Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2012, 07:58   #801
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het gaat achteruit met jou, Nynorsk...
eerder vooruit, vind ik.
Oud 17 juni 2012, 08:48   #802
eno2
Banneling

Standaard

lalalalalalalalalala...
wij willen worst en cervela
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 08:49   #803
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat soort intolerantie wijst onze maatschappij volledig af, soms zelfs met wetten.

Waarom wordt het hier dan niet alleen geaccepteerd, maar zelfs gepromoot als een positief aspect van de multicultuur?

Als dat een argument zou zijn, dan kunnen we hier 80 pct van de draden sluiten. Ja, er is altijd wel een belangrijker probleem. Dan kunnen we meteen ook stoppen met zeuren over het dierenleed in de agro-industrie, want in Syrië worden momenteel duizenden mensen geslacht op afschuwelijke manieren.
Multicultureel eten betekent voor mij NIET dat ge alles dan maar samen op één bord (of barbecue) legt. Het betekent vooral dat ge iedereen de kans geeft om te eten wat die willen eten.
Als ik een orthodoxe jood uitnodig, ga ik geen kaashamburgers klaarmaken, en verder niks. Die mens heeft het gebruik om melkproducten en vleesproducten van elkaar te scheiden, en wie zou ik in hemelsnaam zijn om hem op te dringen dat samen met elkaar te eten? Als ik een barbecue organiseer, dan leg ik de dingen waar kaas in zit wel gewoon op een andere barbecue. Niet om apartheid na te streven, gewoon om de keuze van een ander te respecteren.
Idem met vegetariërs. Binnenkort heb ik hier thuis een bbq met een vegetariër die een beetje misselijk uitslaat als haar groenteschijf op hetzelfde rooster ligt als dat biefstuk. Het is géén apartheid om die dan apart te leggen, gewoon respect.
Ik zou dus ook niet weten waarom ik varkensvlees moet gooien naast hetgeen mijn moslimgast wil opeten.

Anderzijds hoef je ook niks klaar te maken dat tégen je eigen principes is.
En je hoeft het zeker al niet zelf op te eten.
Ik ga géén hond staan klaarmaken omdat m'n chinese vriend dat zo graag eet.

Mensen hoeven zich ook niet steeds te verantwoorden. Ik hoef geen strikte, rationele verklaring te hebben waarom ik geen hond wil klaarmaken. Ik heb die trouwens niet, het is gewoon puur emotioneel: ik eet geen hond, en ik wil het niet klaarmaken voor een ander. Een argument heb ik daar voor de rest niet voor. Ik eet ook geen paard trouwens, daar heb ik ook geen argument voor. Ik wil het wel klaarmaken voor een ander. Ik heb geen argument waarom ik paard wel wil klaarmaken en hond niet. En ik ben over heel die kwestie aan niemand een antwoord verschuldigd. Net zoals moslims geen antwoord verschuldigd zijn waarom ze geen varkensvlees eten. Net zoals joden niet moeten verantwoorden waarom ze melk en vlees scheiden. Als die dat nu zo doen, dan is dat zo maar.

De enige beperking qua voedselkeuze lijkt me: het welzijn van dat dier dat voor jouw eten geslacht is. In tegenstelling tot sommigen hier (cf. "je moet opletten dat je dieren niet boven mensen stelt") vind ik WEL dat het welzijn van dieren boven de voedselpreferenties van een mens gaat. Onverdoofde slacht zou dus verboden moeten zijn voor mij, net zoals het opfokken en afmesten van dieren in dieronvriendelijke omstandigheden.
Wie per sé zijn kippetje lekker gefolterd wil hebben voor het op z'n bord komt (of anders geen kippetje), die eet dan maar een groentenschijf. Tolerantie eindigt waar dierenmishandeling begint. We hoeven ook niet te tolereren dat iemand zijn huisdier foltert omdat hij dat het leukst vindt op die manier.

Maar voor heel wat moslims is er dan nog niet echt een probleem, want in sommige landen (cf. australië, N-Zeeland) worden bedwelmd geslachte dieren ook verkocht als halal en met smaak geconsumeerd door moslims.

Eten in een multiculturele maatschappij houdt voor mij dus in dat je mensen de keuze laat in wat ze eten, en dat zal dus impliceren dat je die keuze ook aanbiedt. Dus geen varkensvlees opdringen aan moslims, en geen halal opdringen aan niet-moslims, en geen vlees opdringen aan vegetariërs. Er is altijd wel een manier te vinden om ervoor te zorgen dat iedereen met smaak kan eten zoals hij het wil.

Zo vind ik het een schandaal dat onverdoofd geslacht vlees niet altijd als dusdanig verkocht wordt. Een deel van een vlees dat in de rekken ligt als 'gewoon' vlees is weldegelijk onverdoofd geslacht. Ik vind dat verschrikkelijk, want ik wil dat ECHT NIET eten. We hoeven trouwens de moslims daarvan niet te beschuldigen, want het zijn WIJ die niet voor een correcte labeling zorgen. Multicutureel eten impliceert dat dat wél correct gelabeld is. We zijn dus, volgens mij, gewoon niet multicultureel genoeg.

De erwtensoep-met-spek bedeling die al eens door het VB geörganiseerd wordt vind ik evenzeer verschrikkelijk. Het heeft geen enkel nut om dat zo te doen, het staat multicultureel eten, waarin niémand verplicht wordt iets te eten dat hij niet wil, in de weg.

Voor barbecues geörganiseerd door een kleine groep lijkt het mij vrij simpel: als niemand verplicht wordt iets te eten dat hij niet wil, is er geen probleem. Zoals ik al zei: ik heb geen probleem met het aanbieden van halal op barbecues op school, enkel met het feit dat halal in ons land helaas van onverdoofd geslachte dieren komt. Vervang dat door halalvlees van bedwelmd geslachte dieren, en er is geen probleem. Als iedereen het ok vindt om van dat vlees te eten, is er geen probleem. Als er de vrijheid is om iets anders te eten als je daar niet van wil eten, is het uitstekend.

Er zijn genoeg mensen op dit forum die maar w�*t gelukkig zouden zijn als ze een moslim gedwongen varkensvlees kunnen laten eten, of als ze een moslim zonder dat hij het weet wat varkensvlees kunnen toestoppen. Huppelhuppel zegt het hartje dan, die vuile moslim eet varkensvlees! haha!
Hen wens ik alleen maar toe dat ze iedere maaltijd bedwelmd geslacht halalvlees gedwangvoederd worden, terwijl ze omringd worden door een bende moslims die allah akbar roepen.
Oud 17 juni 2012, 08:51   #804
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Halal houdt apartheid in, hoe kan je dat aan schoolkinderen voorschotelen en het voorstellen als iets respectabel?

Ik herhaal mijn vraag: als men iets multicultureels wil doen op school, waarom kiest men dan geen positief aspect van de andere cultuur?
Zoals... eten?

Want dat is wat dit in essentie was: leerlingen laten kennismaken met wat men in verschillende andere culturen zoal eet. De VB-delegatie hier én in Schoten verzint daar dan een of andere duistere samenzwering bij over indoctrinatie, en faket consternatie onder het valse en hypocriete mom van 'dierenleed' (terwijl dierenleed jullie gestolen kan worden, het is omdat het van moslims komt, en om geen enkele andere reden), en nu zelfs 'apartheid' (qua overdrijven kan vooral die danig tellen), maar het opzet was niets meer, of niets minder dan dat: kennismaken met mekaars eetgewoonten, op een leuk feestje.

Laat ons eerlijk zijn: hadden ze iets anders gedaan en het VB was het te weten gekomen, wel ze zouden er nog altijd tegen geweest zijn, zolang het iets, eender wat, van de moslims was. Da's het hypocriete van heel de zaak, ook bij de bende hier: gechoqueerd beginnen over marteldieren, terwijl je heel goed weet dat je ze niet zou horen als het gaat over kistkalveren, legbatterijen of foie gras. De VB'ers deelden verdorie slachtafvalworsten uit als 'alternatief' voor het halalvlees!

