Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden)
JA 48 17,84%
NEEN 221 82,16%
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2004, 06:01   #801
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar is thePiano's opvatting over Waarheid instrumenteel, maw louter afhankelijk van een beoogd politiek doel.
Waarschijnlijk net iets te veel Goebbels bestudeerd.
Zijn tirades tegen - om dan toch maar die partij te noemen - het Vlaams Belang betreffen een aanhoudend en systematisch aanzetten tot stigmatiseren en demoniseren van 1 miljoen kiezers.
Hallo, CGKR?

Laatst gewijzigd door stab : 12 december 2004 om 06:13.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 08:36   #802
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Uittreksel vanop de website van jurgen verstrepen.
Ik neem alleen dat over wat relevant is voor deze draad.
"
Stop de moord van het vrije woord.

Elke wet die een vrij woord beteugelt of onmogelijk maakt zorgt voor een onderhuidse kanker die zachtjesaan woekert. Na de processen tegen het Vlaams Blok, de antiracismewet, de antidiscriminatiewet en de effectieve moord op het vrije woord in Nederland geven de traditionele partijen de Vlaming het gevoel dat hij “zijn gedacht niet meer kan zeggen zoals hijzelf wil”. De burger ervaart dit als antidemocratisch en een ondergraving van zijn spreekrecht, meer bepaald de beknotting van 1 van zijn democratische rechten: de vrije meningsuiting. Hierdoor vermindert nog eens het vertrouwen van diezelfde Vlaamse burger in onze democratische instellingen. De vrije meningsuiting als 1ste amendement in Vlaanderen opnemen zou blijk geven van moed, vertrouwen geven aan de burger en het onderschrijven van 1 van de belangrijkste democratische rechten. Ik roep mijn politieke tegenstanders op om moed te tonen, de burger het vertrouwen te schenken en open te staan voor elke mening, hoe afwijkend die ook is van de traditionele meningen. Alle meningen moeten vrij zijn, je moet het er niet mee eens zijn, maar ze moeten wel geuit kunnen worden. Alleen zo zal je begrijpen wat leeft onder de bevolking en verlegt Vlaanderen haar grenzen
"
Oud 12 december 2004, 08:56   #803
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
SuperStaaf, zogezegd het icoon hier van de absolute vrije meningsuiting, dient een klacht in tegen mijn website omdat ik uitspraken citeer van revisionisten (nagenoeg allemaal Blokkers), info waarvan ik telkens de bron vermeld op mijn website.
Sorry, maar dit is een grove leugen.

Ik diende helemaal geen klacht in.

Ik wees op een grove inkonsekwentie: revisionistisch en negationistisch en anti-semitisch materiaal, en links naar sites die dergelijke illegaliteiten bevatten worden hier geknipt dat het een lieve lust is.
Degene echter die er steeds als de kippen bij is om te doen knippen (thePiano) verwijst zelf naar een site vol nazisme, revisionisme, negationisme, anti-semitisme en bovenop een link naar de site van Verbeke een verspreider van al het bovenstaande.
Niet logisch dat zoiets dan wel getolereerd wordt.

Dat is heel wat anders dan klacht indienen.
Voor mijn part mag iedereen posten en linken wat hij wil.

Ik herhaal daarom mijn oproep om geen sites te weren.
Ook niet van het genre Verbeke en thePiano.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 december 2004 om 09:09.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 09:11   #804
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik herhaal daarom mijn oproep om geen sites te weren.
Ook niet van het genre Verbeke en thePiano.
Ook diegenen die pro-censuur waren mogen meepleiten om thePiano's site opnieuw op politics.be toe te laten hoor.
Uiteraard na publiekelijk hun afkeer voor censuur uit te schruwelen.
Oud 12 december 2004, 09:29   #805
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Alweer een leugen erbij. 85,87% stemden voor de volledige vrije meningsuiting, dus tegen de muilkorfwetten (lees: de wet op het negationisme en revisionisme). De stemming ging op geen enkel moment over uw webstek.
Je hebt geen ongelijk. Mijn webstek valt helemaal niet onder de censuurwet en wordt ook niet aangeklaagd of wat dan ook, in tegenstelling tot die van S. Verbeke en zijn moaten.

Ik zit hier op een overwegend rechts forum met een moderator die zelfs het gemiddelde intellect van 85,87 % van de hier aanwezige VB'rs niet haalt. Als hij niet eens het onderscheid kan maken tussen aanklager, dader of slachtoffer, kan hij beter alles platgooien waar hij aan twijfelt, en dat is wat hij ook heeft gedaan.

Op andere forums werd ik gewoon geband, ook waarschijnlijk na een interne democratische stemming van één of twee moderators.

Tenzij jullie denken dat Peter Johan de God van Vlaanderen is, nee hoor, hij is enkel moderator van een forum, één van de vele honderden, en hij doet dat niet beter of slechter dan bv ancapa, seba of peace dat zouden doen, als U begrijpt wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 december 2004 om 09:32.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 09:40   #806
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenzij jullie denken dat Peter Johan de God van Vlaanderen is, nee hoor, hij is enkel moderator van een forum, één van de vele honderden, en hij doet dat niet beter of slechter dan bv ancapa, seba of peace dat zouden doen, als U begrijpt wat ik bedoel.
Inderdaad.
Konsekwent knippen, met een censuurwet als dekking, dat kan een klein kind met het IQ van een kiek.
Oud 12 december 2004, 09:52   #807
thePiano

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Konsekwent knippen, met een censuurwet als dekking, dat kan een klein kind met het IQ van een kiek.
Wel ja, Peter Johan schrijft het zelf: neem ik niet het risico om selectief te censureren. Gelukkig is dit maar een forum. Stel je voor dat S. Verbeke net zoveel verhaal zou hebben gehad. Hij zou al lang ter plekke zijn gelynched door nabestaanden en overlevenden van de holocaust. Nu mag hij voor een rechter komen, een advocaat onder de arm nemen en het hele gedoe overlaten aan een gans justitieel apparaat, wetende dat zijn rev&neg visie door 1 miljoen vlamingen wordt gesteund. Hoeveel leden telde de NSDAP in Duitsland ook weer? Niet S. Verbeke of het VB heeft hier bij gewonnen maar het revisionisme.

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 december 2004 om 09:53.
Oud 12 december 2004, 10:05   #808
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wel ja, Peter Johan schrijft het zelf: neem ik niet het risico om selectief te censureren. Gelukkig is dit maar een forum. Stel je voor dat S. Verbeke net zoveel verhaal zou hebben gehad. Hij zou al lang ter plekke zijn gelynched door nabestaanden en overlevenden van de holocaust.
Zijn die nabestaanden en overlevenden dan zo'n gewelddadige club? En wordt er door hen dan gelynched in landen, waar geen censuurwetten bestaan?
Nooit iets van gehoord.
Oud 12 december 2004, 10:06   #809
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ja, Peter Johan schrijft het zelf: neem ik niet het risico om selectief te censureren. Gelukkig is dit maar een forum. Stel je voor dat S. Verbeke net zoveel verhaal zou hebben gehad. Hij zou al lang ter plekke zijn gelynched door nabestaanden en overlevenden van de holocaust. Nu mag hij voor een rechter komen, een advocaat onder de arm nemen en het hele gedoe overlaten aan een gans justitieel apparaat, wetende dat zijn rev&neg visie door 1 miljoen vlamingen wordt gesteund. Hoeveel leden telde de NSDAP in Duitsland ook weer?
Tsja, waar ligt de grens met een censuurwet, nietwaar.
Ik begrijp enigszins het angsthaasgedrag van knippende mods.
Op ieders verzoek worden steeds de links naar illegale sites geknipt.
Als op uw site dezelfde links voorkomen, dan kunnen ze onder invloed van dergelijke wetten niet anders dan 'de verspreiding van rev&neg' proberen voorkomen.

