![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. U gaat toch zeker niet beweren dat mensen scholen nodig hebben om hun recht op vrijheid van godsdienst uit te oefenen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De enige reden waarom mensen van in de kribbe geïndoctrineerd worden is omdat er anders niemand die fantasiewereld ernstig kan nemen.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 17 juli 2012 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf zogenaamde bekeerlingen verschuiven gewoonlijk enkel binnen bepaalde vakken van hun gespoelde hersenen. Zo valt het me bijvoorbeeld op dat in Nederland vooral vroegere Getuigen van Jehovah volgeling rechtstreeks naar islam kunnen overstappen: ligt nl. in dezelfde strikte lijn. Maar dit is natuurlijk ook niet absoluut. Wat ik bedoel is dat ouders die wensen dat hun kinderen "in de heer" worden opgevoed daar dus ook de kans voor moeten krijgen binnen het Vrij Onderwijs. Ik begrijp jullie probleem niet. Of willen jullie nu echt dat die twee extra uren godsdienst persé op zaterdag moeten worden aangeboden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij zeker? Laat me niet lachen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik volg je redenering volledig, maar ik volg ook ouders zoals Jan Van den Berghe die menen dat hun kinderen gedepriveerd worden als ze pas op hun 18de geconfronteerd worden met de wondere wereld der mirakelen, engelen, duivels, kabouters en trollen.... om niet te vergeten dat er ook witte vrouwen aan bronnen verschijnen en vooral nog onderaardse akeligheden kunnen gebeuren. Probeer dat maar eens wijs te maken aan uw kinderen als ze al 18 geworden zijn. Toch vind ik dat elke ouder dat recht moet hebben. Net zoals ze het recht moeten hebben om in de school een normen- en waardenpatroon te krijgen dat correspondeert met de ouders hun gedachtengoed. Ik pleit dan ook vooral voor islamitische scholen naast katholieke scholen en staats-scholen. Liever dat dan dat ik mijn kleinkinderen naar een politiekcorrecte-nitwit-school moet sturen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoeft niet persé op zaterdag. Dat mag ook een avond in de week zijn of een woensdagnamiddag of zo. Als het maar buiten de school gebeurt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom daar stoppen? Waarom geen joodse scholen, protestantse scholen, anglicaanse scholen, orthodoxe scholen, hindoescholen, boedhistische scholen,...?
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
al die scholen zullen hun eindtermen moeten halen anders krijgen ze geen subsidies. ik begrijp nog steeds uw probleem niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
indien die eindtermen behaald worden krijgt elke school zijn eigen subsidies. als ik dan in mijn school extra uren (onbetaald) wil geven om te leren pottenbakken, en een andere school extra uren (niet gesubsidieerd) wil besteden aan religieuze opvoeding, wat heeft de belastingbetaler daar dan mee te maken ? tenslotte betalen we zelfs zèlf onze gebouwen. Het Vrij onderwijs betaalt zèlf zijn gebouwen en krijgt minder subsidies dan het staatsonderwijs dat voorziet in 27 verschillende religieuze lessen. Daar hoef ik toch ook niet aan mee te betalen? ik wil gewoon NIKS religieuze lessen in het staatsonderwijs. D�*t is tenminste een besparing.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 juli 2012 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De toestand zoals hij nu is, is historisch zo gegroeid dat confessioneel onderwijs de plak zwaait. Gezien de secularisatie mag dat opnieuw bekeken worden. Het principe daarbij hoort te zijn, dat kinderen niet partijdig religieus geIndoctrineerd worden. Zoals Raf zei, dat grenst immers aan kindermishandeling. Of is het. Het betekent ook, dat heel het onderwijs opnieuw moet bekeken en opnieuw geregeld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het principe hoort te zijn, dan kinderen moeten beschermd worden tegen religieuze indoctrinatie. Dat is heel andere soep. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juli 2012 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... maar als u uw standpunt "niet-partijdig" noemt, dan moet u ook verdragen dat religieuzen die wél geloven dat er een God is, zichzelf ook onpartijdig mogen noemen en u partijdig. U trekt immers de kaart van de atheïst. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is trouwens atheïstische indoctrinatie? Die bestaat niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juli 2012 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U blijft dus het middelbaar onderwijs zien als een soort machine die slechts jongvolwassenen tot utilitair denkende mensen moet afleveren. Uw visie op onderwijs reflecteert dus een heel enge benadering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U blijft dus het middelbaar onderwijs zien als een soort machine die slechts jongvolwassenen tot utilitair denkende mensen moet afleveren. Uw visie op onderwijs reflecteert dus een heel enge benadering. |
|
![]() |
![]() |