Weet je wat ze nog gedaan hebben tijdens deze week? Een gastles over homoseksualiteit. Zou dat ook deel uitmaken van het islamiseringsprogramma waarvan de VB-delegatie hier loopt te beweren dat deze school het heeft?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 09:46   #805
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Zoals... eten?

Want dat is wat dit in essentie was: leerlingen laten kennismaken met wat men in verschillende andere culturen zoal eet.
Wat een flagrante leugen alweer. De moslimleerlingen moeten helemaal niet "kennismaken" met wat andere culturen zoal eten. Ze moeten zelf geen halalkoteletje proeven dat naast haraamvlees op dezelfde gril zou liggen.

Beperk die onzin volgende keer tot prentjes tonen van niet-halal eten, mits ze er toch niet in real life mee verondersteld zijn "kennis" te maken.

Laatst gewijzigd door Zenit : 17 juni 2012 om 09:47.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 09:55   #806
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Eten in een multiculturele maatschappij houdt voor mij dus in dat je mensen de keuze laat in wat ze eten, en dat zal dus impliceren dat je die keuze ook aanbiedt. Dus geen varkensvlees opdringen aan moslims, en geen halal opdringen aan niet-moslims, en geen vlees opdringen aan vegetariërs..
Crap. In de gevangenissen wordt nog enkel halal geserveerd en dus ook opgedrongen aan niet-moslims, idem dito in bepaalde Brusselse scholen, waar de bobo club ongevraagd en zonder respect voor de keuze van oude Belgen halalkost door kinderen hun strot jaagt. Om "logistieke redenen" liegen de bobo's dan, die uiteraard als het om Oude Belgen gaat, het principe van keuzevrijheid en respect compleet aan hun laars lappen.
Oud 17 juni 2012, 10:01   #807
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Crap. In de gevangenissen wordt nog enkel halal geserveerd en dus ook opgedrongen aan niet-moslims, idem dito in bepaalde Brusselse scholen, waar de bobo club ongevraagd en zonder respect voor de keuze van oude Belgen halalkost door kinderen hun strot jaagt. Om "logistieke redenen" liegen de bobo's dan, die uiteraard als het om Oude Belgen gaat, het principe van keuzevrijheid en respect compleet aan hun laars lappen.
Ik begrijp dus echt totaal niet waarom je mijn uitspraak dan "crap" vindt, aangezien ze net impliceert dat je niet enkel halal serveert in gevangenissen en scholen.
Oud 17 juni 2012, 10:12   #808
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dus echt totaal niet waarom je mijn uitspraak dan "crap" vindt, aangezien ze net impliceert dat je niet enkel halal serveert in gevangenissen en scholen.
Jij hebt het over mooie theorietjes, ik heb het over de realiteit en de uitvluchten die de bobo's uit hun mouw schudden om de eenzijdig opgedrongen halalkost in scholen en gevangenissen (en wie weet elders) te legitimeren.
Oud 17 juni 2012, 10:13   #809
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Multicultureel eten betekent voor mij NIET dat ge alles dan maar samen op één bord (of barbecue) legt. Het betekent vooral dat ge iedereen de kans geeft om te eten wat die willen eten.
Als ik een orthodoxe jood uitnodig, ga ik geen kaashamburgers klaarmaken, en verder niks. Die mens heeft het gebruik om melkproducten en vleesproducten van elkaar te scheiden, en wie zou ik in hemelsnaam zijn om hem op te dringen dat samen met elkaar te eten? Als ik een barbecue organiseer, dan leg ik de dingen waar kaas in zit wel gewoon op een andere barbecue. Niet om apartheid na te streven, gewoon om de keuze van een ander te respecteren.
Idem met vegetariërs. Binnenkort heb ik hier thuis een bbq met een vegetariër die een beetje misselijk uitslaat als haar groenteschijf op hetzelfde rooster ligt als dat biefstuk. Het is géén apartheid om die dan apart te leggen, gewoon respect.
Ik zou dus ook niet weten waarom ik varkensvlees moet gooien naast hetgeen mijn moslimgast wil opeten.

