![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kleine stap, in de goede richting.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die EO lag al klaar lang voordat Roe v Wade officieel werd overruled.
Heb ik je 'n aantal weken geleden nog verteld. Maar d(j)e hysterie bleef aanhouden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 9 juli 2022 om 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 juli 2022 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 juli 2022 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is opvallend dat mensen die het constant hebben over 'rationaliteit', zelf niet goed weten wat dat nu precies is. Rationaliteit wil zeggen dat je aan het handelen bent op basis van de 'rede', argumenten. Daar speelt emotie per definitie ook een rol bij. Sterker: zonder emotie zou je niet de 'drive' hebben om überhaupt een discussie, gesprek te beginnen.
Apathie =/= rationaliteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen dat personen die nog niet dement zijn, wel kunnen vastleggen onder welke eventuele voorwaarden ze "er een einde aan willen maken", bijvoorbeeld, dementie, of een bankrekening die onder het miljoen duikt of zo. Maar dan is dat een euthanasie met toelating he. Stellen dat we demente mensen die nooit gezegd hebben dat ze er iets op tegen hadden om dement te zijn, gaan executeren, is toch wel een stapje verder zou ik zeggen. Want dan zouden we ook vele andere klassen van mensen kunnen extermineren. Waar ik daar een probleem mee heb, is het systematische, en het staatsgedrevene. Dat een prive persoon wat dementen gaat aflappen, tot daar toe. Dat het een officiele exterminatie campagne wordt, waar we zo hier en daar ook een tegenstander "dement" zullen verklaren, is er voor mij over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is wel juist dat empathie een geheel van bewuste sensaties is zoals een ander, en dus, net als alle andere sensaties, een doel vormt vanuit een egoistisch standpunt, namelijk aangename sensaties willen verwezenlijken. Als ik "empathie heb" voor persoon X, dan heb IK aangename sensaties als ik een mentale constructie heb waarbij persoon X zogezegd aangename ervaringen heeft. Ik ga dus als egoistische doelstelling MIJN aangename sensaties maximaliseren, en daarvoor moet ik dus ervoor zorgen dat ik in een situatie kom waar ik de indruk heb dat persoon X aangename ervaringen heeft (of hij die ECHT heeft, of zelfs maar kan hebben, is bijzaak). Mijn rationele strategie om MIJN aangename sensaties egoistisch te maximaliseren bestaat er dus in om te handelen zodat ik denk dat persoon X dat aangenaam zal vinden. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juli 2022 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, stel dat ik een vriend heb (waar ik positieve affectieve empathie voor koester) en die vriend gaat op reis naar een of ander tropisch eiland. In werkelijkheid is hij ontvoerd door een bende drugshandelaars, en wordt nu op vreselijke wijze gefolterd, maar dat WEET IK NIET. Ik beeld mij in dat hij op zijn tropisch eiland zit en daar aan het genieten is. Dat stemt mij vrolijk, en daar is het mij om te doen. Meer nog, ik stuur hem een cadeaucheque voor de lokale duikclub, en ik doe dat omdat ik mij inbeeld dat hij daar veel fun mee zal beleven en het zal waarderen dat ik hem dat cadeautje doe. Ik ben in mijn nopjes bij die gedachte EN DAAR IS HET MIJ OM TE DOEN. Dat hij in werkelijkheid gefolterd wordt, heeft hierbij geen enkel belang, zolang ik het maar niet WEET, en zolang ik mij maar inbeeld dat hij dat cadeautje aangenaam zal vinden, heb IK aangename sensaties door middel van die empathie, en dat is wat telt. Cognitieve empathie is eerder de manier om een andere zijn aangename en onaangename ervaringen min of meer juist in te schatten, zodat men daar het GEDRAG van die andere uit kan voorspellen. Als ik wil dat iemand zekere dingen doet voor mij, dan moet ik mij proberen in te leven met hoe die persoon ECHT "voelt", want ik moet daarop JUIST kunnen spelen om dat te gebruiken om hem te brengen tot het doen van die dingen. Het kan zijn dat ik helemaal geen affectieve empathie heb, maar ik moet mij kunnen inleven in hoe die persoon de zaken zal aanvoelen en bijgevolg hoe die zijn keuzes zal maken, om dat zaken zo voor te stellen dat die persoon zal doen wat ik wens (voor een andere doelstelling). Het is eigenlijk de basis van het commerciele denken. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juli 2022 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pro Lifers zullen deze vrouw ongetwijfeld gelijk geven:
https://www.chron.com/news/houston-t...d-17293221.php Pregnant Texas woman driving in HOV lane told police her unborn child counted as a passenger
![]() |
#816 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#817 |
Europees Commissaris
|
![]() Het gaat er me vooral om dat kinderen niet opgroeien in een omgeving waar ze eigenlijk ongewenst zijn. Wat dementen betreft: dat moet door onafhankelijke artsen worden vastgesteld.
![]() |
#818 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ethische discussies: deze is fan van wijlen Etienne VERMEERSCH.
![]() |
#819 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar je ontwijkt het punt: als dementie vastgesteld wordt, moet er dan een executie volgen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |