup, just gelijk horeca vlaanderen het feit negeert dat er een economische crisis is ....
Oud 29 december 2011, 14:10   #812
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vande week in zo'n café geweest met een aquarium voor rokers ... supergezellig zicht ook, echt.

Kwam je dan vroeger nooit in een café ?
Laat iedere caféhouder zélf beslissen of hij een gewone- of een niet-rokerszaak wil beginnen. Einde discussie, iedereen tevreden en gedaan met de potsierlijke tenten op de stoep.
Maar dan krijg je weer het gejank dat de rokerszaken méér klanten krijgen dan de rookvrije. Tjah ... het is dan kiezen of delen eh.
Oud 29 december 2011, 14:11   #813
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

de toestand in de meeste cafés hier in de buurt die zo'n "aquarium" kunnen plaatsen (niet ieder café heeft die plaats) : de rokers EN de niet-rokers zitten samen in dat "aquarium". Het eigenlijke café staat zo goed als leeg. Wat een overwinning toch voor die anti-rokers lobby
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 14:13   #814
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Kwam je dan vroeger nooit in een café ?
Laat iedere caféhouder zélf beslissen of hij een gewone- of een niet-rokerszaak wil beginnen. Einde discussie, iedereen tevreden en gedaan met de potsierlijke tenten op de stoep.
Maar dan krijg je weer het gejank dat de rokerszaken méér klanten krijgen dan de rookvrije. Tjah ... het is dan kiezen of delen eh.
ja ik kwam vroeger op café, en als ge thuiskwam konden al uw kleren in de was...
als ge dan een weekend of nog erger een verlengt weekend hebt, dan zijn dat drie sets kleren op drie dagen ...

plezant ze ! :/
Oud 29 december 2011, 14:14   #815
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
de toestand in de meeste cafés hier in de buurt die zo'n "aquarium" kunnen plaatsen (niet ieder café heeft die plaats) : de rokers EN de niet-rokers zitten samen in dat "aquarium". Het eigenlijke café staat zo goed als leeg. Wat een overwinning toch voor die anti-rokers lobby
tja, daar kiezen ze zelf voor hé ... aan den toog is nog plaats
Oud 29 december 2011, 14:15   #816
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Inderdaad. Of je betaalt een halve Euro inkom als je wil roken. In Brasschaat ken ik al minstens 3 zaken die deze regel hanteren.
Ook daar zitten niet-rokers tussen de gasten. Waarschijnlijk wél fijne mensen die het licht in andermans ogen gunnen.
Oud 29 december 2011, 14:18   #817
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ja ik kwam vroeger op café, en als ge thuiskwam konden al uw kleren in de was...
als ge dan een weekend of nog erger een verlengt weekend hebt, dan zijn dat drie sets kleren op drie dagen ...

plezant ze ! :/
Met alle respect....maar mijn kleren gaan na een nachtje stappen ALTIJD in de was. Rokers of geen rokers.
Je kan niet zeggen dat die daarna nog fris ruiken.
En dan heb ik het niet alleen over m'n eigen zweet

Laatst gewijzigd door hurricane : 29 december 2011 om 14:18.
Oud 29 december 2011, 14:22   #818
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Wie zegt dat ik geen last heb van u? Misschien hebt u wel een slechte adem, of juist een zeer frisse adem en erger ik mij daaraan, mischien hebt u lelijke tanden en vind ik dat mensen met zo'n mond beter thuisblijven uit schaamte , of misschien hebt u net van die overdreven witte tanden en vind u ergerlijk omdat je uw tanden niet op natuurlijke manier onderhoudt. Misschien zit ik graag alleen ergens en erger ik mij simpelweg aan uw aanwezigheid. Allemaal goed en wel, en uiteindelijk dien ik te realiseren dat het mijn ergernissen zijn en ik u daarmee niet hoef lastig te vallen en dat u gerust daar mag zitten en dat ik verdraagzaam met mijn ergernissen om kan springen.
Dit is kwatsch, en u weet het.
Passief roken is DODELIJK. Objectieve vaststelling.
dat gij iemand zijn kop of zijn tanden of zijn dure frak niet kunt uitstaan, is puur subjectief gezever.
Citaat:
u slaat een stap over. Er is 1 mens die een cafe opendoet, en zoals reeds aangetoond is dat in onze streken gegroeid vanuit arme mensen die ook eens samen wilden zitten en niet binnenmogen in de rotaryclub; diene mens heeft in uw wereld niks te zeggen natuurlijk, terwijl die in mijn wereld een doorslaggevende stem bezit in gans dit debat.
Het is niet altijd een mens die een cafe opendoet, maar kom.
U bekijkt de cafe's nog door de ogen van iemand uit de 20e eeuw. Ga is wa meer op cafe, en merk dat de tijden veranderd zijn
Oud 29 december 2011, 14:23   #819
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit is kwatsch, en u weet het.
Passief roken is DODELIJK. Objectieve vaststelling.
dat gij iemand zijn kop of zijn tanden of zijn dure frak niet kunt uitstaan, is puur subjectief gezever.

Het is niet altijd een mens die een cafe opendoet, maar kom.
U bekijkt de cafe's nog door de ogen van iemand uit de 20e eeuw. Ga is wa meer op cafe, en merk dat de tijden veranderd zijn
Hoeveel van die doden kent u zoal persoonlijk ?

Laatst gewijzigd door hurricane : 29 december 2011 om 14:23.
Oud 29 december 2011, 14:25   #820
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Met alle respect....maar mijn kleren gaan na een nachtje stappen ALTIJD in de was. Rokers of geen rokers.
Je kan niet zeggen dat die daarna nog fris ruiken.
En dan heb ik het niet alleen over m'n eigen zweet
uiteraard, ge zijt roker, dan stinken uw kleren altijd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be