![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#801 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#802 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
2. Ik ga ervan uit dat de uitvoerende macht er alles aan doet om de wet te handhaven. 3. Illegalen zijn niet toegelaten. Als zij hier misdaden kunnen plegen is dat omwille van het feit dat het hen toegelaten is hier illegaal te zijn.
|
|
|
|
#803 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is geen grap, maar onrealistisch. Garnalen zijn niet de ideale "omzetters".
|
|
|
#804 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#805 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
## Bron **Strafwetboek van 8 juni 1867** - Boek I - Algemene Bepalingen - Titel I - Over de toepassing der straffen in het algemeen - Hoofdstuk I - Over de toepassing der strafwetten ten aanzien van het gebied Raadpleegbaar via: [http://www.ejustice.just.fgov.be](ht...e.just.fgov.be) ## Betekenis Dit artikel vestigt het **territorialiteitsbeginsel**: wie op Belgisch grondgebied een misdrijf pleegt, valt onder de Belgische strafwet, ongeacht: - Nationaliteit - Verblijfsstatus (legaal of illegaal) - Woonplaats???????????????? Dit is bovendien in elk land zo. Gunther, ge kunt dat opzoeken he. Duurt maar 2 minuten. Ivm 2 & 3: ja okeeee, maar als die illegaal, die hier eigenlijk niet mag zijn, dan TOCH een moord pleegt; wat dan?!?!?! Gij zegt: terug sturen, ik zeg, en de wet nu, zegt: hier berechten, volgens DEZELFDE REGELS EN RECHTEN als staatsburgers. Dit vooronderstelt dus dat illegalen, net als staatsburger ook recht hebben op een eerlijk proces.
|
|
|
|
#806 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het lost het oorspronkelijke probleem niet op natuurlijk. Hoe ga je bepalen welke illegaal garnalenvoer mag worden en welke gewoon gedeporteerd. Of moeten ze allemaal garnalenvoer worden. Zo casual, half grappend (damn you, Poe’s law) buitengerechtelijke massamoord promoten…. Nee, het went niet…
|
|
|
|
#807 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb het al lang voorgerekend. Het omzetten van een volwassen persoon levert 700 gram gepelde garnaal op. Niet efficiënt. Net zoals massale import van criminelen alleen maar kosten oplevert voor de importerende samenleving. Ook niet efficiënt. Mijn doelstellingen zijn dus
Uw doelstelling is, volgens mij, kumbaya zingen en de gevangenis van de wereld te spelen.
|
|
|
|
#808 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Uw doelstellingen komen neer op massamoord. Ge moogt doen alsof dat niet zo is, maar dat is het wel. En dus nog eens, dat casual fantaseren over massamoord is iets waar ik maar moeilijk aan kan wennen.
|
|
|
|
#809 |
|
Minister-President
|
Beste beheerders, vinden jullie dit normaal? En aanvaardbaar?
|
|
|
#810 | |
|
|
Citaat:
Als de uitvoerende macht zijn taak niet heeft uitgevoerd, dan ligt het oorzakelijk verband niet bij de misdaad, maar bij het feit dat de illegaal niet tijdig gedeporteerd werd. Daarnaast, het artikel dat je aanhaalt spreekt over vreemdelingen, en niet over illegalen. Er is juridisch een verschil in statuut. https://www.elfri.be/territorialitei...ische-strafwet
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 31 oktober 2025 om 20:58. |
|
|
|
|
|
|
#811 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je mag ook geen mensen vermoorden. Toch gebeurt het. Wat nu…
|
|
|
|
#812 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#813 | |
|
|
Citaat:
Ofwel voorziet de wet een juridisch statuut voor de illegaal, waarmee het volledig burgerrecht vervalt, ofwel erkennen we het juridisch vacuüm waarin de illegaal zich nu bevindt, zolang de illegaal op het grondgebied verblijft, zeker, en met name, als de illegaal buiten het loutere feit van de illegaliteit dan nog eens een misdrijf pleegt. Het juridisch statuut van de illegaal, dat er niet is, wijzigt niet als de illegaal een misdrijf pleegt.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 31 oktober 2025 om 21:37. |
|
|
|
|
|
|
#814 |
|
|
Oproepen tot censuur is een zwaktebod.
|
|
|
#815 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#816 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie Voltian de Mjolnir censuurhamer al oproepen.
|
|
|
#817 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nochtans zijn het hoofdzakelijk de VB’ers die hier gebruik maken van de censuurknop.
|
|
|
#818 |
|
Minister-President
|
Vooraleer iedereen “censuur censuur!” Begint te wenen, hier is het forum reglement: https://forum.politics.be/misc.php?do=cfrules
Lees het ne keer
|
|
|
#819 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En vooraleer we in uw utopia belanden dat er nergens ooit illegalen zouden zijn, is er een regeling nodig om die mensen te berechten voor misdaden die ze plegen. Daar heb je geen oplossing voor. Zoals steeds eigenlijk.
|
|
|
|
#820 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een idee is geen oproep. En ik erken dat mijn idee onrealistisch is. Uw idee daarentegenover, om elke illegaal die iets nog groffers mispeuterd dan een kauwgom onder de zetel te plakken hier in een peperdure cel te steken prima haalbaar is, maar.... Gaat u de kost betalen, want ik stem met mijn voeten dan.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 oktober 2025 om 22:45. |
|
|
|
|