Anderzijds hoef je ook niks klaar te maken dat tégen je eigen principes is.
En je hoeft het zeker al niet zelf op te eten.
Ik ga géén hond staan klaarmaken omdat m'n chinese vriend dat zo graag eet.

Mensen hoeven zich ook niet steeds te verantwoorden. Ik hoef geen strikte, rationele verklaring te hebben waarom ik geen hond wil klaarmaken. Ik heb die trouwens niet, het is gewoon puur emotioneel: ik eet geen hond, en ik wil het niet klaarmaken voor een ander. Een argument heb ik daar voor de rest niet voor. Ik eet ook geen paard trouwens, daar heb ik ook geen argument voor. Ik wil het wel klaarmaken voor een ander. Ik heb geen argument waarom ik paard wel wil klaarmaken en hond niet. En ik ben over heel die kwestie aan niemand een antwoord verschuldigd. Net zoals moslims geen antwoord verschuldigd zijn waarom ze geen varkensvlees eten. Net zoals joden niet moeten verantwoorden waarom ze melk en vlees scheiden. Als die dat nu zo doen, dan is dat zo maar.

De enige beperking qua voedselkeuze lijkt me: het welzijn van dat dier dat voor jouw eten geslacht is. In tegenstelling tot sommigen hier (cf. "je moet opletten dat je dieren niet boven mensen stelt") vind ik WEL dat het welzijn van dieren boven de voedselpreferenties van een mens gaat. Onverdoofde slacht zou dus verboden moeten zijn voor mij, net zoals het opfokken en afmesten van dieren in dieronvriendelijke omstandigheden.
Wie per sé zijn kippetje lekker gefolterd wil hebben voor het op z'n bord komt (of anders geen kippetje), die eet dan maar een groentenschijf. Tolerantie eindigt waar dierenmishandeling begint. We hoeven ook niet te tolereren dat iemand zijn huisdier foltert omdat hij dat het leukst vindt op die manier.

Maar voor heel wat moslims is er dan nog niet echt een probleem, want in sommige landen (cf. australië, N-Zeeland) worden bedwelmd geslachte dieren ook verkocht als halal en met smaak geconsumeerd door moslims.

Eten in een multiculturele maatschappij houdt voor mij dus in dat je mensen de keuze laat in wat ze eten, en dat zal dus impliceren dat je die keuze ook aanbiedt. Dus geen varkensvlees opdringen aan moslims, en geen halal opdringen aan niet-moslims, en geen vlees opdringen aan vegetariërs. Er is altijd wel een manier te vinden om ervoor te zorgen dat iedereen met smaak kan eten zoals hij het wil.

Zo vind ik het een schandaal dat onverdoofd geslacht vlees niet altijd als dusdanig verkocht wordt. Een deel van een vlees dat in de rekken ligt als 'gewoon' vlees is weldegelijk onverdoofd geslacht. Ik vind dat verschrikkelijk, want ik wil dat ECHT NIET eten. We hoeven trouwens de moslims daarvan niet te beschuldigen, want het zijn WIJ die niet voor een correcte labeling zorgen. Multicutureel eten impliceert dat dat wél correct gelabeld is. We zijn dus, volgens mij, gewoon niet multicultureel genoeg.

De erwtensoep-met-spek bedeling die al eens door het VB geörganiseerd wordt vind ik evenzeer verschrikkelijk. Het heeft geen enkel nut om dat zo te doen, het staat multicultureel eten, waarin niémand verplicht wordt iets te eten dat hij niet wil, in de weg.

