![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eerder vooruit, vind ik.
![]() |
#802 |
Banneling
|
![]() lalalalalalalalalala...
wij willen worst en cervela |
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik een orthodoxe jood uitnodig, ga ik geen kaashamburgers klaarmaken, en verder niks. Die mens heeft het gebruik om melkproducten en vleesproducten van elkaar te scheiden, en wie zou ik in hemelsnaam zijn om hem op te dringen dat samen met elkaar te eten? Als ik een barbecue organiseer, dan leg ik de dingen waar kaas in zit wel gewoon op een andere barbecue. Niet om apartheid na te streven, gewoon om de keuze van een ander te respecteren. Idem met vegetariërs. Binnenkort heb ik hier thuis een bbq met een vegetariër die een beetje misselijk uitslaat als haar groenteschijf op hetzelfde rooster ligt als dat biefstuk. Het is géén apartheid om die dan apart te leggen, gewoon respect. Ik zou dus ook niet weten waarom ik varkensvlees moet gooien naast hetgeen mijn moslimgast wil opeten. Anderzijds hoef je ook niks klaar te maken dat tégen je eigen principes is. En je hoeft het zeker al niet zelf op te eten. Ik ga géén hond staan klaarmaken omdat m'n chinese vriend dat zo graag eet. Mensen hoeven zich ook niet steeds te verantwoorden. Ik hoef geen strikte, rationele verklaring te hebben waarom ik geen hond wil klaarmaken. Ik heb die trouwens niet, het is gewoon puur emotioneel: ik eet geen hond, en ik wil het niet klaarmaken voor een ander. Een argument heb ik daar voor de rest niet voor. Ik eet ook geen paard trouwens, daar heb ik ook geen argument voor. Ik wil het wel klaarmaken voor een ander. Ik heb geen argument waarom ik paard wel wil klaarmaken en hond niet. En ik ben over heel die kwestie aan niemand een antwoord verschuldigd. Net zoals moslims geen antwoord verschuldigd zijn waarom ze geen varkensvlees eten. Net zoals joden niet moeten verantwoorden waarom ze melk en vlees scheiden. Als die dat nu zo doen, dan is dat zo maar. De enige beperking qua voedselkeuze lijkt me: het welzijn van dat dier dat voor jouw eten geslacht is. In tegenstelling tot sommigen hier (cf. "je moet opletten dat je dieren niet boven mensen stelt") vind ik WEL dat het welzijn van dieren boven de voedselpreferenties van een mens gaat. Onverdoofde slacht zou dus verboden moeten zijn voor mij, net zoals het opfokken en afmesten van dieren in dieronvriendelijke omstandigheden. Wie per sé zijn kippetje lekker gefolterd wil hebben voor het op z'n bord komt (of anders geen kippetje), die eet dan maar een groentenschijf. Tolerantie eindigt waar dierenmishandeling begint. We hoeven ook niet te tolereren dat iemand zijn huisdier foltert omdat hij dat het leukst vindt op die manier. Maar voor heel wat moslims is er dan nog niet echt een probleem, want in sommige landen (cf. australië, N-Zeeland) worden bedwelmd geslachte dieren ook verkocht als halal en met smaak geconsumeerd door moslims. Eten in een multiculturele maatschappij houdt voor mij dus in dat je mensen de keuze laat in wat ze eten, en dat zal dus impliceren dat je die keuze ook aanbiedt. Dus geen varkensvlees opdringen aan moslims, en geen halal opdringen aan niet-moslims, en geen vlees opdringen aan vegetariërs. Er is altijd wel een manier te vinden om ervoor te zorgen dat iedereen met smaak kan eten zoals hij het wil. Zo vind ik het een schandaal dat onverdoofd geslacht vlees niet altijd als dusdanig verkocht wordt. Een deel van een vlees dat in de rekken ligt als 'gewoon' vlees is weldegelijk onverdoofd geslacht. Ik vind dat verschrikkelijk, want ik wil dat ECHT NIET eten. We hoeven trouwens de moslims daarvan niet te beschuldigen, want het zijn WIJ die niet voor een correcte labeling zorgen. Multicutureel eten impliceert dat dat wél correct gelabeld is. We zijn dus, volgens mij, gewoon niet multicultureel genoeg. De erwtensoep-met-spek bedeling die al eens door het VB geörganiseerd wordt vind ik evenzeer verschrikkelijk. Het heeft geen enkel nut om dat zo te doen, het staat multicultureel eten, waarin niémand verplicht wordt iets te eten dat hij niet wil, in de weg. Voor barbecues geörganiseerd door een kleine groep lijkt het mij vrij simpel: als niemand verplicht wordt iets te eten dat hij niet wil, is er geen probleem. Zoals ik al zei: ik heb geen probleem met het aanbieden van halal op barbecues op school, enkel met het feit dat halal in ons land helaas van onverdoofd geslachte dieren komt. Vervang dat door halalvlees van bedwelmd geslachte dieren, en er is geen probleem. Als iedereen het ok vindt om van dat vlees te eten, is er geen probleem. Als er de vrijheid is om iets anders te eten als je daar niet van wil eten, is het uitstekend. Er zijn genoeg mensen op dit forum die maar w�*t gelukkig zouden zijn als ze een moslim gedwongen varkensvlees kunnen laten eten, of als ze een moslim zonder dat hij het weet wat varkensvlees kunnen toestoppen. Huppelhuppel zegt het hartje dan, die vuile moslim eet varkensvlees! haha! Hen wens ik alleen maar toe dat ze iedere maaltijd bedwelmd geslacht halalvlees gedwangvoederd worden, terwijl ze omringd worden door een bende moslims die allah akbar roepen.
