Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2016, 11:59   #801
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Of gewoon lekker met mekaar bezig zijn naar beidens tevredenheid.
Dat zie ik evenwel niet in prostitutie. Hoewel, de ene is bevredigd, de andere heeft geld, kan ook het criterium zijn voor tevredenheid.
Ja. Bij seks gaat het niet om tevredenheid, maar om genot. Bij het solitaire genot van de hoerenloper ontbreekt ook de verhoogde genotsdimensie van de ander genot te schenken. Wat wat ontbreekt is het genot van de prostituee. De som van het genot bij prostitutie is dus wel zeer klein in vergelijking met de vrije liefde.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 april 2016 om 12:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 12:09   #802
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ja. Bij seks gaat het niet om tevredenheid, maar om genot. Bij het solitaire genot van de hoerenloper ontbreekt ook de verhoogde genotsdimensie van de ander genot te schenken. Wat wat ontbreekt is het genot van de prostituee. De som van het genot bij prostitutie is dus wel zeer klein in vergelijking met de vrije liefde.
Wat is dat nu weeral voor een onvoorstelbare onzin ? De job van een prostituee is net om genot te verschaffen aan de klant......haalt ze er zelf genot uit is dat meegenomen maar dat mag geen eis zijn. Haalt de klant er geen of weinig genot uit dan doet zij haar job slecht en wordt ze overbetaald voor haar geleverde diensten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 12:16   #803
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat is dat nu weeral voor een onvoorstelbare onzin ? De job van een prostituee is net om genot te verschaffen aan de klant......haalt ze er zelf genot uit is dat meegenomen maar dat mag geen eis zijn. Haalt de klant er geen of weinig genot uit dan doet zij haar job slecht en wordt ze overbetaald voor haar geleverde diensten.
Hij kan ook te zat zijn hé.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 12:28   #804
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik op restaurant ga betaal ik ook voor mijn genot. Het genot van de ober, de kok... interesseert mij niet, want hij/zij wordt betaald om mij genot te verschaffen.

Het verschaffen van een dienst, zegt u dat iets?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 12:56   #805
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als ik op restaurant ga betaal ik ook voor mijn genot. Het genot van de ober, de kok... interesseert mij niet, want hij/zij wordt betaald om mij genot te verschaffen.

Het verschaffen van een dienst, zegt u dat iets?
We spreken hier over seksueel genot.

De draad staat bol van de weerlegging van prostitutie als een gewone dienst. Lees de draad.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 april 2016 om 12:57.
Oud 27 april 2016, 12:58   #806
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fatsoen = decency (Ik heb geen dikke Van Dale bij mij)

Wat is er eigenlijk verkeerd met decency?

Ik ben trouwens niet zeker of het gebruik maken van een vrije hoer wel onfatsoenlijk is. Ik beschouw het als (maatschappelijk) ongewenst voor een resem redenen waarvan er al een resem aan bod gekomen zijn. En ongewenst is foei. Foei is niet noodzakelijk onfatsoenlijk.
Foei is "NOT like".

Fatsoensrakker :

Betekenissen volgens de Dikke van Dale:
1. Iemand die altijd met het begrip ‘fatsoen’ schermt, zonder dat daaraan een werkelijke moraliteit ten grondslag ligt.
2. Iemand die hecht aan fatsoensnormen en die het liefste aan anderen zou opleggen

QED

Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 april 2016 om 12:59.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 13:00   #807
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja en?

Ik zei dat het niet over tevredenheid gaat maar over genot. In dit geval over het genot van de klant. Waar weerleg jij dat hier?
Oud 27 april 2016, 13:02   #808
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We spreken hier over seksueel genot.

De draad staat bol van de weerlegging van prostitutie als een gewone dienst. Lees de draad.
Weerlegging door één persoon dan toch...
Oud 27 april 2016, 13:07   #809
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Weerlegging door één persoon dan toch...
Onzen taxi-filosoof.

Hij heeft tien jaar geleden 's nachts in Gent wat rondgereden voor een hoer of zes en een paar pooiers, zo verklaart hij zelf toch.
Wel, dan hebt ge toch zicht op heel de sector, zou men vermoeden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 april 2016 om 13:09.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 13:23   #810
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb geprobeerd mijn standpunt, mijn denkwijze, mijn terminologie zo goed mogelijk te verantwoorden en te beargumenteren, na kennisname, een dag of tien aan een stuk, van het voornaamst pro en contra. Ik ben daar behoorlijk in geslaagd. Dat is nog wat anders dan ranten, PA en getrol.

Citaat:
Betekenissen volgens de Dikke van Dale:
1. Iemand die altijd met het begrip ‘fatsoen’ schermt, zonder dat daaraan een werkelijke moraliteit ten grondslag ligt.
Ik zwaai niet met fatsoen. Aan mijn foei ligt een werkelijke cluster van argumenten, denkwijzen en ethische houding ten grondslag.
Fatsoensrakkerij wordt mij onterecht toegeschreven.

Citaat:
2. Iemand die hecht aan fatsoensnormen en die het liefste aan anderen zou opleggen
De meerderheid van mijn normen zijn geen fatsoensnormen maar progressief. Beboeten van hoerenlopers is ook progressief. . Is pro abortus, is anti homo discriminatie fatsoenlijk? Dat zijn geen fatsoensnormen maar progressief. Is parasiteren soms fatsoenlijk, ik vraag het maar omdat mij dat toegeschreven wordt... je moet een beetje consequent zijn...? Maar waarschijnlijk ben ik een hypocriet omdat ik tegelijk een parasiet ben én een fatsoensrakker. Met fatsoen is overigens niet automatisch iets verkeerd. Het hangt er maar vanaf wat dat zogenaamde fatsoen inhoudt en wat het beoogt. Voor zover mijn normen op de politieke agenda staan, worden ze via de politieke besluitvorming weggestemd of geïmplementeerd. Ik ben een democraat. Iedere democraat ziet graag zijn voorkeuren geïmplementeerd.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 april 2016 om 13:47.
Oud 27 april 2016, 13:31   #811
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onzen taxi-filosoof.

Hij heeft tien jaar geleden 's nachts in Gent wat rondgereden voor een hoer of zes en een paar pooiers, zo verklaart hij zelf toch.
Wel, dan hebt ge toch zicht op heel de sector, zou men vermoeden.

.
Puur theorie en ideologie spuien heeft meerwaarde tegenover persoonlijke ervaring?

Vijf jaar nachtdienst (1989-1994) was genoeg. Meer moest dat niet zijn. Dan ken je het Gentse nachtleven op je duimpje met alles er op en er aan.

In Tenerife heb ik ook van dichtbij internationale vrouwenhandel kunnen contempleren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 april 2016 om 13:44.
Oud 27 april 2016, 13:40   #812
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

edit:

Weerlegging door succesvolle maatschappelijke en politieke bewegingen.
Oud 27 april 2016, 13:50   #813
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Of gewoon altijd te slap.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 april 2016 om 13:50.
Oud 27 april 2016, 14:02   #814
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geprobeerd mijn standpunt, mijn denkwijze, mijn terminologie zo goed mogelijk te verantwoorden en te beargumenteren, na kennisname, een dag of tien aan een stuk, van het voornaamst pro en contra. Ik ben daar behoorlijk in geslaagd. Dat is nog wat anders dan ranten, PA en getrol.

Je bent wel gul bij het invullen van je eigen rapport moet ik zeggen...

Noem eens iemand die je hier hebt kunnen overtuigen met je argumenten ? Ik lees niets dan afwijzingen en ongeloof in je motieven.

Citaat:
Ik zwaai niet met fatsoen. Aan mijn foei ligt een werkelijke cluster van argumenten, denkwijzen en ethische houding ten grondslag.
Fatsoensrakkerij wordt mij onterecht toegeschreven.
Ja, Halloooo...
Fatsoensrakkerij loopt er juist van af, en wie heb je kunnen overtuigen ? Iemand ?

Citaat:
De meerderheid van mijn normen zijn geen fatsoensnormen maar progressief. Beboeten van hoerenlopers is ook progressief. . Is pro abortus, is anti homo discriminatie fatsoenlijk? Dat zijn geen fatsoensnormen maar progressief. Is parasiteren soms fatsoenlijk, ik vraag het maar omdat mij dat toegeschreven wordt... je moet een beetje consequent zijn...? Maar waarschijnlijk ben ik een hypocriet omdat ik tegelijk een parasiet ben én een fatsoensrakker. Met fatsoen is overigens niet automatisch iets verkeerd. Het hangt er maar vanaf wat dat zogenaamde fatsoen inhoudt en wat het beoogt. Voor zover mijn normen op de politieke agenda staan, worden ze via de politieke besluitvorming weggestemd of geïmplementeerd. Ik ben een democraat. Iedere democraat ziet graag zijn voorkeuren geïmplementeerd.
En weer eens een absolute waarheid : "beboeten van hoerenlopers is progressief"
Face it : het is niet omdat JIJ iets wil bekomen en door de wetgever laten opleggen aan de hele maatschappij dat het daarom 'progressief' is.

Verder mag je elucubreren zoveel je wil over fatsoen, maar daarmee weerleg je niets over fatsoensrakkerij. cfr supra voor wat betreft definitie van dat begrip.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 april 2016 om 14:09.
Oud 27 april 2016, 14:13   #815
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

...

Verder mag je elucubreren zoveel je wil over fatsoen, maar daarmee weerleg je niets over fatsoensrakkerij. cfr supra voor wat betreft definitie van dat begrip.
Elucubreren ?
Zeg maar gewoon produceren.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 14:20   #816
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb al iets gezegd over het zinloos opeisen van het gelijk. Het is gratuit zelf op te eisen dat je een argument gewonnen hebt.
Om te zien of iemand van mening verandert door een discussie moet je een poll houden in het begin en op het einde. Dat zou eens een nieuwigheid zijn op dit forum. Ofwel moet hij/zij zich uitdrukkelijk gewonnen geven.
Oud 27 april 2016, 14:34   #817
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Eigen ervaring ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 15:36   #818
Pukkie
Burger

Pukkie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem eens iemand die je hier hebt kunnen overtuigen met je argumenten ?
Na akte genomen te hebben van de standpunten van de heer eno2, kan ik officieel meedelen dat zijn argumenten inzake prostitutie mij niet hebben kunnen overtuigen.
Dat ik zwaar allergisch ben aan moraalridders en gelijkgezinden, zal hier waarschijnlijk niet helemaal vreemd aan zijn.
Pukkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 16:13   #819
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik vind zelfs dat we eno2 naar het Europees parlement moeten sturen om zijn zaak te bepleiten.
Om te garanderen dat het strafbaar maken van hoerenlopen nooit goedgekeurd zal worden.
Oud 27 april 2016, 17:51   #820
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er staan nochtans heel wat vragen open
1) wat is het verschil tussen een prostituee die aan huis komt en een psychologe, kapster,...
gewoon wat woordjes verzinnen zoals dingbare intimiteit zijn onvoldoende

2) wat met oude mensen, zieken, gehandicapten en lelijkaards. Waarom wil je hen beboeten/vervolgen/bestraffen omdat ze ook een seksueel verlangen hebben? Waarom vrouwen strafbaar stellen die gehandicapten op dit punt willen helpen?

ook vragen van anderen staan nog open
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be