![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Staatssecretaris
|
![]() dus als ik het goed begrijp met de volgende formule
h + v²/2 g hoogte= pakweg 400 meter in't beste geval + v²/2 = 0 x g = 9.8 Dan zou dat dus 409.8 meter zijn, of 400 meter als we 0*g rekenen? Vertel me eens wat ik verkeerd doe? En het gewicht van het object doet niet terzake? |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor de rest okay zenne 400 ruimschoots voldoende... lijkt me ps. dat nog maal 2 hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 |
Staatssecretaris
|
![]() Dus als ik een object van 100.000 kg van 400 meter hoog laat vallen, kan dat 800 meter van zn center terechtkomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 |
|
![]() Wat zijn jullie eigenlijk aan 't berekenen en met welke formule?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#806 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#807 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
Staatssecretaris
|
![]() En waar zit uw zijdelingse impuls in uw berekening? En hoe weet jij die?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#810 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#811 |
Staatssecretaris
|
![]() De horizontale verplaatsing van het staal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wacht ik zal het anders voorstellen... totaal andere formule...niks te vergelijken met bovestaand dingetje..gewoon om het voor te stellen stel een mens ( er zijn er tot op het dak van dat hotel terecht geraakt ) die netjes horizontaal zou buitenlopen de tijd dat ie erover doet m naar beneden te vallen is precies den tijd die je krijgt voor horizontale beweging reken 180 meterkes -> 6 seconden reken nu nog maar 10 m/s ( 36km/h hard lopen volstaat dus ) horizontaal dan kom je algauw op 60 meter van de basis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#814 |
Staatssecretaris
|
![]() Uhm ok, ga hier morgen verder op in, bedtijd, bedankt voor de toelichting alvast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |||
Partijlid
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Deze 9/11 casestudie vraagt veel tijd en zoekwerk, dus gun mij daar vast enige credibiliteit in.. Ik begrijp iets toch niet. Jij draaft zo vaak door op 'officiële' argumenten zoals een peer-review, of een officieel document gereleased door officiële instellingen (zoals daar zijn: een door staatsgelden gesubsideerde instelling, denktank, commissie). Waarom draag jij -bijna- enkel deze bronnen credibiliteit toe? Laatst gewijzigd door blabylonia : 15 september 2006 om 04:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door blabylonia : 15 september 2006 om 04:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
For what it's worth : Op National Geographic een reportage gezien over de bouw van de Petronas torens in Kuala Lumpur. Die torens rusten vnl. op betonnen pilaren. ZEr werden dus veel tests uitrgevoerd om de gewenste weerstand van het beton te berekenen. In de reportage zag je hoe zij cilindervormige betonmonsters onder druk zetten. Wel als de cilinder het begaf dan leek het resultaat telkens op een ontploffinf : de cilinder spatte uit in kleine brokstukken en er kwam redelijk veel stof vrij. Ik herrinner mij ook een ander reportage ovzer get instorten van een gebouw van 12 verdiepingen of zo. Oorzaak : teveel gewicht op sommige pilaren en ik meen mij te herrineren dat het gebouw netjes op zijn voetprint in elkaar zakte maar spijtig genoeg kan ik het niet met zekerheid zeggen. Misschien de moeite om dat reportage ergens op te vissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 |
Minister
|
![]()