Vandaar ook mijn stelling: laat iedereen citeren, linken, publiceren, etc. wat hij wil. Dan hoeven paniekerige moderatoren niet als razende zotten te knippen om toch maar elke schijn van 'wetteloosheid' te vermijden.
Dan kan de lezer, die ik itt de censuurliefhebbers wél voldoende oordeelsvermogen toedicht, voor zichzelf uitmaken wat rotzooi is en wat niet.
Dan kan diezelfde lezer zelf uitmaken met welke bedoeling de betwiste rotzooi gepost werd.

Deze laatste opwerpingen zal de censuurliefhebber natuurlijk niet onderschrijven.
Die laat het liever over aan politici, bestuurders, pastoors, en ......... moderators over om te bepalen wat mag en wat niet.
Als er daar dan eentje tussenzit die wat al rechtlijnig knipt, dan krijg je dergelijke klerezooi....................
Dan krijgt de censuurliefhebber een houw van de schaar die hij in handen gaf van 'ultieme beoordelaars' die toch niet zo kundig blijken als hij het steeds in theorie verdedigde.
Dan blijkt dat censuurscharen beter opgeborgen blijven, zodat niemand ertegenaan loopt..............................
Oud 12 december 2004, 10:33   #810
thePiano

Standaard

Citaat:
Tsja, waar ligt de grens met een censuurwet, nietwaar.
Ik begrijp enigszins het angsthaasgedrag van knippende mods.
Op ieders verzoek worden steeds de links naar illegale sites geknipt.
Als op uw site dezelfde links voorkomen, dan kunnen ze onder invloed van dergelijke wetten niet anders dan 'de verspreiding van rev&neg' proberen voorkomen.

Vandaar ook mijn stelling: laat iedereen citeren, linken, publiceren, etc. wat hij wil. Dan hoeven paniekerige moderatoren niet als razende zotten te knippen om toch maar elke schijn van 'wetteloosheid' te vermijden.
Dan kan de lezer, die ik itt de censuurliefhebbers wél voldoende oordeelsvermogen toedicht, voor zichzelf uitmaken wat rotzooi is en wat niet.
Dan kan diezelfde lezer zelf uitmaken met welke bedoeling de betwiste rotzooi gepost werd.

Deze laatste opwerpingen zal de censuurliefhebber natuurlijk niet onderschrijven.
Die laat het liever over aan politici, bestuurders, pastoors, en ......... moderators over om te bepalen wat mag en wat niet.
Als er daar dan eentje tussenzit die wat al rechtlijnig knipt, dan krijg je dergelijke klerezooi....................
Dan krijgt de censuurliefhebber een houw van de schaar die hij in handen gaf van 'ultieme beoordelaars' die toch niet zo kundig blijken als hij het steeds in theorie verdedigde.
Dan blijkt dat censuurscharen beter opgeborgen blijven, zodat niemand ertegenaan loopt..............................
De censuurwet staat hier niet ter discussie, alleen de huisregels van een bepaald forum op het internet die op een bepaalde subjectieve wijze door de eigenaars/moderators worden geïnterpreteerd. Dit forum heeft het laatste jaar een stevige ruk naar rechts gemaakt, een gegeven dat ook nog onlangs de schrijvende pers haalde en dat nog eens bevestigd werd.

Dat jij in je bijna aandoenlijke naïeviteit de onbeperkte vrije meningsuiting bepleit zonder kans op bestraffing of verhaal, is het best te vergelijken door een volwassen krokodil in huis halen en nu maar hopen dat hij de kat en de hond, de bomma en de facteur niet zal opvreten. Enfin, ik wens je veel succes met je actie om alles te censureren wat censureerders willen gecensureerd zien. Je bent geen haar beter dan wat of wie je zelf aanklaagt.

De toepassing van de wet gebeurt gelukkig buiten dit forum, en daar worden wetten nog gestemd met een parlementaire meerderheid, na eindeloos gedebatteer en gepalaver, amendementen, tegenvoorstellen enz.

Hier kan de eerste de beste marginaal met een beperkte kennis van ITC de hele tent op stelten zetten, beweren dat hij gelijk heeft en als hij genoeg boe-roepers achter zich krijgt, gelijk de bulldozer bovenhalen en het boeltje platwalsen. Dit forum lijkt bijna op de structuur van het VB

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 december 2004 om 10:46.
Oud 12 december 2004, 10:43   #811
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oproep aan moderatoren en beheerders

Geachte beheerders/moderators

Mijn open brief, waarin ik u opmerkzaam maakte op illegaliteiten in de link van thePiano's signature, had geenszins de bedoeling om zijn knappe site taboe te verklaren.
Ik wenste enkel dat iedereen dezelfde rechten zou verkrijgen, en op dit forum vrijelijk zou kunnen citeren uit dezelfde bronnen als waar dhr. thePiano zich van bedient.

Ik verzoek u dan ook om de censuurmaatregelen terug te schroeven en de site van de betrokkene opnieuw liefderijk in jullie content toe te laten.
Het zou van enorme durf getuigen om tegen de lullige wetten in te gaan, en het zou jullie bovendien een hoop knipwerk besparen.
De site van dhr. thePiano kan dan immers dienen als referentie om identieke zaken toe te laten zoals negationistische, revisionistische en anti-semitische citaten (desnoods met een waarschuwing of afkeuring erbij) én links naar sites waar dergelijke zaken (ditmaal zonder waarschuwing) verheerlijkt worden (cfr. de link naar Verbekes website op de site van dhr. thePiano)

Mag ik tevens alle tegenstanders van de censuurwetten ([size=1]Agitator[/size][size=1], [/size][size=1]Alvader[/size][size=1], [/size][size=1]ancapa[/size][size=1], [/size][size=1]antifa[/size][size=1], [/size][size=1]athena[/size][size=1], [/size][size=1]Beagle[/size][size=1], [/size][size=1]benji[/size][size=1], [/size][size=1]Bert Bubber[/size][size=1], [/size][size=1]Betweter[/size][size=1], [/size][size=1]big bad wolf[/size][size=1], [/size][size=1]Bobke[/size][size=1], [/size][size=1]boeha[/size][size=1], [/size][size=1]Brabo[/size][size=1], [/size][size=1]C uit W[/size][size=1], [/size][size=1]chinees[/size][size=1], [/size][size=1]De anarchistische bankier[/size][size=1], [/size][size=1]De Garde[/size][size=1], [/size][size=1]De Zuiveraar[/size][size=1], [/size][size=1]Distel[/size][size=1], [/size][size=1]Djeeuw[/size][size=1], [/size][size=1]Dnanidref[/size][size=1], [/size][size=1]doubled[/size][size=1], [/size][size=1]Extinct[/size][size=1], [/size][size=1]EXTREEM[/size][size=1], [/size][size=1]fcal[/size][size=1], [/size][size=1]fernand[/size][size=1], [/size][size=1]Fieseler[/size][size=1], [/size][size=1]frog[/size][size=1], [/size][size=1]Gargamel[/size][size=1], [/size][size=1]Gauss[/size][size=1], [/size][size=1]Herr Flick[/size][size=1], [/size][size=1]Hexa[/size][size=1], [/size][size=1]Horus[/size][size=1], [/size][size=1]Hrafnar[/size][size=1], [/size][size=1]humble[/size][size=1], [/size][size=1]ilfalco[/size][size=1], [/size][size=1]instromaniac[/size][size=1], [/size][size=1]jan hyoens[/size][size=1], [/size][size=1]Jan van den Berghe[/size][size=1], [/size][size=1]Jazeker[/size][size=1], [/size][size=1]jef[/size][size=1], [/size][size=1]Jonas Elossov[/size][size=1], [/size][size=1]Jos Verhulst[/size][size=1], [/size][size=1]Jozef Ostyn[/size][size=1], [/size][size=1]Kaal[/size][size=1], [/size][size=1]Karel Hendrik[/size][size=1], [/size][size=1]Knuppel[/size][size=1], [/size][size=1]Landau[/size][size=1], [/size][size=1]Luddo[/size][size=1], [/size][size=1]lustige lezer[/size][size=1], [/size][size=1]Michaël Bauwens[/size][size=1], [/size][size=1]MT[/size][size=1], [/size][size=1]muys[/size][size=1], [/size][size=1]N.J.S.V. Antwerpen[/size][size=1], [/size][size=1]oz457[/size][size=1], [/size][size=1]Pat[/size][size=1], [/size][size=1]prutske[/size][size=1], [/size][size=1]Public energy[/size][size=1], [/size][size=1]radicaal[/size][size=1], [/size][size=1]rookie[/size][size=1], [/size][size=1]Rr00ttt[/size][size=1], [/size][size=1]schaduw[/size][size=1], [/size][size=1]Seba[/size][size=1], [/size][size=1]SethMoN[/size][size=1], [/size][size=1]setu[/size][size=1], [/size][size=1]Shizie[/size][size=1], [/size][size=1]Spolpoel[/size][size=1], [/size][size=1]stab[/size][size=1], [/size][size=1]Supe®Staaf[/size][size=1], [/size][size=1]t393137[/size][size=1], [/size][size=1]Tegendradigaard[/size][size=1], [/size][size=1]Tijl Uilenspiegel[/size][size=1], [/size][size=1]TimV[/size][size=1], [/size][size=1]TomB[/size][size=1], [/size][size=1]Truder[/size][size=1], [/size][size=1]Tzuvar Raemborr[/size][size=1], [/size][size=1]Tömmchen[/size][size=1], [/size][size=1]Verhofstadthater[/size][size=1], [/size][size=1]Vlaanderen Boven[/size][size=1], [/size][size=1]Vlaanderen_onafhankelijk[/size][size=1], [/size][size=1]voicelesscharlie[/size][size=1], [/size][size=1]W.J.[/size][size=1], [/size][size=1]watashiwa[/size][size=1], [/size][size=1]Willem de Spreker[/size][size=1], [/size][size=1]wolf[/size][size=1], [/size][size=1]woollywalter[/size][size=1], [/size][size=1]wv4democracy[/size][size=1], [/size][size=1]Xenon[/size][size=1], [/size][size=1]Zijne Heerlijkheid[/size][size=1], [/size][size=1]Zwart & Geel[/size]) oproepen om deze brief te steunen als bewijs van onze konsekwentie?

Allen op voorhand bedankt
Hier schaar ik mij achter.
Wanneer ik gedaan heb met lachen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 10:48   #812
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er nu in feite gebeurd?

SuperStaaf, zogezegd het icoon hier van de absolute vrije meningsuiting, dient een klacht in tegen mijn website omdat ik uitspraken citeer van revisionisten (nagenoeg allemaal Blokkers), info waarvan ik telkens de bron vermeld op mijn website.
Staaf heeft helemaal geen klacht ingediend.

Citaat:
Op het forum van Politics.be geeft moderator Peter Johan SuperStaaf gelijk en, na juridisch overleg te hebben gepleegd met ondermeer revisionist Jan van den Berghe [size=1](23.967 berichten de numero uno, en aldus zowat de baas van dit kot)[/size] wordt mijn website als revisionistisch en negationistisch verklaart en legt Peter Johan verbod op om dit webadres nog langer weer te geven op dit forum.
Dan mag u deze insinuaties wel eens bewijzen.

Citaat:
85,87% van de gebruikers van dit forum juichen dit toe dat eindelijk een website die in één van haar rubrieken het VB in een kwaad daglicht stelt (en feitelijk beschuldigt van revisionisme en negationisme en dit aantoont met voorbeelden), definitief verboden wordt op dit forum.
In juich toe dat je een koekje van eigen deeg krijgt, en dat jij jezelf dan nog te kakken zet met je selectieve verontwaardiging. Ik juch die censuur zelf echter allerminst toe.

Trouwens: 85,87% van zij die hier gestemd hebben is niet 85,87% van de "gebruikers van dit forum", noch hebben zij allemaal gereageerd op de censurering van uw signature. En dan maar het VB aanvallen op hun propaganda...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 12 december 2004, 10:57   #813
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt geen ongelijk.
Is dit een manier om Jan gelijk te geven zonder hem eigenlijk gelijk te moeten geven?

Citaat:
Mijn webstek valt helemaal niet onder de censuurwet en wordt ook niet aangeklaagd of wat dan ook, in tegenstelling tot die van S. Verbeke en zijn moaten.
Dat heb je met een selectieve toepassing van die wet he.

Citaat:
Ik zit hier op een overwegend rechts forum met een moderator die zelfs het gemiddelde intellect van 85,87 % van de hier aanwezige VB'rs niet haalt. Als hij niet eens het onderscheid kan maken tussen aanklager, dader of slachtoffer, kan hij beter alles platgooien waar hij aan twijfelt, en dat is wat hij ook heeft gedaan.
"aanklager, dader of slachtoffer".
Nogmaals wordt duidelijk hoe de censuurelite met de eigen censuurwetten wilt omspringen. "Ik ben aanklager, dus ik mag dat. Jou verslijt ik voor dader, dus jij mag dat niet". Eerst een wet maken en dan zelf gaan beslissen op wie ze wel en niet van toepassing is. je hebt zelfs het gemiddelde intellect van 85,87 % van de hier aanwezige VB'rs bijlange niet nodig om te zien dat zoiets de deur wagenwijd openzet voor een dictatuur.

Citaat:
Op andere forums werd ik gewoon geband, ook waarschijnlijk na een interne democratische stemming van één of twee moderators.
Of misschien nadat je de mods beledigde.

Citaat:
We begrijpen heel goed wat jij bedoelt, Piano. De selectieve censuurschaar is inderdaad meer iets voor een forum dat jij zou beheren.
Oud 12 december 2004, 10:59   #814
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Zijn die nabestaanden en overlevenden dan zo'n gewelddadige club? En wordt er door hen dan gelynched in landen, waar geen censuurwetten bestaan?
Nooit iets van gehoord.
Gek dat Piano hier niet op antwoordt. Je zou haast gaan denken dat hij maar loze propaganda aan het verkopen is...
Oud 12 december 2004, 11:03   #815
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staaf, je bent een Blokker. Raus!
Als je niet akkoord bent met de denkwijze van de Piano ga je zijn welbekende hok in, en het Pianoprobleem is op de meest simpele wijze opgelost.

Inplaats van iedereen in het kamp te duwen die het niet met je eens is zou je beter beginnen met de wetmakers te bekritiseren tegen wiens censuurschaar jij uiteindelijk zelf bent aangelopen, Piano. Dit werd vaak genoeg voorspeld en het is nog maar een begin van wat je te wachten staat, de dag dat de wetmakers waar jij zo hoog mee oploopt, niet langer de politieke spelregels bepalen.

Jij, die je zo bezorgd toont over het lot van de nabestaanden van de holocaust, en die dag en nacht op zoek bent naar hetzelfde eenzijdige materiaal, moet toch weet hebben van al die wraakzuchtige nabestaanden waar jij hierboven naar verwijst, en die van plan zijn revisionisten en negationisten te lynchen omdat hun mond niet bij wet verzegeld werd?
Waarom geef je daar niet eens wat voorbeelden van? Omdat er in landen, waar de neg.&rev. wet niet bestaat, geen Blokkers zijn die in jouw nobele bedoelingen kunnen worden betrokken?
Oud 12 december 2004, 11:05   #816
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De censuurwet staat hier niet ter discussie, alleen de huisregels van een bepaald forum op het internet die op een bepaalde subjectieve wijze door de eigenaars/moderators worden geïnterpreteerd. Dit forum heeft het laatste jaar een stevige ruk naar rechts gemaakt, een gegeven dat ook nog onlangs de schrijvende pers haalde en dat nog eens bevestigd werd.
De censuurwet staat hier juist wel ter discussie, maar jij probeert het debat te verschuiven naar "val politics.be aan".

Citaat:
Dat jij in je bijna aandoenlijke naïeviteit de onbeperkte vrije meningsuiting bepleit zonder kans op bestraffing of verhaal, is het best te vergelijken door een volwassen krokodil in huis halen en nu maar hopen dat hij de kat en de hond, de bomma en de facteur niet zal opvreten. Enfin, ik wens je veel succes met je actie om alles te censureren wat censureerders willen gecensureerd zien. Je bent geen haar beter dan wat of wie je zelf aanklaagt.
Een krokodil die dingen opvreet doet mij eerder denken aan een schaar die dingen wegknipt. Dat lijkt mij jouw huisdier te zijn, niet dat van Staaf. Uw valselijke beschuldigingen over de zogezegde censuurlust van Staaf zijn niet meer dan belachelijke leugens en verdachtmakingen.