![]() |
![]() |
#804 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want dat is wat dit in essentie was: leerlingen laten kennismaken met wat men in verschillende andere culturen zoal eet. De VB-delegatie hier én in Schoten verzint daar dan een of andere duistere samenzwering bij over indoctrinatie, en faket consternatie onder het valse en hypocriete mom van 'dierenleed' (terwijl dierenleed jullie gestolen kan worden, het is omdat het van moslims komt, en om geen enkele andere reden), en nu zelfs 'apartheid' (qua overdrijven kan vooral die danig tellen), maar het opzet was niets meer, of niets minder dan dat: kennismaken met mekaars eetgewoonten, op een leuk feestje. Laat ons eerlijk zijn: hadden ze iets anders gedaan en het VB was het te weten gekomen, wel ze zouden er nog altijd tegen geweest zijn, zolang het iets, eender wat, van de moslims was. Da's het hypocriete van heel de zaak, ook bij de bende hier: gechoqueerd beginnen over marteldieren, terwijl je heel goed weet dat je ze niet zou horen als het gaat over kistkalveren, legbatterijen of foie gras. De VB'ers deelden verdorie slachtafvalworsten uit als 'alternatief' voor het halalvlees! Weet je wat ze nog gedaan hebben tijdens deze week? Een gastles over homoseksualiteit. Zou dat ook deel uitmaken van het islamiseringsprogramma waarvan de VB-delegatie hier loopt te beweren dat deze school het heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beperk die onzin volgende keer tot prentjes tonen van niet-halal eten, mits ze er toch niet in real life mee verondersteld zijn "kennis" te maken. Laatst gewijzigd door Zenit : 17 juni 2012 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#808 |
Banneling
|
![]() Jij hebt het over mooie theorietjes, ik heb het over de realiteit en de uitvluchten die de bobo's uit hun mouw schudden om de eenzijdig opgedrongen halalkost in scholen en gevangenissen (en wie weet elders) te legitimeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik wil je een uur lang beffen! Gratis! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En klaarblijkelijk zijn we zelfs terug naar de veronderstelling gegaan dat de kinderen verplicht werden het halalvlees te eten... Oh, en Nynorsk: uitstekende post nr. 803, die de volledige discussie prachtig samenvat! Laatst gewijzigd door Scorpio : 17 juni 2012 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB is niet verplicht om eetfestijnen te organiseren waar enkel warme beenhesp geserveerd wordt. Scholen zijn niet verplicht om enkel halal te serveren. Met een klein beetje goodwill en respect is iedereen tevreden. Laat het nu helaas d�*t zijn waar het mensen aan ontbreekt.
![]() |
![]() |
#812 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben nochtans niet halal
![]()
![]() |
#813 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder is het raar dat je een probleem hebt met beenhespfestijnen georganiseerd door het VB : niemand verplicht u ervan te eten. Waarom kan je daar niet evenveel respect voor opbrengen als de halal only festijnen die islamitische organisaties organiseren? Waarom altijd die 2 maten en 2 gewichten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik klaag net dat gebrek aan goodwill en respect in scholen en gevangenissen aan, net als jij. Het is me een mysterie waarom je het geen 'crap' vindt als jij het zelf doet, maar wel als ik het doe. Als pakweg circe hier komt zeggen dat het niet zou mogen dat scholen alleen halal serveren, dan begin jij te cheeren. Als ik het zeg, dan is het 'crap' en 'heb ik het niet begrepen'. Wat zal het zijn? Het organiseren van beenhespfestijnen en halal only festijnen zorgt ervoor dat je een bepaalde groep mensen bewust uitsluit van het feestgebeuren. Dat m�*g, natuurlijk, je bent helemaal niet verplicht om voor iedereen goed te doen, maar het zegt wel alles over je respectloze attitude ten aanzien van andere mensen. In het geval van een beenhespfestijn is het zelfs dermate gesteld dat een deel van het 'eigen volk' waarvoor men zo zegt te ijveren, geen volwaardig alternatief aangeboden krijgt omdat men een statement wil maken. En ja, ik heb het over de vegetariërs. Ik vind dat gewoon zeer respectloos. Ik vind het dan ook niet nodig dat dergelijke mensen met respect terugbehandeld worden.
![]() |
![]() |
#816 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En natuurlijk was het de bedoeling van de halal-BBQ (die uw school niet gewoon "BBQ" durfde te noemen wetende dat de moslims hun kinderen zouden thuis houden) om de Vlaamse kindjes te manipuleren richting "halal is OK". Precies omdat jullie bobo's weten dat de inleving maar van één kant werkt of in één richting kan gemanipuleerd worden. Als de kindjes tegenpruttelen schelden we ze toch gewoon uit voor vuile VB-ers en racisten? Makkelijk toch en altijd efficient om de meesten het zwijgen op te leggen of geestjes te bewerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je meet telkens weer met twee maten en twee gewichten, en je beseft het niet eens. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |||||||
Minister-President
|
![]() Ja, u maakt zich uiteraard nooit schuldig aan simplismen:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Best interessant om eens met de klas te gaan kijken Scorpio.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |