![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zie. Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen, maar met idealisme (jij) bereik je niks. Je kunt roepen wat je wilt, van rechten wat je wilt. Maar als je niet kijkt naar de feitelijke werkelijkheid, dan bereik je daar absoluut geen knijt mee. Quota vind ik perfect gerechtvaardigd vanuit een praktisch ideaal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#804 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#805 |
|
![]() Zo snel als mogelijk natuurlijk. Het ging trouwens over het huwen met een partner uit het land van afkomst. Niet over aanpassen aan deze maatschappij, want wat jij en ik daarover denken, is meer dan waarschijnlijk iets totaal anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom kan het gezin niet in het moederland gestart worden Edina? Waarom kan de hereniging niet in de omgekeerde richting plaats vinden? Waar sluit jij dat als optie uit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 |
|
![]() Ik heb de betreffende artikels al eens gekopiëerd hier. Iedereen heeft het recht om zonder voorwaarden een gezin te stichten en in het geval de echtgenoten uit verschillende landen komen, is het nogal vanzelfsprekend dat zij bepalen waar ze willen wonen en niet één of andere wet.
Laatst gewijzigd door Edina : 25 mei 2007 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij trouwt met een Nederlandse, wil jij toch ook zelf kiezen waar je woont? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar net als wij stel jij nochtans vast dat bij steeds dezelfde migrantengroepen die aanpassing maar niet wil lukken, ook niet na 4 generaties en dat zij door hun onintegreerbaarheid aan de onderkant van de maatschappij terecht komen en blijven. (Met uitzondering van een paar enkelingen, maar dat zijn dan weer volledig geassimileerden.) En jij wil de marginale onderkant -met alle overlast en kosten voor de maatschappij - nog wat meer aanvullen met onaanpasbare en onintegreerbare importbruiden (en gommen) en hun nazaten die sowieso opgevoed zullen worden in de taal en volgens de cultuur van het moederland. Besef je wel hoe egoistisch je bent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de stemgerechtigdheid:
edina vindt dus dat IEDEREEN die zich ergens bevindt mee moet kunnen bepalen over het reilen en zeilen. Edina vindt dus eveneens dat huurders mee een stem moeten hebben in de algemene jaarlijkse vergadering over het reilen en zeilen in een appartementsgebouw. Eigenaars hoeven helemaal niet mee te stemmen, want ze wonen er niet. Tevens vindt Edina dat indien ze logés (je weet wel, die bejaarde allochtonen) in haar huis opneemt, deze evengoed mee zullen beslissen over de aankoop van de nieuwe meubelen en of het behang nu met streepjes of bloemetjes zal zijn. Dat die huurders of logés het geen barst kan schelen of ze eigenaar zijn of niet, maakt voor Edina niks uit. Dat die huurders of logés na het uitbrengen van hun stem (jahaaa! wij willen dat Jori salon!) gewoonweg kunnen vertrekken (met achterlating van het salon en de afbetaling) heeft voor Edina geen enkel belang. Ik heb jarenlang ontzettend veel Belang gehecht aan het stemrecht/plicht. Een taak die ik zeer bewust vervulde, met een gevoel van eigen verantwoordelijkheid erbij. Sinds het vreemdelingenstemrecht (nee! geen allochtonenstemrecht: allochtoonse belgen hebben al lang stemPLICHT) is dat verantwoordelijkheidsgevoel tot een minimum gedaald: jahaah! ik wil ook dat Jori salon! en dat anderen ervoor moeten betalen zal me een worst wezen! Dat hebben ze ervan!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben alleen geen verantwoordelijkheid voor het voortbestaan van het onroerende goed. Vreemdelingen evenmin! Het zal hen een worst wezen als van dit welvarend landje een puinhoop overschiet: ZIJ weten waar ze zich zullen laten begraven en indien hier de vetpotten leeg zijn waar ze terug naartoe willen. Ik en mijn kinderen zitten met de gevolgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2007 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uw commentaar dat vreemdelingen enkel stemrecht hebben indien ze belastingen betalen gaat trouwens ook niet op: waar staat dat vreemdelingen die van een uitkering leven (amper belastingen betalen op hetgeen ze KRIJGEN) niet mogen gaan stemmen? Al ooit een huurder geweten die geld ONTVING om ergens te wonen en dan nog mee mag beslissen of de gang zal herschilderd worden op kosten van de eigenaar?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien vind jij dat vanzelfsprekend, maar daarom hoeft het niet vanzelfsprekend te zijn. Ook al omdat er een andere optie is: gezinsvorming in het "moederland". Dat lijkt mij de meest vanzelfsprekende optie : terug in het gekende midden, terug in de familiekring met wie ze zich willen verenigen en die er haar wortels heeft, terug in de eigen gekende cultuur, weg van de cultuur die ze verachten (met uitzondering van diens materiële voordelen en sociale rechten die uiteraard het enige motief zijn waarom ze zich persé hier willen herenigen), terug in een omgeving waar hun taal ook de nationale taal is. Het lijkt me dat ik meer argumenten kan aanbrengen om hun hereniging in hun 'moederland' te laten plaatsvinden dan jij om ze persé hier te laten herenigen. Het enige motief dat jij en zij hebben om hun hereniging hier te laten plaatsvinden zijn de sociale en materiële voordelen die ze hier zullen genieten, terwijl ze die in hun moederland zullen moeten missen. Sociale rechten waartoe ze nooit hebben bijgedragen en nooit veel zullen bijdragen gezien hun marginale economische situatie (die weer het gevolg is van hun onaanpasbaarheid). Het spel kan pas gespeeld worden als iedereen de spelregels volgt. Dat doen zij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#817 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben het over immigranten die géén Belgische nationaliteit hebben maar in België wonen/werken/leven. (Hebben die recht op werkloosheidsuitkering? Niet dat ik het relevant vind in deze discussie, maar goed. Ik ben daar benieuwd naar.) Nee, Circe. U snapt het niet. Ik zei niet dat die énkel stemrecht hebben als ze belastingen betalen. Ik zeg dat het inwoners zijn die - als ze werk hebben - hun bijdragen aan de belastingen betalen. Het maakt mij niet echt uit (voor hun stemrecht, voor de duidelijkheid) of ze dan ook écht werk hebben. (Hun btw betalen ze sowieso al.) (Ik kan een boel redenen geven waarvoor hun werkloosheidsstatus wél relevant is. Ik denk maar aan een green card model, waarbij ze dus 'terug' vliegen naar hun oorspronkelijk land.) Maar puur om het feit van stemrecht, hebben ze daar gewoon recht op. En die vergelijking met een huurder is gewoon stomweg niet relevant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over de import van onintegreerbare moslimallochtonen, veelal Marokkanen. Het gaat hier niet over EU-burgers die hetzelfde Westers model genegen zijn, die de spelregels eerlijk meespelen en zich niet louter hier herenigen om gratis van sociale rechten te genieten waartoe ze nooit bijgedragen hebben en in de meeste gevallen ook nooit echt zullen bijdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is niet zo. Dat werd ons zo verkocht om het aanvaardbaar te maken, en jij neemt het klakkeloos aan.
![]() |
#820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik niét ga doen is aan iemand op een online forum vragen: "awél, WAAROM IS DAT ZO, hé, hé, hé, hé!!!!!' Omdat ik weet waarom het zo is. |
|
![]() |
![]() |