Citaat:
De toepassing van de wet gebeurt gelukkig buiten dit forum, en daar worden wetten nog gestemd met een parlementaire meerderheid, na eindeloos gedebatteer en gepalaver, amendementen, tegenvoorstellen enz.
En zonder inspraak van zij die er het hardst door getroffen kunnen worden: de bevolking.

Citaat:
Hier kan de eerste de beste marginaal met een beperkte kennis van ITC de hele tent op stelten zetten, beweren dat hij gelijk heeft en als hij genoeg boe-roepers achter zich krijgt, gelijk de bulldozer bovenhalen en het boeltje platwalsen. Dit forum lijkt bijna op de structuur van het VB
Gelukkig krijg jij niet genoeg boe-roepers achter je, anders was het misschien gelukt.
Oud 12 december 2004, 11:11   #817
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Zijn die nabestaanden en overlevenden dan zo'n gewelddadige club?
Wel, als ik zo terugdenk aan wat Sharon in de bezette gebieden in Sabra en Chatila heeft aangericht, kan ik niet zeggen dat de overlevenden van de holocaust nadien lieve katjes zijn geworden om zonder handschoenen aan te pakken. Wat jij?

Citaat:
En wordt er door hen dan gelynched in landen, waar geen censuurwetten bestaan?
Nooit iets van gehoord.
Ik ken geen enkel land waar geen censuurwetten bestaan. Zelfs het door het VB zogeroemde vrije Amerika, waar je ongestoord in Waffen SS uniformen met swatiska's en gewapend mag rondlopen, en waar de holocaust rustig mag ontkend worden tot in het absurde toe, wordt nog altijd de doodstraf toegepast.

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 december 2004 om 11:12.
Oud 12 december 2004, 11:15   #818
thePiano

Standaard

Citaat:
Ook diegenen die pro-censuur waren mogen meepleiten om thePiano's site opnieuw op politics.be toe te laten hoor. Uiteraard na publiekelijk hun afkeer voor censuur uit te schruwelen.
Weet jij zelf nog wat je wilt, of is het je bomma die hier zit te typen?

SuperStaaf: "U verschaft dan een forum voor het verspreiden van illegale opinies, citaten en uitlatingen. Uiteraard doet u nog steeds uw zin. Wenst u selectief aan bepaalde personen wel toe te staan wat u anderen verbiedt, dan zij het zo. Het is uw forum. Ik signaleer deze tekst via het driehoekje."

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 december 2004 om 11:16.
Oud 12 december 2004, 11:19   #819
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig krijg jij niet genoeg boe-roepers achter je, anders was het misschien gelukt.
Zelfs die paar 'boe-roepers' die onze Blokbasher in het prille begin nog steunden hebben wijselijk afgehaakt.
Maar toch eigent zich de eenzame minderheid hier het allergrootste gelijk van de wereld toe.

Niet dat het ons veel anders gewend is gemaakt buiten dit forum...
Oud 12 december 2004, 11:22   #820
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, als ik zo terugdenk aan wat Sharon in de bezette gebieden in Sabra en Chatila heeft aangericht, kan ik niet zeggen dat de overlevenden van de holocaust nadien lieve katjes zijn geworden om zonder handschoenen aan te pakken. Wat jij?
En wat heeft dat in Israel met het ontbreken van een neg.& rev. wet te maken?

Citaat:
Ik ken geen enkel land waar geen censuurwetten bestaan. Zelfs het door het VB zogeroemde vrije Amerika, waar je ongestoord in Waffen SS uniformen met swatiska's en gewapend mag rondlopen, en waar de holocaust rustig mag ontkend worden tot in het absurde toe, wordt nog altijd de doodstraf toegepast.
Idem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be