Voor barbecues geörganiseerd door een kleine groep lijkt het mij vrij simpel: als niemand verplicht wordt iets te eten dat hij niet wil, is er geen probleem. Zoals ik al zei: ik heb geen probleem met het aanbieden van halal op barbecues op school, enkel met het feit dat halal in ons land helaas van onverdoofd geslachte dieren komt. Vervang dat door halalvlees van bedwelmd geslachte dieren, en er is geen probleem. Als iedereen het ok vindt om van dat vlees te eten, is er geen probleem. Als er de vrijheid is om iets anders te eten als je daar niet van wil eten, is het uitstekend.

Er zijn genoeg mensen op dit forum die maar w�*t gelukkig zouden zijn als ze een moslim gedwongen varkensvlees kunnen laten eten, of als ze een moslim zonder dat hij het weet wat varkensvlees kunnen toestoppen. Huppelhuppel zegt het hartje dan, die vuile moslim eet varkensvlees! haha!
Hen wens ik alleen maar toe dat ze iedere maaltijd bedwelmd geslacht halalvlees gedwangvoederd worden, terwijl ze omringd worden door een bende moslims die allah akbar roepen.

Ik wil je een uur lang beffen! Gratis!
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 10:24   #810
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat een flagrante leugen alweer. De moslimleerlingen moeten helemaal niet "kennismaken" met wat andere culturen zoal eten. Ze moeten zelf geen halalkoteletje proeven dat naast haraamvlees op dezelfde gril zou liggen.
Ah? Dus we zijn weer terug op het aloude thema 'de school liegt, omdat ik het zeg'? 'Eten' beperkt zich in jouw enge VB-wereldje tot vlees? Die andere gerechten, op die tafel die daar op die VB-foto's duidelijk staat, zijn daar dan TOCH in gephotoshopt? Of was dat ook allemaal meegebracht door de, in dat geval wel bijzonder vrijgevige Marokkanen?

En klaarblijkelijk zijn we zelfs terug naar de veronderstelling gegaan dat de kinderen verplicht werden het halalvlees te eten...

Oh, en Nynorsk: uitstekende post nr. 803, die de volledige discussie prachtig samenvat!

Laatst gewijzigd door Scorpio : 17 juni 2012 om 10:30.
Oud 17 juni 2012, 10:26   #811
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt het over mooie theorietjes, ik heb het over de realiteit en de uitvluchten die de bobo's uit hun mouw schudden om de eenzijdig opgedrongen halalkost in scholen en gevangenissen (en wie weet elders) te legitimeren.
Dat zijn geen 'mooie theorietjes', dat zijn zaken die iedereen die eet (en dat zijn nogal wat mensen) op gemakkelijke manier kunnen organiseren.
Het VB is niet verplicht om eetfestijnen te organiseren waar enkel warme beenhesp geserveerd wordt.
Scholen zijn niet verplicht om enkel halal te serveren.
Met een klein beetje goodwill en respect is iedereen tevreden.
Laat het nu helaas d�*t zijn waar het mensen aan ontbreekt.
Oud 17 juni 2012, 10:26   #812
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht

Ik wil je een uur lang beffen! Gratis!
ik ben nochtans niet halal
Oud 17 juni 2012, 10:32   #813
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn geen 'mooie theorietjes', dat zijn zaken die iedereen die eet (en dat zijn nogal wat mensen) op gemakkelijke manier kunnen organiseren.
Het VB is niet verplicht om eetfestijnen te organiseren waar enkel warme beenhesp geserveerd wordt.
Scholen zijn niet verplicht om enkel halal te serveren.
Met een klein beetje goodwill en respect is iedereen tevreden.
Laat het nu helaas d�*t zijn waar het mensen aan ontbreekt.
Je hebt het weer niet begrepen. De goodwill is er niet in veel scholen, gevangenissen, etc., precies omwille van de houding van de bobo's die mooie praatjes hebben over respect en vrije keuze, behalve voor de Oude Belgen.

Verder is het raar dat je een probleem hebt met beenhespfestijnen georganiseerd door het VB : niemand verplicht u ervan te eten.
Waarom kan je daar niet evenveel respect voor opbrengen als de halal only festijnen die islamitische organisaties organiseren? Waarom altijd die 2 maten en 2 gewichten?
Oud 17 juni 2012, 10:33   #814
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben nochtans niet halal
Mijn gedachten ook niet.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 10:47   #815
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt het weer niet begrepen. De goodwill is er niet in veel scholen, gevangenissen, etc., precies omwille van de houding van de bobo's die mooie praatjes hebben over respect en vrije keuze, behalve voor de Oude Belgen.

Verder is het raar dat je een probleem hebt met beenhespfestijnen georganiseerd door het VB : niemand verplicht u ervan te eten.
Waarom kan je daar niet evenveel respect voor opbrengen als de halal only festijnen die islamitische organisaties organiseren? Waarom altijd die 2 maten en 2 gewichten?
Nee, jij begrijpt het echt niet.
Ik klaag net dat gebrek aan goodwill en respect in scholen en gevangenissen aan, net als jij. Het is me een mysterie waarom je het geen 'crap' vindt als jij het zelf doet, maar wel als ik het doe. Als pakweg circe hier komt zeggen dat het niet zou mogen dat scholen alleen halal serveren, dan begin jij te cheeren. Als ik het zeg, dan is het 'crap' en 'heb ik het niet begrepen'.
Wat zal het zijn?

Het organiseren van beenhespfestijnen en halal only festijnen zorgt ervoor dat je een bepaalde groep mensen bewust uitsluit van het feestgebeuren. Dat m�*g, natuurlijk, je bent helemaal niet verplicht om voor iedereen goed te doen, maar het zegt wel alles over je respectloze attitude ten aanzien van andere mensen.

In het geval van een beenhespfestijn is het zelfs dermate gesteld dat een deel van het 'eigen volk' waarvoor men zo zegt te ijveren, geen volwaardig alternatief aangeboden krijgt omdat men een statement wil maken. En ja, ik heb het over de vegetariërs. Ik vind dat gewoon zeer respectloos.
Ik vind het dan ook niet nodig dat dergelijke mensen met respect terugbehandeld worden.
Oud 17 juni 2012, 11:02   #816
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ah? Dus we zijn weer terug op het aloude thema 'de school liegt, omdat ik het zeg'? 'Eten' beperkt zich in jouw enge VB-wereldje tot vlees? Die andere gerechten, op die tafel die daar op die VB-foto's duidelijk staat, zijn daar dan TOCH in gephotoshopt? Of was dat ook allemaal meegebracht door de, in dat geval wel bijzonder vrijgevige Marokkanen?

En klaarblijkelijk zijn we zelfs terug naar de veronderstelling gegaan dat de kinderen verplicht werden het halalvlees te eten...

Oh, en Nynorsk: uitstekende post nr. 803, die de volledige discussie prachtig samenvat!
Voor alle duidelijkheid : mijn wereldje is geen VB-wereldje. Laat die bobo-simplismen maar varen. Er zijn andere mensen dan VB-ers die (evenzeer als de VB-ers problemen) hebben met de halaliseringsijver van de simpele bobo's. Hopelijk dringt dat tot u door, alhoewel ik mijn twijfels heb, gezien u nooit de kern van de zaak lijkt te willen begrijpen en/of altijd uw best doet om kritische vragen met een grote bocht te omzeilen.

En natuurlijk was het de bedoeling van de halal-BBQ (die uw school niet gewoon "BBQ" durfde te noemen wetende dat de moslims hun kinderen zouden thuis houden) om de Vlaamse kindjes te manipuleren richting "halal is OK". Precies omdat jullie bobo's weten dat de inleving maar van één kant werkt of in één richting kan gemanipuleerd worden. Als de kindjes tegenpruttelen schelden we ze toch gewoon uit voor vuile VB-ers en racisten? Makkelijk toch en altijd efficient om de meesten het zwijgen op te leggen of geestjes te bewerken.
Oud 17 juni 2012, 11:12   #817
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, jij begrijpt het echt niet.
Ik klaag net dat gebrek aan goodwill en respect in scholen en gevangenissen aan, net als jij.
Nee, dat doe je niet. Of beter : dat deed je zo effen, zeer dunnetjes, na eerst een halve telefoonboek gevuld te hebben met afleidingsstuff over bioindustrie, kwestie van de aandacht af te leiden van het barbaarse rituele slachten.

Citaat:
Als pakweg circe hier komt zeggen dat het niet zou mogen dat scholen alleen halal serveren, dan begin jij te cheeren.
Ik kan me niet herinneren gereplied, laat staan gecheerd te hebben, op ene Circe.

Citaat:
Het organiseren van beenhespfestijnen en halal only festijnen zorgt ervoor dat je een bepaalde groep mensen bewust uitsluit van het feestgebeuren.
Waarom klaag je dan enkel de beenhespfestijnen aan en niet de halalfestijnen door moslimorganisaties? Die sluiten ook een hele groep bewust uit van het feestgebeuren.

Citaat:
Dat m�*g, natuurlijk, je bent helemaal niet verplicht om voor iedereen goed te doen, maar het zegt wel alles over je respectloze attitude ten aanzien van andere mensen.
Waarom zou ik respectvol zijn tgo een migrantengroep die door haar halaleisen zelf respectloos is tgo mij?

Citaat:
In het geval van een beenhespfestijn is het zelfs dermate gesteld dat een deel van het 'eigen volk' waarvoor men zo zegt te ijveren, geen volwaardig alternatief aangeboden krijgt omdat men een statement wil maken. En ja, ik heb het over de vegetariërs. Ik vind dat gewoon zeer respectloos.
Ik vind het dan ook niet nodig dat dergelijke mensen met respect terugbehandeld worden.
Oh en de halafestijnen van moslimorganisaties die zijn wel respectvol tav vegetariers?
Je meet telkens weer met twee maten en twee gewichten, en je beseft het niet eens.
Oud 17 juni 2012, 11:25   #818
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat die bobo-simplismen maar varen.
Ja, u maakt zich uiteraard nooit schuldig aan simplismen:

Citaat:
de halaliseringsijver van de simpele bobo's
Citaat:
jullie bobo's
Citaat:
Als de kindjes tegenpruttelen schelden we ze toch gewoon uit voor vuile VB-ers en racisten?
Citaat:
de inleving maar van één kant werkt of in één richting kan gemanipuleerd worden
Nee meneer, dat doet u nooit.
Citaat:
die uw school
Mijn school? Lezen kan je duidelijk nog steeds niet.
Citaat:
gezien u nooit de kern van de zaak lijkt te willen begrijpen en/of altijd uw best doet om kritische vragen met een grote bocht te omzeilen.
De kern van de zaak is heel mooi in de post van Nykorsk (post 803) samengevat, en welke 'kritische vragen' heb ik omzeild?

Citaat:
Waarom zou ik respectvol zijn tgo een migrantengroep die door haar halaleisen zelf respectloos is tgo mij?
In welke bizarre wereld is het respectloos tegenover JOU wanneer migranten vragen dat ZIJ de mogelijkheid zouden krijgen halalvlees te eten?
Oud 17 juni 2012, 11:40   #819
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft er nu een probleem mee om een filmpje te tonen over hoe het onze melkkoeien vergaat?
Niemand, met uitzondering van Scorpio: die vindt dat een aanval op de Vlamingen.
ik ben recent in zo'n volautomatisch koeienmelkerij bedrijf gaan bezoeken. Het doel van de eigenaar was de dieren zo rustig en content mogelijk te houden, dan gaven ze meer melk. Het was ongelooflijk hoe proper, fris, (geen stank) en aangenaam het was in die stallen. De koeien gaan uit zichzelf in de rij staan om gemolken te worden (melkrobot), worden systematisch gecontroleerd en hadden zelfs hun eigen schuurborstel om over hun rug te schuren.

Best interessant om eens met de klas te gaan kijken Scorpio.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 11:41   #820
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat dat nu net hetgene zijn wat de islam tegenspreekt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be